Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

tipografu

Membri
  • Content count

    1720
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    111

tipografu last won the day on May 20 2018

tipografu had the most liked content!

Community Reputation

614 Excellent

About tipografu

  • Rank
    ****

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    RX8

Recent Profile Visitors

5085 profile views
  1. Bujiile cu probleme n-or fi din categoria contrafacute, doar zic ca trebuie studiat si in directia asta pentru urmatorul pas: http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/fake/index.html https://www.driven2automotive.com/blog/warning-beware-of-updated-fake-ngk-iridium-ix-spark-plugs-how-to-spot-them-august-2017/ etc O cautare dupa "ngk spark plug counterfeit" da o gramada de rezultate.
  2. https://www.theguardian.com/cities/2019/oct/07/a-deadly-problem-should-we-ban-suvs-from-our-cities
  3. Acum vreo 2 ani am facut un poll in incercarea de a afla daca e cineva interesat de subiect. Am constatat ca nu, de parca fenomenul era unul imaginar. In plus, aspectul imaginar dublat de principul n-am auzit nu exista m-au facut sa renunt subit la dezvoltarea subiectului. Fenomenul se manifesta la toate motoarele cu injectie directa (fara injectoare suplimentare in porturile de admisie). Am exemplificat in jurnalul de bord pentru 2.3 DisiTurbo de pe MPS, in poze poate fi observat ca depunerile nu-s deloc neglijabile si arata cam asa dupa cca 65k km: I-am montat OCC doar ca sa nu se agraveze, va trebui sa intervin si cu o sablare cu walnut shell pentru curatarea depunerilor.
  4. Da, dar sunt documentate si argumentate cu cifre, spre deosebire de discutiile sterile si subiective de pe aici Si nu numai de pe aici, ci si in postari anterioare. Nu numai la asta faceam referire, ci la intreaga activitate de pe diverse topicuri
  5. Nu pot sa nu remarc atentia legata de tot felul de aspecte si expunerea documentata cu cifre din statistici. Felicitari, tine-o tot asa. Like-ul de acum 5 secunde de la mine il ai.
  6. Interesant aspectul asta, habar n-am avut. Ma gandeam ca la pornirea la rece motorul termic e principal si cel electric secundar, nicidecum invers. Dusa pe platforma, cei de la service cum o resusciteaza? Mestere ( @lefterX), cat are garantie acumulatorul de la e-Up?
  7. Motorul cu piston rotativ (tip Wankel) e capabil sa functioneze cu diferiti combustibili (motorina, benzina, hidrogen) fara modificari majore, bineinteles ca nu intr-o configuratie comuna pentru toate tipurile de combustili. Cu o cilindree mica, adica unul in miniatura, poate fi folosit ca range extender. Are multe capabilitati si o gama vasta de aplicatii, bine ca Mazda are patentul in casă, mai trebuie doar sa ii dea si utilitate.
  8. Asta inseamna ca M3 e chiar super ok, atat ca tinuta, cat si ca interpretare a intregului cockpit. Chiar cu ocazia prezentarii lui CX-30 de la Asko am afirmat in grupul format in jurul scrumierei de la locul de fumat ca Mazda e echivalentul japonez pentru Alfa Romeo, afirmatie care am remarcat ca a starnit niste priviri usor nedumerite. Eh, fix la asta ma refeream fara sa le compar la capitolul performanta/complexitate tehnica, Mazda 3 ofera un feeling foarte asemanator.
  9. Totul se rezuma la oameni, nu are nicio legatura logo de pe fatada. De-a lungul timpului am intalnit oameni deosebiti prin toate atelierele auto (asa-mi place mie sa le numesc, desi despre reprezentate auto vorbesc). Sincope nenumarate, unele chiar amuzante, altele mai putin, ba chiar una din masini (despre una din ale mele vorbesc) a suferit o dauna fix sub ochii mei, manevrata fiind in parcare la introducerea in atelier pentru un banal schimb de ulei. S-a lasat cu cca 2 sapt asteptare la atelierul de tinichigerie dupa schimbul de ulei. Totul a fost ok pana la final, intelegere din partea mea exista. Indiferent de experiente, chiar n-am ramas vreodata cu resentimente, cat timp am vazut interes in rezolvarea problemelor, am apreciat. Lamentari, alintari, ochii dati pe spate ca vai ce-o fi, si-o pati am auzit in schimb in jur cat cuprinde. Fac insa diferenta intre ce aud si ce vad, nu ma intereseaza ce aud, apreciez doar prin prisma a ceea ce vad. Si ce am vazut de-a lungul timpului pana acum imi da mari sperante, oameni competenti sunt peste tot. Eu cu lamentarile subtire spre deloc si iese treaba boboc.
