ciprianro

Membri
  • Content count

    237
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

ciprianro last won the day on February 8

ciprianro had the most liked content!

Community Reputation

10038 Excellent

2 Followers

About ciprianro

  • Rank
    Mad Wankel Doctor
  • Birthday 12/13/97

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    RX-8

Recent Profile Visitors

959 profile views
  1. Deocamdata n-am niciun controller, e actuatorul legat direct pe iesirea compresorului. N-am finalizat harta de VE cat sa imi pun problema de boost creep, nici nu apas acceleratia peste 30-40% ca tot intru in boost. Ca idee la 20% e mers la croaziera... mica mica dar ridica turbina asta. 200g/s e debit de 8000rpm NA, nu 5000. Misto sa ai 150-160whp de la 5000-7500 nu de la 7500-8000. PS: doar ce am remarcat ca abs_eng_load reflecta usor si cat boost ai bagat...168% = 0.68 bari de boost. Am calculat dupa debitul de aer si acolo ies.
  2. Am facut si prima calatorie ceva mai lunga, din fericire lipsita de evenimente. N-am topit furtune, n-am topit mocheta din cabina, n-am bubuit motorul in depasiri(desi imi place cum trage de jos in ture ). Singurul minus remarcat e ca atunci cand e pe cruise control si trebuie sa urc un deal, pot da de boost iar viteza oscileaza cu 2-3kmh. Ai dreq japonezi, au reglat sistemul de drive by wire/cruise control atat de bine incat 1-2 psi de boost e suficient sa deregleze raspunsul motorului. Lasa, putem trai si cu asta. Cu ce nu o sa mai pot trai mult timp e cu numarul pus asa: Trebuie musai mutat de acolo si grila de plastic frezata sa mai lase aer proaspat catre radiatorul de apa. Chiar si cu 4-5 grade afara, in mers bara la bara ventilatoarele nu se opresc vreodata, o schimbare semnificativa fata de zilele in care eram aspirat natural... Racirea turbinei cred ca adauga multa caldura in sistem, plus intercoolerul care si el reduce mult din debitul de aer proaspat catre radiatorul de apa. Curios ca temperatura uleiului n-a crescut mai deloc dupa adaugarea turbinei. Coolant is not a good oil, and oil is not a good coolant . Pe interminabila lista de modificari mai avem: de implementat un boost controller electronic, manometru analogic de boost(sa vad si la tranzitia de vacuum/boost ce se petrece de am niste sughituri), dat jos baia de ulei si adaugat retur ulei pt turbo, dat jos regulatoarele de presiune ulei si puse 2-3 saibe in fata arcurilor, poate un kit de relocare filtru ulei, poate un catch can, poate incep sa injectez si ceva WMI, poate poate.
  3. Primul schimb de placute de frana din viata masinii, dupa 16 ani. Imi aminteste de cauciucurile din 2003 ce le avea pe ea cand am luat masina. Au fost primele lucruri schimbate la masina. Nici macar o gogosica n-am avut curaj sa fac cu ele de teama de a nu ramane pe janta.
  4. Valabil.
  5. Gata, inapoi NA. No more turbo. Mi-a luat "doar" 10 ore sa ajung in pozitia asta. Toate suruburile de la downpipe s-au sudat pe pozitie asa ca am avut nevoie de o strutocamila de cheie de 13 + ranga de 1m sa le desfac. Totusi marirea gaurii de la wastegate a avut exact efectul dorit; inainte faceam 13psi boost si voiam 0, acum vreau 0 si fac.... Z E R O ! Practic daca folosesc un actuator electronic pot comuta intre NA si turbo dupa bunul plac, boost by gear sau alte nebunii. De acum sa leg actuatorul la wgt si sa incep tuning-ul efectiv, stau linistit ca nu o sa am overboost. Am testat actuatorul cu aer comprimat si de la 0.4 bar incepe sa deschida. Evident, astea sunt figuri pe stomacul gol. Cade acul la benzina mai repede ca turometrul cand o lasi pe liber. Va urma - weekendul/anul viitor.
  6. Stiu. Totul pana la bani. Ori rad/plang de neajunsurile masinii curente asa cum iese ea din fabrica ori pot sa fac ceva in directia asta. Am ales varianta #2.
  7. Logica mazda. Caroserie cu <200whp : Caroserie cu >200whp:
  8. Da, clapeta de gaz era la max. Maximul de boost il voiam 8...7...6psi.. fail. Problema timpului e mai presanta decat orice problema mecanica, asa ca 2 saptamani stau cuminte, n-am timp sa dau turbina jos.
  9. Nu m-am facut inteles; am spus ca nimic dar chiar NIMIC nu actiona asupra wastegate-ului, actuatorul era prin portbagaj. Ca in poza asta, dar cu downpipe montat. E, daca si cu gaura aia expusa total face boost, e clar ca e prea mica sa controleze debitul prin turbina. Chiar si cu actuatorul pus, mai "deschisa" decat e in poza nu o sa fie niciodata. Cu ea deschisa total am mers si am facut 10psi boost. Sper ca m-am explicat mai bine acum.
  10. Nu e asa. Clapeta aia sta in aer acum. Gazele o imping spre deschis, nu o trage nimeni pe inchis, si totusi am avut boost. Deci wgt-ul nu poate trece destul gaz cat sa nu se invarta turbina. Trebuie dat jos si marit diametrul gaurii, e ceva carne acolo ce o pot freza.
  11. M-am dus la paine cu masina, aveau si boost. Stock tragea 180g/s, tuned NA tragea 200g/s, acum... 245g/s si fara sa vreau. Bine ca eram deja pe harta de turbo ca bubuiam motorul pe harta de NA. Deci eu am zis sa vad cum merge pcm-ul nou, sa vad cum e tune-ul in zonele de low load/vacuum, si cand de colo saracia de turbina face boost chiar si fara actuatorul de wastegate legat, practic cu bypass intre motor si downpipe. Si face calumea,8/10 psi boost de pe la 4500 rpm.. Asta nu e bine deloc, dar deloc deloc. Well, trage ceva mai bine acum cu turbo
  12. Nicio masina (noua) ti-ai lua nu o sa te multumeasca, ecosistemul e asa gandit cat sa te rupa la bani: -finantarea in leasing(daca e cazul) -revizii umflate la manopera si piese, de lasi 1500 lei pe ulei si 3/4 filtre -daca ai reparatii post garantie roaga-te sa aiba dumnezeu mila de tine ca service-ul sigur nu va avea -intr-un final epuzat financiar si moral de toata jecmanaeala de pana acum ajungi pe un forum ca asta unde stimabilii te trimit inapoi de unde ai venit. "Hey - it works for me" Din pacate faci parte dintr-o minoritate care nu accepta orice mizerie de tratament, care cunoaste valoarea banului si care nu-si poate justifica tarifele unui service. Stiti voi vorba aia, e prost cine da nu cine cere.
  13. 13BEE - potrivit pentru rotative, unde 13B e codul motorului
  14. O idee foarte neinspirata dpdv mecanic; la mazde de regula pe acolo e principala admisie de aer pentru radiatoare. Vara sa nu va plangeti ca fierbeti si voi si motorul.
  15. Nu as cataloga incarcarea lenta ca un dezavantaj major; fiind o masina de oras se presupune ca ai timp toata noaptea sa o incarci. Calatoriile cross-country sunt pentru alta masina. Peste asta, o baterie incarcata lent va avea viata mult mai lunga, incarcarea este mai eficienta (adica tragi de la priza foarte aproape de cat bagi in baterie, nu risipesti sub forma de caldura) si riscul de incendiu este mult redus.