Tzus

Membru Asociatie Club Mazda
  • Content count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Tzus

  • Rank
    Junior

Profile Information

  • Locatie
    Ilfov
  • Model
    CX-5
  1. La schimbarea garniturilor de etansare este necesar sa se demonteze turbina? Am schimbat in decembrie saibele, cureaua accesorii si am facut revizia de 5 ani si cei de la service mi-au spus ca palele turbinei sunt descentrate si ar trebui inlocuita, mi-au aratat si un filmulet cu turbina pe banc..dar nu stiu de ce au demontat turbina.
  2. Am vazut ca avem o sectiune dedicata service-urilor autorizate si una DYI dar poate, la cererea publicului, trebuie sa mai deschideti cateva sectiuni gen "Mecanic ieftin si bun" sau "Cum sa-ti repari singur Mazda". Acum lasand gluma la o parte am vazut ca sunt multe grupuri pe FB unde majoritatea cauta solutii cat mai ieftine, incepand de la revizii pana la operatiuni mult mai complicate si apoi se plang ca au platit o caruta de bani ca sa rezolve ce a stricat mecanicu`...la un service autorizat care se respecta macar ai o garantie. Acum am simtit pe pielea mea diferenta intre service-uri dedicate Mazda din Bucuresti, nu spune nimeni ca nu exista posibilitatea sa dai bani aiurea si la un service dedicat dar acolo daca ti-au gresit ceva si te duci cu masina in batista la ei, poate cu putin scandal, ai sanse sa-si repare greseala fara costuri suplimentare.
  3. Cat te-a costa pompa de vacuum? Ai rezolvat pana la urma problema?
  4. Dupa cum spuneam, eu am optat pentru un Banner EFB, cu aceleasi caracteristici ca si cea originala dar nu functioneaza i-stop-ul. A fost facuta si initializarea dar i-stop-ul este nepregatit, s-a intamplat sa imi arate ca este pregatit de 2 ori, imediat dupa ce am facut plinul de combutibil dar to nu se oprea motorul cand masina stationa. Nu stiu daca are vreo legatura cu plinul de combustibil sau a fost doar o coincidenta. O sa verific si la urmatoarea alimentare. S-a mai confruntat cineva cu o asemenea situatie?
  5. Daca vrei sa stai linistit iti iei o masina noua si esti linistit pe toata durata garantiei. Sau daca vrei sh, poti sa te orientezi catre ultimul model si ai scapat de problema cu garniturile de etansare injectoare si lantul de la pompa de ulei...dar trebuie sa iei in calcul ca fiind o masina sh tot este posibil sa ai cheltuieli, de ex. turbina sau daca are un numar mare de km. sa fie nevoie sa inlocuiesti distributia. Mai exista posibilitatea sa te orientezi catre un benzinar...sau sa gasesti o masina la care au fost schimbate piesele care pot cauza probleme.
  6. Cand am optat pentru motorul de 2.2 am fost convins ca nu o sa consume cat Golful cu motor de 1.6. Cred ca este de notorietate faptul ca un consum real difera fata de cel oferit de producator. 7.7% este, din punctul meu de vedere, ok pentru un drum de 530 km cu serpentine si cu o viteza medie de 50km/h. Cat despre km., cred ca este mai usor si sigur sa verifici direct in aplicatia Mazda, asta in cazul in care reviziile sunt facute la reprezentanta sau un operator independent Mazda.
  7. Am vazut ca sunt si diversi aditivi care se pun in rezervor si "ajuta" la curatarea DPF-ului. A folosit cineva? Este recomandat?
  8. Am facut si eu primul drum lung dupa achizitie si dupa ce saptamana trecuta a fost schimbata distributia, turbina si lantul de la pompa de ulei. Am plecat din Bragadiru si am ajuns la lacul Sf. Ana, cu un consum de 7.7 conform CB. Am facut in jur de 530 km, am prins 3 regenerari (1 pe serpentine). Atat dus cat si la intoarcere am ales varianta DN1A, la intoarcere am prins cateva tiruri in fata pe serpentine si nu am avut ce face. Desi nu am masina de prea mult timp, dupa ce am schimbat distributia consumul pare ca a scazul, nu stiu daca are legatura...
