Maanghod

Membri
  • Content count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Maanghod

  • Rank
    Junior

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    6
  1. Multumesc din nou pt raspunsul prompt. Ai dreptate. Pur si simplu nu prea imi place senzatia si incercam sa gasesc si o justificare rationala care se pare ca nu exista Primul meu post a fost putin cam lung si plin de informatii inutile, cand eu trebuia sa intreb direct daca e ok sa faci rev matching cand scoti din liber. Cand am zis acolo ca la diesel nu ai de ce sa faci rev matching, ma gandeam la o explicatie de ce nimeni nu face asta (pe langa faptul ca majoritatea nu scot in liber). Si ideea era ca mergand de obicei la 2-3-(rar)4k rpm si treptele fiind de obicei apropiate (nu ca la rx8 unde e diferenta de vreo 2000-3000 rpm la x kmh dintr-o treapta in alta), ambreiajul nu se forteaza prea tare sa aduca turatiile unde trebuie, chiar si de la relanti (la fel si cu benzinarele standard unde la 4000 se termina deja powerbandul, pe cand la rx8 abia atunci incepe, bineinteles nu vorbim de ferrari). Pe cand la rx8 de la 850 la 5000 e ceva treaba si de aia eu cred ca trebuie ajutat. Acestea fiind zise, nu cred ca altcineva in afara de mine are de invatat din acest topic, asa ca presupun ca, daca considerati, se poate sterge sa nu ocupe loc degeaba... Ma simt ciudat ca am intrebat ceva atat de logic, dar aveam nevoie de o confirmare ca nu am scos eu tehnica asta ‘din burta’ si ca nu e o prostie, chiar daca sunt probabil singurul care face asta on a daily basis (rev matching din liber), pt ca acea persoana mi-a zis sa intreb eu pe cine vreau, instructori etc. si o sa vad ca nimeni nu face asa ceva. Se referea la rev matching, nu la mers in liber. Multumesc din nou.
  2. @mituc Multumesc pt raspuns. Intr-adevar, de aceea am zis ca e mai mult o superstitie. Stiu ca asa e programat ecu sa taie alimentarea. Ma limitez la a spune doar ca nu imi place absolut deloc cum se simte deceleratia de frana de motor, de aceea nu o fac. (concret, nu ma refeream la semafor, ma refeream la orice pasaj din bucuresti, gen muncii, unirii etc. la coborare lumea merge incet si nu imi place sa tin din motor frana, asa ca scot in liber. Dar la urcare trebuie sa fiu in powerband). Si da, nu am descris bine cum fac rev matching, dar stiu miscarea intr-atat incat sa nu smuceasca si sa nu se forteze ambreiajul sa creasca turele motorului prin frecare. Stiu clar cum se aude frecarea inutila a ambreiajului si pot sa confirm ca nu ‘sufar’ de ea. Deci ca un fel de reformulare, daca indiferent pentru ce motiv, eu vreau sa scot din liber si sa ajung direct in powerband (cam pe la 5000), e ok pt ambreiaj si cutie sa cresc eu inainte turele motorului ca sa aiba cele doua placi apx aceeasi viteza cand se cupleaza? Exista si alta solutie sa iesi din liber direct in powerband fara rev matching?
  3. Va salut, Subiectul e usor jenant si nu se aplica doar la rx8, asa ca, va rog, fiti blanzi cu mine. M-am certat cu cineva pe subiectul rev matching si nu reusesc sa il conving pe acel om ca nu strica cutia si ambreiajul, ci, din contra, le protejeaza (cel putin eu asa inteleg). Lucrurile stau in felul urmator: din cauza ca eu am o superstitie legata de frana de motor la rotative (nu imi place ca pe deceleratie amestecul devine foarte sarac si presupun ca e stres mai mare si pe apex seals, presiune mai mica la ulei etc.), eu la rx8 nu fac niciodata frana de motor, preferand, in schimb, sa bag in liber. Ca sa nu mai spun ca nu imi place deloc cum se simte... Ok, pentru a nu smuci masina la 60 la ora, cand ies din liber si vreau sa bag, sa zicem in a 2a (rezulta cam 6000 rpm) sau in a 3a (rezulta cam 4000 rpm), fac un fel de rev matching, adica cu ambreiajul apasat dau un zvac la acceleratie pana la vreo 6-7k, si in timp ce coboara lin turatia, eu il ridic putin si, cand simt ca e turatia care trebuie, accelerez si las de tot ambreiajul. Totul e foarte smooth, merge ‘ca untul’, ca sa zic asa... nu se simte/aude niciun fel de frecare inutila a discului. Daca nu fac rev matching smuceste urat. Dar acel om zice ca daca trebuie sa faci rev matching inseamna ca nu ai bagat in viteza care trebuie. Si mai zice ca stric ambreiajul si cutia. Dar mie mi se pare ca tocmai asta evit prin rev matching!!! Logic ca de la 60 la ora daca bag in a 4a nu trebuie rev matching, insa ma duce mult in afara plajei de cuplu, e ca si cum te-ai plimba cu barca.... cu a 4a mai urc eu podul Grant la pastele cailor :)) (dupa cum stiti rx8 e ft puturos sub 4000 rpm) In incheiere, acel om mi-a zis sa ma uit la ceilalti, daca mai vad eu pe cineva ca face asa ceva..., imi zice ca turez ca nebunu, ca ma cred la raliu etc. Teoria mea e ca ceilalti nu fac asa pt ca majoritatea conduc diesel si sunt mereu in plaja de cuplu, asa ca nu au de ce sa faca rev matching... iar cei care au benzinare au, tot asa, plaja de cuplu joasa, sau au cutie automata. Voi cum faceti? Va rog spuneti-mi ca nu sunt idiot! :)) P.S stiu ca rev matching se refera la retrogradare, dar presupun ca principiul e acelasi si cand iesi din liber.
