hpaul

Ideea De Garantie La Arian Vest

50 posts in this topic

Imi pare rau ca trebuie sa impartasesc cu voi aceasta experienta neplacuta, dar in speranta ca altii nu vor lua aceeasi teapa, ma incumet sa scriu aici. Am sa incerc sa fiu cat de obiectiv pot, lasandu-va pe voi sa judecati situatia.

 

Masina: Mazda 2 2011, 25k km. Revizia la un an a fost facuta la Arian Vest in luna februarie.

 

Marti, 14.08.2012

Fiind in concediu la Orşova (eu fiind din Iasi), am observat ca martorul de la ulei se aprinde din cand in cand, dar nu ramanea aprins tot timpul. Am zis sa verific joja de la ulei. Era uscata perfect. Am sunat la Arian Vest, am cerut sa vorbesc cu cineva de la service, i-am explicat problema si mi s-a spus sa ma duc la reprezentanta si ca la Timisoara este cea mai apropiata. Insist, zicand ca sunt in concediu si ca nu ma pot deplasa 200 km, mi se spune sa pun ulei Castrol 5w30 si sa vin cu masina la ei sa vada ce si cum. Am cumparat 1l de ulei, am pus, joja tot uscata. Am mai luat inca unu, a inceput sa se vada nivelul pe joja, dar tot era sub minim. Cu al 3-lea litru de ulei am ajuns cu nivelul la un nivel cam la mijloc intre maxim si minim. Cost: 2x53 + 1x37 = 143 RON (preturile difera pentru ca am luat de la 2 magazine diferite, pentru ca primul nu avea decat 2l de ulei). Tot telefonic, am facut o programare pe joi la ei la service ca sa se vada ce problema am. Bineinteles, discutia telefonica a fost presarata cu intepaturi de genul “haideti domn’le chiar la noi ati facut revizia, ce numar de inmatriculare aveti?”

 

Joi, 16.08.2012

Ma prezint la ora 9, dau masina la receptive service, mi se spune sa astept putin sa vada daca e o problema evidenta sau nu. In 10-15 minute mi se spune ca masina nu pierde ulei nici pe la baia de ulei, nici pe teava de esapament, deci trebuie sa faca un test de compresie la ora 14 si ca ma contacteaza dupa. De asemenea, mi se spune ca uleiul si filtrul de ulei vor fi schimbate. La ora 14:30 sun eu pentru ca ei au uitat si mi-au zis ca masina nu s-a racit si ca testul de compresie va avea loc a doua zi dimineata. La ora 17:45 primesc un telefon, ca au facut testul de compresie si ca toate pistoanele au o compresie normala, dar ca doua bujii sunt colmatate si ca trebuie schimbate si ca de obicei se schimba toate 4. La un al doilea telefon, mi se spune ca toata afacerea costa aprox. 700 RON. Intreb de ce costa asa mult si ca nu dispun de acesti bani fiind proaspat intors din concediu si negociem schimbarea celor 2 bujii defecte in loc de toate cele 4. Astfel am ajuns cu un pret de 500 RON si cu intelegerea ca iau masina a doua zi dimineata. (toata aceasta discutie s-a desfasurat in limitele decentului cu un domn Laurentiu, care a doua zi intra in concediu).

 

Vineri, 17.08.2012

Ajung vineri la Mazda la receptie service la un alt baiat pe care nu-l mai vazusem. Imi inmaneaza un deviz de plata de 658.10 RON. Ii zic nedumerit ca aseara era 500 si ca a crescut cam mult de la o zi la alta, el imi zice ca nu stie despre ce e vorba, ca lui i s-a spus sa predea masina si gata. Incearca sa ma linisteasca prin faptul ca mi-a acordat 10% reducere, dar nu a mers. Intreb cum e posibil ca eu sa fi mers atat cu 2 bujii defecte fara sa-mi fi dat seama, primesc acelasi raspuns, “nu stiu despre ce e vorba”. Ma uit pe deviz si observ ca 100 RON a costat “Masurare presiune compresie”. Ii zic ca nu vreau sa platesc pentru un test pe care nu l-am comandat si asupra caruia nu mi-am dat acordul, el imi zice transant “Nu platiti, nu luati masina!”. Dupa aceea, a plecat “sus” si ne-a transmis ca l-a chemat de “d-l director”. Recunosc ca in timpul acestei discutii m-am cam infierbantat si nu am fost chiar calm.

