ciprianro

Membri
  • Content count

    125
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

ciprianro last won the day on May 24

ciprianro had the most liked content!

Community Reputation

126 Excellent

1 Follower

About ciprianro

  • Rank
    *
  • Birthday 12/13/97

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    RX8

Recent Profile Visitors

445 profile views
  1. Bun filmuletul. Acum la lumina zilei vad si eu ce aberatie am scris. Termostatul la rece e deschis si scapa ulei din ax inapoi in baie, peste 60 grade se inchide si uleiul din ax trece prin jeturile de racire indreptate spre rotoare. Probabil eram cu gandul la intrerupatoarele electrice unde deschis = open = open circuit = 0 curent prin el. Invers ca la valvele hidraulice, mama ei de limba . Cine monitorizeaza, cum, ce, de ce ? Un microcontroller (suplimentar, adaugat de mine) monitorizeaza prin 2 senzori (adaugati de mine) presiunea si temperatura uleiului pentru a decide, pe langa altele, daca termostatul de ulei a ramas deschis si nu am racire pt rotoare. Daca s-a blocat pe deschis, ma atentioneaza ducand acul din bord pt presiune ulei cu mult sub litera L, ceva distinct de orice situatie normala. Tot el misca indicatoarele de apa/ulei din bord, porneste un buzzer sa ma anunte ca ceva nu-i ok, scoate pe USB/ecran date numerice, si vad eu ce il mai pun sa faca.
  2. Si mie imi place vorba lunga. Abia cand cineva isi pune intrebari vezi cat a inteles pe o tema. Vreo 2/3 ai dreptate, restul nu sunt de acord. Am mentionat ca munca necesara pt a face acele din bord ceva mai utile nu "prea" merita, mai usor era sa montez niste ceasuri aftermarket si cu asta basta. E vorba doar de preferinta personala, nu suport 1000 de indicatoare gen naveta spatiala. Imi fug ochii si dureaza pana le scanez pe toate. Plus ca pentru mine sunt urate si schimba forma interiorului, care e cu mult peste alte interioare de masini sport. Amintesti apoi de sistemul OEM si cum functioneaza el. Iti amintesc ca din fabrica masina nu vine cu senzor de presiune proportional, ci e un simplu switch on off, care se inchide (din citite) pe la 0.6 bar. Al meu e inca acolo, nu l-am dat jos sa-l studiez. Deci ECU nu are de unde sti, cu exactitate, care-i presiunea in sistemul de ungere inainte de regulatorul de presiune montat pe rear iron ( fieru' din spate? ce nume o fi avand in romana...). Regulatorul incepe sa se deschida intre 5.5 si 6.5 bar. Valva de suprapresiune de langa pompa, aflata pe front iron, se deschide (la ~10.5bar) doar daca cumva radiatoarele de ulei sau tevile pana la regulatorul de presiune din spate se infuda total. N-ar trebui sa se deschida niciodata. Daca se defecteaza si se deschide, senzorul de ulei capteaza treaba asta. Ca o scadea presiunea cu 0,5...1...2 bari... senzorul OEM poate ca nu se prinde. Al meu sigur o va face. Sonda de presiune OEM e montata pe gatul filtrului de ulei, asa cum e si senzorul meu de presiune, deci citirea se face in acelasi loc. Motivul pentru care am pus un senzor proportional este exact surprinderea defectarii termostatului de ulei din arbore, care nu se poate constata folosind sistemul stock. Termostatul de ulei se deschide la 60 grade. Softul facut de mine urmareste presiunea uleiului de la pornire pana cand ajunge la 70 grade, daca nu are loc o scadere semnificativa a presiunii la relanti (gen de la 3 bari la rece la 1-1.5 bari la cald, la relanti) inseamna ca s-a blocat pe inchis(nu pe deschis cum ai spus tu!) termostatul de ulei => 0 racire pentru rotoare + turbo = fail instant. Eu am urmarit in principal sa previn treaba asta. Faptul ca e o treaba automata imi da linistea si pacea ca vegheaza altcineva la uleiul meu, nu trebuie sa citesc constant presiunea pe vreun ceas aftermarket si sa vad/gandesc daca e ok. Ca danseaza acul de ulei... e bonus, si ceva care