DaniT

Membri
  • Content count

    865
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

DaniT last won the day on November 23 2015

DaniT had the most liked content!

Community Reputation

64 Excellent

1 Follower

About DaniT

  • Rank
    **

Profile Information

  • Locatie
    Timis
  • Model
    3

Recent Profile Visitors

2565 profile views
  1. MANN vs Knecht vs Bosch vs Starline vs Purflux oil filter test - made in Romania
  2. @0range cum e? Te-ai mai clarificat? O iei? Si da.. buna intrebarea lui 01ZFR - chiar vrei diesel?
  3. In titlu apare Revolution Top AT 4x4. Mai jos la Transmission apare 4 wheel drive - no. 4WD nu e totuna cu AWD. Masina e AWD (eu stiu ca tot ce inseamna AT, vine cu AWD, nu poti lua AT+4x2). AWD - masina decide cand sa actioneze puntea spate, tu nu ai nici un control asupra ei. 4WD - ai buton de actionare toate cele 4 roti. Nu e recomandat insa sa ramana actionata optiunea la viteze mai mari de 40km (sau ceva de genu'). Deci masina nu e 4WD dar e AWD. Credeti ca intr-o zona muntoasa (sa fie si autostrada) se duc asa repede placutele?
  4. Bateria.. care? Este doar o baterie sau sunt 2? Cea "normala" si cea pentru iStop sau doar cea "normala"? Aici poate ma ajutati cu o info clara. Placutele - stiam ca dupa 3 schimburi s-ar cam cere si discurile schimbate. Sau poate au fost schimbate din alte motive decat uzura. Totusi.. in 40.000km sa mamanci placutele spate si cele fata in 20.000km e o performanta. Lichidul de frana totusi nu apare sa fie schimbat. Ori e mai mult apa de la franari excesive (autostrada) ori placutele aveau continuu ceva (poate doar in mintea soferului) si deci schimbate inainte de a fi uzate. Sau poate erau prea noi si nu calcau cum trebuie pe disc si de aici impresie proasta despre ele. Schimbate cu unele noi revii la aceeasi situatie.. cerc vicios... nu stiu, incerc sa gasesc o explicatie..
  5. Cand spui ca PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) e inutil in cazul tau probabil te referi la faptul ca faci drumuri extra-urbane cu preponderenta. Acolo un hibrid isi pierde mult din economie vs un benzinar pur-sange, dar nu de tot. Totusi, daca vrei sa cumperi ceva cu cutie automata, pretul e cam la fel ca pentru un hibrid (care e tot cu AT) - aici ma refer la hibrid adevarat, nu struto-camila mild hibrid. In calculul achizitiei trebuie luat in considerare daca recuperezi diferenta de cost combustibil. Daca platesti 2000euro in plus pentru un hibrid vs una cu MT.. in cat timp recuperezi banii? Asta depinde de fiecare ce drumuri are de facut. Sa ramanem totusi in limita titlului, EV, HEV, PHEV au sectiunea lor. Cred ca 99vehicles face aici o prezentare buna:
  6. Cele 2 marci au plusurile si minusurile lor. O hibrida, mai ales de la Toyota e o alegere buna - economica si mai nepoluanta. Totusi stilul de condus cerut e destul de diferit. Placerea de a conduce Mazda cel putin pentru mine, ramane unica. In concluzie, conform topicului, ai ales o benzinara . Ce-i drept, dieselul cam moare si e omorat. Se produce din ce in ce mai putin, sanatatea celor din jur e mai serios afectata decat in cazul benzinarului, taxele probabil vor fi din ce in ce mai mari. Dieselul e pentru utilaje.. totusi, sunt multi iubitori de diesel care nu se vor impaca cu benzinarul prea usor/niciodata. Ii va ajuta insa, poate, o electrica.
  7. Da, nu e definitoriu, pana la urma SUV-urile astea nu-s pentru off-road, eventual doar foarte ocazional si nu in situatii extreme, clar. Dar arata fiecare producator cum aplica AWD. Marci mai consacrate par sa aibe probleme la un asemenea test dar asta nu inseamna ca sunt masini de ne-luat in seama (in minte imi vine de ex. RAV4). Probabil moose test e mai relevant si aplicabil la mai multe categorii de masini (unde RAV4 iar o da de gard.. ca tot la el ma gandesc )
