AndreiMR

Membru Asociatie Club Mazda
  • Content count

    730
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

AndreiMR last won the day on September 23 2019

AndreiMR had the most liked content!

Community Reputation

382 Excellent

About AndreiMR

  • Rank
    **
  • Birthday June 13

Profile Information

  • Locatie
    Arges
  • Model
    3

Recent Profile Visitors

1464 profile views
  1. La benzina apare tot timpul, indiferent de temperatura de afara, insa iarna dureaza mai mult pana cand revine la normal turatia. Insa la Skyactiv-D pare intr-adevar sa faca asa la temperaturi moderate, nu si cand e foarte frig afara. Probabil ca e ceva asumat de Mazda...pana la urma, e un compromis intre a tine motorul turat la rece si incalzirea sistemelor de depoluare.
  2. Și alte mărci folosesc același principiu pentru regenerare, cu același risc de a contamina uleiul cu motorină, însă mă îndoiesc că la altă marca de mașină regenerarea se face la intervale atât de scurte. Cel puțin eu nu am întâlnit și nici auzit de ceva similar. E în mod clar o implementare ciudată a Mazda dar probabil ca au un motiv pentru ea. Ca idee, la Alfa Romeo 159, mașină apărută în 2005 cu filtru de particule de generație veche regenerarea se făcea la vreo 6-700 de km în modul normal...mai mult dacă mergeai extraurban preponderent. Când își făcea la 250-300 de km regenerare deja știai ca ai o problema cu colmatarea filtrului. La discovery sport din semnătura la fel...spre 1000 de km la un uz să zicem 70-30 extraurban-urban. Cât despre felul în care prestează motoarele...e clar că niciun benzinar Mazda european nu poate fi bănuit de vreo urmă de dinamism. Consumă relativ puțin, sunt destul de rafinate dar sunt destul de lesinate și sună ca un diesel. Iar cu AT deja se simte și mai tare limita de cuplu...astea sunt motoare care mergeau perfect împreună cu un sistem hibrid...nu mild hybrid ci sistem în care motorul electric contribuie cu cuplu atunci când ice e în zona de turație unde e mort... Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Da, am vopsit eu acolo Mazda 3 rosu soul. A ieșit foarte bine, nu am diferență de culoare sau montaj cu lufturi la elementele pe care s-a intervenit. Eu am fost extrem de mulțumit Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Modelul ăsta de anvelope îl am și eu pe Mazda 3. În primele două sezoane au fost ireproșabile în toate condițiile...zăpadă, ploaie sau uscat, chiar surprinzător de bune pe zăpadă.Singura chestie mai puțin ok la ele, față de anvelope premium, mi s-a părut ca aderenta pe asfalt uscat și cald ( primăvară sau toamnă) nu e chiar extraordinară...par că se "înmoaie" mai rapid la căldură. E o apreciere subiectivă însă...cert e că la prețul de vânzare sunt în mod clar best buy. Rămâne sa vedem cum se comporta și din al treilea sezon...de obicei anvelopele mail ieftine îmbătrânesc mai repede decât cele premium, din experienta mea Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Eu am revopsit elemente de caroserie la Asko...Mazda 3 rosu soul. A ieșit foarte bine lucrarea, nu se văd diferențe de culoare sau de aliniere a elementelor. I-aș lua și pe ei în calcul pentru o astfel de intervenție Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Măcar nu e obligatoriu prin lege [emoji4] Dacă oamenii vor accepta fără nicio problema o restricție de a avea mașina personală în oraș, pot urma și altele. Deja încep cu restricții în anumite orașe, străzi închise pentru trafic, anumite categorii de mașini nu au voie deloc în anumite zone etc. Mie nu îmi surâde ideea. Cum ziceam, probabil că am eu o mentalitate mai învechita însă pentru mine mașina nu e un bun de genul frigiderului sau mașinii de spălat, mie mașina trebuie să îmi "spuna" ceva, și eu nu aș găsi nicio bucurie în vreo cutie pe roti pe care o folosesc printr-o aplicație. Da, dpdv economic și strict rațional are mai mult sens sa folosești o mașina închiriată/shared când îți trebuie și să nu ții mașina personală să zacă în parcare 90% din timp, dar daca doar aspectele raționale și practice contau îmi cumparam o Kia. Cred că am mai argumentat pe aici că pentru cine își cumpără mașina strict ca pe un bun de consum, nu există nicio varianta mai buna decât kia. Dar noi pe aici avem Mazda deși sunt mai scumpe, mai puțin practice și, poate, mai puțin fiabile decât kia. Iar alții își cumpără Fiat sau Renault, design din orice punct de vedere masurabil kia e mai bună Cât despre transportul în comun, eu unul îl evit cat pot de mult. Trăiesc în România, dacă eram în Stockholm poate era atrăgător dar aici, nu mulțumesc. Și nici prin anumite orașe vestice nu mi s-a părut monument de curățenie și siguranță autobuzul... Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Aceste facilități vor dispărea când se va mari cota de piață a electricelor. Până atunci, e o metoda de a stimula cumpărarea lor și, în anumite condiții, e atractivă. Mie, spre exemplu, mi-ar plăcea maxim o Honda E ca mașină strict urbană, iar cu prețul subvenționat ajunge la un nivel cât de cât decent...adică în loc să îmi iau vreun suv compact pentru mers prin oraș ar fi drăguță electrica. Dar asta doar pentru ca mi se pare o mașină mișto, e singura electrică ce ma atrage, în afară de tesla. Altfel, poate sunt eu dinozaur în gândire dar o mașină cu baterii incarcabile la priză nu mi se pare o alternativa la una cu ICE decât pentru fataiala urbană. In rest, cred că altele vor fi soluțiile. Iar o formă de comunism cu transportul în comun și car sharing în loc de mașină personală pe mine unul ma inspaimanta, și sper să nu prind vremurile în care va deveni obligatoriu așa ceva. Azi car sharing, mâine home sharing, apoi wife sharing...cam nasol Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. Da, însă problema infrastructurii de distribuție a energiei electrice nu se rezolva așa ușor...și e o problema mare nu doar în România, ci cam peste tot. Vara când merg aparatele de aer condiționat peste tot penele de curent și avariile sunt la ordinea zilei. Oare rețelele poți duce câteva mii sau zeci de mii de mașini puse la încărcat în același timp, la stații rapide de 150 sau mai multi kw? Eu sunt convins că nu. Legat de mobilitatea urbană, s-ar putea să se schimbe aceasta preferință pentru transport în comun și car sharing în perioada următoare din cauza pandemiei de covid...cel puțin studiile actuale făcute de constructorii auto și nu numai asta spun, oamenii au realizat cât de comod și sigur e să ai mașină personală și să nu te înghesui în autobuz cu alții riscând sa te îmbolnăvești. Apropo de tesla și de a avea azi o electrică...și-a luat un model 3 un tip din clădirea în care lucrez...drăguță mașina și interiorul nu pare așa urât în realitate cum părea în poze. Omul o încarcă și acasă și la priza de la birou când are nevoie, nu stă să depindă de stațiile publice sau de la Kaufland care în Pitești sunt deja ocupate tot timpul...dacă mai apar câteva zeci de electrice în oraș deja vor sta la coadă la priză... Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Subvirarea inerenta unei mașini FWD poate fi combatuta de awd...dar aici nu mă refer la sistemele destul de simple cum e cel de la Mazda. Caz concret...o Alfa Romeo 159 q4, care avea o tracțiune integrala foarte capabilă, era mult mai agila decât o 159 identică însă FWD. Deși ambele mașini aveau intre faruri un motor diesel în 5 cilindri greu cât un Tico varianta q4 era sensibil mai rapidă pe viraje...de Nissan gt-r, mașină grea și nu extraordinar de puternică ce bătea la timpi pe circuit supercaruri mai puternice și mai ușoare datorita sistemului awd nu mai zic... Dpmdv un sistem awd e o foarte buna dotare de siguranță pentru tot timpul anului, nu ajută numai pe zăpadă. Iar pentru anumite mașini ajută și la sportivitate Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. St service ghimpati...îți recomandă piese aftermarket de calitate și prețurile sunt corecte, ieși clar mai ieftin decât la reprezentanta. De calitatea lucrărilor de la ei eu am fost foarte mulțumit, s-au comportat mai bine decât multe reprezentanțe. Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. De obicei pivotul cedează înaintea bucselor...deci poți schimba bucsele și peste un timp o să troncane din cauza pivotului...e mai sigur să schimbi brațul cu totul. Dar...de marca asta de piese nu am auzit pana acum și am tot schimbat elemente de suspensie de-a lungul timpului. As merge pe ceva aftermarket consacrat dacă OEM e prea scump...eu am fost mulțumit de TRW Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. Eu am revopsit elemente de pe mașina roșu soul la Asko și au ieșit foarte bine...nu se vede diferență față de elementele cu vopsea originala. Până acum, în 6 luni, nici defecte nu au apărut (vopsea sarita, lac exfoliat etc). Le-aș cere și lor o oferta, prețul nu știu care este la ei fiindcă a fost pe casco intervenția. La revizii sunt o idee mai scumpi decât BDT... Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. Multe mașini folosesc alternatorul așa...nu încarcă constant ci după nevoie. Eu zic că cel mai probabil atât a putut bateria. Alternatoarele nu se prea strică așa ușor. Pe mine m-a lăsat bateria după 3 ani și vreo săptămână...altă mașină, nu Mazda, dar cu un stil de utilizare similar...zilnic drumuri scurte și săptămânal un drum lung. Era o baterie rombat, nu de fabrica, cu garanție 3 ani [emoji4] Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. In mod normal ar trebui sa se verifice cu cat incarca alternatorul. Daca valorile de acolo sunt in parametri, atunci poate fi de vina bateria. Daca, insa, alternatorul nu incarca suficient atunci schimbi degeaba bateria....problema fiind la alternator. S-au mai vazut cazuri ca bateriile sa cedeze dupa doar 3 ani...nu conteaza kilometrii parcursi, conteaza cat de solicitata a fost bateria si cat a reusit sa se incarce de la deplasarile zilnice. Drumurile zilnice foarte scurte, de 3-4-5km nu ii dau ocazia sa se incarce suficient cat sa compenseze consumul de la pornire, de exemplu
  15. Uleiul e ok, merge si acel 5w30 in motorul G120.