mie personal imi place chiar daca nu inseamna nimic. Daca ma satur il fac sa stea locului cu cateva clickuri pe laptop. Pe langa asta e un failsafe in caz ca plesneste vreo teava/cot/banjo de ulei, ma atentioneaza uC cu un buzzer distinct si imi falfaie acul de presiune daca cumva scade presiunea la ulei sub 1bar la relanti si sub 2.5 bari in mers. Iarasi preferinta personala. Pe langa asta, ceasul de ulei va fi folosit cel mai des ca ceas de boost. De aia am tinut totusi sa-l modific. Cum turbina e pe masa si nu sub masina, am lasat acul ala sa arate totusi ceva. Ceasul de apa OEM e si ala degeaba, nu indica nimic util in forma de fabrica. Arata cel mult ca ai facut zob motorul, cand e deja prea tarziu. Acul nu pleaca de pe centru decat cand temperatura apei trece de 115 grade si ajunge la H cand are 120 grade. MULT prea tarziu pentru acest motor chiar si aspirat, ce sa mai zic de turbo ? Eu vreau sa vad, la ochi, daca sunt in intervalul 85-95 fara a ma uita dupa cifre - dureaza mai mult sa procesezi cifre decat simboluri simple, cel putin mie mi se pare mai facil. Am si cifre, ascunse intr-un ecran in scrumiera, daca chiar vreau sa stiu exact. Cu porturile de evacuare pe laterala, cu garniturile de apa foarte aproape de porturi, cu gaze fierbinti, backpressure pe evacuare nu-mi permit sa las motorul sa treaca de 100 grade, altfel ma paste un rebuild/swap. Proper preparation prevents poor performance - cei 5 P. Multumim mazda ca te-ai kkt in el de motor.
  3. Am montat senzorii de presiune si temperatura ulei si rezultatele sunt multumitoare. Evident nu am cuvinte de lauda pt cine a pus filtrul de ulei acolo unde e, si cred ca m-am ales si cu niste ulei care curge pe langa. Cum e acum nu-i perfect pe placul meu, mai urmeaza imbunatatiri dar ideea de baza e ca merge. Cred ca va trebui sa mai adaug un uC doar pentru senzorii de presiune si acele din bord caci cu unul cam raman in urma cu afisarea. @mituc ventilatoarele pornesc la 90 asa cum le-am setat. Ma ofticam MAXIM daca trebuia sa implementez tot eu si functia de a porni ventilatoarele la temperaturi mai joase. Deja am facut destule functii extra, imi ajunge. Pana acum aveam switch sub bord, dadeam de el manual cand intram prin orase si cand ieseam il opream. Acum nu mai mai doare capul. Datele le voi avea si numeric si pe bord/ecrane. Imi trebuie si unele date de pe CAN, caci voi avea si water/meth injection. Cand apa trece de 85 grade, acul incepe sa plece de pe centru. Aici e la 91/92. Pana la urmatorul semn alb e zona mea "ok" de mers, 85-95 grade. Peste 100 sare de linia rosie iar la 103 trece peste H. Presiunea la relanti cald : Si putin turata: Cand e gata toata partea de senzoristica/monitorizare mergem si pe aria evacuare/admisie turbo si apoi....
  4. N-am avut ocazia sa testez noua harta, dar stiu sigur ca ECU comanda actionarea releelor care pornesc ventilatoarele. Am si eu demo de versatune, nu vad cele mai noi harti ale lor, oricum ce m-ar interesa sunt descrierile caci epifan a lasat gen Idle A B C D E F fara nicio explicatie despre cand e activa una sau alta. Unele le intuiesc dar marea majoritate sunt un mister.
  5. Cine sunt si ce fac... un pusti care a bagat prea mult NFS la viata lui si care desface orice ii pica in mana spre a intelege cum functioneaza si cum as putea face eu acel lucru sa mearga mai bine sau macar sa il pun la loc cum era si culmea, sa mai si mearga dupa. Pentru inceput, hartile/parametrii schimbati in mazdaedit, pentru un rx8 NA, sunt: Coborarea temperaturilor la care pornesc ventilatoarele si marirea vitezei sub care acestea pot sta pornite. De fabrica, 97 grade prima treapta, 101 a doua !!! Dezastru. Reducerea acelui relanti crescut la pornirea la rece si ridicarea relantiului cand motorul e cald(pt a ridica presiunea de ulei): Introducerea unei limite de turatie cand