  8. pe langa moose test, slip test mi se pare interesant:
  9. Eu stiam ca din 2021 va fi inlocuit de CX-50, despre care nu stim cam nimic. Totusi actuala platforma e din 2012 cu facelift in 2017. Imi vine greu sa cred ca pana in 2023 nu mai apare nimic nou.
  10. Interesant ca in UK taxele pentru diesel sunt mai mici decat la benzina. Care e logica? Acolo nu e dieselgate? Sau e doar brexit, volan pe partea cealalta, etc.. Cred(deam) ca e de asteptat ca era dieselului sa apuna totusi, ramanand doar ca prima optiune pentru utilaje de mare tonaj. Tu esti obisnuit cu diesel, s-ar putea sa nu-ti placa benzinarul. Asta doar de tine depinde, nimeni nu te va ajuta aici. Ca o paralela, eu dupa ce am condus primii 50k km masini inchiriate in Franta, toate diesel, am facut un drive test de 5min cu Mazda3 si m-am decis pe loc. Benzinarul imi vine ca o manusa. Totusi, Klaudius puncteaza bine: Nah ca tot in ceata te-am lasat..cred.
  11. Sa fim clari pana la capat. Rezistenta sticlei e cam mare.. spre infinit, cea electrica. Cea mecanica e probabil cea de care se plange Frio99.
  12. Acuma calculeaza si consumul ca de fapt de aici a plecat toata discutia. Mai bine 100km parcursi la 100km/h sau la calculata viteza de 28.6km/h?
  13. Corect, nu ma refeream aici la minime record in situatii distructive, ci minime in situatii de utilizare corecte, gen condus preventiv, franare aproape exclusiv de motor etc.. Treaba cu relanti in a 6-a e un topic discutat/testat doar din curiozitate. Putem considera ca daca afara sunt 4 grade si dam incalzirea la 20 grade, consumul va fi afectat? Dupa parerea mea, caldura e deja acolo, la motor, consumul de curent sa porneasca pompa de circulare a apei pentru incalzire habitaclu are un consum cred eu usor de acoperit de alternator/baterie fara a creste consumul propriu-zis de carburant, mai ales la un drum extra-urban. Gresesc? @Rares_cj eu nu as merge in a 6-a in relanti pe autostrada . Incearca pe o strada laturalnica totusi. Viteza nu cred ca va fi mai mare de 40km/h.
  14. M-ati facut de am verificat manualul. Nu am gasit gap-ul dar in cazul Mazda 3 BL schimbul de bujii se face la 120.000km, iar in tari ca Romania se inspecteaza in fiecare an .
  15. Eu sunt un adept al condusului cu un consum/poluare minime.. de aia scot si consumurile din semnatura, unele sub cele declarate de producator, si niciodata nu fac consumul mixt, care e total irelevant. Din experienta, mi-am pus si eu intrebarea asta, pentru ca am observat ca nu imi creste media incercand sa accelerez mai repede spre viteza de croaziera dorita. Sigur, vorbim aici de stil de condus pe o distanta considerata relevanta, gen 100-200km doar extra-urban si nu ambalat motorul pana la rosu ca sa ajung la viteza dorita, doar ceva mai alert, schimbat viteza sa zicem la 3000rpm in ambele situatii, dar diferenta sa fie doar la cum ajungi la cele 3000rpm (si nu dus la extrem cu scartait de pneuri). Zicea Mituc ca urla ambreiajul.. da, dar se poate totusi. Am auzit de un caz in care vroia sa ajunga un "fericit" la service fara platforma cu nu stiu ce problema la acceleratie. Si asa cica a facut din relanti in relanti, treapta cu treapta, dar era diesel, acolo e ceva mai usor. Dar in exemplul tau poti face asa: conduci normal pana ajungi cu masina in a 6-a. Apoi o lasi sa mearga in frana de motor pana ajunge sa mearga in relanti. Cand se stabilizeaza viteza, resetezi consumul si viteza medie si incepi sa masori cei 100km si la sfarsit tragi concluzia cu consumul. Cred ca ar fi relevant si doar pe 1-2km sa iti faci o perere. La masina mea, consumul mediu se actualizeaza la intervale de 2min si e foarte precis. La Toyota e mai repede.. cred ca 30sec sau 1 min dar e mai mic decat cel real cu fix 6% (da, 6 procente), adica ma minte cu 0.2-0.3L/100km in functie de consum. La viteza, Mazda arata cu aprox 5% mai mult, Toyota cu 10% mai mult.