Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
Stef

Mazda 6 * Facelift * Sport * 2,2 Cd180 * Gta Top

118 posts in this topic

Astazi aniversam un an si aproape 12.000 kilometri de cand suntem impreuna.

 

Nu doar eu ci multa lume o considera deosebita pentru felul in care arata, dovada ca de mai multe ori a trebuit sa raspund la intrebarile uneori cam indiscrete ale curiosilor din parcari, benzinarii sau de la spalatorii. Daca as fi avut un seria 5 sau un A8 probabil ca as fi trecut neobservat :)

 

Motorului este puternic, trage bine incepand de la 1800 rpm si consuma putin, la drum lung n-am avut niciodata un cosum mediu mai mare de 6 litri/100km. O singura data i-am verificat consumul la pompa in urma unui drum dus-intors la Bucuresti si mi-a dat 5,84 fata de 5,6 afisat pe computerul de bord, deci cat de cat indica bine. La 2500 rpm si viteza mica motorul mornaie un pic cam tare pentru urechile mele obisnuite cu sunetul motoarelor pe benzina. La viteze mari insa, ambientul sonor devine mai placut. Tot urmaresc de ceva vreme sa vad cum e atunci cand se regenereaza filtrul de particule insa n-am reusit niciodata sa-l "prind"; e drept ca masina o conduc preponderent extraurban. Consumul nu-i o obsesie pentru mine, am avut numai masini cu motoare Otto, deci nu am motive sa merg subturat. In general am folosit motorina Efix dar de cand a venit frigul pun numai motorina de iarna de la OMV..

 

Portbagajul este mare iar sistemul de inchidere ingenios impiedica hayonul sa se miste zgomotos la denivelari. In interior masina este spatioasa dar saraca in spatii de depozitare. Chiar daca discutam despre varianta de top pentru Mazda 6, pasagerilor din spate le lipsesc gurile separate de ventilatie, buzunarul din spatele scaunului soferului si buzunarele din portiere.

 

Cred ca, alaturi de dotarile standard cu care vine masina, o calitate un pic mai buna a materialelor din interior si o mai mare atentie pentru unele detalii ce tin de confortul pasagerilor ar fi plasat-o in clasa Premium.

 

Ar mai fi multe de spus dar deocamdata ma opresc aici si las loc unor poze, fiindca imaginile graiesc mai bine.

post-11891-0-05855400-1321974971_thumb.jpg

post-11891-0-62632100-1321974971_thumb.jpg

post-11891-0-36650700-1321974972_thumb.jpg

post-11891-0-88315900-1321974972_thumb.jpg

post-11891-0-23442900-1321974973_thumb.jpg

post-11891-0-63073300-1321974973_thumb.jpg

post-11891-0-00603200-1321974974_thumb.jpg

post-11891-0-39195600-1321974974_thumb.jpg

post-11891-0-76474300-1321974974_thumb.jpg

post-11891-0-08992200-1321974975_thumb.jpg

post-11891-0-92995900-1321974994_thumb.jpg

post-11891-0-59465700-1321974995_thumb.jpg

post-11891-0-15468200-1321974996_thumb.jpg

post-11891-0-83508200-1321974996_thumb.jpg

post-11891-0-31814900-1321974997_thumb.jpg

post-11891-0-82693900-1321974997_thumb.jpg

post-11891-0-22712300-1321974998_thumb.jpg

post-11891-0-64070300-1321974998_thumb.jpg

post-11891-0-04704500-1321974999_thumb.jpg

post-11891-0-45857700-1321974999_thumb.jpg

post-11891-0-63452600-1321975017_thumb.jpg

post-11891-0-62939600-1321975018_thumb.jpg

post-11891-0-04352700-1321975019_thumb.jpg

post-11891-0-49035000-1321975019_thumb.jpg

post-11891-0-93679400-1321975019_thumb.jpg

post-11891-0-35505700-1321975020_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani si la multi km. Arata elegant. Imi plac pragurile luminate, nu sunt sigur dar se comanda ca si accesoriu si nu vin dotare la modelul GT Navi nu?

