Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
OvidiuH

Cum Ne Intretinem Masina

1550 posts in this topic

Ca tot am discutat despre modul corect de intretinere al masinii, am zis sa va prezint si "ritualul" pe care-l practic eu cam o data pe an la masinile mele.

 

Masina prezentata are aproape 5 ani vechime, iar in general a fost bine intretinuta. Totusi, de-a lungul timpului, au aparut inevitabile swirls-uri (panza de paianjen), dar si o serie de RDS-uri (zgarieturi izolate adanci), unele chiar foarte adanci, de la una bucata ciobanesc mioritic de 70 kg din dotare care a fost in tinerete mai nerabdator sa ma salute.

 

La inceput masina se prezenta cam asa...

 

29932802.jpg

 

47002325.jpg

 

56249851.jpg

 

62365166.jpg

 

44060137.jpg

 

Masina adunase ceva mizerie dupa un drum de vreo 700 km pe drumurile patriei si o furtuna de toata frumusetea prinsa acum o saptamana pe Transalpina.

 

Am inceput prin curatarea jantelor si a carenajului. Pentru jante am folosit Valet Pro Bilberry diluat 1:4 impreuna cu o serie de perii si pensule, iar pentru carenaj am folosit Supermafrasol diluat 1:70.

 

75379194.jpg

 

26495687.jpg

 

68840531.jpg

 

Dupa clatire, am remarcat ca au mai ramas niste depuneri de fier, asa ca am mai dat un strat de Sonax Full Effect...

 

48310325.jpg

 

Clatit si gata...

 

13778787.jpg

 

A urmat prespalarea facuta cu 80 ml Magifoam si 10 ml Maxi Suds la 450 ml de apa calda...

 

43102919.jpg

 

99338441.jpg

 

49853534.jpg

 

65249106.jpg

 

45250648.jpg

 

38418471.jpg

 

60089010.jpg

 

Agitat cu pensule pe ici pe colo...

 

38790589.jpg

 

Trecand la 2BM am folosit tot Maxi Suds, manusa Meguiar's pentru zona superioara si o manusa Mafra pentru zona inferioara...

 

14037298.jpg

 

Agitat putin cu aparatul cu presiune...

 

52347518.jpg

 

Stergerea am facut-o cu Valet Pro Giant Plush, iar pentru zona inferioara am folosit o laveta Eurow Waffle Weave...

 

97523569.jpg

 

Am trecut apoi la decontaminare. Mai intai am aplicat Deca Flash si Einszett Acrysol in zona inferioara pentru a scoate urmele mai groase de bitum...

 

11168363.jpg

 

Si rezultatul...

 

18811873.jpg

 

Dupa am folosit argila Optimum Opti-Clay impreuna cu ONR pe post de clay lube, prea multa contaminare nefiind, avand in vedere ca masina a mai fost decontaminata acum vreo 2 luni.

 

23657818.jpg

 

20454996.jpg

 

Am pus masina sub reflector si am trecut la observarea defectelor...

 

95534098.jpg

 

13253262.jpg

 

80260500.jpg

 

15470881.jpg

 

Panza de paianjen, ceva RDS-uri urate si foarte putina oxidare. Inca de la inceput nu mi-am propus o corectie de 100% intrucat nu am vrut sa sap atat de mult ca sa scot toate zgarieturile. Lacul este unul moale si pretentios, destul de greu de lucrat cu orbitala.

 

Pentru lucrare am apelat la urmatorul arsenal...

 

95244913.jpg

 

Pe unele panouri, unde am avut zgarieturi mai serioase, am folosit Menzena 85 RD 3.02 impreuna cu padul portocaliu Menzerna, urmat de Menzerna 106FA pentru finish impreuna cu padul galben Menzerna. Pe alte panouri am folosit direct padul portocaliu Menzerna impreuna cu 106FA.

 

Pentru zonele inguste am folosit doua spot paduri Sonus de 4, respectiv cel galben si cel alb. Masina folosita a fost un DAS-6.

 

Cea mai mare bataie de cap a fost pe capota, unde erau prezente si cele mai multe RDS-uri. Pe alocuri a fost nevoie si de 5-6 pase pe viteza 6 si cu presiune mare pentru a obtine un rezultat acceptabil.

 

In final, am obtinut o corectie undeva pe la 70-80%. Era loc si de mai bine, insa dupa 2 zile de polishat aproape zi lumina si cu o febra musculara de toata frumusetea, am zis ca mai e si o data viitoare. Presat de vreme si lucrand singur, din pacate nu am avut prea mult timp de poze 50/50 asa ca o sa trec la rezultatul final.