 

Dupa 15-20 minute apare “d-l director” Mihai Boangher, director servicii post vanzare. [si aici incepe partea cea mai interesanta a problemei, asa ca daca ati ajuns cu cititul pana aici, nu va opriti, ca merita!] Ne asezam la o masa (eu eram cu prietena) si ii explicam problema pe un ton extrem de calm. Raspunsul d-lui a fost ca el lucreaza de 20 de ani in Mazda, deci cu siguranta nu incearca sa ne fure. Il intreb de ce trebuie sa platesc un test pe care nu l-am comandat si aspura caruia nu mi-am dat nici un acord, el imi raspunde “Asa e procedura, nu ne trebuie acordul d-voastra!”. Ii spun ca nu e normal, ca masina are 25k km si 1.5 ani, ca e in garantie, ca de ce trebuie eu sa platesc testele necesare lor pentru a-si da seama ce e stricat la masina. Raspunsul, la fel de amabil “Vreti sa va arestez masina si sa ma apuc sa umblu la motor?”. Ii spun ca am venit cu o problema, ca plec cu ea nerezolvata si cu banii luati si ca cei 20 de ani experienta ar trebui sa conteze, el imi spune ca “Noi nu suntem obligati sa va dam un raspuns sau sa va gasim problema la masina.”. Imi mai spune ca trebuie sa monitorizez masina 1000 km si daca tot consuma ulei, sa o aduc inapoi. Il intreb daca tot consuma ulei, eu iar trebuie sa platesc un schimb de ulei (care ar fi al 4-lea intr-un an, la o masina relativ noua, in garantie), raspunsul pe care il primesc intrecand orice imaginatie: “Da bineinteles, e ca spalatul pe maini!”. Tot in timpul discutiei, “d-l director” m-a acuzat ca problemele masinii se datoreaza folosirii de catre mine a unui ulei neconform. Ii spun ca uleiul lui conform pus la revizie s-a pierdut si nu uleiul meu cumparat de 1 zi cu specificatiile date de ei. A urmat aici o mica pauza. Mi se spune, de asemenea ca mi s-au inlocuit doar 2 in loc de toate 4 bujiile in semn de respect fata de mine, ca protocolul spune ca trebuie schimbate toate 4. Tot in timul discutiei, mi se atrage atentia “sa fiu atent la ce zice el ca el e foarte ocupat si ca nu are prea mult timp de stat la discutii”. De asemenea, aflu ca “d-voastra cum credeti ca am fi gasit bujiile defecte fara testul de compresie”, ca o justificare suplimentara a necesitatii acestui test. In tot timpul discutiei, “d-l director” si-a cam pierdut cumpatul de vreo 2 ori incepand sa ridice tonul la noi, vizibil deranjat de faptul ca nu avea un raspuns la intrebarile noastre.

 

Vazand ca nu am cu cine sa vorbesc si ca nivelul de incompetenta e complet de jos in sus (l-as exclude aici pe d-l Laurentiu totusi), am achitat nota de plata ca sa imi pot lua masina, cu promisiunea ca nu mai calc acolo in viata mea (dupa ce am cumparat 2 masini de la ei!).

In final, “d-l director”, cel foarte ocupat, s-a plimbat 10 minute pe afara si pe langa noi ca sa vada ce facem, daca platim, daca mai sunt probleme, etc.

 

Ca si concluzie:

Problema:

Masina in garantie, problema pierdere ulei.

Rezolvare:

Fara rezolvare, ca ei nu sunt obligati sa dea o rezolvare, teste si alte inlocuiri probabil nenecesare pe banii mei, ca nu intra nimic in garantie.