Un singur aspect am observat si la tine, pe marginea exterioara ale scaunelor pielea se imboteste de la urcat si coborat. In rest impecabila.

Voie buna :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pragurile luminoase si kitul de lumini pedalier n-au fost incluse in echiparea standard, dar fac parte din lista de accesorii originale iar eu le-am comandat si montat la Arian Vest. Ca accesorii originale am mai luat covorase din material textil cu sigla Mazda (calitate foarte buna, imi plac foarte mult, inca nu ma indur sa le schimb cu cele din cauciuc chiar daca se apropie iarna) iar pentru portbagaj, tavita din cauciuc si plasa verticala de depozitare in care tin pachetul legislativ si kitul reparatie pana. Am mai investit intr-un set de roti de iarna de 16" cu jante din aliaj si senzori de presiune si o roata de rezerva cu janta din otel.

Am observat si eu cum devine pielea pe marginea exterioara a scaunelor din fata, chiar daca o tratez periodic cu produse speciale de la MaFra. In alte locuri n-am observat sa se boteasca. O protejez cat pot si mai mult de-atat n-am ce-i face.

Multumesc pentru aprecieri! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact jantele alea(de 16") le-am primti la packetul Winter-Pack. Personal mi se par mai 'cool' decat cele de 18:)

 

Arata foarte bine dupa 1 an. Pare noua. Felicitari!

 

LE : ce parere ai de sistemul SmartKey? ce feedback poti da pana in acest moment? Tips&Triks? Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact jantele alea(de 16") le-am primti la packetul Winter-Pack. Personal mi se par mai 'cool' decat cele de 18:)

 

Mi-ai adus aminte de oferta Mazda de anul acesta, cu rotile de iarna gratis. Am confruntat-o cu oferta de anul trecut (cand discountul standard era de 3000 euro, nu 2000 ca acum) si am ajuns la concluzia ca daca as fi cumparat masina anul acesta m-ar fi costat cu 1500 euro mai mult (deoarece pretul DDP al masinii a crescut), insa as fi primit cadou rotile de iarna care la liber costa vreo 1200 euro/setul de 4 bucati. Practic, in plus fata de anul trecut, clientului de anul acesta i se vand acele roti, indiferent daca le vrea sau nu, si i se mai iau 300 euro :) Amuzant marketingul asta!

 

Later Edit: Mea culpa, vazusem gresit de am afirmat ca pretul DDP a crescut; a ramas la fel, deci prin reducerea discountului de la 3000 la 2000, masina vine mai scumpa cu 1000 euro. Considerand ca setul de roti de iarna e 1200, rezulta un avantaj pentru clientul de anul acesta de 200 euro. Scuze pentru scurta dezinformare :)

 

 

De sistemul SmartKey numai de bine, functioneaza ireprosabil. Descuierea portierelor la atingerea manerului este o functie faina. Sunt curios daca si la modelul meu de masina se poate activa setarea de incuiere a usilor atunci cand ma indepartez cu cheia la o anumita distanta.

Un alt inconvenient pentru mine este ca usile nu se incuie automat dupa ce plec de pe loc, sau ca nu se deblocheaza automat atunci cand un pasager trage de maner. Trebuie sa fiu mereu atent sa le deblochez eu inainte sa-mi smulga careva manerul. Ca sa explic fiecaruia ca trebuie mai intai sa deblocheze siguranta cu degetul, e prea complicat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ai adus aminte de oferta Mazda de anul acesta, cu rotile de iarna gratis. Am confruntat-o cu oferta de anul trecut (cand discountul standard era de 3000 euro, nu 2000 ca acum) si am ajuns la concluzia ca daca as fi cumparat masina anul acesta m-ar fi costat cu 1500 euro mai mult (deoarece pretul DDP al masinii a crescut), insa as fi primit cadou rotile de iarna care la liber costa vreo 1200 euro/setul de 4 bucati. Practic, in plus fata de anul trecut, clientului de anul acesta i se vand acele roti, indiferent daca le vrea sau nu, si i se mai iau 300 euro :) Amuzant marketingul asta!

