tipografu

Membri
  • Content count

    1794
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    112

tipografu last won the day on June 25

tipografu had the most liked content!

Community Reputation

644 Excellent

About tipografu

  • Rank
    ****

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    RX8

Recent Profile Visitors

6000 profile views
  1. Discurile in deviz sunt 900 Lei/ set de 2 buc. Ca sunt cu 500 Lei mai scumpe in opinia ta, ar insemna sa fie cca 400 Lei setul de 2 bucati, ceea ce e neverosimil. Hint: in cazul discurilor de frana, pe platforma oricarui magazin te-ai uita preturile afisate sunt pe bucata. Pentru acuratete, reia analiza si revino aici cu concluzia finala referitoare si la pretul pieselor.
  2. Am ramas dator cu impresii de la prima si singura, deocamdata, intrare in service pentru operatiuni de mentenanta periodica cu schimb de ulei, filtre si un schimb de discuri + placute fata + lichid de frana. Ca istoric, exemplarul in discutie a fost intretinut doar la reprezentanta pe a carui poarta a iesit acum cca 6 ani si 86k km. Pentru ca l-am ales sa ne poarte in vacanta si am stabilit din scurt ca el e alesul, fiind necesara revizia anuala am apelat intr-o prima faza, asa cum era obiceiul, la reprezentanta. Raspunsul la mailul privind programarea a fost ioc, adica a lipsit cu desavarsire. Am revenit dupa cateva zile, tot ioc si de data asta. Aproape ca m-am bucurat, zau, aveam justificarea sa aleg sa merg pe principiul construit si dovedit in timp ca nu conteaza logo de pe cladire, ci mecanicul care lucreaza la masina. Exemplarul nu mai beneficia de garantie de cca 3 ani, asa ca aveam libertatea sa fac operatiunile de mentenanta oriunde imi doream. Unde? Intr-o locatie apropiata si la indemana de ajuns, cu disponibilitate in privinta programarii, la un mecanic priceput care isi face treaba cu pasiune. Asa ca iata-ma pe acest topic, multumindu-i lui Florin cu care am avut placerea sa interactionez anterior pe diverse teme mai mult teoretice referitoare la Mazdaspeed 3. Pe Ionut inca n-am avut placerea sa-l cunosc, salutari si lui! Programarea a fost facuta din scurt, am comandat piesele si consumabilele, operatiunea a decurs conform celor stabilite. Poate par operatiuni de rutina, dar in privinta schimbarii discurilor si placutelor e necesara si o curatare temeinica a flanselor de la butuci, precum si o operatiune de mentenanata a etrierelor. Sunt operatiuni obligatorii care presupun rabdare si atentie, astfel incat lucrarea sa fie una reusita. Filtrul de polen are o pozitie de montaj destul de inghesuita, cel dat jos era facut ghem, a fost curatat si igienizat locul, fiind eliminata o mica gramajoara de frunzulite d-alea gen elicopter care cine stie de cand erau acolo. In plus, a fost facuta si o verificare generala in urma careia am primit feedback privind bucsile de la basculele fata cu semne usoare de imbatranire, in rest totul super ok. Pe mine m-au castigat de client si mi-au confirmat toate asteptarile. La o distanta de cca 3 saptamani, proaspat intorsi din vacanta, a venit si raspunsul reprezentantei (nu e vorba despre Mazda). Primul impuls a fost sa le transmit un civilizat mesaj de multumire pentru raspuns, insa cu formularea de incheiere "pe nicio data viitoare". Am ales sa ignor mesajul reprezentantei, asa cum am simtit ca a fost ignorata si solicitarea de programare cand aveam mai mare nevoie.
  3. Asa facem! Multumesc amandurora! Cu Versatuner pot folosi AP in paralel doar pentru monitorizare parametrii si luat loguri? Sau sunt incompatibile, pe principiul ori, ori?
  4. OK, am inteles ideea, vreau doar ca inainte de orice sa ma asigur ca nu alearga cu masca pe fata de-i iese aerul prin urechi. Apoi intra si la alergatul pe banda si, daca rasufla greu, vedem apoi ce e de peticit. Asa cum e acum am impresia ca ajunge, Doamne Fereste, direct pe masa de operatie supusa la un efort intensiv. Mută, te rog, discutia unde crezi de cuviința, n-as vrea sa-ți poluez topicul destinat Vacii cu fantasmele mele.