 

Atasez si documentele care sa confirme cele spuse de mine (am scos datele referitoare la firma pe care e cumparata masina).

 

pt moderatori: Am creat un topic nou, pentru ca am vazut ca la fel au procedat si alti colegi de forum pe celelalte sub-forumuri. Daca nu e ok, rog sa mi se mute mesajul unde e locul lui.

post-13968-0-48023200-1345301562_thumb.jpg

post-13968-0-33878500-1345301573_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cate ori ai verificat nivelul uleiului din Februarie pana in August?

 

Din cauza unei atitudini asemanatoare, a 3-a Mazda am luat-o de la BDT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am verificat nivelul la ulei decat acum in august. Masina o foloseste prietena mea in 90% din timp si numai in oras, deci nu da o atentie deosebita schimbarilor fine in comportamentul masinii.

Eu am condus acum si masina se comporta ciudat la turatii mari (4-5 mii), pe care prietena mea nu le atinge. Pentru ca am avut ocazia sa conduc si Dacii la viata mea, pot sa spun ca masina se comporta ca avand o problema la planetara, scapa din cuplu, acceleram constant si masina mai accelera, mai se oprea din accelerat. Martorul la ulei clar ca statea stins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia legatura cu mituc, poate va vedeti la o intalnire in Iasi, sa-si dea cu parerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai vazut ca ti s-a aprins martorul (si mai ales ca erai in concediu), de ce n-ai dat telefon la MES? Ei ar fi trebuit sa-ti preia masina si sa-ti asigure continuarea calatoriei sau intoarcerea.

 

Cu minim de efort, fa o plangere la OPC pentru refuzul de rezolvare a problemei pe garantie si plata interventiilor care tineau de acestea, macar sa-ti recuperezi banii dati aiurea.

 

Pentru rezolvarea problemei, exista si alte service-uri Mazda (GTT, BDT).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca masina este in garantie, mail ai dat la Mazda Romania?,...eu am renuntat sa mai merg la Arian de mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa vb cu Catalin Negescu, acum cred ca e la Arian Nord, in general cu mine a fost f ok, poate are vreo influenta in acest service. In plus Cosmin Zelinschi mi s-a parut ok la Arian Vest. Oricum nu e normal sa umbli dupa unul sau altul sa iti dea dreptul tau. Imi pare rau sa aud ca Arian a ajuns asa... Ultima oara cand i-am folosit pentru garantie (acum vreo 2 ani), a fost ca sa imi scihmbe un disc de frana pe spate, la 99,000+ km la bord...

Si nu e normal nici masina sa consume ulei asa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea cea mai proasta e ca am verificat in seara asta joja si s-au dus la cei 500 km (Bucuresti - Iasi) cam 1.5 - 2.0 mm ulei. Deci tot ce au intreprins astia de la service a fost o mare abureala. Plus ca am gasit un ditamai colier in partea dreapta a motorului lasat complet liber, nu era strans deloc deloc. Eu nu stiu ce-i cu oamenii astia...

 

De maine dimineata ma apuc de scris reclamatii peste tot pe unde pot: OPC, Mazda Romania, Mazda Europa si daca mai stiti pe unde, va rog nu va feriti sa-mi sugerati.

 

Va cer totusi un sfat: ce fac in continuare cu masina, ca vad ca tot consuma ulei? Sa incerc la BDT? Ma primesc daca masina nu e luata de la ei? Am sanse macar la ei sa-mi rezolve ceva in garantie? Chiar nu-mi permit tot sa dau 800 RON pe saptamana pe niste verificari si schimbari random la motor.

 

Multumesc si o seara buna!