Sad face!

 

De sistemul SmartKey numai de bine, functioneaza ireprosabil. Descuierea portierelor la atingerea manerului este o functie faina. Sunt curios daca si la modelul meu de masina se poate activa setarea de incuiere a usilor atunci cand ma indepartez cu cheia la o anumita distanta.

Un alt inconvenient pentru mine este ca usile nu se incuie automat dupa ce plec de pe loc, sau ca nu se deblocheaza automat atunci cand un pasager trage de maner. Trebuie sa fiu mereu atent sa le deblochez eu inainte sa-mi smulga careva manerul. Ca sa explic fiecaruia ca trebuie mai intai sa deblocheze siguranta cu degetul, e prea complicat.

 

Da, cu blocatul usilor vreau sa zic ca m-am dezobisnuit de la Renault. Se blocau automat dupa 10km/h ... pana s-a sticat:( De atunci m-am invatat sa blochez inainte sa plec. Dar intr-adevar, ar fi fost bun sistemul si aici.

Cu deblocatul, acum mi-ai deschis ochi, sper sa nu-mi rupa careva maneru:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pragurile luminoase si kitul de lumini pedalier n-au fost incluse in echiparea standard, dar fac parte din lista de accesorii originale iar eu le-am comandat si montat la Arian Vest. Ca accesorii originale am mai luat covorase din material textil cu sigla Mazda (calitate foarte buna, imi plac foarte mult, inca nu ma indur sa le schimb cu cele din cauciuc chiar daca se apropie iarna) iar pentru portbagaj, tavita din cauciuc si plasa verticala de depozitare in care tin pachetul legislativ si kitul reparatie pana. Am mai investit intr-un set de roti de iarna de 16" cu jante din aliaj si senzori de presiune si o roata de rezerva cu janta din otel.

Am observat si eu cum devine pielea pe marginea exterioara a scaunelor din fata, chiar daca o tratez periodic cu produse speciale de la MaFra. In alte locuri n-am observat sa se boteasca. O protejez cat pot si mai mult de-atat n-am ce-i face.

Multumesc pentru aprecieri! :)

 

Ai vazut cum se monteaza? Ma intereseaza cat dureaza. Am inteles ca trebuiesc date pragurile jos, ma indoiesc totusi, in 2009 cand am vrut sa montez asa ceva totul era vag pentru cei din service si am renuntat. Deasemenea, doar cele din fata sunt luminate asa`i?

Daca ai vazut cum se instaleaza, te rog sa imi dai niste indicii.

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am stat langa ei sa vad cum le monteaza dar imi place cum a iesit treaba. Masina a stat in service vreo 3-4 ore, nu mai tin minte exact, si nu cred ca au lucrat pe dibuite pentru ca in timpul acesta a intrat si montarea kitului welcome-lights (luminile de la picioare) si a plasei verticale din portbagaj. Pragurile luminoase se monteaza in locul pragurilor simple, negre, care se scot usor, sunt prinse cu niste picioruse in caroserie, mi le-au dat inapoi in stare perfecta.

Instalarea pare destul de complicata, dar daca te intereseaza instructiunile o sa incerc sa le scanez si sa ti le trimit (sunt 15-16 pagini). Ca info, instalarea pragurilor la Arian Vest, de unde le-am si cumparat, a costat 200 ron anul acesta in Februarie.

