Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

sandu

Membri
  • Content count

    3098
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    90

sandu last won the day on September 28

sandu had the most liked content!

Community Reputation

712 Excellent

4 Followers

About sandu

  • Rank
    *****
  • Birthday 05/08/75

Profile Information

  • Locatie
    Timis
  • Model
    3

Contact Methods

  • Gmail
    sanducostica@yahoo.com

Recent Profile Visitors

3817 profile views
  1. Renunta la ideea de diesel.Nu merita investitia in motor diesel.Motorul G este un motor al dracului de reusit.Iti recomand G120 pt compromisul de putere vs consum.Asta se datoreaza treptelor mai lungi ca la G165.Cu aprox 350-400 euro o poti resofta la 165 cp,adevaratul potential al motorului.Surprinzator sau nu cu aceasta resoftare G120 va deveni putin mai performant decat G165 std chiar daca acesta din urma are rapoartele mai scurte deci o multiplicare mai buna de cuplu.Si e si mai economic la consum,la mine dupa resoftare la mers omeneste a scazut cu aprox 0.5l%.
  2. Dupa vreo 300-400km efectuati vei avea alta masina.
  3. Perfect adevărat.Sa mai zici atunci de -1, 2 pistoane? Insa cati utilizatori cunoaste, simte un motor? F,f,putini.Asa cum multi dintre ei daca producătorul ar anula turometrul din bord multi ar țipa când trebuie să schimbe vitezele( pe manuală). Însă una e sa afirmi ca producătorul e Zeu si stie el ce stie( de aceea da rateuri de multe ori în proiectări) si alta e sa recunosti ce e ok si ce nu.Oricat de fan ai fi pt o marcă.
  4. Un motor la care unii din cilindrii sunt dezactivați nu este un motor echilibrat în acel moment.Acei cilindrii sunt mișcați în continuare( la fel si o parte din vibrochen) de ceilalți cilindrii activi.Practic o parte din cuplul lor este "mâncat" de ceilalți cilindrii morți. Din punct de vedere dinamic este ok, pt ca in sarcina medie( croazieră) mașina pt a fi păstrată în aceasi dinamica nu are nevoie mai mult de 20-50CP si cuplul aferent.
  5. Teoretic la cati CP si NM ar fi ajuns?
  6. Stai linistit ca in max 1 an or sa trimita ei prin mail posibillor clienti notificări cu discounturi, numai sa faca ceva vânzări.Acum e bine pt ei,își permit să fie cu nasul pe sus. În 2007 când am luat Mitsubishi Outlander nu au vrut sa lase nimic la pret.Dupa 2 ani primeam notificări cu discount de 3500 euro.Brusc si-au călcat pe mândrie și nu le-au mai fost rusine sa negocieze.
  7. Negresa se comporta exemplar.Azi am schimbat uleiul,filtrul ulei si bujiile.Mi-am facut groapă pt a lucra mai usor la mașini. In decurs de vreo 2000km cu motorul refacut catch-can-ul se pare ca isi face treaba f bine.De cand cu axele BBR si resoftarea regândită imi place la nebunie cum merge.
  8. cx30

