Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

AndreiMR

Membru Asociatie Club Mazda
  • Content count

    660
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

AndreiMR last won the day on September 23

AndreiMR had the most liked content!

Community Reputation

358 Excellent

About AndreiMR

  • Rank
    **
  • Birthday June 13

Profile Information

  • Locatie
    Arges
  • Model
    3

Recent Profile Visitors

1077 profile views
  1. Prin vest cam la toate marcile dieselurile sh s-au ieftinit foarte mult. Incertitudinea legata de viitorul lor face ca proprietarii sa scape de ele chiar si la preturi mai mici. O masina pe benzina la 160k km ar trebui sa mai aiba totusi viata lunga, daca i s-a facut o servisare corespunzatoare. In plus, cutia la Mazda3 e suficient de lunga ca sa nu mergi la turatii mari pe autostrada. Ai sub 3000 rpm la 130...ori pentru un benzinar aia nu e o turatie mare. Important e sa fie masina ingrijita...sa aiba toate reviziile facute unde trebuie si la timp, sa nu fie lovita grav si reparata aiurea.
  2. Consum, fiscalitate, oferta comerciala...e mai ieftin sa faci un singur motor in mai multe trepte de putere, doar cu softuri diferite, decat mai multe motoare intr-o singura varianta. In plus, sunt tari unde taxarea se face in functie de putere si acolo nu e vandabila o masina cu motor de peste 150cp, sa zicem, daca e vorba de o marca populara. Si la alti constructori se practica, mai ales daca nu fac volume mari de vanzari. La VW are sens sa oferi 3-4 motoare fiindca sunt folosite pe 4-5 marci si iti amortizezi repede costurile cu ele...un constructor mic cum e Mazda nu isi permite luxul asta.
  3. La G120 de pe generatia anterioara se putea...fiindca era acelasi motor cu G165 limitat doar din soft. La G122 s-ar putea sa fie putin diferita situatia, softul e in mod cert diferit si posibil si elemente de hardware sunt altele. Motorul are acum si mild hybrid, e si alta norma euro. Deci cresterea de 35% pe care o obtii la G120 nu e de fapt reala, ci e aducerea motorului la potentialul lui real. Ma rog, G120 ii zic ei fiindca se pare ca in realitate motorul avea oricum mai multi cai. Sunt detalii aici:
  4. Pai daca astia sunt "jurnalistii" auto pe care ii urmaresc oamenii in ziua de azi...ce sa ii faci. Baiatul asta face niste video dragute cu masini SH pe care le verifica, la masini noi probabil ca e la inceput. Mai e unul...nustiucum vehicles....praf si pulbere si ala, alt priceput la reviews. Si, favoritul meu, Buhnici...care n-are nicio treaba cu masinile dar cica e mare influencer in domeniul asta. Platitudini si clisee mestecate la nesfarsit, preluate din presa straina, jena in a critica masinile ca deh, nu mai pupa apoi masina de test-drive de la importator, reclama mai mult sau mai putin mascata...
  5. 9-10 in Bucuresti sau Cluj e un consum absolut senzational pentru un motor pe benzina de 2 litri. Pentru orice motor pe benzina de fapt. In plus, nu consumul din Romania ii intereseaza pe ei, ca la noi nu seama traficul cu cel din vest. Conteaza consumul masurat conform WLTP unde motoarele Mazda stau ok. Si nici in viata reala nu sunt rele...eu unul sunt multumit de consumul Skyactiv-Gului meu, chiar si fara mild hybrid si chiar si cu istop dezactivat in permanenta.
  6. Mda, sunt neseriosi. Nu exista "nu au cum sa o faca identic", exista doar lipsa lor de chef pentru a remedia greseala. Niciodata cand am revopsit elemente nu am primit masina arlechin, mereu s-a potrivit la fix culoarea cu partea nevopsita. La Mazda2 din semnatura, veche de 8 ani la momentul revopsirii, am intervenit la anumite elemente si vopseaua s-a potrivit absolut perfect. Si e o nuanta foarte pretentioasa de albastru. Ma bucur ca ai postat aici experienta asta, si eu am de revopsit laterala dreapta la Mazda3 rosu Soul si luam in calcul BDT...dar acum in mod cert nu voi apela la ei pentru treaba asta.
  7. Mazda au renuntat sa mai faca masini orientate spre sportivitate. Pe mine nu ma mira ca Xul nu livreaza niste performante impresionante, marca nu mai vrea asta. Important acum e consumul, important e sa se incadreze in limitele de emisii impuse de UE ca sa nu plateasca amenzi colosale. In plus piata cere acum calitate a materialelor si infotainment si confort iar performanele au cazut undeva pe plan secund...asta e, marca si-a schimbat orientarea si e clar ca cine vrea o masina mai dinamica va trebui sa se uite in curtea altora. Problema e ca s-au creat niste asteptari foarte mari legate de motorul asta, fiecare a inteles cum a vrut promisiunile Mazda si acum pare ca nu livreaza ce promiteau ei. Mie mi se pare ok sa ai 180 cp dar consum de motor de 120, iar legat de masuratori...mai trebuie asteptate si altele. Cu toate astea, daca ne uitam strict la cifre, e clar ca exista masini din clasa asta care se descurca mult mai bine. Daca iei in calcul si pretul, s-ar putea ca Mazda sa mai atraga doar prin design si calitatea interiorului...