 

N-am manuit aparatul foto foarte bine, lumina din sigla pare alba dar te asigur ca este de un albastru frumos. Doar cele din fata sunt luminoase. Cele din spate arata la fel doar ca nu dau lumina.

post-11891-0-23435500-1322072915_thumb.jpg

post-11891-0-84343400-1322072920_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am stat langa ei sa vad cum le monteaza dar imi place cum a iesit treaba. Masina a stat in service vreo 3-4 ore, nu mai tin minte exact, si nu cred ca au lucrat pe dibuite pentru ca in timpul acesta a intrat si montarea kitului welcome-lights (luminile de la picioare) si a plasei verticale din portbagaj. Pragurile luminoase se monteaza in locul pragurilor simple, negre, care se scot usor, sunt prinse cu niste picioruse in caroserie, mi le-au dat inapoi in stare perfecta.

Instalarea pare destul de complicata, dar daca te intereseaza instructiunile o sa incerc sa le scanez si sa ti le trimit (sunt 15-16 pagini). Ca info, instalarea pragurilor la Arian Vest, de unde le-am si cumparat, a costat 200 ron anul acesta in Februarie.

 

N-am manuit aparatul foto foarte bine, lumina din sigla pare alba dar te asigur ca este de un albastru frumos. Doar cele din fata sunt luminoase. Cele din spate arata la fel doar ca nu dau lumina.

 

Da, stiu ca se scot, le-am indepartat cu mana mea sa vad daca nu exista deja pregatit instalatia pentru cuplajul cablurilor, din pacate nu erau, cel putin nu la vedere si am toata convingerea ca trebuiesc facute de un electrician.

Daca gasesti instructiunile de montaj, as asprecia.

Welcome lights-urile de unde le-ai achizitionat? Arata super bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Later Edit: Mea culpa, vazusem gresit de am afirmat ca pretul DDP a crescut; a ramas la fel, deci prin reducerea discountului de la 3000 la 2000, masina vine mai scumpa cu 1000 euro. Considerand ca setul de roti de iarna e 1200, rezulta un avantaj pentru clientul de anul acesta de 200 euro. Scuze pentru scurta dezinformare :)

 

Happy face:)

 

Nu am stat langa ei sa vad cum le monteaza dar imi place cum a iesit treaba. Masina a stat in service vreo 3-4 ore, nu mai tin minte exact, si nu cred ca au lucrat pe dibuite pentru ca in timpul acesta a intrat si montarea kitului welcome-lights (luminile de la picioare) si a plasei verticale din portbagaj. Pragurile luminoase se monteaza in locul pragurilor simple, negre, care se scot usor, sunt prinse cu niste picioruse in caroserie, mi le-au dat inapoi in stare perfecta.

Instalarea pare destul de complicata, dar daca te intereseaza instructiunile o sa incerc sa le scanez si sa ti le trimit (sunt 15-16 pagini). Ca info, instalarea pragurilor la Arian Vest, de unde le-am si cumparat, a costat 200 ron anul acesta in Februarie.

 

N-am manuit aparatul foto foarte bine, lumina din sigla pare alba dar te asigur ca este de un albastru frumos. Doar cele din fata sunt luminoase. Cele din spate arata la fel doar ca nu dau lumina.

 

Nicee, very nice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Happy face se potriveste cel mai bine la o asa masina :) Cu toate neajunsurile ei, nu este deloc plictisitoare.

 

@realmode, toate accesoriile sunt cumparate de la Arian Vest. Instructiunile de montaj le-am pastrat, trebuie doar sa le scanez. O sa le postez si pe cele pentru welcomelights.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mici probleme intampinate pana acum

  • Cand masina avea doar 2000 km la bord, incepuse sa se simta un pocnet la apasarea pedalei de ambreiaj. Cei de la Neco Motors Bacau (service autorizat Ford si Mazda) au testat si au concluzionat ca totul este normal, "sunt piese in miscare" (l-am citat pe seful de service). La prima revizie, am semnalat problema si celor de la Arian Vest Bucuresti iar ei au rezolvat-o imediat printr-o simpla ungere. De atunci, zgomotul n-a mai aparut.
  • In Martie 2011 masina a primit botezul junglei: in timp ce stateam sa dau prioritate la o trecere de pietoni pe E85, in Posta Calnau (BZ), am fost lovit in spoilerul din spate de un Ford Fiesta condus de o soferita neatenta. Pagubele vizibile n-au fost mari, Fordul apucase sa franeze cat de cat, dar totusi am schimbat bara pe RCA-ul vinovatei, devizul fiind de 2.776 lei la Neco Motors Bacau.

