Salt la continut


Fotografie

Diagnoza Mazda 3


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 ghmarinescu

ghmarinescu

    Junior

  • Membri
  • 3 Postari:
  • Locatie:Constanta
  • Model:Mazda 3

Postat 29 august 2011 - 02:35

stie careva ce tip de mufa trebuie pentru diagnoza la Mazda3/ 1,6 TE 2008

#2 apo3d

apo3d

    ***

  • Membri
  • 614 Postari:
  • Locatie:Bucuresti
  • Model:Mazda 3

Postat 29 august 2011 - 02:58

doar o banuiala , nu e mufa universala pt obd2?

#3 mituc

mituc

    iBoost

  • Admin
  • 12.000 Postari:
  • Locatie:Iasi
  • Model:Mazda 3

Postat 29 august 2011 - 06:48

Si mufa e universala, si protocolul de comunicare (si anume semnalele si valorile) sint. Evident, protocolul pentru obd2 are si o lista de semnale care pot fi interpretate diferit in functie de producator, dar daca el intreaba ce mufa ii trebuie... deja miroase a ceva pe dos.

#4 ghmarinescu

ghmarinescu

    Junior

  • Membri
  • 3 Postari:
  • Locatie:Constanta
  • Model:Mazda 3

Postat 29 august 2011 - 08:19

multumesc mult

#5 xulescu

xulescu

    Junior

  • Membri
  • 67 Postari:
  • Locatie:Cluj
  • Model:Mazda 3

Postat 14 septembrie 2011 - 10:23

Poate cineva, care a reusit sa faca diagnoza la auto propriu, sa-mi spuna ce soft a folosit? Si daca e suficient un cablu obd2-usb?
Ma intereseaza un program de diagnoza care sa permita si setari, stergeri coduri de eroare.

#6 mituc

mituc

    iBoost

  • Admin
  • 12.000 Postari:
  • Locatie:Iasi
  • Model:Mazda 3

Postat 14 septembrie 2011 - 04:03

E chiar atit de complicat sa mergi la reprezentanta mazda din cluj?
Erorile din memoria ECU le poti sterge si cu chestii universale, dar de schimbat setari... s-ar putea sa vrei un software fie petru editarea parametrilor ECU care sa mearga SI cu mazda fie aplicatia pentru ford/mazda care se pupa cu masina ta.

#7 xulescu

xulescu

    Junior

  • Membri
  • 67 Postari:
  • Locatie:Cluj
  • Model:Mazda 3

Postat 15 septembrie 2011 - 08:19

ai impresie pre buna despre service-uri, iti ia o suma destul de mare pt o diagnoza facuta in graba, nu-ti comunica erorile.....plus ca pot exista erori in ECU fara sa se aprinda vreun martor pe bord. Cu banii de pe doua diagnoze facute prost iti iei un dispozitiv de diagnoza, iar cu putina perseverenta poti sa deslusesti erorile si cauza lor..nu zic ca o sa fii mai bun ca mecanicii de la reprezentanta, dar pt lucruri marunte te descurci

#8 Helloween

Helloween

    **

  • Membri
  • 319 Postari:
  • Locatie:Bucuresti
  • Model:Mazda 3

Postat 15 septembrie 2011 - 10:07

Daca tii mortis sa faci diagnoza poti suna sa-ti faci programare la Arian in Bucuresti de ex. intr-o sambata cand ai treaba si prin capitala (atentie,au program redus sambata) si le ceri din capul locului sa intri si tu sa discuti cu mecanicul pe marginea analizei facute si chiar sa fii de fata cand se face diagnoza.
Apropos "hardware-ul" complet pentru diagnoza am inteles ca e pe la un 3000 de euri, nu mai zic de soft-ul producatorului pe care nu o sa-l gasesti crack-uit si de asemenea ca orice soft necesita si update-uri, deci nu merita efortul.

P.S. Dau exemplu Arian pentru ca stiu ca are program si sambata. Poti sa mergi si la BDT si cu siguranta si ei pot face o exceptie si sa te primeasca in service, doar ca nu au program in weekend.

Bafta!

#9 Codrin

Codrin

    ******

  • Fondatori
  • 5.113 Postari:
  • Locatie:Bucuresti
  • Model:Mazda CX5

Postat 15 septembrie 2011 - 10:31

Poti sa mergi si la BDT si cu siguranta si ei pot face o exceptie si sa te primeasca in service, doar ca nu au program in weekend.

