james_kilowatt

Membri
  • Content count

    1236
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

james_kilowatt last won the day on October 21 2020

james_kilowatt had the most liked content!

Community Reputation

318 Excellent

About james_kilowatt

  • Rank
    Tchibrit

Profile Information

  • Locatie
    Lumea larga
  • Model
    /

Recent Profile Visitors

939 profile views
  1. Ca sa obții comsum minim pe o distanta data, sunt de fapt doi parametri care sunt cât de cât controlabili. Cel mai evident e sa reduci cantitatea de energie necesara pe distanta aia. Aka sa reduci pierderile (gen aero reducând viteza), sa nu frânezi (frână = ars benzina ca să încălzești discurile... Dacă nu vorbim de electrice sau hibrizi), etc. Însă e vorba de un punct optim, de ex mergând cu 20km/h s-ar putea sa arzi mai multa benzina utilizând timp dublu ac-ul decât ai pierde datorita aerodinamicii mergând cu 40km/h. Sau plătești mai mult pe nopțile suplimentare la hotel decât economisești pe benzina Trebuie găsita viteaza optima, și evitarea fanarii sau a altor pierderi. Chestii evidente, nimic surprinzător. Al doilea e sa obții energia minima de la punctul anterior cu un randament maxim. Asta poate fi un pic contraintuitiv. Motoarele pe benzina au randament maxim la orice turație atunci când clapeta e deschisa, adică in sarcini serioase, când sunt reduse asa - zisele pierderi de pompaj. Tehnica de hypemiling numita "push and glide" sau recomandarea din manuale de a accelera rapid pana la viteza de croaziera pe asta se bazează. Cum nu poți merge cu viteze reduse ("optime") cu accelerația apasata serios, asta e greu de pus în aplicare însă pe de alta parte nici nu are un impact chiar atât de mare. E greu și nu întotdeauna intuitiv sa ții motorul în toate situațiile la randament maxim. Și mai e o chestie care pare simpla, însă uneori e înșelătoare. Consumul mediu minim NU se obține încercând sa obții consumul instant minim. Accelerând încet ca să minimizezi consumul instant însă pe o distanta mai lunga pana la viteza de croaziera arde mai multa benzina decât accelerând mai serios cu un consum instant mai mare pana la aceeași viteza însă pe o distanta mai scurta. La electrice totul e mai simplu.... Însă e offtopic aici vorbind de consumul de benzina.
  2. Da, am văzut primul răspuns, care ar fi trebuit sa fie suficient. Însă n-a fost ca deh,, el ca doar la mazda a vazut abur. Apoi discuția s-a dus complet în bălării inclusiv cu aerul din eșapament. Pai dacă în eșapament era aer Greta trebuia să-și găsească alt motiv sa ne tragă de urechi. Ce-am încercat să explic (poate neîndemânatic, motiv pentru care am revenit cu explicații) este ca apa iese tot timpul pe eșapament, e produsa continuu la fel ca și co2-ul însă vizibila devine doar în anumite situatii. Asta e valabil și la Ford T, și la Dacia 1300, și la cel mai avansat motor din galaxie (1.9 TDI, evident ) toate produc co2 si apa.
  3. Hai sa mai fac o tentativa (ultima) : Prin vapori m-am referit la apa în stare GAZOASA. Asta e complet invizibila în aer deși iese pe țeavă tot timpul când merge motorul. Exista sigur acum în aerul din camera deși nu-i vedeți. Aburii (vizibili) sunt ce-am scris mai sus. Microparticule de apa în stare LICHIDA aflate în suspensie în aer. La țeavă ii vezi când vaporii (gazoși, definiți mai sus) se răcesc suficient cât sa se condenseze în aer, și sa treacă din starea de gaz în cea de microparticule LICHIDE în suspensie în aer. Pentru unii mai insensibili par același lucru, însă nu-s. De exemplu conversia gaz-lichid de mai sus se face cedând căldura latenta. Pe topicul asta s-au tot bătut într-adevăr câmpii însă nimeni n-a binevoit sa explice ca gazele de eșapament conțin apa în mod absolut normal, ca apa e un rezultat al arderii benzinei, si care uneori se condenseaza și devine vizibila în aer (rece), alteori nu deși e fix la fel de prezenta. S-a tot vorbit despre aerul din eșapament... Acum dacă vaca lui Mituc scoate nori de aburi (vizibili) și la 40 grade afara recunosc ca e peste ce poate elm-ul meu chinezesc sa explice.