motorul e rece, sub 65 grade la apa nu trec de 3500ture. Ratiunea e ca pana se ridica uleiul la 40-50... trec ceva minute bune. La RPM limiter nu umblu, n-am ce sa castig turand motorul peste 7k, deja scade puterea de la 7200 rpm. Pentru ca am scos capacele pe injectoarele albastre(alea de pe primary 2) am modificat si injector scaling, de la 627cc la 900cc. Interesant ca desi n-am si al treilea rand de injectoare, am loc sa il pun daca voi vrea vreodata sa fac acest ECU sa mearga cu un motor in 6 porturi. Nu bag mana in foc, dar cred ca ECU de pe motorul in 4 porturi poate conduce linistit un motor in 6 porturi daca se umbla in el cu mazdaedit. Bine de stiut. Si partea care imi place mie cel mai mult: injectia de ulei ar trebui sa fie ceva mai sanatoasa acum si sa bage in jur de 1ml/km pentru mers cuminte. In zona de sarcina/turatie mare nu am marit foarte mult rata de injectie, acolo era suficient si din fabrica. Daca e mult nu-mi ia decat 2 minute sa scot laptopu si sa mai scad, on the spot. Ultima oara cand m-am jucat cu OMP'ul l-am facut sa bage atat de mult ulei ca era ceva de genul 1l/100 km . No pain no gain. N-am avut curaj sa umblu pe la AFR-uri si avans, ar fi prea multe manevre din prima. Stiu doar ca merge foarte foarte bogat in sarcina/turatie mare. Daca saracesc putin amestecul si bag benzina de 100 ori E85 ar trebui sa pot mari avansul si sa mai scot 20-30cp. Oricum urmeaza TURBO.... Nu mai zic de scos DTC-uri, nu ma intereseaza ca sonda o2 de dupa catalizator e busita de cand am luat masina... De remarcat cum hartile sunt pana la 9k, ca la motorul de 231cp, doar au mutat rev limiter mai jos si au schimbat putin AFR-uri, VE si alte cateva chestii marunte. Toata distractia asta costa destul de mult, dar iti salveaza motorul. Iar un motor e x10 mai scump decat o licenta mazdaedit + tactrix op2.
  6. Mi-a venit jucarica: mazdaedit + tactrix openport 2. Un deliciu. In sfarsit pot renunta la modificarile hardware de temperatura a ventilatoarelor, OMP-ul il dau sa bage ulei cat trebuie, mai saracim amestecul pe ici colo, bagam un RPM limiter la rece, chestii marunte . Its the little things in life that matter. Little as in 1.3L making >200hp.
  7. Si un mic demo cu rezultatul hackuirii: Inca n-am pus senzorii de presiune/temp and stuff asa ca tot ce am lasat sa faca e sa le invarta inainte si inapoi. Sunt multumit de ce a iesit desi cantitatea de munca necesara unui mizilic ca asta nu prea m-a incantat.
  8. Ce frumos din partea mazda sa ne dea indicator de apa si un indicator al presiunii de ulei... ah stai, ambele sunt o tampenie on-off buna de nimic. Cel de apa nu se clinteste intre 80-120 grade iar cel de ulei e de forma si putea la fel de bine sa fie inlocuit cu un bec. Ca sa obtin indicatoare reale a temperaturii/presiunii/whatever, am adaugat senzori de temperatura ulei si apa si 2 senzori de presiune: ulei si boost si un buton ascuns pe sub volan care comuta functia indicatoarelor. Am dat ceasurile jos, m-am prins care-i spilul cu indicatoarele de apa si ulei si le-am facut proportionale, astfel: -ceasul de apa indica temperatura apei sau a uleiului : limita de jos este 60 grade, centrul este la 85 grade, maximul este la 105 grade -ceasul de presiune ulei indica presiunea uleiului: limita de jos este oricat voi masura la ralanti cu motorul cald(< 1 bar) iar maximul cat voi atinge la 8000rpm. Daca se apasa pe butonul bagat sub bord pe undeva: -ceasul de apa devine ceas de temperatura ulei: limita de jos este la 70 grade, centrul este la 90 grade, maximul este la 115 grade -ceasul de presiune ulei indica boost-ul (when its time to turbo): limita de jos e la 0 bar, centrul la 0.35 bar, maximul la 0.7 bar Jeez... asta e unul din lucrurile care nu le suport la toti fabricantii auto: pun indicatoare de apa care induc in eroare. Senzorul exista si e