Au si Sambata pana la 13: http://dealers.mazda.ro/bdtcars/

#10 smardu

smardu

    ****

  • Membri
  • 1.366 Postari:
  • Locatie:Brasov
  • Model:Mazda 3

Postat 15 septembrie 2011 - 11:15

HW e 900USD iar softul e gratuit. IDS. Mazda si Ford.

#11 Helloween

Helloween

    **

  • Membri
  • 319 Postari:
  • Locatie:Bucuresti
  • Model:Mazda 3

Postat 15 septembrie 2011 - 11:52

Au si Sambata pana la 13: http://dealers.mazda.ro/bdtcars/


E bine de stiut. Ultima oara cand am fost la BDT (vreo 2 ani in urma) stiu ca nu lucrau sambata.



HW e 900USD iar softul e gratuit. IDS. Mazda si Ford.


Sincer, nu m-am interesat aftermarket, eu am intrebat in service cat face toata dracovenia si mi sa zis ca pe undeva pe la 3000 de euri. Referitor la soft, mi s-a zis ca din cand in cand trebuie sa conectezi pc-ul la net sa-si ia update-uri soft-ul original de pe server-ul producatorului. Deci asta este ce mi-a zis in service mecanicul.

#12 xulescu

xulescu

    Junior

  • Membri
  • 67 Postari:
  • Locatie:Cluj
  • Model:Mazda 3

Postat 15 septembrie 2011 - 12:34

http://autoscan.ro/I...n_5_Compact.htm cica din sua...pret acolo 30$
sau
http://autoscan.ro/I...ELM327_v1.4.htm este o chinezarie care se gaseste si pana in 100lei
sunt 2 dintre cele mai ieftine.. si mai sunt si multimarca Costa cat pretul unei diagnoze
sau asa ceva pt ford: http://www.autodiagn...rd-can-bus.html
cred ca merge si la mazda fara probleme

Cu acest hardware merg foarte multe softuri, bineinteles ca nu poti sa faci lucruri foarte avansate..dar citirea unor parametrii si stergerea codurilor de eroare le faci...Am fost la service care desi avea ids/vcm Ford... nu stiau sa le foloseasca...cred ca mai mult de ce poti sa faci cu o chinezarie din asta nu faceau nici ei cu echipamentul original.

#13 smardu

smardu

    ****

  • Membri
  • 1.366 Postari:
  • Locatie:Brasov
  • Model:Mazda 3

Postat 15 septembrie 2011 - 12:37

HW nu e aftermarket, e acelasi lucru ca in service, doar ca nu e vandut OEM.
SW e IDS standard, update-urile le face automat. Eu am SW, il luasem din state, FREE, e identic cu cel de la reprezentanta.
Eu am v69.03
Poate repr plateste si un abn pentru portalul mazda in 3000E.

#14 AurelianVoicu

AurelianVoicu

    **

  • Membri
  • 436 Postari:
  • Locatie:Bucuresti
  • Model:Mazda 3

Postat 15 septembrie 2011 - 10:01

Mare atentie ce cumparati. Hardware-ul nu este complicat la un astfel de tool de diagnoza. Software-ul face diferenta. Am doi colegi ce si-au luat un tool similar pentru VAG.
Unul l-a nimerit, celalat a schimbat 3 unitati si in final a cerut banii inapoi. Tool-ul era bun in sine, insa SW era varza.

Interfata ODB la Mazda e o banalitate. Eu am resit sa ma conectez prin ODB la bus-ul de CAN si sa citesc cativa parametrii (rpm, trip comp etc.). Mai este un coleg pe aici(quaddmm parca) care a facut asta. Deci se poate realiza relativ usor.
Cu toate asta, pasul mare de facut este descifrarea mesajelor de CAN. Daca nu ai "inside-info" sau nu cumperi de la producator informatia, este foarte dificil.
Ar fi o idee sa intrebam la reprezentanta daca mesajele CAN se pot dezvalui.

#15 prody

prody

    *

  • Membri
  • 105 Postari:
  • Locatie:Dolj
  • Model:Mazda 3

Postat 15 septembrie 2011 - 10:20

ELM Scan 5 compact,cum recomanda cineva mai sus , este chiar foarte buna pentru banii dati pe ea, e 40$ in usa,nu 30 . Oricum , majoritatea erorilor apar la calculatorul de motor, iti poti face treaba cu ea,plus ca merge pe multe masini, cam toate benzinarele dupa 2000 si diesel-urile dupa 2003-2004 au protocoalele astea obligatorii pentru motor.




0 User(i) citesc acest topic

0 membri, 0 vizitatori, 0 useri anonimi