tipografu

Membri
  • Content count

    1759
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    111

tipografu last won the day on May 20 2018

tipografu had the most liked content!

Community Reputation

628 Excellent

About tipografu

  • Rank
    ****

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    RX8

Recent Profile Visitors

5394 profile views
  1. In seria de inceput KE reprezinta "vehicle body/carline & series" aka CX5, apoi N, dupa care in insiruirea 918xxxxxxxx684 nu mai e intercalata nicio litera?
  2. Ca prima verificare, te poti uita pe geamurile laterale si parbriz ce an e inscriptionat, 2013 sau 2014? Asta nu e tot, in seria de sasiu care e ultima litera din sir, D sau E?
  3. Pai cum sa n-aiba legatura cu transmisia (cutia de viteze)? Intr-un comparativ, cu o transmisie cu demultiplicare mai mare (rapoarte mai scurte) pot fi scosi timpi mai buni pe reprizele de acceleratie fata de cuplarea aceluiasi motor la o transmisie cu rapoarte mai lungi. Pe de alta parte, chiar daca transmisia mai scurta e antrenata de un motor cu putere absoluta mai mica, tot poate scoate timpi mai buni, important e cuplul sa fie intr-o zona comparabila (ceva gen -10%) intre cele doua motorizari si plaja de turatie similara. Analizeaza si din unghiul asta. Apoi, cu AT la plecarea de pe loc e important sa-ti raspunzi la intrebarea daca in mod D (auto) sau manual. In mod D posibil sa plece cu tr2, in mod manual cupleaza tr 1. Si da, trepte lungi + plecat cu tr2 de pe loc, ambele pe fondul unui cuplu anemic de aspirat la turatii mici, iaca raspunsul. Limitarea nu e din clapeta de acceleratie, cum spuneam anterior e ceva normal si perfect explicabil de ce se deschide progresiv in full throttle. Nu e nevoie de un servetel sau buretei sa o tina fortat deschisa Aici am glumit, dar nu m-am putut abtine.
  4. Pai are cuplu de aspirat, anemic. Cred ca asteptarile sunt cam mari privite prin prisma celor 180 CP care n-au legatura cu plecarile de pe loc in ce s-o fi rasdiscutat, n-am urmarit. Si cand spui tr1, te referi la mod D (auto) cu plecare de pe loc?
  5. Ca sa inteleg, nelamurirea e de ce in tr 1 accelerand blana clapeta se deschide progresiv de la 40% la 2000 rpm pana la 70% la 4000 rpm si apoi peste se deschide brusc la 90% sau cat o fi? Asta in loc sa se deschida maxim de la bun inceput in full throttle? Nu o vad o limitare in tr1 cu un astfel de comportament la Skyactive X, ci mai degraba ca asa ar trebui sa se intample. Presupun ca asemanator ar trebui sa se comporte in toate treptele, n-or fi toate limitate Bine, vor fi alte procente in functie de sarcina, cu cat treptele sunt mai lungi, cu atat sarcina pentru motor e mai mare.
  6. Un posibil raspuns ar fi pentru ca aveai autohold activat. Il aveai?
  7. Varianta V mount permite montarea unui intercooler cu suprafata mare si e cam cea mai eficienta din punct de vedere al racirii. In plus, nici nu obtureaza fluxul de aer catre radiator. E suficient spatiu acolo dupa ce dispare si carcasa admisiei, mai ales ca acumulatorul deja a fost mutat in portbagaj.
  8. Mi-am pus si eu aceasi intrebare, de ce Iumea se plange doar de vibratia oglinzii de pe partea stanga. Mi-am oferit pana si 2 posibile raspunsuri, fie cea de pe dreapta e uitata si prea putin privita, fie faptul ca e convexa si la ceva distanta vibratia nu deranjeaza ochiometric. Aia de pe stanga e plata, eventual are si o mica parte convexa pe coltul exterior care sa acopere ceva din unghiul mort. Fiind plata si mai aproape de privitor, efectul e mult mai pronuntat. Cert e ca ambele (stanga/dreapta) vibreaza
  9. Da, cu asta sunt (pentru prima oara) de acord. Ma refer la montarea cu ventuza pe geam a unei camere video. Printr-un experiment de genul asta, ar fi interesant de aflat de la cei la care se manifesta fenomenul daca vibreaza si geamul lateral/portiera cand vibreaza sticla oglinzii. Trebuie insa 2 camere: -una care se filmeze ceva elemente fixe din interior ca de ex ceasuri bord sau volan etc - una care sa filmeze sticla oglinzii Ambele camere fixate pe geam in aceeasi zona. Ca exemplu, foarte utila ar fi o camera care filmeaza simultan in doua directii/sensuri si sincronizeaza automat inregistrarile, asta doar daca are cineva ceva gen: http://viofo.ro/camera-auto-dvr-viofo/Viofo-A129-Duo-GPS
  10. Ce nu e clar? Reiau, bumbii aia asigura tensionarea ansamblului numit portiera si protejarea/amortizarea la inchidere. Daca ai privi in spatiu, nu spre Carul Mare, ci 3D, ai remarca cum portiera e formata din foaia exterioara (aia vopsita in culoarea caroseriei si cu bandou la baza pe ea) si structura interioara (aia pe care e aplicata fata interioara de usa capitonata, cu maner/ comenzi geamuri/oglinda si buzunar la baza). In mijloc intre astea doua straturi, gol. Tensionarea asigurata de bumbii aia e facuta pe directii diagonale, fiind cumva pozitionati relativ diametral opus fata de prinderile balamalelor. Diagonal insemnand prin centrul ansambulului, adica prin golul format de fata exterioara si cea interioara. Asta asigura tensionarea. Foaia aia exterioara ramane tot o zona de tabla supusa turbulentelor care vibreaza in lumea ei si fix de ea e prins si montantul oglinzii. Adica vibreaza foaia, zdrangane si sticla. Usa ca ansamblu (portiera) sta altfel nemiscata, nu joaca in chederele si nici nu zdrangane din incuietoare. Asta era esenta.
