ciprianro

Membri
  • Content count

    276
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

ciprianro last won the day on August 23

ciprianro had the most liked content!

Community Reputation

10081 Excellent

2 Followers

About ciprianro

  • Rank
    Mad Wankel Doctor
  • Birthday 12/13/97

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    RX-8

Recent Profile Visitors

1229 profile views
  1. 90% din comportamentul unei turbine se trage din melcul cald, daca-ti mai amintesti ce povesteam pe la inceputul anului. Daca ai libertatea de a alege intre mai multe hot sides, ia-ti ceva cu AR peste 1.
  2. Prea tarziu si degeaba, nissan Z 2023 o sa fie regele in segmentul asta. Long story short, avem 400hp, V6 3.0 biturbo, coupe adevarat, 6spd manual, expected pe la $40000. No electric bullshit here, lasam baietii cu glezna goala sa se dea jos din tesla si alte pubele asemenea. Iar daca n-au de gand sa modernizeze fabrica de motoare rotative, aia de merge de 53 de ani incoace, istoria se va repeta.
  3. Daca timpul, spatiul, sanatatea, cheful si banii iti permit sa iti iei scule si sa-ti faci mini atelier, in timp vei economisi sume fabuloase de bani. Tot in timp iti vei da seama ca nu-i chiar asa usor sa lucrezi la o masina si daca iti trebuie doar odata in viata sa schimbi distributia pe masina aia, mai bine las-o naibii pe mana cuiva care face asta cel putin odata pe luna. Achita-i omului cat iti cere si la randul tau cere garantie pentru lucrarea in ansamblu piese+manopera. O distributie chiar nu-i cel mai bun loc unde sa inveti sa surubaresti. Pe de alta parte un service nu are doar 1 persoana care trebuie sa-si primeasca salariu luna de luna. Are receptioner, contabil, sefi de toate natiile, curatenie si igiena, paza/siguranta, chirie, taxe uriase la stat, intretinere, dotare cu materiale si scule specifice si intr-un final un investitor dispus sa dea 100k-200k euro sa faca acel service si pe care evident vrea profit. Toate aceste elemente se gasesc in factura ta. Esti liber sa inveti sa lucrezi singur la masina ta si sa vezi ce ieftin iesi.
  4. Mi s-a umplut si mie sufletul sa fi gasit 1-2 pasionati carora sa le pese de motorul lor, chiar daca uneori rezultatul nu e cel dorit. In acest caz, masina a fost ieftina si in stare decenta. Mai grav e cand dai 4000-5000 euro fara test de compresie, atunci chiar te joci cu focul. La 2000-3000 euro o coaja in stare buna-excelenta si cu acte in regula dar fara motor e o afacere bunicica. Testul costa 200 lei, dureaza 15 min si se face oriunde in Bucuresti. Necesar doar ca motorul sa poata fi invartit si sa aiba minim 2 bujii. 0751 53 80 90 PS @florinop2002 poate ati vrea o astfel de scula la service, mazda bdt nu mai are tester functional(din auzite).
  5. Numele prostilor pe toate gardurile.
  6. Nu promit niciun turbo sau LS3 6.2L swap pe moment. Winter beater + track toy, ceva de genul. Motorul are compresie buna, 6.9 6.9 6.9 6.7 6.7 6.5 bar. A fost cu siguranta schimbat odata prin 2010-2015. Coaja si interiorul sunt in stare destul de proasta, dar volanul e unde trebuie, actele sunt in regula so who cares. Ii trebuie un disc de ambreiaj, simeringuri noi la rear stat gear, un radiator antigel, ceva pe la suspensia spate e f**** ca sta ca o barca, un demaror ca il avea pe ala vechi de 16 ani de 1.4kW si daca la final merge decent ii dau un polish si cam asta e "ciuningu". Asta nu o sa vada nimic din ce a primit aia neagra, racire/ungere/aprindere etc. Nu intentionez sa o tin pana se usuca benzina pe planeta asta. Nici savegame-ul vechi nu l-am sters, nu m-am indurat sa-l dau de pomana. Cateva piese de pe asta e posibil sa le pun pe aia neagra, in speta plasticele pentru navigatie si jantele care arata decent. Va urma - candva in 2022.
  7. Reformulez cum procedez eu: Pentru ca poate in alta masina este un tata care vrea sa ajunga la familie. Unii merg cu 100 pe drum de 100 pentru ca asa vor ei(merg cu masina din an in pasti si vor sa se bucure de ea putin mai mult). In astfel de conditii si in lipsa autostrazilor, drumurilor cu 2 benzi, fac tot ce pot sa facilitez pe oricine ma depaseste. Si da, pe multi ii ajuta ca le dai un semnal dreapta scurt, sa inteleaga ca e liber in fata mea si sa ma depaseasca linistit. Stau lipit de linia din dreapta(daca avem...) ca sa poata vedea cum trebuie cand ma depaseste. Foarte multi nepriceputi pe sosele, toata lumea are permis acum. Dar putinul ce il pot face eu, daca invat si pe altul sa ajute la randul lui, poate candva intr-o zi se va evita moartea unui nevinovat.