  4. Poate nu m-am exprimat corect. Ceea ce e vizibil, "aburi", ceata, etc NU sunt vapori. Vaporii sunt complet invizibili. Ceata sau aburii albi care ies vizibil din gura, sau dara din urma avioanelor cu reacție sau norii sunt micropicaturi LICHIDE aflate în suspensie în aer. Vaporii aia invizibili devin vizibili când temperatura scade sub un anumit prag, care depinde de gradul de saturare. Din motivul asta scoți "aburi" din gura iarna și nu vara. Vara vaporii expirați rămân... vapori, invizibili. Iarna însă in contact cu aerul rece devin ceata, aka picături lichide în suspensie. Gazele de eșapament conțin vapori de apa, care când ies relativ reci din eșapament și afara e și mai rece se condenseaza și devin vizibili. Mașina scoate fix aceeași cantitate de vapori de apa pe eșapament (apa și co2-ul sunt principalele rezultate ale combustie) însă nu întotdeauna sunt vizibili. Nu-i vezi la 40 grade afara de exemplu.
  5. Lumea de multe ori confunda condensul cu vaporii . Dacă se vede, e condens. Ce numim noi "aburi" sunt micropicaturi lichide în suspensie. Vaporii sunt invizibili. Însă vaporii care ajung în aer rece se pot condensa și devin vizibili, mai ales dacă din start nu erau foarte fierbinți ci apropiați de temperatura de condensare și grad ridicat de saturare. Gen când respiri si e frig afara, sau când eșapamentul nu-i foarte fierbinte și afara e frig.
  6. Eu cred ca dacă ar oferi doua suspensii, ar ieși mai scumpe amândouă, nu doar cea independenta. Doua linii de producție, doua lanțuri de aprovizionare etc. Chestii cam nașpa pentru un producător mic. La vag e altceva, când ai aceleași repere pe trei mărci diferite care fiecare separat se vinde mult mai mult e mai ușor de absorbit un cost din asta suplimentar.
  7. "The adaptive cruise control also responds more smoothly to mimic a human driver better." Doamne-ajută! Ca acc-ul actual imita comportamentul unei femei isterice și crispate care a luat permisul la 50 ani. Sper să între și asta într-un eventual update de soft. Pe de alta parte la cum au formulat chestia cu e-skyactiv X ma face sa ma întreb dacă chiar e adevărată chestia cu resoftarea și pe mașinile deja vândute. Sau asta include și schimbul de embleme?
  8. La mine conform animației din bord rămâne în spcci cam tot timpul. Excepțiile fiind relenti, frână de motor sau călcat pedala dincolo de click.
  9. Ești sigur? La mine il și scoate din spcci (pana la treapta rămâne in spcci), mărește presiunea pe admisie și creste aerul, deci creste cuplul /puterea. Sa fie chestia asta diferita între mt și at? La mine au modificat pomenile fiscale acordate hibridelor tocmai ca să se evite "falsele hibride" gen suv de 300cp termic și 15cp electric. Din 2018 ca să fie hibrid adevărat trebuie fie sa aibă sub 50gco2/km, fie sa aibă o baterie cu o capacitate de minim 0.5kwh/100kile. La o mașină ca a noastră însemna ceva gen 7.5kwh, nu 0.16 cat avem noi...
  10. Pare ca iese din modul spcci și "întra" in mod "clasic". Baga pe măsurate mai mult aer și deci și puterea e mai mare. Iar la ăștia cu AT, reia pt o schimbare controlul automat al cutiei chiar dacă esti in mod manual. Dacă dai blana la 100 într-a 6-a de exemplu retrogradează în 3 chiar și dacă ești în mod manual. Poți s-o obligi sa treacă iar în 6 din palete însă de ex dacă reduci apăsarea și apoi o calci iar peste "treapta" iar face o retrogradare de capul ei chiar și în mod manual.
  11. Pentru asta am eu În schimb n-am nicio dovada pentru încărcarea bateriei normale pe 12v care sa depindă de regim. Bănuiesc ca pe aia o încarcă cât poate de repede pentru a fi gata pentru o noua pornire.
  12. Uite pentru Mazda3, însă cu modelul gri de jante de 16. Problema mea s-a rezolvat, am schimbat setul pe 16 cu unul pe 18. Aveau pe stoc doua seturi, unul pentru ei și unul de vânzare. Jante gri + Goodyear Ultragrip (pe care l-am luat eu) și jante negre cu yohohama care l-au pus pe mașina lor (cel din poza).
  13. Întreruperile au dispărut de la sine, sau în urma unei intervenții?
  14. Doar 1% din ele la adulți, și 14% din ele la copii :)) Plus ca dacă după un asemenea eveniment îți transpira palmele ți se și jupoaie volanul...
  15. Greu de spus. Eu ma temeam ca fiind mai scurte vor atinge capătul filetului înainte sa fie strânse, însă cât am reușit să bag una la mana nu pare sa fie cazul. Ar trebui sa încerc și invers, sa pun piulitele de la 16 pe janta de 18. Ar trebui să meargă. Ciudat mi se pare și ca înălțimea conului pare diferita.