proportional, indicatorul exista si il poti muta unde vrei, dar totusi au bagat logica asta cretina in care intre 80-120 grade acul sta pe loc, iar asta e moarte curata la rotative. In caz de eroare pe vreun senzor acul cu pricina il duc peste semnul "H" si il plimb pe acolo or something. Daca voi vrea vreodata sa vad exact ce temperaturi/presiuni am, am prevazut si un ecran in scrumiera, cu backlight in ton cu restul bordului(reduci intensitatea luminilor din bord, se reduce si acest ecran), si un buzzer sa ma anunte cand se intampla ceva nedorit. Inca nu l-am vopsit sa fie frumos, l-am pus de forma momentan. Poate o sa iau unul rosu, sa fie in ton cu restul bordului. Cand nu ma intereseaza, trag clapa scrumierei peste el si gata, dispare. Am vazut pe fb si ideea asta, dar nu mi-a placut sa imi bata in ochi tot timpul o informatie care nu-mi trebuie in mod neaparat, plus ca ar fi un duplicat al unui indicator deja existent. Poate o sa pun candva, greu nu e. Inca astept piesele/senzorii, asa ca pun niste poze de referinta cu pcb-ul ceasurilor in forma de fabrica: Si minunatele steppere care urmeaza sa fie utile cu adevarat: Poate am sa mai scot din indicatorii inutili din bord, gen ala de centura si cel pentru pozitii aprinse.
  9. Ce aiureala e in capul asa-ziselor shopuri de tuning. Le e convenabil rau sa vanda "o solutie de tuning" la cheie cu cateva sute de euro dar absolut imposibil sa faca orice altceva decat solutia lor unica pe fata pamantului. Ar avea romanii de invatat multe de la straini - de ex cel putin 3 variante de a trimite ECU undeva in Europa si domnii pt 50-100 eur iti fac ce vrei tu. Pe langa asta parca n-as lasa un rotativ aspirat convertit la turbo pe mana pasionatilor de tdi sau dublu vanos, ca n-au de unde sti ce sa-i faca... fara ofensa, prima oara cica doare . Iaca am strans din dinti si mi-am luat jucarica - o licenta mazda edit personal. Arata bestial. Astept acum si tactrix OP2 sa vina din 'murica. Cateva screenshoturi din aplicatie. Harta in sine cica ar fi un basemap de RX8, primita de la un prieten.
  10. 22) trebuie mers turat cat mai mult, >4000 ture. O alta aberatie de provenienta necunoscuta... care duce si la mitul ca un rx8 consuma 25%. Asta nu e consum de mers normal, poate doar daca bagi liniute/drifturi/mers haotic/ceva defect. Altii mai versati ar zice ca turatia e necesara pt ungere, dar trebuie specificat care: cea interna sau externa ? Cea interna isi atinge regimul normal de presiune pe la 3000 ture, moment in care regulatorul de presiune incepe sa se deschida, deci presiunea de ulei nu mai creste semnificativ. Ungerea externa injecteaza ulei in rotor housinguri tot timpul si e comandata de PCM. Exceptand cazul in care mergi doar in 7000+ ture, ungerea asta e insuficienta la toate turatiile. Deci go big or go home In manual se specifica: Mie mi se pare ca daca schimbi a 6a la 70km/h e cam bataie de joc... 2000 ture si raport demultiplicare 0.84 = caruta. Sa nu mai zicem de combinatia de sarcina mare si turatie mica. In schimb la 3000 ture ai sa ai cam 90km/h, ideal pentru mers extraurban.
  11. De pe FB adunate.
  12. No turning back now. La bal sau la spital. Mai multe detalii cand am toate piesele pe masa.
  13. Am trimis bateria la plimbare, sa zicem doar ca imi va trebui locul ala pentru altceva...
  14. Sa vedem daca au tupeul financiar de a lansa prastia asta si in SUA, unde wallmart e la 101km distanta de casa :))... -SUV -oras -electric Spot the odd one out
  15. 2a. Cauze pot fi multe, de la o baterie sulfatata care nu mai are capacitate (Ah) si masina o descarca in timp de o saptamana, chiar incuiata, la sistem de incarcare pacatos ori consumator parazit dupa ce se incuie masina. Eu sunt in primul caz, bateria moare singura dupa o saptamana in care n-am pornit masina, dar motorul mai porneste si cu o baterie moarta.