 

@Ovi

 

Nu stiu de ce nu am sunat la MES. Pur si simplu cand am vazut joja uscata m-am speriat si am sunat instant la Arian, ca aveam numarul. Nu m-am gandit deloc la alternativa MES.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garantia nu ti-o da Arian, ci MAZDA. Deci oriunde ai merge cu masina pt probleme de garantie trebuie sa fii servit. Adu-ti aminte de reclama aia - sunt cetatean european, am drepturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salve,

 

Nasol incident cu Arian-ul :( . Si eu am facut vreo 3 revizii la ei si vreo inca 2 mici interventii (pentru ca sunt mai aproape de mine) si am fost multumit la momentele respective, cu mentiunea ca de fiecare data asistam la ce faceau.

 

In ceea ce priveste garantia, pe aia trebuie sa ti-o acorde orice service autorizat marcii (din cate stiu) indiferent de la ce dealer ai achizitionat masina. De asemenea primul pas facut trebuia sa fie cel cu sunat la MES (asigura transportul gratuit pana la cea mai apropiata unitate de service autorizat al marcii cu conditia sa ai card MES valabil/neexpirat). Normal/firesc/logic/legal la o masina in garantie ar fi trebuit ca aceste teste, inlocuiri, reparatii, etc. sa fie facute gratuit, exceptie facand consumabilele (dar si acolo e de discutat).

 

P.S. Eu masina am cumparat-o de la BDT si am schimbat in garantie comanda geam electric fata la Arian (la un moment dat nu a mai mers one touch-ul), si un releu de semnalizare la BDT (incepuse sa semnalizeze mai repede in stanga decat in dreapta). Ambele interventii au fost super ok si costuri zero din buzunarul meu.

 

Multa bafta si sa auzim ca ai rezolvat problema (si moca asa cum e si firesc)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OPC si un mail la MR. Basamac cu sesizare.

Partea aiurea e cu bujiile pentru ca se schimba toate, se pot lega de garantie ca nu s-a respectat procedura si daca mai apar probleme o sa apara si scuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea ciudata e ca eu am sunat inainte de a face ceva la ei la Arian. Am sunat de 2 ori si am vorbit cu 2 oameni diferiti de pe la service. De ce nu mi-au zis nici unul de MES? Inteleg ca e si vina mea ca nu am stiut, dar intr-o lume normala mi-ar fi zis si ei de MES.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai ridicat masina, ar fi trebuit sa primesti un card MES cu seria de sasiu a masinii tale si un pliant cu informatii despre MES. Plus reinnoirea cardului la fiecare revizie facuta in service Mazda. Daca nu ti l-a dat nimeni nici cand ai luat-o, nici la revizie, e nasol - e alt caz de OPC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....inainte de a te aventura in a face reclamatii catre OPC & co , poate ca ar fi bine sa mai citesti cate ceva prin manualul utilizatorului. Acolo ai sa gasesti si un pasaj unde ti se recomanda ca inainte de plecarea cu masina sa mai verifici nivelul diverselor lichide de pe acolo. Este o obligatie pe care tu nu ai indeplinit-o de mai bine de 6 luni din ce inteleg. Sigur ca acest lucru nu motiveaza comportamentul oamenilor din service insa nu vreau sa iti faci iluzii cu privire la rezultatul obtinut in urma reclamatiilor. Ele pot avea totusi un rezultat pozitiv pt tine doar in cazul in care cei de la service nu vor sa mai faci valuri(indiferent ca nu este vina lor ca tu te-ai trezit ca masina nu mai avea ulei).

Comportamentul lor, dupa cum l-ai prezentat tu, este intr-adevar de reprosat si de reclamat, insa..recuperarea banilor, schimb de ulei/bujii...pe cheltuiala lor, masina e in garantie si eu nu trebuie sa ridic capota si daca se intampla ceva...MASINA E IN GARANTIE...toate astea sunt impresii/concluzii total gresite.

Toata lumea trebuie sa inteleaga ca din cand in cand mai trebuie sa iti mai arunci un ochi la nivelul lichelor. Poate ca nu pierde pe nicaieri ulei, dar e fomista si mananca mult ulei. In cazul in care observi ca nivelul scade destul de mult...si completezi prea des...te duci la service si aia de acolo vor lua problema "din fasa". Daca astepti sa mearga pe uscat...ajungi sa iti schimbe cam tot pe acolo.