  11. Chederele au un rol important facand comparatia intre a fi sau a nu fi. Aka zdranganeala si lipsa izolare vant/apa vs liniste totala. Intre a fi alunecoase sau lipicioase, nu prea. Adica nu.
  12. Citesc cu atentie. Tu, nu.
  13. Imi dau si eu cu presupusul. Referitor la chedere: 1. Nu au rol de rezistenta structurala, ci de etansare pentru apa/curenti de aer. 2. Au forma cilindrica, adica formeaza dublu strat in forma presata si exista frecare intre straturi, deci nu "sudeaza" portiera (usa) de caroserie oricat de lipicioase ar fi. 3. Mentinerea lor in stare optima de elasticitate, da, e esentiala si sustin ideea de curatare periodica doar din punct de vedere al operatiunilor de mentenanta, adaugand ca inaintea sezonului rece ar trebui tratate cu solutie pe baza de glicerina ca sa fie evitat condensul si dupa o noapte de ger sa nu cumva sa faca priza totala si sa se rupa franjuri la deschiderea portierei. Referitor la prinderea portierei de stalpul A: 1. Prinderea e facuta prin 2 balamale pe fata stalpului A, adica perpendicular pe laterala masinii. 2. Stalpul e in fapt un profil din tabla ambutisata. 3. Cu portiera deschisa in unghi lungimea portierei actioneaza ca un brat al fortei si, prin intermediul balamalelor fixate pe fata stalpului, face ca fata aia de tabla ambutisata sa flambeze fix pe partea moale (burta). Cu cat deschiderea e mai mare, cu atat efectul e mai pronuntat. 4.Cu portiera deschisa orice vibratie a panoului se transmite prin intermediul balamalelor in burta tablei ambutisate si efectul invers e vibratia ansamblului/ panoului de usa, inclusiv a oglinzii ca element de capat. 4. Cu portiera inchisa bratul fortei format de lungimea portierei e in aliniament cu fata stalpului (orientare la 180°), ceea ce asigura rigiditate structurala, nu are cum sa deformeze profilul si sa flambeze. 5. Sunt 2 prinderi (balamale) pe stalpul A si o prindere (incuietoare) pe stalpul B, total 3 prinderi care asigura rigiditate longitudinala Totul ok si perfect functional, nimic iesit din comun. Referitor la bumbii din cauciuc de pe portiere: 1.Exista pe caroserie zone tampon embosate si pe portiere cate 2 bumbi, unul la mijloc si unul in coltul de jos exterior, respectiv stanga/dreapta la hayon 2. Acei bumbi sunt pe post de distantieri, astfel incat sa asigure tensionarea portierei/hayonului in pozitia inchis si protejarea/amortizarea la inchidere. Am zis sa-i aduc in discutie pentru ca tot s-a vorbit de "rolul structural" al chederelor. Nu, nici chederele, nici bumbii nu au rol de rigidizare. Referitor la portierele fata: 1. Rigiditatea unui element nu consta in grosimea foii de tabla, ci in modul in care e croita/ambutisata. 2. La CX5/CX30/M3 actuale ambutisarea aia face o delimitare intre 95/% baza si 5% partea superioara, nu e una ascutita, ci rotunjita. Adica zona aia de panou de 95% transmite vibratii la portiunea aia de 5% pe care e fixat si bratul oglinzii. 3.Vibratii de la ce? De la turbulentele curentilor de aer care se scurg pe langa masina. Adica e ca si cum ai bate darabana cu palmele pe fata (burta) usii. Generatii anterioare: -la M6 GJ embosajul de sub montantul oglinzii era in X -la M3 BM/BN embosajul era in unghi ascutit si montantul oglinzii era fix pe cuta. -la fel si la CX3 DK, derivat din M2, acelasi principiu de prindere al montantului oglinzii pe cuta. La astea nu am intalnit fenomenul de vibratie. Cum nu am auzit nici la generatiile anterioare de M6(GG/GH)/M3(BK/BL) sau CX7 care aveau montantul oglinzii prins in coltul de la geam. Generatii actuale: La CX5, ambele generatii KE/KF, apoi M3 BP si in final CX30 montantul oglinzilor exterioare a fost pozitionat pe fata portierelor. Panourile alea vibreaza din motivele punctate mai sus la sectiunea "portiere fata/pct. 2" si totul se transmite in suportii oglinzilor, fenomen care iese in evidenta ca punct terminus prin vibrarea sticlei. Rezolvare dpmdvd: 1.Elemente aerodinamice gen aripioare integrate in pasajul/bandourile rotilor- treaba Mazda, studiu aerodinamic in tunel de vant, reomologare dimensiuni exterioare, complicat 2. Izolarea panourilor pe interior cu mai mult material fonoabsorbant - treaba Mazda sau DIY. Izolarea fonica inteleg ca e satisfacatoare, nu asta e scopul, ideea aplicarii de material suplimentar e pentru preluarea/atenuarea vibratiilor. Eu as merge pe varianta 2/DiY. Disclaimer: Nu e un sfat sau o directie de urmat, e o opinie personala. Cum spuneam, imi dau si eu cu presupusul, luati-o ca atare.
  14. O iei la ceas de seara, sa fie intr-un ceas bun! Bravos!
  15. Mihai, sunt deosebit de incantat si bucuros ca te cunosc! Felicitari!