IulianM

Membri
  • Content count

    1849
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    72

IulianM last won the day on March 8

IulianM had the most liked content!

Community Reputation

723 Excellent

1 Follower

About IulianM

  • Rank
    ****
  • Birthday 10/06/86

Profile Information

  • Locatie
    Lumea larga
  • Model
    3

Recent Profile Visitors

3891 profile views
  1. Pai credeam ca discutam despre acceleratie maxima bazata pe masuratori si date disponibile in urma acestora, indiferent ca e de la 0-100km/h sau de la 100-200km/h si ne concentram pe asta (ca tot ai pus graficele alea si sa le analizam). Dar na, poate ca si eu fac parte din carcotasii aia de care ziceai si am sa ma opresc in a mai comenta.
  2. Nu sunt de acord cu asta: la cutie automata, cu pedala la podea ar trebui sa obtii acceleratia maxima (cred ca asta e si un criteriu de safety incorporat la kick-down). Unii producatori mai ofera launch control pe cutii AT. Stii vreun model/exemplu in care obtii acceleratia maxima schimband intr-un alt punct decat cel in care o face cutia in kickdown? (ma refer la masini moderne cu, cutii automate din anii nostri; mai mult din curiozitate ca vreau sa ii gasesc curba de cuplu/putere si ce rapoarte are la cutie) Fa un test de acceleratie schimband la 5000-5500RPM versus 6500RPM si vezi ce rezultate obtii (eventual cu plecare din treapta 1a de la 3000RPM ca sa nu obosesti ambreiajul si sa elimini plecatul de pe loc (sau a doua)).
  3. Mai mult cuplu la roata: un scenariu putin dus la extrem pentru a ilustra: la 6000RPM ai 400Nm si la 2000RPM ai 500Nm si schimbi dintr-a 2a in a 5a: in care treapta ai acceleratia maxima? Mi-am adus aminte de video-ul asta pentru a intelege mai simplu de ce e mai ok sa schimbi la "linia rosie" chiar daca scade cuplul motorului:
  4. Chiar daca scade dupa 6000RPM e posibil totusi ca, cuplul transmis la roti in treapta inferioara la 6600RPM sa fie mai mare fata de de unde scade turatia in urmatoarea treapta (putem calcula dupa raportul treptelor din cutie si cel final) si atunci are sens sa schimbi cat mai tarziu chiar daca iti scade cuplul (practic zis trage mai bine intr-a doua la peste 6500RPM decat intr-a 3a la 4200RPM sau unde ar cade; daca stii care sunt rapoartele din cutie, putem calcula usor pe baza la curbele alea de cuplu/putere de mai sus). Daca ar fi avut o cutie in 8 trepte, probabil ar fi fost beneficiat mult.
  5. Probabil si acea scadere in cuplu intre 4000-4700RPM afecteaza putin perceptia acceleratiei dar rezultatele finale dinamice a combinatiei motor/cutie pentru SkyActiv-X pe Mazda3 par sa fie putin sub vechiul motor de 2l 165CP din Romania (consumul probabil e ceva mai bun ca ala). Testele de mai jos sunt facute de aceiasi revista din Australia pe acelasi drum cu Mazda3 2018+ si cutie AT (mai consistent cu plecarea de pe loc). Mazda3 SkyActiv-X (132kW/224Nm): 0-100km/h = 9.79s 60-110km/h = 6.8s 1/4 mile = 17.05s Sursa: https://youtu.be/D8ZJzkMEcg0 Mazda3 SkyActiv-G 2l (114kW/200Nm): 0-100km/h = 9.49s 60-110km/h = 6.59s 1/4 mile = 17.30s Sursa: https://youtu.be/v0sGVgc5j6w Mazda3 SkyActiv-G 2.5l (139kW/252Nm): 0-100km/h = 8.28s (modelul precedent de Mazda3 scotea 7.7s ca era mai usor) 60-110km/h = 5.79s 1/4 mile = 16.09 Sursa: https://youtu.be/LSqBUWTZ0XY CX5 SkyActiv-G 2.5l turbo (170kW/420Nm; Mazda3 ar fi cu vreo jumate de secunda mai rapida): 0-100km/h = 7.6s 60-110km/h = 5.6s 1/4 mile = 15.4s Sursa: https://youtu.be/xJiXC6oTny4 Mie asta mi se pare ciudat tare cum de SkyActiv-X pe partea de dinamica e sub SkyActiv-G de 150CP; diferenta e data doar de masa mai mare a masinii? anvelope diferite? limitata puterea din soft in prima treapta? la raportul masa/putere sta chiar mai bine SkyActiv-X decat G.