  5. Stii ca e in plan, doar ca toate semnalelele din timpul calibrarilor anterioare au fost ca e ceva in neregula pe partea de etansare. Fara o verificare in sensul asta, sunt sceptic ca poate fi corectat doar din soft. Pe un madular sanatos poate fi aplicata o solutie pentru potență, pe unul care fasaie din orice pozitie, nu
  6. Asta insemnand pierderi pe traseu echivalentul diferentei 310 - 265 = 45 g/ s?
  7. Habar nu aveam ca ăsta e un criteriu asa important. Uitandu-ma acum pe logurile mele, constat: - valori pentru throttle position de 77.22% între 5.300 - 6.000 rpm, mass airflow de pana la cca 310 g/ s, sporadic cu valori usor peste, boost in zona a 19.5 psi si AFR in zona a 11; ma rog, 77.22 e in zona lui 77, dar nu e sub, e deasupra -valori pentru trhottle position de 78.39% la turatii de 3.300- 3.500 - 3.800 rpm, dar si in zona a 5.000 - 5.500 rpm, dar cu valori AFR intre 8.0 si 9.5. Toate astea nu o data, nu de doua ori, de mai multe ori intr-un log de cateva minute luat pe circuit. Astfel de repere zau ca ma ajuta sa înteleg putin din ceea ce poate motorul asta, strict in cazul meu cu configuratia stock: interne + turbina. Ah, de masurat, masoara ca intra 310 g/ s ceea ce e super bine, doar ca nu se simte ca si cum i-ar inghiti, tema urmatorului proiect fiind pe unde pierde pe traseu ce masoara la intrare
  8. Nivelul de detaliu la care ai ajuns nu poate fi surprins nici de MAMA camerelor de bord, nici chiar de o tabela de log privita asa la modul general. Dar, da, pentru a fi surprinse detaliile trebuie ochelari gen fund de borcan. Zic de nivel de detaliu pentru ca fara filtrarea valorilor din loguri si apoi expandat si evaluat cand, cum si de ce n-ai cum altfel sa evidentiezi, efectiv simturile sunt depasite, despre filmari cu camera de bord ce sa mai vorbim. Ah, vorbim, abia astept sa ne intalnim, AMR pana la Nationala vreo 2 zile si ceva.
  9. Unfortunately never, ever. The last iteration was 2.3 DisiTurbo aka MPS. The current 2.5 turbo is just a shadow of what it could be. Unfortunately, I say again.
  10. Latimea e ultima problema in cazul astora, cele de Nissan oricum nu-ti vor intra pe butuc, asa ca uita de ele. In criteriile de cautare adauga si CB>= 67.1.
  11. Bai, ce discutie, dar nah, ma bag si (b)eu ca musca-n lapte. Nu e nicio directiva in sensul configuratiei lampilor spate, asa ca (co)exista in toate variantele: - asimetrice, insemnand stop ceata/ iluminare mers cu spatele cu pozitionare stanga/ dreapta sau dreapta/ stanga in functie de piata de comercializare -stop ceata pozitionat central pe spoiler/ spate ( ca sa nu zic bară ca suna urât, pe de alta parte ma si feresc sa articulez cu vreo cratima adaugand aricolul hotarat "L" substantivul inca neimportat in DEX, asa ca il las asa nearticulat, chiar daca suna ca nuca-n perete) si iluminare pentru mers cu spatele simetrica, pozitionare stanga/ dreapta -simetrica la modul absolut, stop ceata si iluminare pentru mers cu spatele cu pozitionare identica pe ambele lampi, stanga/ dreapta Da, exemplarele luate ca exemplu sunt actuale sau cel putin inca neincadrate la istorice, asiatice sau europene, toate sunt trecute in semnatura. Poate ma insel, ce-i drept nici nu le-am vazut din spate mai niciodata si nici nu le-am condus prea des in ultimul an si un sfert.
  12. Scade nivelul lichidului de racire in vasul de expansiune, adica necesita completare la un anumit interval de km parcursi?
  13. Doar ca pozitionarea etrierelor e fix invers la Porsche fata de 3MPS... trailing-pozitionare in spatele axei leading-pozitionare in fata axei Porsche: front trailing/rear leading (configuratie specifica superturismelor) 3MPS: front leading/rear trailing (configuratie specifica turismelor) Deflectoarele cu prindere pe basculele fata sunt pentru sisteme de franare cu etriere trailing.
  14. Un Mitsu EVO in prim plan cu un RX8 20B pe fundal: