RobinsonLagoon

Sfaturi achizitie

782 posts in this topic

Va salut,

 

As dori sa achizitionez o Mazda 3 sedan - este vorba despre acesta masina http://mercador.ro/oferta/mazda-3-2011-ID1q63r.html#d72c5d20e0 . Din pacate sunt din Timisoara, iar daca voi face un drum pana acolo as dori sa fiu putin mai informat :)

 

Masina este in garantie pana in iulie 2014, are in jur de 50000km (condusa de o doamna). Urmeaza sa ma duc sa o vad, sa o conduc si eventual sa o cumpar - puteti sa imi spuneti la ce anume sa dau mai multa atentie? Stiu ca Mazda 3 (in special) este o masina fiabila, dar totusi la ce anume sa acord mai multa atentie atunci cand o voi vedea?

 

Ma gandeam ca ar fi bine sa o programez si la o inspectie la reprezentata - cu toate ca este in garantie - voi ce ziceti?

Din cate observ in poze...farul din dreapta este aburit...voi ati avut genul acesta de probleme cu masinile voastre? Am tot citit pe forumuri si ar fi mai multe motive pt care apare acest condens...

 

Multumesc anticipat pt sfaturi.

 

P.S.

Este cineva din Timisoara care detine un astfel de model, mi-ar placea sa o vad mai bine inainte sa fac un drum pana la Bucuresti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

 

Acorda atentie la :

 

- suporti motor (sa nu fie rupti), asta ar insemna trepidatii la relanti, la plecarea de pe loc, in mers (are 3 suporti unul pe partea pasagerului hidraulic, unul de transmisie sub baterie si unul la cutie - antibalans) - suportii sunt o problema la masina asta, se uzeaza/rup rapid dar se schimba la service relativ usor.

- caseta directie - sa nu aiba joc, zgomote la virarea pe loc;

- ambreiaj/cutie, verifica zgomote, caraieli la schimbatul treptelor;

- curea de accesorii(alternator). La mine a inceput sa scartaie de pe la 30.000 de km.

- directie - zgomote, batai (rar probleme, dar merita atentie, nu stii cum s-a mers cu masina);

 

Cat despre farurile aburite, si la mine s-au aburit de cateva ori. La fel si stopurile spate. Nu am gasit o rezolvare pt treaba asta dar nici nu mi-a pasat.

 

Masina se conduce relativ ok, trebuie sa te obisnuiesti cu stilul brutal de a pleca de la semafor si cu proasta insonorizare la viteze de croaziera.

 

Succes.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djkoss86 multumesc fain de sfaturi.

 

Ciudata treaba cu suportii de motor, avand in vedere ca-i benzinar. Momentan deal-ul de la Bucuresti a cazut, a mai ramas un sedan la aproape 120000km (pe bugetul meu 8000-10000 euro)- masina de firma, asa ca trebuie sa mai astept, in caz ca vreau sa raman la varianta Mazda.

 

Pacat ca modelul vechi nu are un desing exterior asa de reusit (hatchbackul arata bine) - am ramas totusi surprins ca modelul anterior are un interior superior celui 2009-2013, cel putin asa pare din poze :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot ai buget asa mare, cu putin peste 10k EUR iti poti lua un 3MPS BK (intretinute corect masinile astea sint noi-noute la 100k km) sau un 6 2008+, sau un 6MPS 2006-2008.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mituc 3MPS BK suna bine...dar eu caut o masina pt familie, iar cum hatchback-ul e cam mic (volum portbagaj), sedanul 3 pare o varianta mult mai buna.

Ce-i drept, 6-le arata foarte bine, mult mai echilibrata ca design...doar ca este cam lunga, si cum nu ne permitem doua masini ma gandeam ca 3-ul sedan se descurca mai bine in oras decat 6-le.

Pe mine nu ma deranjeaza 30 de cm in plus, dar femeile vad lucrurle diferit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la sedan portbagajul e ceva mai mare insa ai deschiderea mai mica.

 

Apoi nu circuli in permanenta cu portbagajul plin ochi, iar atunci cind ai nevoie (odata pe an?) se poate face rost de inca 100l in portbagaj foarte simplu scapind de chestiile de pe fund (sculele le poti pune in ceva sa nu zornaie iar restul plasticelor pot sa ramina acasa). Si daca totusi nu incape ceva scapi de acoperitoarea de la portbagaj si voila, inca 150 de litri (ca sa pastrezi inca vizibilitatea in spate). Poti face asta cu un sedan? Eu zic ca nu.