 

Pe post de LSP am folosit:

 

- Opti-Seal pe geamuri, faruri, stopuri, jante, bara fata si capota

- Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax lichid aplicat cu un pad rosu Chemical Guys pe restul masinii

- Turtle Wax Platinum Tyre Dressing pentru anvelope

 

85057884.jpg

 

Iar dupa 3 zile si aproape 25 de ore efective de munca, rezultatul final se prezinta in felul urmator...

 

50865712.jpg

 

63267642.jpg

 

56071720.jpg

 

45705626.jpg

 

85743748.jpg

 

dsc4534r.jpg

 

dsc4537.jpg

 

dsc4539i.jpg

 

dsc4542.jpg

 

dsc4544.jpg

 

dsc4546m.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost ceva de munca dar rezultatul este superb.

Am facut si eu decontaminare acum ceva vreme insa clayul arata groaznic fata de al tau. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost ceva de munca dar rezultatul este superb.

Am facut si eu decontaminare acum ceva vreme insa clayul arata groaznic fata de al tau. :-)

Mersi.

 

Daca faci decontaminarea anual, devine o operatiune foarte usoara, de rutina. Economisesti si argila si timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cat iei pentru o operatiune ca asta :)))))

 

P.S. Felicitari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, nu profesez in domeniu, desi am mai lucrat pe masinile catorva prieteni. Este doar un hobby pe care-l am de mai multi ani si in care am investit mult timp, bani si mai ales pasiune de-a lungul anilor. Prima data am facut asta din cauza serviciilor proaste de acest gen de la noi (fie ca e vorba de spalatorii, fie ca discutam de multimea de "polishatori" de la orice colt de strada).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, nu profesez in domeniu, desi am mai lucrat pe masinile catorva prieteni. Este doar un hobby ...

 

Rezultatul este fabulos. Se pare ca este un hobby care-ti poate aduce si bani :). Hai ca pun si eu masina la bataie pt o operatiune din asta. De baut dau dupa ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-mi un pm cu ce te-ar interesa si o sa ma gandesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trece-ma si pe mine pe lista pentru un 'interior-exterior' te rog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:))) Si uite cum incepe o afacere in stil clubmazda ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai sa-i dau pe email lista cu membri la zi, ca sa poata aplica reducerile. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot incerca sa va ajut, insa in limita timpului disponibil. Dupa cum am spus, nu este domeniul meu de activitate si am alt loc de munca.

Tineti cont de faptul ca un detailing de genul celui facut pe masina mea dureaza in jur de 2 zile si nu se face in 3-4 ore precum la spalatoria de la colt (alte produse, alta munca, alt pret, dar bineinteles si alt rezultat). Detalii putem discuta pe pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog sa ma ajutati cu un sfat! Am masina noua si vreau sa o tratez cu o ceara de calitate.Prefer sa o achizitionez eu.As vrea sa stiu ce firma sa cumpar si de unde. Ma mai intereseaza si lavetele,pentru ca ar fi bine sa am lavetele mele curate la spalatorie.

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collinite 476s, Meguiar's #26, Natty Paste Wax, Finish Kare 1000P, Optimum Opti-Seal samd.

Eu de obicei imi cumpar produsele de aici. Tot acolo gasesti si lavete, dar si alte cosmetice auto.

Transportul pana in Ro costa 6 lire.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trece-ma si pe mine pe lista pentru un 'interior-exterior' te rog.

 

exterior + Polish = + 1 :)

 

F buna treaba , felicitari

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu si eu . interior, exterior, polish - tot tacamul:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collinite 476s, Meguiar's #26, Natty Paste Wax, Finish Kare 1000P, Optimum Opti-Seal samd.

Eu de obicei imi cumpar produsele de aici. Tot acolo gasesti si lavete, dar si alte cosmetice auto.

Transportul pana in Ro costa 6 lire.

Iti multumesc,nu m-as fi descurcat printre atatea produse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba faceti lista aici. :)

V-am spus, cine e interesat de ceva, sa-mi scrie pe privat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un dat cu ceara se poate? unsure.gif...si un polish faruri tongue.gif, cand vin la revizie te caut.thumbsup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate, ramane sa ne auzim. Sa vedem daca avem un program compatibil. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo, multumesc, multumesc ! yes.gif Vorbim...sa vedem cum facem...thumbsup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un rezultat excelent! Eu incerc sa intretin masina, si sunt curios cand vor aparea primele panze de paianjen. Masina face in august un an, e tinuta in garaj in subteran, la munca tot in garaj subteran, deci premisele sa se mentina bine sunt foarte mari. Si la 3 luni, se decontamineaza+ceruit. Vineri a fost un nou episod de decontaminat (foarte putine impuritati)+ ceruit. Si masina se prezinta foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defectele le poti observa cel mai usor sub o sursa de lumina directa (soare sau halogen).

 

Panza de paianjen apare de la metoda incorecta de spalare si stergere, cel mai adesea fiind provocata de imitatiile de piele sintetica utilizate pe la spalatorii, dar si de solutiile folosite ce nu inlatura toate depunerile de pe caroserie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana trecuta mi-a trecut prin mana una dintre cele mai mari masini pe care am avut ocazia sa lucrez pana acum si anume un Land Rover Discovery 3. O masina impunatoare ca statura din orice parte ar fi privita si o ocazie rara de a-mi testa aptitudinile de echilibristica, fiind prima data cand am fost nevoit sa lucrez pe plafonul unei masini cocotat pe scara (la cam 2 m inaltime ar fi fost imposibil altfel).

 

Masina are aproximativ 4 ani vechime, vopseaua este originala, iar in acest interval a vazut doar curatari periodice prin spalatorii, primul detailing avand ocazia sa-l fac eu. Masina apartine unui coleg de aici de pe Club Mazda.

 

45325594.jpg

Masina a ajuns la mine gata spalata (in media spalatoriilor noastre), asa ca am putut trece la constatarea defectelor. Pe langa obisnuita panza de paianjen, am gasit o sumedenie de zgarieturi adanci pe laterale, capota si plafon, probabil de la crengi, urme de oxidare pe cam toate suprafetele vopsite, urme de gazare cu vopsea rosie, plus depuneri severe de fier si bitum in zona inferioara.

 

Iata cum se prezenta situatia la inceput.

 

77920306.jpg

11626925.jpg

98622075.jpg

37476022.jpg

90313334.jpg

60837095.jpg

37985872.jpg

72915161.jpg

53173753.jpg

58924238.jpg

59590893.jpg

Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

 

Prespalare - Autobrite Magifoam + Mafra Supermafrasol + Valet Pro APC

Spalare - Maxi Suds + Flux Lavasciuga

Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, CarPro IronX Paste, Bilt Hamber Regular

Corectie – Meguiar’s Ultimate Compound + paduri Surbuf si pad portocaliu Lake Country , Menzerna 3.02 + pad albastru Scholl, Menzerna 106 FA + pad galben Menzerna si pad alb Lake Country

Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel

Protectie – Optimum Opti-Seal, Autoglym Radiant Wax

Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Einszett Tiefenpfleger

 

Am inceput cu spalarea jantelor, deosebit de contaminate cu pilitura de fier. Au fost necesare 3 aplicari de Sonax Full Effect la interval de 15 minute, o aplicare de CarPro IronX Paste si numeroase perii si periute pentru a le readuce luciul.

 

Dupa prima aplicare de SFE...

 

19611844.jpg

33994796.jpg

A doua...

 

72328215.jpg

A treia...

 

64146934.jpg

IronX Paste in actiune...

 

43803057.jpg

72513491.jpg

In acest timp am aplicat Valet Pro APC pe capota si bara fata pentru a inmuia genocidul de insecte.

 

35854639.jpg

90895768.jpg

91861008.jpg

A urmat prespalarea cu Magifoam si Supermafrasol, clatit, iar apoi 2BM cu o mixtura de Maxi Suds si Flux Lavasciuga. Am ales acest mix pentru capacitatea foarte buna de degresant a samponului de la Mafra.

 

Pentru indepartarea bitumului am folosit 1Z Acrysol, prezent din belsug pe mai toata zona inferioara.

 

48307868.jpg

31916325.jpg

46270941.jpg

45466196.jpg

24630377.jpg

58656259.jpg

17506900.jpg

Avand in vedere ca masina prezenta contaminare destul de serioasa si nu a mai fost decontaminata vreodata, am optat pentru argila Bilt Hamber Regular, iar pe post de lubrufiant am folosit apa simpla.

 

17101138.jpg

Desi am folosit inainte mai multe solutii pentru a usura decontaminarea, tot a mai fost ceva de furca, indeosebi in zona inferioara a portierelor.

 

31607807.jpg

91338393.jpg

24840246.jpg

Dupa decontaminare am pus masina sub reflector si am trecut la partea de corectie.

 

77766253.jpg

12955693.jpg

32301308.jpg

Avand in vedere zgarieturile severe si ca lacul este unul mediu-dur, am optat pentru combinatia Meguiar’s Ultimate Compound si padurile Surbuf. Am preferat Megs UC lui Megs #105 datorita lubrifierii mai bune pe care o are primul si faptului ca am fost nevoit sa lucrez la temperaturi ridicate, deci implicit un timp mai rapid de uscare al polishului. Am lucrat cu DAS6, pe viteza 4-5 si cu presiune medie. Padurile Surbuf mi-au lasat si de data asta o impresie foarte buna, usurand enorm munca cu orbitala si trecerile necesare pentru a obtine rezultatul dorit.