In concluzie..daca vrei sa reclami ceva..parerea mea e ca doar pe parte de comportament poti face ceva.

Mult succes!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai ridicat masina, ar fi trebuit sa primesti un card MES cu seria de sasiu a masinii tale si un pliant cu informatii despre MES. Plus reinnoirea cardului la fiecare revizie facuta in service Mazda. Daca nu ti l-a dat nimeni nici cand ai luat-o, nici la revizie, e nasol - e alt caz de OPC.

 

Cica nu e chiar asa, nici mie initial cei de la BDT cand am cumparat masina nu aveau pe stoc carduri MES si au spus ca este deajuns sa sun la MES sa le spun seria de sasiu si ei vad in sistem ca e masina in garantie, nu trebuie fizic si cardul decat sa ai numarul de telefon la indemana. La urmatoarele revizii insa am primit si de la Arian si de la BDT acest card.

 

Cat despre cazul de fata in primul rand problema o vad in faptul ca omul a plecat din service fara sa stie unde au disparut 4 litri de ulei si daca fenomenul se va mai repeta, ca Arianul a mai ciupit 100 RON fara acceptul clientului asta este deja cunoscut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo ai sa gasesti si un pasaj unde ti se recomanda ca inainte de plecarea cu masina sa mai verifici nivelul diverselor lichide de pe acolo. Este o obligatie pe care tu nu ai indeplinit-o de mai bine de 6 luni din ce inteleg.

Deci ce e, recomandare sau obligatie? ;)

 

@W3Killer: Nu l-ai primit din motive obiective, dar ti-au spus de el si ca benefiezi de acoperire chiar si fara el si l-ai primit ulterior. hpaul nu l-a primit nici la ridicare, nici la revizie, din ce a zis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ce e, recomandare sau obligatie? ;)

...pai ia sa puna fiecare mana sa citeasca carticica aia si sa vada ce e: recomandare sau obligatie. Scopul postarii mele nu e sa substitui activitatea "a citi manualul" cu "asta e rezumatul manualului...ia-l de bun!". De aici poate si ambiguitatea in exprimare.

...dar daca vrei sa iti raspund Ovi...atunci, dupa cum am interpretat eu..e o obligatie. ;)

A nu se intelege ca spun ca el e vinovat de faptul ca masina papa ulei in halul asta. Asta e o problema pe care va trebui sa o rezolve service-ul. Si aici sunt 2 variante:

1.reprezentant service al dracului : masina a avut problema x minora (sau poate merge pana la a sustine ca masina nu a avut probleme) si a consumat mai mult ulei. Utilizatorul nu a verificat nivelul de ulei si s-au provocat nush ce daune de care acesta se face direct raspunzator.

2.reprezentant service de treaba: se schimba ce e de schimbat (daca e ceva de schimbat) pe garantie. Aici ma refer la piese defecte si nu la consumabile (ulei, bujii).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru interes si sfaturi.

 

Nu neg si nici nu am incercat sa ascund faptul ca exista o oarecare vina si din partea mea in legatura cu depistarea problemei cu pierderea de ulei. De aici si pana la a spune ca din cauza mea s-a stricat motorul, mi se pare o cale destul de lunga.

 

De asemenea, dupa cum se poate vedea si din povestea din primul post, partea cea mai deranjanta a fost plata celor 100 RON pentru testul respectiv, si refuzul celor de la Arian de a furniza explicatii la modul lor de incercare de rezolvare a problemei (care, dupa cum am scris si ieri, e tot acolo).

 

Va rog totusi sa ma indrumati spre un alt service, cu speranta ca nu voi fi tratat asemanator.

 

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai e simplu: daca la Arian ai fost si s-a intamplat ce s-a intamplat, acum poti merge la BDT. partea naspa e ca esti din iasi iar BDT-ul e la Bucuresti. Poti lua legatura cu mituc ( el fiind tot din Iasi) sa iti recomande un service local, dar cum el vine la Bucuresti la BDT cand are ceva de facut la masina, o sa te indrume catre Bucuresti.