  9. Dimineata am luat si eu "perla" CX-5 2.2 diesel, 175CP, 2015, de la ST Service. A fost prima vizita la STS si am ramas foarte placut impresionat. Au schimbat turbina, distributia si lantul de la pompa de ulei cu accesoriile aferente, un simering de la cutia de transmisie si un deflector. La sugestia d-lui Petrica au verificat si culbutorii si axa cu came care, spre norocul meu, au fost in stare buna. Totul a decurs foarte foarte bine si mi-au raspuns de fiecare data la intrebari (si la telefon...trebuie sa recunosc ca poate nu sunt clientul ideal, am o gramada de intrebari). Am cerut un deviz dupa craciun si am fost sunat a doua zi, dl. Petrica mi-a explicat in ce consta toata procedura, mi-a spus care sunt riscurile, costurile estimative iar apoi am primit si devizul. La plecarea de la service am primit si instructiuni pentru exploatarea corecta a masinii. Am solicitat turbina veche inapoi (ma gandeam sa o reconditionez) si am primit si filtrul de aer care fusese schimbat in decembrie si care este in stare buna. Pe drumul catre casa am observat ca motorul este mai silentios si ca a scazut consumul dar maine scot perla la un drum lung. Acum urmeaza sa facem o noua programare pentru curatarea galeriei de admisie. Din partea mea nota 10+.
  10. M-am hotarat sa schimb turbina cu una originala. Daca tot ma apuc de treaba schimb si distributia si lantul de la pompa de ulei. O sa ma duc la cei de la ST Service dupa sarbatori. Sper sa nu mai fiu nevoit sa schimb si altceva.
  11. O sa cer o oferta si de la alt service poate rezolv cu o turbina Garrett noua. Ma gandeam sa schimb ambele turbine si sa termin balciu`. Daca mai schimb si distributia o sa ajung sa mai platesc inca jumatate din cat am dat pe masina.
  12. Eu sunt la prima Mazda, de masina nu sunt atat de incantat cat sunt de acest forum si de suportul celor de aici. Mare atentie la ce service mergi. Eu am fost la Arian Militari pentru o verificare mecanica si electrica si mi-au schimbat doar bateria de la telecomanda. Am fost in schimb la BDT pentru schimbare garnitura etansare injectoare, curea accesorii si revizie. Cei de la BDT mi-au spus ca placutele de frana pe spate erau mai mici...(cred ca au intrat la apa) si exista riscul sa se blocheze, pierde ulei pe la un simering de la cutie si ca turbina are joc. In schimb motorul este ok. Mi-au recomandat sa schimb si distributia dar as mai sta pana in primavara tinand cont ca masina are 78000 km, acum as vrea sa rezolv problema de la cutie si sa reconditionez turbina. Cei de la BDT mi-au spus ca turbina ma costa in jur de 7000 lei. Din cate am inteles modelul 2.2 diesel, 175 CP are 2 turbine. Am sunat la un service care se ocupa cu reconditionarea si mi-au cerut 4700 lei pentru reconditionarea ambelor turbine. O sa sun dupa sarbatori la BDT sa intreb daca pretul este pentru ambele turbine...pana atunci ma mai interesez si de reconditionare. Imi poate recomanda cineva un service din Bucuresti care se ocupa cu reconditionare turbina?
  13. Stiu ca i-stop-ul nu va functiona in anumite conditii dar pe mine ma intereseaza daca sunt si alte moduri in care imi pot da seama ca masina isi face regenerarea DPF.
  14. Banuiesc ca pana acum ti-ai schimbat deja bateria. Am vazut ca majoritatea cauta baterii Exide, tot cu Exide vine si masina din fabrica. Eu am optat pentru un Banner EFB, fabricate in Austria, compatibil cu masina si cu sistemul i-stop. Pretul a fost de 650 lei. Am schimbat bateria inainte sa apara vreo eroare in bord. Acum trebuie sa o scot la un drum mai lung sa vad cum se comporta. Am gasit si Exide la 860 si 950 lei.
  15. Am schimbat si bateria ca sa nu am surprize iarna aceasta. Am optat pentru un Banner, una dintre putinele optiuni pentru CX-5. Acum trebuie sa o scot la o plimbare mai lunga sa vad cum se comporta. Sa inteleg ca dezactivarea automata a i-stop este singurul mod in care imi pot da seama ca se regenereaza DPF-ul?