  4. Felicitari! Se pare ca mi-a scapat ceva din vedere ce-au zis aia la rar cand au vazut-o? :)) tot ok?
  5. Super tare sa vad un FD3S prin Ro. Masina are omologare de tip ue? Fiind pt piata japoneza si asa veche, nu cred. Nu stiu ce vei face cu inmatricularea, pt ca noi in Romania suntem mai smecheri si facem orice sa nu se poata inmatricula cu volan pe dreapta (daca masina are omologare ue si a fost inmatriculata intr-un stat membru, nu au cum sa-ti puna bete-n roate, dar asta nu cred ca are omologare), insa parerea mea e ca la o masina atat de speciala nu merita sa ‘desfaci’ lucru bun facut de producator, ‘de la mama ei’, sa te apuci sa muti volanul. Mi se pare foarte misto o masina JDM pur sange, are un aer exotic... In Uk multe masini exotice gen vintage ferrari, lambo, american muscle, le vei vedea cu volanul pe stanga (vb din experienta), si nu comenteaza nimeni aiurea ca la noi. Aceasta stigmatizare stupida a volanului e doar la noi in Romania.
  6. Multumesc. In continuare arata valori normale, nu sunt sigur ce s-a intamplat cand arata 1. O singura intrebare mai am: daca ma hotarasc sa scot catalizatorul, pot sa scot de tot senzorul ala din catalizator? Senzatia mea e ca, din moment ce amestecul se regleaza in functie de primul senzor si al doilea sensor e doar pt a verifica starea catalizatorului, nu se va intampla nimic rau daca scot al doilea senzor (in afara de CEL). Corect?
  7. News: am verificat azi in mers si la relanti valoarea oxygen sensor 2 bank 1 (sonda o2 din catalizator), si nu mai trece de 1v! Fluctueaza in functie de acceleratie, dar nu trece de 1v. Deci probabil nu o sa apara cel din nou. Cred ca senzorul e bun pt ca raspunde in acord cu primul senzor (cu un mic delay evident). Daca mai apare cel din nou de la catalizator si senzorul e bun, bag teava dreapta pe zona aia.
  8. Multumesc mult pt raspuns. Credeam in mod eronat ca valoarea lambda e aia de la senzorul de oxigen din spate, nu de la cel din fata. Am verificat aceasta valoare din proprie initiativa, fara sa imi dea o eroare specifica la senzorul din fata. Si m-am uitat la catalizator si la cablaj, iar cablurile nu par a fi smulse sau intrerupte, nici catalizatorul spart sau ceva. Un alt motiv pentru care cred ca senzorul O2 din spate e inca bun e pr ca relantiul e fin, la apx 900 rpm, fara vibratii, iar motorul merge fin la turatie mica... O intrebare mai am, codul P0420 (catalyst efficiency below threshold) nu se bazeaza pe citirea de la senzorul o2 din spate? Mie asa mi se pare logic - senzorul din fata nu are cum sa stie ce face catalizatorul (cred). Lasand la o parte faptul ca lambda din fata e 1.01-1.02 constant, e posibil sa fie si catalizatorul in sine obosit? La pornire si daca il lovesc are sunetul ala de ‘rattling’. Si acum, nu stiu daca e placebo sau sunt influentat sau ceva de genul asta, dar acum ca am P0420 legat de catalizator chiar mi se pare ca se aude mai infundat si accelereaza mai greu (dar nu imi explic cum s-ar putea schimba asa, intr-o zi, inainte de CEL nu mi se parea asa ). P.S Multumesc membrilor acestui forum ca tin vie comunitatea RX8... Suntem putini si practic ‘ne avem doar pe noi’
  9. Va salut! Am un RX8, porneste la cald intr-o secunda, merge foarte bine etc. Azi, niste imprejurari neprielnice au facut ca a trebuit sa merg la viteza foarte mica (1-2 kmh) pe un teren cu pamant. De acel pamant s-a frecat burta masinii (inclusiv sensorul lambda, cu cablul ala care atarna...:/) Dupa acest eveniment am mers cam 50 km si mi-a aparut CEL. Pentru ca nu era intermitent (misfire), am continuat sa merg pe autostrada inca 100 km, fara sa simt schimbari in performanta. Acum am verificat codurile. Are P0420 (catalyst below threshold). Intrebarea mea este urmatoarea: e posibil sa nu fie catalizatorul si de fapt sa fi ‘ametit’ sensorul de la pamant? Pe tester arata lambda 1,02 (normal e sub 1). Un sensor stricat poate arata o valoare asa apropiata de normal? Sau ar arata o valoare absolut haotica? pe scurt: catalizator obosit sau sensor distrus? Coincidenta sau cauzalitate? masina are 107 000 km. va multumesc mult! edit: precizez ca acum 2 ani masina a mai avut CEL constant, care s-a remediat prin schimbarea sondei lambda, dar nu stiu ce cod avea atunci (nu eram eu proprietarul pe vremea aia).