  6. Ai mai mult cuplu jos in ture ca 2.5l SkyActiv-G? asta pare sa produca 430Nm din fabrica undeva pe la 2000RPM doar ca se plafoneaza cam ca un diesel.
  7. Eu n-am problema asta cu volumul prin bluetooth (vezi doar sa fie dat la maxim din telefon). Eu am FLAC-uri pe un USB drive de 64GB micut (ca dimensiune fizica) si merg fara probleme. Mi se pare destul de accesibil locul ala ca sa-l scoti si sa mai faci un refresh la muzica (cel putin la Mazda3).
  8. Pai nu poti asculta Spotify prin bluetooth? nu-ti trebuie CarPlay si oricum Spotify nu-i lossless (inca)
  9. Chiar nu stiam ca rotile mai mari ajuta la consum; de-obicei eu cand schimbam de 16" pe 17" simteam o penalizare atat la acceleratie (mai ales la plecatul de pe loc unde trebuia sa patinez mai mult ambreiajul) cat si la consum; probabil diferenta dintre 16" si 18" ar fi si mai evidenta. Inca putin si poate baga implicit sistem cu roti din fier si legislatie ca sa mergi pe linia de tramvai in oras si linie de tren extra-urban ca vor imbunatati practic de vreo 5 ori coeficientul de frecare.
  10. Pai Seria2 grandcoupe e FWD, cu motor transversal, fara cutia aia buna ZF8 (au pus una de la Aisin, ca si pe Mini), ampatament mai mic ca Mazda3 si cu raportul masei 60/40. Sistemul AWD optional e tot ca la Mazda: intai FWD si apoi trimite pe spate. Nu am condus masina aia dar nu pare cu nimic deosebit fata de altele din clasa si nici prin review-uri n-am vazut sa aiba ceva deosebit. Isi stiu ei mai bine clientii.
  11. Pai analogia aia cu bicicleta nu e prea ok daca citesti postul meu de mai sus si compresorul e cu debit variabil; cand ajunge la temperatura stabilita nu se opreste complet ci poate functiona la capacitate redusa dar tot se roteste mecanic: the variable displacement compressor does not cycle on and off during normal operation.
  12. Compresorul la Mazda3 2018+ e cu ambreiaj On/Off sau cu variable displacement? asta din urma se invarte tot timpul. Dintr-un manual tehnic mai vechi de la Mazda:
  13. Ioniq 5 cred ca e in jur de 40-50k euro. Mazda are o cutie automata foarte buna din punctul meu de vedere si fiabila (comparat cu alte masini compacte din clasa din care face parte). Probabil te uiti la Mazda3 SkyActiv-G, nu? SkyActiv-X are un compresor (are alta functie decat la masinile turbo normale dar tot ziceai ca nu vrei turbo) si filtru de particule.
  14. Ce inseamna niste zile? e vorba de vreo 7 luni care cuprinde si perioada iernii; eu ma mai duc sus in ture dar nevasta-mea nu; chiar daca ma duc sus in ture, e o chestiune de cateva zeci de secunde cat timp sta pe la 90C ca apoi o ia repede in jos spre 70C. Poate o fi ok; eu oricum o sa le scriu un email ca in cel mai rau caz voi pierde doar timpul; daca tot am un feedback de zis, le zic (bun/rau). Le-am scris si alora de la IIHS care a dat Top SafetyPick+ la Mazda3 fara oglinzi incalzite pe echiparea de top din 2019 si mi-a raspuns repejor (la fel ca si Mazda): Thanks for contacting the Insurance Institute for Highway Safety. Heated mirrors are not part of our criteria to receive a Top Safety Pick. However, we are always upping the ante to receive this award. Thanks for the suggestion. Have a great day.
  15. La tine drumurile sunt mai bune; cum scris si mai sus, am facut test cu unul cu M Sport (era cam pe la acelasi pret) dar mi s-a parut prea dura suspensia; din ce am citit, masina e cu vreo 10mm mai joasa si amortizoarele mai dure cu vreo 20%. BMW zice ca diferenta dintre suspensia M-Sport si asta normala, pe G20 e de doua ori mai evidenta decat pe seria F30. Mie mi s-a parut prea dura (asta si in combinatie cu rotile pe 19" ca nu aveau nicio varianta cu roti pe 18", toate runflat); si asa garda la sol la a mea e putin sub Mazda3 si nu vreau mai joasa ca fac pe plugul cu atatea SUV-uri pe la mine cand ninge (si asa garda la sol la xDrive e mai mica decat la varianta RWD).