  10. Bine ca pomeniti de Alfa pe forumul Mazda! As vorbi eu de Giulia din propria experienta, dar nu pot, mi-e ca o deochi Chiar daca-i rosie antifarmece, pastrez totusi superimpresiile pentru mine. Reteaua de service cat am interactionat cu ea e super ok, oamenii in fapt sunt esenta si am intalnit numai oameni deosebiti. Termenul de garantie e usor sub Kia care acorda 7 ani, la Alfa e doar de 5 ani standard
  11. Un 3 MPS BL am eu unul, disponibil oricand incepand de azi si niciodata promovat la vanzare, cu exceptia unei tentative timide acum cativa ani doar aici pe forum. Km 75k in toata existenta lui, cu short block si turbina OEM schimbate la reprezentanta la cca 30k km, per total 45k de zbucium, dar: -are stage 1 -nu se incadreaza in bugetul de 10k @mituc, ai cuvantul. Si eu sunt curios sa aflu din nou ce si cum legat de trainicia unui 2.3 DISI Turbo si platformei MPS
  12. Dexelia are proprietati acceptabile de ardere, fara prea multe reziduuri. La un interval de cca 30k km e indicata si o decarbonizare. Exista un spray dedicat disponibil la comanda si branduit Mazda, motorul are prevazute porturi dedicate pentru injectarea solutiei in camerele rotoarelor. Operatiunea este simpla si e descrisa in documentatia de service.
  13. Unde sa ma uit? Pune un link, ceva. Oricum, motorul nu functioneaza doar in domenii de temperaturi mari la care uleiul sa ajunga la 120 grade. De racire insa are nevoie permanent. La uleiurile minerale structura si marimea moleculelor variaza, iar vascozitatea e data de media marimii moleculelor. La uleiurile sintetice structura si marimea moleculelor e identica. Vascozitatile diferite raman insa diferite, nu ne referim doar la domenii de temperatura extreme in care uleiul mineral isi modifica dramatic vascozitatea. Si da, vascozitatea e influentata de temperatura si presiune, uleiul mineral fiind sensibil odata expus la astfel de solicitari comparativ cu un ulei sintetic (semi sau full). Uleiul mineral imbatraneste si semnificativ mai repede, vascozitatea scade natural pe masura imbatranirii nefiind atat de stabil ca un sintetic, motiv pentru care e si servisabil mult mai des. Cat de repede isi pierde proprietatile, greu de spus fara un laborator mobil in portbagaj si esantioane de ulei din motor la fiecare semafor. Vorbim de racire, de capacitatea de a circula prin sistem si de a cara caldura afara, nu de ungere. E recomandat mineral doar pentru ca arde curat fara reziduuri de carbon, dar nu de vascozitatea asta. Nu stiu cat au sau nu aceeasi baza, unul fiind mineral si celalat semisintetic, mie-mi suna a doua lumi diferite. Iarasi, fara un laborator si teste dedicate ramanem la presupuneri si generalitati. Si nu cred ca e cazul sa-si bata cineva capul cu teste, probe si evaluari. Calea cea mai simpla si sigura ramane pastrarea uleiului conform specificatiilor producatorului, nu improvizatii de genul.
  14. Hmm...desi l-ai stors inclinand masina pe toate partile, acum tot ai ramas cu un amestec de ulei combinat din Elf cu vascozitate mai mare decat e recomandat si cine stie ce a avut inainte. Un fel de amestec de mineral cu semisintetic Si asta in proportie 50:50. De ce? Pentru ca RX8 are circuit de racire a uleiului cu doua radiatoare plasate frontal stanga/dreapta si vizibile in spatele proiectoarelor. Circuitul ala mai inglobeaza vreo 4L. Pentru o operatiune ca la carte trebuia schimbat tot uleiul din circuit daca treci de la un soi de ulei la altul. Adica 8L. In privinta cresterii vascozitatii, o mare greseala. Racirea internelor se face cu ulei, d-asta are si circuit separat de racire a uleiului. Crescand vascozitatea, e ca si cum i-ai pune un dop si l-ai lasa sa se incinga si sa-l trimiti prematur la fiare vechi.
  15. Poti face o poza a chiuloasei cu partea dinspre cilindrii, te rog? Nu tin sa te contrazic, te rog doar de curiozitate, sa vad si eu cum arata cu injectorul montat daca tot ai o chiuloasa la indemana. Daca are si bujie, cu atat mai bine.