  8. Ce doamne iarta-ma e curba aia de cuplu? Dezactiveaza un cilindru intre 4000-5000 ?! Asa diferenta sigur se simte ca un rateu...
  9. Vorbesc prostii, mea culpa. https://www.jdmdistro.com/shop/engines/chevy/chevy-ls1-5-7l-v8-complete-engine-swap-37/ 3k costa ancora asta de motor, vreo 400-500euro metal fab worku sa se potriveasca si cam aia e. Evident fara lux precum ac, servo, abs, dsc, tc, astea's pentru mojici. Daca ai nenorocul sa te opreasca CTT-ul in trafic iti tai cu sficu cablul de la capota si asta e.
  10. O coaja de RX8 can literally be had for 1000 euro cu volanu pe partea corecta. Problema e ca e greu de adus un LS3 de la 'muricunts ca ti-l shuntesc astia la vama.
  11. Am un motor de 231 cai/6 porturi ce scoate 6.9 6.9 6.7 6.7 6.5 6.7 bari@250rpm @rece; pe scurt asta e un motor decent spre bun, un 7/10. Masina de pe care vine are prea multe belele si nici fiscal, deci nu merita repusa in circulatie. Daca intereseaza pe cineva il dau cu tot cu masina pe care l-am gasit(minus cateva repere ce le pastrez pentru mine). Pret negociabil motor + masina de piese 2000 euro. Text alternativ: veniti sa va luati ce piesa de rx8 va trebuie la pret de dezmebrari Anglia(50-100 lei)+ munca voastra sa va dati jos piesa dorita sau daca nu e f complicat o dau eu jos. Volan stanga, interior piele maro(dar cam jerpelit), xenoane, trapa, alea alea. Masina e in Bucuresti. 0751 5380 90
  12. https://www.tpu.ro/conversatii/salut-mi-a-cazut-relantiul-in-baia-de-ulei-ce-e-de-facut-mersi/
  13. Ce vezi in poze, bombotzu ala mic cu 2 pini este un senzor de temperatura, IAT. Probabil e senzor MAP/IAT combinat, asa cum sunt si MAF-urile, MAF/IAT combinat.
  14. Ok, daca face si isi revine, arunca un ochi pe schema asta, de principiu pentru orice senzor alimentat(adica are 5V si o masa + fir de semnal) si nu numai, circuitul este similar si pentru senzorii de temperatura(cu 2 fire, rezistenta variabila). Ce se intampla daca oricare din cele 3 fire se intrerupe? Raspuns: senzorul moare, nu mai scoate nicio tensiune, iar rezistenta aia de 100kohm va face ca ECU sa citeasca o valoare mare de tot - chiar peste domeniul normal de masura. In mod normal, daca stim ca senzorul poate scoate citiri normale intre 0.5 si 4.5V(desi valorile astea difera de la producator la producator), daca citim 0V sau 5V atunci clar este o problema undeva, fie in senzor fie in fire. Ideea este ca rareori se foloseste intreg domeniul de tensiuni suportate de ECU, se lasa o marja la capetele inferioare si superioare pentru a diagnostica problemele de conectica sau fire. Daca se adevereste vreo conditie din astea doua rezulta automat un cod DTC si poate si un check engine light. La mine cand s-a dus senzorul in lumea lui, scotea 4.5V non stop. La tine, daca citeste intermitent cand 469kpa cand (oricat este corect), problema este din fire si conectica. N-am nicio idee cum arata conectorii tai, dar daca sunt de stilul pini tip sabie si papuci, poate papucii s-au largit si nu mai fac presiune pe pini. Firele sunt o pacoste de diagnosticat pentru ca trebuie dat jos tot harness-ul, dat jos toata izolatia de plastic si inspectat. In cel mai rau caz daca nu se gaseste nimic "pe traseu", si ai la indemana un ecu de schimb... incearca si cu el. Ecu meu vechi il tin pe birou sa ma benoclez la el cand n-am ce face.
  15. Cand senzorii de presiune se blocheaza spre capatul superior de masura, fenomenul e ca intra particule de praf in ele de marimea exact necesara sa blocheze membrana sau suportul rezistiv sa nu mai revina pe "0". As incerca, daca iti permite montarea senzorului, sa infingi in el o bucatica mica de burete de bucatarie - un filtru rudimentar. Daca nu se poate... nu prea vad solutie decat sa ii tot schimbi... sau sa schimbi stilul de montare sa fie ceva de genul la capatul unui furtun - nu direct in bataia vantului. Mi-a picat senzorul de emap - dintre turbina si motor - la 3 ore de functionare. S-a umplut de funingine si dus a fost. La senzorul urmator am pus aceasta bucatica de burete si dupa 20-30 ore de mers inca nu a picat. Sau buretele e degeaba si e senzorul mai stralucit... idk.