sandu

Membri
  • Content count

    3136
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    93

sandu last won the day on January 4

sandu had the most liked content!

Community Reputation

730 Excellent

4 Followers

About sandu

  • Rank
    *****
  • Birthday 05/08/75

Profile Information

  • Locatie
    Timis
  • Model
    3

Contact Methods

  • Gmail
    sanducostica@yahoo.com

Recent Profile Visitors

4370 profile views
  1. Eu am pe Mx5 NC (NA) montat un OCC. Dar este montat pe linia PCV-admisie. Adevarul e ca la cum e proiectat acest sistem e greu de realizat acest montaj. Insa mai ales cand temperatura ext scade se acumuleaza mult condens si vapori ulei in acest OCC. La temperaturi ext mai ridicate ramane ulei contaminat. Insa pierdem din vedere un aspect. Contaminarea amestec aer-combustibil. Tot acest "must" rezultat din gazele de carter afecteaza practic octanu combustibilului,nu doar depunerea pe supape( la mine nu e cazul,nu e injectie directa).
  2. Eu mai comand de la ei. F seriosi si rapizi.
  3. Puterea conteaza. Nimeni nu a zis asa ceva. Insa trebuie sa admitem la ce ne trebuie puterea. Pt ca daca mergi pe circuit,competitii pt a te folosi de acea putere trebuie sa si conduci la turatiile respective 5000-9000. De ex un S2000 cu 240cp si 200nm e f ok pt circuit. Insa pune acest S2000 sa faca o depasire in forta de la 2000 turatii in tr 3-4. E moooort. De ce? Pt ca nu are cuplu si nici puterea necesara de la acea turatie. Cuplu ajuta sa mute si sa ii imprime miscare. Cu cat acest obiect e mai greu cu atat iti trebuie Cuplu,nu Cp. Pt a ajunge la o anumita viteza max si pt a o mentine CP sunt ceea ce trebuie,urmat in spate de un minim de NM. Eu asta am zis si ma repet.Pt a tracta, vrei sa cari marfa etc nu CP in nestire iti trebuie ci Cuplu. Daca vrei sa mergi si cu o viteza mare atunci intra in discutie si CP. Asa ca nu putem spune ca CP sunt mai importanti fata de NM. Asta incercam sa il fac pe @xxGiCuxxsa inteleaga.Nu a intrat in discutie de masini sport,F1. Nu,era vorba de cazane ca ale noastre folosite zi de zi.:))
  4. Daca o iei ad-literam da.Pe hartie asa citesti. Insa nu si tehnic.
  5. Nu mai am microbuz:)) In schimb am avut un G120 de nou din 2015 resoftat. Mers pe circuit etc. Acum am un Mx5 dus la 190cp cu axe sport dedicate, resoftare,galerie admisie 4-2-1,etc. Mai am 2 masini diesel de lucru.Dintre care una la 170cp si 350nm. Apropo stii ca matur pe jos cu X-ul? Stii ca a mea e si mai grea? Asa ca nu poti sa ma inveti pe mine ca cireasa creste in păr. De aia zic, studiaza ca nu e rusine. Eu asta fac de mult si imi si place sa aplic:) Insa ca sa fim corecti X -ul de la Mazda nu e facut pt performanta. Da are 180cp Insa aici conteaza f mult softul. Pt ca e facut in asa fel incat utilizatorul sa nu ajunga la turatia finala( acolo unde sunt acei 180cp chiar cu vreo 5-700rot mai jos de limitare) repede. Adica pe inteles,in mod constant. Astfel se obtine o reducere de combustibil impreuna cu motorul care e proiectat tot pe noxe cat mai mici si consum. Asta e. Nu e pt performanta.
  6. Aha,ok. Un microbuz cu 350 nm are sute de cai. Studiaza. Vezi la te ajuta CP ( si pe ce plaja finala sunt) si la ce te ajuta NM( intre ce plaja se afla). Iar aici intervine si rapoartele cutiei de viteze. Dupa aceea vb la concret:)
  7. Prima oara studiaza ce inseamna Cuplul si ce inseamna puterea. Dupa aceea ai sa realizezi la ce ajuta Cuplul si la ce ajuta Puterea. Apoi ai sa intelegi raportul dintre Cuplu si Putere. Un mic ex-intrebare pro Cuplu. Daca tractezi o platforma cu o masina de vreo 1700kg si incepi sa urci pe niste serpentine ce ai prefera sa ai la masina ce tracteaza? Si pe ce plaja?
  8. Daca stii fizica nu inseamna ca stii ce RETEA avem in Romania. De vb la general vb toti. Eu ce am spus am spus din sursa sigura,din interiorul Electrica. Si eu eram mirat cum mai rezista reteaua. A ras si mi-a replicat. Nici nu iti dai seama ce retea de inalta tensiune dispunem noi romanii. Ceausescu a supradimensionat f mult reteaua. Nu suntem noi in stare sa mai schimbam si sa intretinem tot.
  9. Nu mai faceti calcule ca nu cred ca stiti tot ce e in acest domeniu. Insa ceea ce se stie sigur e asta: In prezent consumam energie electrica mai putin cu cca 30% fata de dinainte de 1989. Marii consumatori de pe timpul lui Ceasca nu mai sunt.Defapt prin anii 2010 reteaua ramasa din 1989 era supradimensionata cu aprox 40-50%. Dar prin aparitia altor constructii casnice si civile a mai scazut din acest procent. Asa este si cu consumul de gaze naturale. Da,este adevarat ca multe trebuie modernizate,dar ca noi ca Tara stam bine in productia electricitatii. Si da,pt oras deocamdata masina electrica si plug-in sunt o necesitate. Chestia cu Euro la masini e o pacaleala care ne convine tuturor.
  10. Nu schimbi nimic. P138b nu se refera la bujii ci la releu bujii. Trebuie inspectat cablajul La EGR prima oara demonteaza-l si fa-i o curatare. Inainte verifica daca inchide sau deschide electric. Nu te apuca sa iei piese fara sa verifici inainte. De multe ori un cod fix apare si cand alte "chestii" ce are legatura cu piesa respectiva nu functioneaza in parametrii normali.
  11. Nu afecteaza nimic doar cu arcuri.Dar tot la alte amortizoare vei ajunge si atunci iar vei plati manopera din nou. Daca le montezi tu atunci e ok,e munca ta. Cu arcurile Pro kit si B6 confortul va fi la fel insa e un pas inainte in stabilitate. Cu Billstein B8 confortul este f putin afectat( nu mai ai senzatia de barca) insa in stabilitate si franare ai doar de castigat.
  12. Da,e deschisa mai mult decat la un benzinar cu raport stoichiometric normal. La X 180 amestecul este f sarac in sarcini joase si medii, mergand pana undeva la 30:1.
  13. Din moment ce au iesit nr definitive si sunt ridicate de la Birou Inmatriculari cele rosii cat si Autorizatia provizorie devin nule,chiar daca nu au expirat. Nu mai ai drept de circulatie cu cele rosii.
  14. De resoftat se poate resofta orice motor. Profesional vorbind. Insa orice tuner inainte de a-si f..e creierii analizeaza ce avantaje comerciale obtine intr-un anumit timp. Cum spunea si @whitesnake clientii de Mazda X nu urmaresc asta. Nici macar Mazda nu a urmarit performanta la motorul asta.
  15. De ceva timp dimensiunile rotilor omologate sunt trecute doar in C.I nu in Talon.