agentul

Membri
  • Content count

    1812
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

agentul last won the day on November 2 2013

agentul had the most liked content!

Community Reputation

21 Excellent

5 Followers

About agentul

  • Rank
    ****

Profile Information

  • Locatie
    Bihor
  • Model
    6

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

2438 profile views
  1. acum am inteles. in cel mai rau caz iei o bucata de musama pentru masa de la Leroy si-o fixezi cu picioarele tetierelor. Depinde cat timp vrei s-o mai folosesti. Eu abia asteptam sa scap de scoica, dupa aia am trecut direct la scaun isofix ca sa stea cu fata la directia de mers si sa ne vada pe toti, si a fost mult mai cuminte. am avut un scaun care oferea protectie in caz de oprire brusca - nu ca unul in care se sta cu spatele, dar ceva tot era. acum la mine in masina deja are inaltator - nu mai vede la fel de bine pe geam, dar e mult mai usor de montat si demontat. sper ca la noua masina sa nu fie geamurile mult mai sus, ca iar voi avea reclamatii. uneori imi doresc sa pot pune scaunul pe locul din dreapta, macar sa nu se mai plictiseasca atat.
  2. si eu mi-am luat unul din SUA. ba mi-am cumparat si add-on-ul de diagnoza pentru Mazda 6 2009 anul trecut cand eram blocati in case, pentru ca pur si simplu ma plictiseam cand ieseam la masina sa mai incarc bateria. concluzia e ca am dat 75 de lei degeaba, ca nu a adaugat mare smecherie la ce poate citi, cel putin pentru mine. ori sunt un pic diferite la soft modelele pentru America de Nord (ca fizic si constructiv sunt diferente la GH), ori o fi din cauza ca eu oricum nu am avut niciodata un cod de eroare asa ca nu era ceva anume ce as fi vrut sa interpreteze. credeam doar c-o sa-mi dea mai multe date la care sa ma uit. de modificat, inainte sa expire garantia, eu nu as modifica nimic. nu faci decat sa te expui la probleme.
  3. de ce vrei husa pentru spatarul banchetei? mult mai utila e o husa pentru spatarul scaunului din dreapta (presupunand ca ai scaunul copilului pus in dreapta spate). acolo ajunge sa puna picioarele cel mai des, si-o sa puna picioarele ani de zile. fetita mea implineste 7 ani si husa aia (e o musama ce acopera spatele scaunului) m-a scutit de scos mult noroi din stofa scaunului. Nu arata prea grozav, recunosc, dar nici scaunul plin de mizerie nu ar arata mai bine. asta am cumparat eu in 2016: https://www.nichiduta.ro/protectie-anti-murdarire-pentru-scaunul-din-fata-kiddy-beclean-37846 edit: pentru bancheta nu am simtit prea mare nevoie, poate doar ceva sub scaun cand mai facea firimituri de biscuiti la drum lung. regula la mine in masina e ca toata lumea sta pe locul pe care s-a suit, cu centura pusa, deci nu umbla prin spate in timpul mersului ca sa murdareasca bancheta.
  4. Scrie ceva pe pernuta aia? Are vreo eticheta? Am tot cautat asa ceva si nu am gasit nici pe Mazda.de, nici pe Amazon.de, nici pe Amazon.com. Si nici pe Google, de fapt. Ori nu folosesc eu termenii de cautare potriviti, ori e ceva extraordinar de rar. Ai idee unde se gaseste asa ceva de vanzare? Eu ma gandesc sa-mi fac una singur daca nu gasesc asa ceva, ca sunt obisnuit sa am o cotiera "intreaga" si cum e pe actualul model de Mazda 6 mi se pare cam ingusta. In cel mai rau caz, daca nu gasesc, dupa ce vine masina pot incerca sa-mi construiesc eu una. Partea cea mai grea e sa nimeresc corect grosimea si tipul de burete necesar ca sa nu fie prea tare, si textura pielii false (am un magazin in cartier care vinde piele falsa, deci macar aia o pot lua dupa ce o vad fizic).
  5. am uitat sa spun ca am inlocuit jumatate de bord prin 2018 pentru ca incepea sa crape in partea pasagerului. e o problema comuna. cu aceasta ocazie vreau sa spun ca designul care permite inlocuirea unei jumatati de bord e superior, si nu-mi pasa ca arata mai bine dintr-o bucata la modelele noi. cand doar bucata aia costa peste 2000 de lei, parca arata mai bine cu problema rezolvata.