Dar vei avea ceva de mers si la modul cum papa uleiul nu ti-as recomanda decat sa o duci pe platforma. vezi cum faci cu cardul MES si poate te agati de ei si ti-o aduc. nu stiu, zic si eu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am uitat si eu pe devizul asta al tau. Au spus ca au facut test compresie, dar unde e rezultatul? si mai zic ca masina este in parametri normali dar ea papa ulei in draci. cat de .... sa fi?

acum sa fiu iertat ( bogdan= error) dar o masina mazda2 ( deci nu vreo turbata) din 2011 cu 25000 km sa pape atat ulei mi se pare airea, chiar daca utilizatorul nu a verificat nivelul pe joja ( crede-ma sunt o groaza care nu fac asta si nu au astfel de probleme) asta nu inseamna ca e vina lui. Cred ca cei de la service puteau observa inca de la prima revizie ca e ceva in neregula cu masina cand faceau schimbul sau ce ii faceau ei.

Paul, recomandarea mea e sa faci reclamatie peste tot pe unde poti ( mazda Romania, Mazda Europa, Mazda Japonia, OPC) si trebuie sa-ti rezolve problema fara sa le platesti nimic. Vorba reclamei cu zicea cineva mai sus :). ca o parere personala eu cred ca in cazul tau a fost o defectiune din fabrica

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu cum e in Bucuresti sau prin tara dar la constanta la service-ul unde duc eu masinile daca schimbi piesele defecte constatate la ei nu platesti astfel de teste. Testul se plateste doar daca il ceri cu titlu informativ fara sa schimbi piesele defecte. Eu pana acum nu am mai intalnit situatia asta sa-ti faca test ca sa iti descopere problemele si sa te puna sa il platesti desi ai schimbat piesele tot la ei. Dar fiecare service cu politica lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sint mai multe aspecte de discutat aici:

1. schibmarea doar a unui numar oarecare de bujii nu e recomandata insa daca bujiile ramase sint ok motorul cel mai probabil va functiona in parametri chiar daca nu se poate garanta acest lucru. Pe de alta parte o bujie e relativ ieftina si ar fi fost bine sa le schimbi pe toate. Insa asta a fost doar un subiect de discutie ca sa aveti pe ce polemiza si sa fii distras de la problema reala.

2. toti producatorii de masini recomanda (si NU obliga) posesorii de masini, fie si in perioada de garantie, sa verifice nivelul la diverse fluide. La o masina aflata in perioada de garantie (deci mai noua de, sa zicem, 7 ani, si evident cu reviziile la zi ca altfel n-ar mai fi in garantie) aceasta practica ramine la nivelul de recomandare pentru ca se considera ca masinile aflate in situatia asta nu au motive sa piarda ulei, lichid de racire, lichid de frina, lichid servo, samd,. pina la punctul la care acest lucru sa degenereze in defecte mecanice sau sa puna in pericol traficul, fiind intr-o stare garantat conforma cu specificatiile date de producator. Personal nu mi se pare chiar ok sa nu verifici nivelul fluidelor macar de 2-3 ori intre revizii, pe de alta parte avind in vedere cele scrise mai sus nu vad care ar fi problema sa NU faci asta. Si probabil la mai multi nu li se va parea ok sa nu verifici singur aceste lucruri doar pentru simplul fapt ca romanul e din fire mai surubar, insa daca ne gindim la procentul foarte mic de bagaciosi ale diverselor natii de pe planeta (nemti, nordici, sa nu mai zic de americani) pe mina carora ajung aceste masini atunci cred ca toti vom fi de acord ca nu e absolut nici o problema daca unii proprietari nu fac aceste verificari avind 100% incredere in marca de masina pe care o detin.

