Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider

ciprianro

Membri
  • Content count

    14
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ciprianro last won the day on July 28

ciprianro had the most liked content!

Community Reputation

13 Good

About ciprianro

  • Rank
    Junior

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  • Model
    RX8
  1. Intre timp s-au mai dat cu alifie bubele intrinseci ale masinii: am pus un cablu aux in pentru muzica ca sa mai aduca a masina in 2019, am marit debitul de aer peste radiatoarele de ulei, am instalat un comutator in habitaclu prin care pornesc manual ambele ventilatoare de la radiatorul de apa pe viteza maxima, am schimbat clemele de la baterie, chestii minore. Maine trec pe la tinichigerie cu ea si dau cu banul daca sa o revopsesc neagra sau sa o colantez albastra pe nuanta de fabrica, imi place la nebunie. Masina a sarbatorit si 32.000 km deja, deh daca doar drumuri lungi am facut cu ea... Inca n-am decis ce bobine sa-i pun, citesc recenzii bune si rele despre toate cele aftermarket. De altfel remarc o nesimtire generala la preturi de piese aftermarket care nu sunt cine stie ce dar costa de parca ar fi un motor cap-coada. De exemplu un adaptor de OMP care e doar un distantier si 2 canale de ulei costa vreo 600 lei... iar 2 rezervoare de plastic(unul de ulei altul de lichid parbriz) inca 400 lei. Mai repede invat niste CAD si mi le fac singur,ffs. Alt exemplu de ras e un kit de furtune de ulei catre radiatoare... 2000 lei! De banii aia iti faci 100m de furtune hidraulice rated la 480 bari si 150 grade...
  2. Asteptam acum sa mai scada £££ sa comand un kit de aprindere BHR. Bine, sa zicem ca ar fi un pret acceptabil ~ 1000 lei pentru bobine dar zau ca nu inteleg de ce un cold air intake, care e doar un tub de tabla si niste cleme costa cam tot atat pe ebay... Poate chinezoii s-au gandit ca s-au obisnuit posesorii sa dea cate 200-300 $ pe orice la masina asta. Ce alta grozavenie am gasit e pe la rezervoarele de benzina. Fostul proprietar mi-a zis ca a fost cu ea in service la bdt pt a-i schimba ?izolatia? de la rezervoare. Acum nu stiu anume ce au facut, poate au umblat/schimbat pompa de benzina dar lipseau capacele de vizitare catre rezervoare(alea de sub banchetele spate) iar o brida de fixare a rezervorului de pe partea soferului era prinsa doar intr-o parte iar in cealalta lipsea surubul M8 aferent. 10 lei la dezmembrari pentru acele capace + 8 holzsuruburi + 1 surub M8 si am mai vindecat o buba de pe regina cricului. Evident remediat pe cont propriu.
  3. Manualul de service mentioneaza ca in motorul uscat incap 5.8L. Eu am scos cam 4 - 4.5L cu tot cu golit radiatoarele de ulei. Am mentionat ca a curs din baie suprinzator de mult dupa ce am inclinat-o pe dreapta, nu ma asteptam. Treaba cu radiatoarele imi e cunoscuta La 140km/h am lichidul de racire 83-86 grade iar peste 92 nu il las sa creasca. Nu stiu la cat e uleiul,mai sus oricum.
  4. Am facut schimbul de ulei motor cutie si diferential. Le-am facut pe toate singur ca sa fiu sigur ca nu e treaba de mantuiala(ex daca inclini masina pe dreapta din baia de ulei motor mai curge ~1L). Am gasit putin span pe busonul de golire de la cutie si de la diferential. Intr-un final m-am decis sa merg pe ulei mineral elf sporti 15w40. Pt schimb am consumat aproape 4L dar am luat 5L sa am cu ce completa. Am si dexelia in portbagaj, il folosesc la iarna.
  5. Sticla aia a ramas de la ultimul schimb de ulei facut la BDT. E cam sensibil subiectul si vad ca sunt multi sustinatori de ambele parti(mai gros si mineral sau cu mazda 5w30). Pana una alta uleiul cumparat e inca in sticle, ma pot suci oricand.
  6. Este schimbat la mazda bdt antigelul, sper ca n-au pus suc in radiator si FL22 pe factura. In motor s-a pus asta: Tot asta am luat si eu 5L, si inca nu sunt ferm convins ca e prea subtire. Pe de o parte n-am chef sa-mi pice motorul pe la 50-60k km dar nici in primii 100 km dupa ce ii pun mineral 10w40 (pompa ulei, injectoare...)
  7. Presa romaneasca e muci precum amplif-ul meu. Canta ceva dar mai mult caraie (pentru cunoscatori, amplificatorul este in clasa D cu punte H, toti tranzistorii sunt mos tip n, problema mea vine de la frecventa semnalului rampa de la intrarea comparatorului-generator PWM, odata ca e foarte mica 35khz si odata ca nu e stabila in timp... probabil ceva condensator obosit de vreme) Masina am luat-o zgariata dar cumva cineva a zis ca era ok cand am ajuns in TM cu ea. Am luat pentru ea 2L de castrol transaxle 75w-90 GL4 pentru cutie si 2L 80w-90 GL5 castrol axle EPX pentru diferential spate. Au 14 ani cele din masina, era si cazul. Antigel nou, lichid frana nou, unica dilema e daca sa schimb si ulei motor. Dupa ce am vazut cum arata uleiul nou, nu vad nicio diferenta intre cel din sticla si cel de pe joja(are 1 an jumatate cel din motor dar nici 2000km rulati). Acum n-ar fi un capat de tara sa-l schimb, e vreo 170 lei, mai tare m-ar durea daca stric busonul de la baie. Pe lista de mod-uri candva in viitor mai adaug si mutarea bateriei in portbagaj, cold air intake, air pump delete, catch-can, remapare ECU pentru a scapa de amestecul bogat de la pornire si ralanti ridicat(o prostie, multumim UE), ceva basic tweaking pe la amestec (merge foarte bogat stock si asta iti nenoroceste bujiile, catalizatorul dar ajuta la racire).