Prima revizie a masinii a fost facuta pe 11 Nov la Arian Vest Bucuresti, 11.100 km la bord la acea data. Am cerut sa fie schimbate si filtrele de combustibil, aer si polen. Deviz detaliat revizia I (un an).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta cu pedala de ambreaj o am si eu. Cind e rece incepe sa pocneasca. Anul trecut a aparut la -20C, anul asta la -3. 'Om trai si 'om vide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine zgomotul disparea doar cand era foarte cald afara. Acum nu stiu ce sa zic, in urma gresarii sper sa nu mai apara niciodata. Am facut 1000 km de atunci si pedala nu mai scote niciun zgomot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind apare apare, asta e. Cind ajung prin service o gresez, mai merge o bucata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cineva a identificat si rezolvat o problema ce pare a fi asemanatoare, aparuta de asta data la o Mazda 2 http://www.mazda2forums.co.uk/forum/index.php?topic=1408.0;wap2, dar il citez pe autor: "I believe other Mazda models that may have a clicking sound in the clutch pedal may have exactly the same problem."

Vestea buna ar fi ca nu este pusa in pericol siguranta. Vestea proasta este ca pocnetul dispare definitiv doar prin inlocuirea acelui arc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dorelsimazda.jpg

 

abia astept sa am garaj..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am doua probleme ce tin de tinichigerie, poate ma ajuta cineva cu niste sfaturi.

 

Prima, o julitura pe coltul spoilerului din faţă:

img2012010400013.jpg

Credeti ca trebuie demontata si vopsita toata bara sau se poate vopsi doar coltul julit?

 

 

A doua problema o am la spoilerul din spate, care a fost inlocuit in primavara 2011 la Neco Motors Bacau.

img2012010400014.jpg

img2012010400015.jpg

Se poate oare prinde mai bine sau asa ramane?

 

Pe partea stanga nu se vede nicio diferenta:

img2012010400016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. prima problema iti recomand cu caldura un set de touch-up paint (kit de mici reparatii) cumparat de la mazda pe codul tau de culoare, chiar nu va rezulta tiganie... eu cu acest kit imi rezolv micile puncte sarite de vopsea, chiar si zgarieturile aparute pe bara fata (cel mai expus element al caroseriei).

 

Daca nu ti se pare o solutie satisfacatoare, recomand vopsirea locala fara demontat bara, se vopseste si se lacuieste "blenduit" si garantat nu vei observa nicio diferenta. Din experienta iti spun ca importanta si atentie sporita trebuie sa dai atunci cand vopsesti un element ce se afla in acelasi plan cu un altul (ex. o usa), acolo se va observa si cea mai mica diferenta de pigment. In cazul prezentat, in unghiul si in localizarea foarte joasa a zgarieturii, merge perfect o vopsire locala blenduita. Trust me :thumbsup:

 

A 2-a problema poate avea 2 cauze: 1. la demontare bara s-au rupt urechile de pe bara ce se inchid pe suportul montat pe caroserie; 2. urechile nu au fost ghidate corect pe acel suport; Operatiunea e relativ simpla, eu am demontat coltul barii spate din acelasi motiv (vizita la service si montare neglijenta) si am inteles ansamblul de prindere foarte simplu. Daca ai cat de cat abilitati tehnice, e o operatiune pe care o poti face cu o surubelnita si o tubulara. Pt. un acces mai bun, recomand sa dai jos stopul de pe aripa, sunt 3 sau 4 suruburi de 8 daca nu ma insel..