  8. Da, la motoarele pe benzina n-am vazut sa se planga cineva de ceva...par sa fie super fiabile. Si, in viata reala, diferenta de consum fata de dieselul ala nu va fi foarte mare, Skyactiv-G fiind un motor economic, mai ales la drum intins. In Cluj sigur ca va consuma probabil 10, dar nici un diesel de 2.2 nu cred ca ar fi departe, iar la extraurban mers alert dar fara excese te poti astepta la consumuri sub 6 la benzinarul de la Mazda fara eforturi deosebite. Mai economisesti ceva si din intretinere fiindca nu ai de schimbat filtrul de motorina, ai impozitul clar mai mic...asa ca atunci cand tragi linie s-ar putea sa iesi mai bine si ca bani cu benzinara. Singura problema, daca poate fi numita asa, e ca nu ai cuplul jos in ture ca la diesel, fiind motor aspirat benzinarul trebuie turat mai mult. Daca vii de pe un diesel va fi nevoie de o mica perioada de acomodare.
  9. Mazda diesel din 2014...ia-ti daca iti place sa traiesti periculos Masina e foarte ok dar motorul ala e de evitat, e doar o chestiune de timp pana dezvolta probleme foarte scumpe. Gasesti aici pe forum toate informatiile, poti incepe si de aici cu o lectura: Nu sunt numai saibele cu probleme, mai ai si axe cu came, turbine, lant de la pompa de ulei, DPFul care e gandit extrem de prost...
  10. Nu le găsești fiindcă nu sunt gume pentru Europa, sunt modele pentru piața americană. La noi ai Alpin 5 suv și latitude Alpin de la Michelin. Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Succes la găsit anvelope de tipul asta pentru CX-5 în România Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. WRD4 e inlocuit anul asta de Nokian Snowproof...nu prea merita luate tinand cont ca probabil la anul deja nu se mai fabrica, daca gauresti vreunul in vreo groapa nu mai gasesti inlocuitor. Cand au aparut erau anvelope de top, dar intre timp tehnologia evolueaza. La fel si Conti 850P, a fost inlocuit de TS 860 S, deci de produs probabil ca nu se (prea) mai produce. Goodyear G1 au profilul aproape identic cu Dunlop Wintersport 4D, si alea au fost niste anvelope absolut senzationale. Dintre cele 3 as lua fara discutie GY
  13. Da, nimic de reproșat, aderenta e de top în toate condițiile. Cu mențiunea că Discovery are mod snow pentru tracțiunea integrală și chiar funcționează diferit repartiția cuplului când e setat pe acel mod...dar e clar că și gumele ajută mult. Eu zic că dacă bugetul permite anvelopele astea merită luate...spre deosebire de alte modele Michelin nu sunt scumpe degeaba. Singurul semn de întrebare e cum vor îmbătrâni...am mai avut Michelin de iarna mai demult, pe Cx-7, și în al treilea sezon erau bune de aruncat...deși aveau profil mult se intarisera și apăruseră mici fisuri pe ele, fiind depozitate peste vară în condiții bune, departe de soare și căldură excesivă. Dar erau un Alpin pentru suv de an 2011, bănuiesc că între timp au rezolvat problema asta mai ales că în ultima vreme și-au făcut multă publicitate pe tema performanțelor anvelopelor produse de ei care ajung "bătrâne" Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. S-a mai discutat pe topicul asta de discount urile de la Ford...au altă politica ei. Prețul de lista e umflat foarte tare și de-aia dau astfel de discount uri. În plus, la o mașină echipată de top și scumpă dau un procent de discount mult mare decât la una cheală. Mazda nu mai fac discount uri mari decât eventual la stocuri de dinaintea schimbului de generație. Da, un Focus echipat similar cu o Mazda 3 rămâne mai ieftin după discount decât japoneza dar asta a fost așa întotdeauna...sau cel puțin în ultimii 10 ani. Ca fapt divers, când lucram la o anumită companie multinațională unul dintre beneficii era discount la prețul de lista de la Ford. La Fiesta era pe la 10% și ajungea până la 30% la mondeo. Evident ca Țiriac Auto nu vindeau în pierdere Mondeo ala...pur și simplu prețul de listă era mult umflat mai ales că nu lucram efectiv la Țiriac sau Ford ca să fie vreun avantaj pentru angajații lor. Același discount îl putea obține oricine intra în showroom dacă insista Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. Modelul asta de anvelope am eu pe M3, le-a folosit doar o iarna deocamdata. Sunt excelente pe zapada si foarte bune pe asfalt ud, insa pe aslfat uscat nu sunt la nivel de anvelopa premium de iarna. Eu sunt foarte multumit de ele, mai ales ca si pretul e unul foarte bun.