  8. Multumesc pentru gandurile bune. Circuit (inca) nu concep, asa cum nici asemenea masina nu concepeam de curand. Pentru ca sunt blocat in alt oras cu munca nu ma pot ocupa de ea prea bine, abia ce am cumparat toate lichidele si filtrele. Am intampinat si problema tipica cu boxele din portiere(in poza e in coltul stanga jos), cea de pe partea soferului caraie rau. O sa iau amplificatorul la munca sa-i repar si public ce am gasit.
  9. Pana la urma am dat banu' pe una din 2005, neagra, detalii aici:
  10. Ca proaspat posesor de RX8, insir si eu aici din bucuriile si [ne]placerile care vor veni pe drum cu o mazda rx8 2005 192cp. Povestea mea cu ea a inceput pe oleics, unde se afla masina la un pret decent si in starea asta: -an 2005, prima inmatriculare sept 2005 in Romania, 2 proprietari pe carte -28300 km(verificati la rar) -interior piele, sistem audio bose -ceva istoric service -vopsea varza. Masina a fost vandalizata cu cheia pe toate partile iar pe capota scrie "MAI MINTIT" motiv pentru care vanzatorul a decis sa se dezica de ea. Masina avea intr-adevar kilometrajul real incat era pe cauciucurile originale facute in 2004 si erau coapte de soare, pe langa verificarile ITP unde s-a consemnat kilometrajul. Am facut un test de compresie, a iesit ok-ish, asa ca am luat-o. A primit niste cauciucuri 2018 pirelli pe spate si hankook pe fata. N-am gasit set de 4 din pacate. La doua zile dupa achizitie am facut un drum Bucuresti Timisoara unde masina a mers fara cusur, poate ceva probleme pe la racire dar cum erau 35 grade afara si eu o alergam binisor nu-mi scadea ECT(engine coolant temperature) sub 94 grade (desi la consum e chiar bine 9.5% pe B-TM).Ulterior am vazut si niste stropi de antigel pe langa vasul de expansiune, se trag de la o crapatura de 1cm langa buson. Dupa ce am ajuns in TM am aparut si in ziar intr-o stire tipic romaneasca: https://www.opiniatimisoarei.ro/razbunare-amoroasa-in-complexul-studentesc-din-timisoara/23/07/2019 Viitorul masinii rezerva urmatoarele: -schimb ulei cu 5w30 mazda + filtru MAN -schimb ulei cutie+diferential -trecut motorul de 1.3 pe carte pentru impozit(nu merita dancila 2300 lei impozit anual nici daca conduceam un Cadillac de 5.7L V8) -midpipe(sa scap de catalizator) -garnituri triple(toate rx8 au problema asta) -coborare temperatura la care pornesc ventilatoarele de la radiator(fiind de meserie cu electronica, ori ceva on-off ori cu prag reglabil, un arduino PWM sau... Ce e in comert nu imi place.) -schimbare filtru aer catre unul K&N -adaptor SOHN sau o solutie proprie de rezervor de ulei pentru ungere. Momentan torn 140ml ulei MOTUL 710 in rezervorul de benzina. -vopsire integrala sau colant...inca mai cercetez. -mutare placuta de inmatriculare mai jos pentru a mari debitul de aer spre radiator ... Deja am cunoscut cativa pasionati de rotative din Bucuresti, posesori fie de 8 fie de RX7 FD3S, daca sunteti pe aici va salut .
  11. Rotoru' peste testeru de compresie l-a lovit. Avea varful mai lung decat bujia si s-a retezat la prima rotatie. De asta ma tem, ca toti Doreii au avut sau au servisat un 8 ca pe dacia 1300 si acum cer 4000eur pe ele...
  12. As da si 6000 eur pentru un model cu motor proaspat reconditionat(macar rotor housings si toate garniturile/segmentii noi). Insa un model fabricat dupa 2009... ehe ala da vis frumos. N-am vazut absolut niciuna la vanzare nicaieri in UE. Nu s-au vandut si aici sau?
  13. Am citit tot netul din scoarta in scoarta, stiu la ce sa ma uit si cati euroi costa un motor nou. De aia e o aberatie sa dai 3500 eur pe 6 bari compresie cand gasesti cu 1000eur si nu porneste. Apoi mai sunt si cei care au schimbat distributia si altii care n-au auzit de dexelia in viata lor. Sunt 40 masini pe olx, din care jumatate volan dreapta...
  14. Salut! Imi caut si eu un rx8 mai in mintile lui. Din pacate absolut toate masinile vazute pana acum(vreo 6) aveau compresie sub 6bari pe un rotor si proprietarii cereau minim 3500 euro pe niste cazaturi la propriu. Daca stie cineva unde pot gasi una in stare buna, exclus volan dreapta, si care sa nu fie umflata la km sau pret, astept un mesaj privat sau aici... Am gasit inclusiv rx8 cu "distributia schimbata"