 

Acuma, de ce nu ti s-a rezolvat problema in garantie: pentru ca unele motoare pur si simplu mai ciupesc din ulei. Iar cind sint provocate (in conditii de trafic de oras) zici ca-l maninca in doua cu benzina. Se mai intimpla si nu e anormal, rezolvarea fiind un ulei mai "rezistent". In situatia de fata e imposibil de determinat daca motorul are intr-adevar vreo problema. Doar a ars niste ulei, atita tot, iar cei din service au desfacut atit cit era normal sa desfaca pentru a inspecta.

 

De ce daca mergi la OPC nu vei rezolva mare lucru: pentru ca daca o masina a mincat niste ulei si continua sa-l manince nu e un semn ca are vreo problema. Uleiul "cedeaza" si datorita conditiilor de exploatare, a carburantului folosit si a modului cum interactioneaza cu el si cu aditivii din el, etc.

 

De ce ai tot dreptul de a fi suparat pe cei de la Arian:

- pentru ca ai vorbit cu 3 oameni de 3 ori aproximativ aceleasi chestii si ai primit cite un raspuns de la fiecare;

- pentru ca mi se pare iresponsabil sa pui unei masini acelasi ulei din care a mincat periculos de mult!

- pentru ca desi au facut cam ce trebuia facut ti-au explicat la modul "Ce comentezi bai? Noi avem mai multa experienta ca tine si stim mai bine ca tine de ce ne dai bani, hai mars!";

- si pentru ca nu ti s-a explicat importanta fiecarui pas din lista lor de verificari ce se reflecta direct sau indirect si pe deviz/factura.

 

Ce ai de facut mai departe - ai doua variante:

1. Schimbi service-ul. Si repede, pentru ca masina ta inca maninca acest ulei pe care-l ai acum. Si evident treci prin alta lista de verificari, posibil sa nu se faca nici alea in garantie din motivele enumerate mai sus (nu se stie daca masina are vreo problema si se presupune ca nu are daca diagnoza electrnica da OK peste tot, deci se va presupune ca uleiul cedeaza de la stilul de condus + tipul de trafic in care e exploatata masina, in ciuda faptului ca e cam mare consumul de ulei);

2. Schimbi uleiul undeva in Iasi cu altul echivalent. Un schimb de ulei e ca o reumplere a rezervorului cu lichid de spalare parbriz doar ca-ti trebuie un service cu rampa si niste scule mai deosebite decit propriile miini. Comanzi de la un magazin de piese, pe original, atit filtrul de ulei cit si ce mai trebuie (vezi pe deviz ce mai e, saiba buson baie, etc) si fa un schimb cu un ulei echivalent si NU cel cu care s-a mers pina acum (probabil Dexelia ultra sau un Repsom/Mobil1 sau ce au cei de la Arian - uita-te pe factura si spune-ne si noua). Iti recomand Millers (il comanzi de la RacingNick, vezi la ei pe site cum afli care e uleiul care-ti trebuie la motorul tau), insa poti pune fara probleme si Motul, Valvoline, Castrol, Total. Avind in vedere problema ta iti recomand si sa treci de la 5w30 la 5w40.

 

Avind in vedere ca un drum de la Iasi la bucuresti si retur te costa cel putin cit un schimb de ulei cu tot cu manopera iti recomand urmatoarele:

- da telefon la alt service mazda (BDT?), explica-le problema, intreaba-i daca au mai vazut asa ceva si daca e in regula ca prin pas de diagnostificare sa mergi pe un schimb de ulei cu alt sortiment pe care sa-l faci la un service local autorizat RAR (ca sa nu existe discutii cu garantia);

- daca iti spun ca au mai vazut problema si se rezolva diferit decit prin schimbarea uleiului mergi pe varianta 1 de mai sus, fa-le o vizita, etc, pentru ca pot fi alte probleme (valvele, tachetii, semeringurile, etc, si astea ar trebui sa faca obiectul garantiei).