  6. astazi am fost la primarie si am facut actele de vanzare. 12 ani aproape impliniti (comandata in mai 2009, livrata in iunie 2009): - aproape 108.000 km (107975 sau ceva de genul). - la al doilea set de anvelope iarna si al doilea de vara. - a patra baterie (Exide. a treia a fost Varta, nu cumparati asa ceva, e din categoria "teapa germana", a tinut 2 ani). - cum am zis mai sus, discuri de frana schimbate luna trecuta pentru prima oara. - amortizoare schimbate prin... nu mai stiu, 2016 parca. pentru ca mi se parea mie ca s-au lasat, nu aveau defectiuni. de atunci n-am mai mers atat de mult, deci astea n-au uzura la fel de mare. - cred ca sunt la al treilea set de lamele pentru stergatoarele de parbriz. - lampile "xenon" schimbate anul trecut (sau in 2019? cred ca in 2019 totusi). becurile de la pozitii si de la numarul de inmatriculare schimbate anul trecut, respectiv in urma cu 2 ani. - etrierii de frana schimbati pe rand, unul in 2018-2019 si unul probabil anul trecut, nu mai stiu exact. oricum, se duesesera garniturile de cauciuc si ruginisera. - oarecare decolorari ale tapiteriei (textil). scartaituri ale scaunelor si elementelor din habitaclu cand e vreme rece (dispar dupa ce se incalzeste masina). - tapiteria de pe plafon a inceput sa se desprinda in urma cu cativa ani pe la margini. am rezolvat intr-un final cu banza dublu adeziva Tesa Car Tape. din pacate vad ca n-au imbunatatit plafoanele noi - m-am uitat in martie la CX5 si nu avea nimic la margine care sa previna problema asta. sau poate e facut altfel si nu se observa la prima vedere. - rugina superficiala pe dedesubt. probabil cu perie de sarma si grund se rezolva, dar nu pare nimeni dispus sa faca asta din cati am intrebat (putini, recunosc). nu merg mult iarna. - jantele probabil ar trebui revopsite. sau poate nu. am mai schimbat capacele centrale ca se cam decolora partea gri. - curea de accesorii schimbata candva in urma cu cativa ani. - un set de bujii stiu sigur ca am schimbat. masina merge foarte bine, mai ales cu benzina de 98 de la Mol. eu numai de-aia pun de multi ani, cam de cand a eliminat Rompetrol varianta de 100. masina ar merge si mai bine cu benzina E5, la care consumul e si mai mic. din pacate nu se mai gaseste pe la noi, si cu prostiile astea de restrictii nici nu stiu daca ungurii mai au. acum astept sa-mi mai faca Mazda inca o masina (comanda plasata, inca nu a intrat in productie). sper sa le iasa la fel de bine, ca eu de asta am fost tare multumit.
  7. Combi castiga. Felicitari participantilor, va asteptam pe toti in salonul alaturat pentru gustari.
  8. comparatia RAV4 e logica vorbind de pretul similar. intre CX-5 Revolution AWD si RAV4 Dynamic 4x4 e diferenta destul de mica la pret. Mazda e mai luxoasa dar cu portbagaj mai mic si sistem AWD complet automat. RAV4 are portbagaj mai mare, finisaje mai dure si diferential spate controlabil de catre sofer. mai sunt isi niste dotari diferite - Mazda are camere 360, RAV4 are podeaua portbagajului cu 2 fete - mocheta si cauciuc. intre CX-5 si Mazda 6 break diferenta de portbagaj nu e foarte mare, insa uneori poate face diferenta dintre "cumpar ceva si ma duc acasa" si "ma chinui in parcare, nu incape, merg inapoi in magazin, platesc livrare, astept cateva zile si mai trebuie sa-mi fac programul si dupa livrator". e tare enervant cand se intampla, mai ales avand timp destul de limitat pentru proiectele personale. iarasi, tractiunea integrala poate sa faca o excursie la munte mai placuta. una e sa renunti la a merge in anumite locuri pentru ca ai mari indoieli ca poti, si alta e sa poti sa-ti duci familia fara sa eziti. pe de alta parte, nu-mi place sa nu ma pot bucura de autostrazi pentru ca imi creste consumul la viteza mare. pentru mine sedanul actual e un downgrade din punct de vedere al spatiului de transport si al dimensiunilor (adica e prea lung). diferenta de consum e mica, partea din fata e la fel, si in spate nu e loc atat de putin ca in Sandero, atata timp cat e comparabil cu ce am acum nu-i o problema. recomandarea cu "mergi la test drive" e pur teoretica. la Mazda abia gasesti un 6 sedan sa testezi, break nu are nimeni. la CX-5 am testat motorul de 2.5 l cu transmisie automata, o comparatie pe care nu as cumpara-o. am inteles ceva, dar nu mi-am format o idee completa. la Toyota cine stie ce echipare au la test - daca nimeresc un hibrid cu dotarile maxime nu-mi spune tot ce vreau sa stiu despre varianta care ma intereseaza. de aia intreb aici, pentru ca o experienta de test e limitata. alti oameni poate au impresii diferite, poate au testat altfel.