    O decizie fara a sta pe ganduri e Mazda Cx30. Pro:Motor,calitate mașină, consum,cutie.
  9. Inainte de a-ti face griji pt soft-top eu te sfatuiesc sa iti faci "griji" cand vrei sa achizitionezi masina in sine.Softopul sa fie ultima grijă. Verifica masina f amanuntit pe parte de caroserie si partea mecanică. Aici vei investi bani daca vei trata superficial partea asta.Daca ai buget mergi pe NC.
  10. Eu stiu cine face hibride si full electric.Am si facut test drive.Insa eu as vrea Mazda.
  11. Deocamdata imi voi lua un microbuz 8+1nu nou ci second. Alta noua va fi ceva mai încolo, sa vad ce va scoate Mazda in varianta hibrid dar Plug-in,sper ca in modul electric macar undeva la peste 60km autonomie.Pt nebunii am Mx5 care imi satisface poftele de mers pe circuit si nu numai:)
  12. Mda,dupa 4+ ani si 105000km masina nu mai este in posesia mea.Si-a gasit stapan la un alt amic si iubitor de Mazda.O zic la modul cel mai sincer,masina asta pana sa imi iau Mx5 a fost o bucurie pt mine. Stateam si ma uitam dupa ea si nu imi venea sa cred ca nu am s-o mai vad dimineață.Parca am pierdut ceva.Insa sunt bucuros ca e la cineva pe care eu unul il apreciez.Nu m-am purtat cu Japonezica ca si cu un ou dar nici ca un inconstient. Am investit in ea,iar ea mi-a dat inapoi inzecit. Japonezico,drum bun si sa ai grija in continuare de noul partener !
  13. Dupa montarea axelor Bbr si resoftare am hotarat ca trebuie sa desfac motorul. La turatii inalte aveam fum albastru si miros de ulei.Dimineata la prima pornire dupa aprox 5sec incepea sa pufaie iar fum albastru care se termina cam in vreo 3-5 sec ceea ce ma dus cu gandul la garnituri,ghiduri supape.Asa ca am facut singur un test de compresie si aveam pe toti cilindrii compresie de 12.4-12.2 bar.M-am bucurat ca nu aveam diferente chiar daca era la minimum de compresie,valoarea ideala fiind de 17 bar. Asa ca am dus masina la Arad si refacut motorul, inclusiv tot kitul de distributie. Totul bun si frumos dar dupa avea un mers f neregulat. Am luat hotararea cu cei de la Arad pt schimbarea pinionulul VVT care nu e nici asta ieftin.Nu am vrut decat pe original.Dupa schimbarea acestuia totul a revenit la normal,insa de ce sa scap si sa nu intervina altceva.Vin acasa cu ea,o parchez in garaj.A doua zi hai sa fac un drum de plimbare( rodaj) mai lung.Dar nu vrea sa porneasca.Dau cateva chei,nu mai insist. Dau jos plasticele din spatele scaunelor,ajung la pompa de benzina,desfac furtunul de presiune,adaug un furtun direct pe stutul pompei si il introduc intr-o sticlă. Dau la contact( fara pornire motor) si pace.Nici macar un strop.Pompa primea contact ca se auzea.Dupa schimbarea pompei revine la normal.Insa intervine o problema de sonda Lambda( dupa cat) si anume P0138. Mama masii,repar una si se strica alta.Dupa multe verificari de tensiuni,rezistente pe mufe m-am lasat păgubaș. Dupa cateva zile dispare de la sine avaria. Insa nu imi placea cum trage motorul.Adica nu imi placea plaja de turatii.Asa ca discut din nou cu cel care a facut resoftarea,ii explic si in decurs de doua saptamani a facut din nou.Adica Vineri l-a bagat iar ieri am fost pe Motor Ring Transilvania. E beton la cum merge acum.Deja de la 2500 rot simti.Am menajat-o un pic pe partea de turatii,adica nu am insistat mai mult de 6000rot. Masina asta e perfecta pt a te face sa simti ca trăiești:) Edit: Baiul pt compresia mica a fost de la supape.Segmentii erau intr-o stare f buna,dar au fost inlocuitii si acestia daca tot am desfacut motorul.
  14. Suportă toate:) Si cutia,motorul,ambreiajul, rezervorul etc.Nu se forțează nici o limita pt ca se mai aduna max vreo 15 NM si vreo 40cp. Vezi ca exista acum si la noi firme de Tuning care fac cu succes ce am facut si eu cu BBR.Daca merită? Da,merita pe deplin.Uite aici,ia legatura cu @koz,are toate recomandarile.
  15. Cluju' felicitări! Dar vreau mai mult de la voi.Se poate:)?