 

P.S.: stiu ca mental te vei impotrivi variantei 2 de mai sus, insa un schimb de ulei nu are cum sa-ti afecteze garantia pentru ca daca se pune problema atunci vor ajunge sa faca analiza de ulei si sa demonstreze ca e neconform, sau ca schimbul s-a facut gresit (nu s-a strins busonul de baie si pierde pe acolo, sau nu s-a pus cantitatea corecta, sau altceva). Ideea e sa mergi pe o combinatie intre 1 si 2 si daca problema va fi fost uleiul atunci sanatate, mergi cu noul ulei si aia e (nici un service nu-ti poate refuza uleiul cu care vii tu in traista atita timp cit e conform specificatiilor pentru motor).

Ideea e sa faci tu primul pas in identificarea problemei, si schimbarea sortimentului de ulei ar putea fi acest prim pas. Si asigura-te ca masina nu scoate fum alb sau albastru, vezi daca nivelul lichidului de racire e unde trebuie, etc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mituc : hai sa fim seriosi, unde ai auzit tu ca o mazda 2 papa 3 litri de ulei in 10000km, presupunand ca s-a dus la revizie la 15000 in februarie? cati posesori de mazda 2 ai auzit tu ca au astfel de probleme?

daca e s-o luam dupa ce ai spus tu cu traficul inseamna ca daca steatea in Bucuresti si mergea dimineata pana in 9 si seara dupa 18 ar fi trebuit sa faca cate un schimb la 1000 km?

in alta ordine de idei nu cred ca prietena lui este vreun pilot sau atat de nervoasa inca sa bruscheze/ forteze masina la maxim, chir si asa si tot nu cred ca e normal sa consume atat ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupun ca nu ai citit postul meu decit pe sarite :) Am spus pe undeva ca mi se pare exagerat consumul de ulei in acest caz, insa nu am insistat sa vezi si tu pentru ca era evident ca nu e in regula.

 

Sa-ti fac si tie un rezumat:

 

Nu stim daca-s tachetii sau semeringurile pentru ca nu stim daca masina scoate fum si ce culoare. Nu stim daca pierde pe la baie sau prin alta parte pentru ca proprietarul n-a vazut niciodata vreo balta de ulei (ori nu s-a uitat ori chiar nu a fost, cert e ca n-a mentionat nimic) si ar fi cam aiurea sa scape de 2 ori pe la busonul de la baie dupa ce s-a facut de doua ori schimbul de ulei acolo.

 

Bujiile nu prea pot duce la consum de ulei, schimbarea lor s-a facut doar pentru ca aveau depuneri.

M-am uitat pe devizele inserate in primul post si am vazut ca acum s-a pus ulei valvoline synpower 5w40. Pai daca si pe asta-l maninca atunci ori e cam clara treaba cu motorul ori pierde pe undeva.

 

Later edit: M-am uitat pe devizele inserate in primul post si am vazut ca acum s-a pus ulei valvoline synpower 5w40. Abordarea celor de la arian mi se pare in regula, ca daca si pe asta-l maninca atunci ori e cam clara treaba cu motorul ori pierde pe undeva.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mituc

 

Mersi mult pentru informatii.

 

Asa este, uleiul pus acum este 5w40. Si vad ca si pe asta il mananca. Am scris mai sus, cam 2 mm la 500 km. Dupa cum a intuit crispy, revizia a fost facuta la 15 mii, deci am mers cu ea 10 mii de atunci. Ciudat e ca nu a fost nimic anormal pana la prima revizie.

 

Astia de la Arian m-au asigurat ca nu pierde uleiul pe nicaieri, nici pe la baia de ulei, nici pe teava de esapament nu-l scoate. Bine ca testul cu uleiul pe teava de esapament a fost facut la modul "mergi tu si te uita ca eu accelerez". Nu stiu cat de stiintifica e treaba asta. Cunostintele mele in domeniul asta sunt destul de limitate. Ideea e ca nu pierde ulei pe nicaieri, da se evapora pe undeva.

 

Daca e ok cu tine si ai timp, poate ne putem intalni candva in Iasi sa stam la un suc sa mai dezbatem problema.

 

O seara buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now