 

In cazul in care urechile de prindere de pe bara sunt rupte.... nasol, niciodata nu va mai sta la linie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar.

Pentru prima problema, chiar daca am deja un kit de vopsea cumparat de la dealer Mazda, o sa incerc o vopsire mai profi a zonei afectate, la un service local.

In legatura cu a doua problema, bara este noua si sper sa nu fie vorba de cleme rupte. In prima faza o sa merg la cei ce au montat-o, ar trebui sa beneficiez de garantie.

Multumesc mult, sper sa revin cu vesti bune.

 

In rest, 12.600 km pana acum, fara niciun fel de probleme, consum 5,8 si placere maxima la condus. Ce-mi place e ca motorul trage cu adevarat bine de la 1800 rpm, fara nicio indoiala nu se simte ca ar fi subturat. Mai rau e ca la accelerari mai bruste, mai ales in viteza a treia, simt ca anvelopele de iarna cam rup aderenta, fundul masinii parca fuge intr-o parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite, zilele astea cum e relativ cald ai putea sa mergi sa speli masina, sa degresezi acel loc cu niste alcool tehnic (solutie de spalat geamuri e ok) si sa incerci intii cu acel kit. Tre' sa stai pe loc jumatate de ora cu masina sa se usuce acea vopsea. Nu are sens sa distrugi restul vopselei din jur vopsing o portiune mai mare. Cu acel punct probabil ai dat intr-o bordura sau vreun bolovan de pe sosea si la acel punct fix bolovanii si soseaua se vor uita, vopsind o portiune mai mare deja ajungi in zonele vizibile de pe spoiler si risti s-o faci mai aiurea. Nu merita sa pierzi timp si sa cheltui bani pentru un efect cel mult similar (si zic "cel mult similar" pentru ca acel punct e posibil sa iasa insesizabil mai bine, pe cind in rest vei distruge vopseaua originala si eventual vei pune alta de 2 lei).

 

Cit despre nepotrivirea spoilerului spate... nu inteleg ce cauti cu problema pe forum, nu esti deja la bacau sa-i intrebi pe cei de la neco pentru ce ti-au luat banii? Mai bine iti lasau spoilerul vopsit frumos pe bancheta din spate si-l puneai tu acasa daca ei nu au fost in stare sa potriveasca 5 cleme si 3 suruburi.

 

Masina trage de la 1800 dar NU mai accelera brusc de la 1800 mai ales in 3 sau trepte mai mari. Suie macar pina la 2000.

Nu-ti fuge fundul intr-o parte ci fata, fundul ramine pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.8% la 180CP? :blink:

sa inteleg ca e consum 100% extraurban...?

altfel, sa te bucuri si iti doresc ca ce ai prezentat aici sa fie singurele evenimente neplacute cu M6-le!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat imi indica acum computerul de bord. Ultimii 150-200 km sunt facuti mai mult prin oras si spre/dinspre locul de munca aflat la 5 km distanta de casa, undeva la iesirea din oras. Traficul difera mult fata de cel din Bucuresti. Adica, in afara de zona centrala, se poate merge cu viteza cat de cat constanta. In plus, eu nu am talpa prea grea in trafic aglomerat si m-am obisnuit sa conduc intuitiv, fac asta pentru nervii mei nu pentru consum.

mituc, nu accelerez brusc de la 1800 rpm, am spus doar ca se simte cu adevarat ca motorul trage de la 1800 rpm. La alte case lucrurile difera in realitate fata de ce-i scris pe hartie. De exemplu nemtii lauda motorul 1,2 TSI ca ar avea cuplu maxim de la 1550 rpm insa de fapt se simte ca trage de-abia de la 2000 rpm in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TSI-ul ala chiar scoate cuplu maxim la 1500rpm ca si multe alte benzinare turbo recente, insa e totusi un motor mic cu cuplu maxim mic. Iar la 1500rpm puterea e prea mica, deci transferul de energie mecanica e... fix pix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now