  9. de ce nu? ma indoiesc ca un cauciuc bun de vara pentru CX-5 e sub 1000 de lei. pentru a mea erau cam 7-800 de lei parca in urma cu cativa ani cand le-am schimbat. asa spunea si dealerul, ca presurile de combi sunt mai mic cu circa 1 cm. voi masura cand voi avea ocazia - daca e similar cu ce am acum nu va fi problema. suntem o familie de inaltime medie pentru Romania, nu trece nimeni de 1,80 m. scaunele din fata nu stau date in spate. CX-5 si RAV 4 au mai mult spatiu, asta stiu. numai ca nu am putut sa am la dispozitie macar doua din masinile astea simultan ca sa fac o comparatie directa. daca trec cateva zile deja impresiile se estompeaza. RAV-4 poate ca e cel mai spatios, dar poate fi si o iluzie optica din cauza formelor si culorilor. poti sa te simti inghesuit ca si in Sandero cand ai 3 adulti si 2 scaune de copii in spate. stiu asta din experienta (bine ca cumnatul meu e mai slab si n-am fost eu ala de pe bancheta din spate).
  10. r/romania probabil. alta e viata cu bucse noi pe spate. cand le-am schimbat pe cele de pe fata parca n-am observat asa o mare diferenta. si discurile de frana noi arata frumos - uitasem cum e sa nu vad rugina in spatele jantelor.
  11. A facut cineva o comparatie recenta intre Mazda 6 Combi (sau Sedan) si CX-5? Ma intereseaza aspectele urmatoare: - Ergonomia scaunelor - Spatiul interior pentru sofer si pasageri - Suspensia - cat de bine iau curbele, cum se comporta pe drum denivelat - Comportamentul la manevre bruste (viraje, franare) Ma uit la doua masini, cu aceleasi dotari, acelasi motor. CX-5 ar fi AWD, stiu ca vine cu sistemul multimedia nou, si ar fi buna pentru drumuri neasfaltate sau cu multe gropi. Mazda 6 are performante mai bune (viteza, consum, acceleratie) si probabil va costa mai putin de folosit si intretinut pe termen lung (revizii, combustibil, consumabile). Nu sunt un fan Break sau SUV. Pentru ca Mazda 6 sedan a pierdut 39 de litri de portbagaj relativ la modelul din 2009 pe care il am eu, sunt nevoit sa caut altceva. Si probabil ca forma asta de caroserie imi va mai potoli cheful de a-mi cumpara o remorca pentru a cara anumite chestii. A, si daca cineva are impresii despre Toyota RAV 4 AWD cu transmisie manuala, as fi recunoscator. Din ce am vazut e o masina mai utilitara, si dotarile sunt cat de cat diferite fata de Mazda, dar e o optiune.
  12. bun, deci m-am lamurit. avand in vedere ca toti spun ca suspensia a fost imbunatatita, cel mai probabil pastrez jantele de 19" la inceput, si mai vad eu. din pacate va trebui s-o vand ca un pachet complet, cu tot cu roti si lanturi, ca vad ca noile modele au latimea de 225 si tot ce am eu e pe 215. asta inseamna ca trebuie sa cumpar masina + accesorii. multumesc tuturor pentru informatii.
  13. aici nu-i vorba de "legi", doar daca vorbim de legile fizicii. aici pare mai degraba lene, incompetenta sau economie - de ce sa omologhezi mai multe roti compatibile daca poti sa cheltui mai putin si sa omologhezi doar un set? daca iei specificatiile tehnice si le compari nu sunt motive pentru care Revolution sa nu functioneze la fel cu jante de 17" (de ce, ca are sistem audio Bose?). e exact ca faza cu uleiul Dexelia pe care multi au inghitit-o pe nerasuflate pentru ca "Mazda e o marca exotica, deci normal ca ii trebuie ulei deosebit", cand colo prin alte tari, anume SUA, pentru aceleasi masini recomandau Castrol. adica Dexelia era necesar doar la motoarele rotative, la astea clasice mergea si altceva cat timp era de calitate decenta si respecta toate standardele SAE din manual (care manual spunea ca se "recomanda", nu "este obligatoriu"). as fi inteles daca avea discuri de frana mai mari, cam ala era singurul motiv pentru care ar fi cerut jante cu diametrul mai mare. problema e ca jantele sunt ca decolteul - daca ai ce arata, totul e bine. daca n-ai, dai in ridicol. adica pui jante cu diametrul mare si in spate se vad bratele suspensiei pe dupa niste discuri de frana mici (daca ai frana pe tambur e si mai penibil). dovada: manualul pentru Mazda 6 2020 din SUA (am cautat repede, dar cu strategia de globalizare nu mai sunt diferente intre modelele de acolo si cele de la noi cum au fost la generatia mea): https://www.mazdausa.com/siteassets/pdf/owners-optimized/2020/mazda6/2020-mazda6-owners-manual.pdf vezi paginile 668 si 671 din 702.
  14. eu am fost sarit la promovare.
  15. asta-nseamna sa fii mafiot. eu am fost in reprezentanta si as fi putut fura o masina intreaga fara sa se sinchiseasca dealerul, care cine stie pe unde umbla, ca am stat cateva minute acolo si n-a aparut nimeni. deci, daca cineva stie cum se deschid geamurile alea de vitrina pe unde au bagat masinile in showroomul ATP din Oradea, mergem impreuna si luam 2 bucati fara probleme.