 

29695246.jpg

11638289.jpg

27080004.jpg

Pe zonele inguste am folosit spot padul albastru de la Scholl si cel portocaliu de la Lake Country. Pentru finisaj am folosit 106 FA impreuna cu padul galben de la Menzerna si cel alb de la Lake Country.

 

Iata cateva imagini inainte si dupa si corectia obtinuta.

 

93796793.jpg

89167269.jpg

23061408.jpg

74543300.jpg

50872625.jpg

98778447.jpg

89719886.jpg

40578456.jpg

69533761.jpg

5b1b.jpg

30728470.jpg

12373916.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow.wub.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au iesit mare parte din defecte, in urma ramanand doar ciupiturile de la pietre, zonele cu vopsea sarita si zgarieturile foarte adanci pe care am reusit doar sa le cosmetizez.

 

Pentru ca am remarcat ceva zgarieturi si urme de matuire pe faruri si stopuri am zis ca merita o reimprospatare si aici.

 

dsc7630d.jpg

dsc7631t.jpg

Cateva treceri cu 3.02 si o picatura de 106FA si gata.

 

dsc7632s.jpg

dsc7633.jpg

dsc7634j.jpg

dsc7636.jpg

Am trecut la aplicarea protectiei la exterior.

 

Pentru anvelope am folosit Optimum Opti-Bond, aplicat in doua straturi la interval de 30 de minute.

 

Inainte...

 

dsc7637v.jpg

50/50...

 

dsc7638k.jpg

dsc7643k.jpg

Dupa...

 

dsc7644k.jpg

Pentru bandouri si plasticele exterioare am folosit Einszett Tiefenpfleger, tot in doua straturi.

 

50/50

 

dsc7650w.jpg

dsc7651t.jpg

 

 

Tot solutia de la 1Z am folosit-o si pentru a revitaliza zona extrem de decolorata si deteriorata din plastic din jurul parbrizului.

 

Inainte...

 

dsc7653w.jpg

50/50...

 

dsc7654.jpg

Dupa 3 aplicari la interval de 15 min...

 

dsc7657z.jpg

Geamurile au fost curatate cu Meguiar’s Glass Cleaner si Einszett Glas Polish, iar la final a fost aplicat Duragloss #751 Rain Repel.

 

dsc7659h.jpg

dsc7660.jpg

Protectia aleasa pentru partile vopsite a fost Optimum Opti-Seal, aplicat in doua straturi, iar la 12 ore distanta am aplicat si un strat de Autoglym Radiant Wax cu orbitala, care mi s-a parut ca ofera o nuanta mai calda vopselei.

 

dsc7666s.jpg

dsc7667e.jpg

A urmat interiorul unde situatia se prezenta dupa cum se vede in imaginile de mai jos...

 

dsc7661c.jpg

dsc7662y.jpg

dsc7663c.jpg

dsc7664.jpg

dsc7665t.jpg

Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

 

Valet Pro APC si Mafra Pulimax pentru tapiterie, plafon si petele persistente

Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase

Prima Nero pe post de dressing

Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri

Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele

Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra

 

Tapiteria, pedalierul si podeaua au fost curatate cu Valet Pro APC si Pulimax.

 

dsc7666.jpg

dsc7667q.jpg

Pentru tapiteria scaunelor, cu o culoare pretentioasa de altfel, am imbibat bine scaunele cu solutie, agitat serios cu laveta de microfibra, iar apoi a urmat aspirarea. Acest procedeu a fost repetat de 5 ori pe fiecare zona.

 

Pentru plasticele deschise la culoare am folosit Pulimax agitat destul de serios cu peria, iar apoi sters cu laveta de microfibra. A urmat Sonax Plastic Cleaner si la final Prima Nero.

 

dsc7668.jpg

dsc7670h.jpg

dsc7672w.jpg

dsc7673e.jpg

Iar dupa 3 zile si aproximativ 30 de ore de munca, iata rezultatul final...

 

dsc7678ix.jpg

dsc7679c.jpg

dsc7680o.jpg

dsc7681.jpg

dsc7682d.jpg

dsc7683.jpg

dsc7683a.jpg

dsc7684s.jpg

dsc7685y.jpg

dsc7686y.jpg

dsc7687r.jpg

dsc7688.jpg

dsc7690o.jpg

dsc7691rk.jpg

dsc7693d.jpg

Si o reflexie de final care mi-a placut...

 

dsc7694t.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now