 

Si sedanul si hatchback-ul sint masini de familie cit se poate de ok. Eu am trecut prin toate stadiile cu hatchback. Iar la intilnirea nationala din 2011 de la Ranca am venit cu portbagaj de 420l in care aveam bagaje pe care trebuia sa le car in 3 ture + carut cu roti de 10" spate si 8" fata - pentru cine a fost si-si mai aduce aminte :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, eu nici nu am luat in calcul volumul destinat sculelor (banuiesc ca acolo se ascunde si roata de rezerva) - deci, continua cautarea!

Din cate am vazut pana acum, Mazdele sunt cam scumpe la vedere :(...sper sa apara si un hatchback ce sa-mi faca cu ochiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti dispus sa dai 10k pe o mazda 3 vezi ca e un 3MPS BK la vinzare pentru care tre' sa mai pui doar putin peste 10k. Are aproape 100k km si nu a fost niciodata lovit, deci e nou (BK-urile sint de obicei indestructibile daca nu le pocnesti). Desigur, asta daca-ti doresti o masina cretina si esti genul caruia ii place sa conduca, si nu se sperie de o diferenta de consum mediu de vreo 2l/100 in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cea rosie....am dat si eu o raita prin anunturi...mi se pare mai degraba o masina pt pasionatii de viteza. Ce-i drept arata foarte bine si ma mira faptul ca o masina asa de performanta are un pret asa de mic.

Eu m-am orientat catre motorizarea de 1.6 benzina - un motor mic si nu foarte gurmand, din cate am vazut.

Am descoperit un hatchback, versiunea de 2 litri http://www.autovit.ro/mazda-3-C32165867.html

- masina arata bine, dar ce ma frapeaza este nr mic de km - aproape 20.000 in 4 ani si jumatate...ii sun sa vad ce imi spun de masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai vezi ce e cu ea. Poate respectivul o vinde pentru ca nu prea merge cu ea. Sau a dat-o la buy-back.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macione...multam frumos, acum jumatate de ora am vb cu proprietarul - momentan nu stie daca timbrul de mediu a fost sau nu platit - dar maine as vrea sa trag o fuga pana in Nadlac sa o vad.

 

Referitor la motorizarea de 2l - vad ca nu este cu mult mai gurmand decat 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU e mult mai gurmanda, dar e simtitor mai rapida, cum ar spune Mituc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ ce zice macione.

1.6i si 2.0i au greutati apropiate, deci in mers consumul va fi acelasi. 2.0i va consuma mai mult la stat pe loc (gen trafic bara la bara), insa nu semnificativ. Puterea maxima si cilindreea nu spun nici pe departe totul despre consumul mediu in mers linistit al unei masini.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine merg sa vad masina, momentan, singurul semn de intrebare este taxa de mediu - propiretarul acutal nu stie daca taxa a fost sau nu platita de primul proprietar - poate reuseste sa afle pana maine.

Enervant cum de ambele modele au aceeasi nunata de mov :Rolling Eyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lua de buna adeverinta anaf ca nu a fost recuperata taxa. Asta nu inseamna ca a fost platita vreodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, deci sa iau de buna doar adeverinta de la ANAF cum ca taxa a fost platita. Banuiesc ca pe certificatul fiscal nu se face referire la aceasta taxa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anaf nu zice daca a fost sau nu platita. Zice ne/recuperata, atat. Care nu are valoare daca ea nu a fost platita.

 

Ori vezi chitanta ori te duci cu o ciocolata si copia cartii de identitate la fisc sa vada efectiv platile facute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu is patit asa, macar sa fiu ultimul. Cand am fost sa iau in nume personal adeverinta ca nu a fost recuperata, tanti mi-a zis ca nu a fost delic platita, a vazut ca mi s-a lungit fata si mi-a aratat pe monitorul ei ca pe seria cartii de identitate a masinii nu sunt astfel de plati de la fostii propietari.

 

Acum vreo 4-5 ani era o zona gri cu motoare euro 4/5 sub 2000 'scutite' de taxa. Acum e cu euro 6, cum am eu la cx5. Peste vreo 4 ani sigur va fi la plata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix cum zice Codrin.

Exista o perioada gri intradevar.

Saptamana trecuta a trebuit sa dau explicatii la inmatricularea unei masini :

- cumparata de Ford in 2010

- inmatriculata de Ford in 2011

- cumparata si inmatriculata de X in 2012

- cumparata de mine in 2014

 

De la ANAF nu primeam nici un raspuns cum ca a fost/n-a fost restituita taxa, pentru ca nu gaseau nici o plata. M-au trimis pe mine la Ford. Ford Romania mi-a dat copy/paste din lege cum ca taxa calculata a fost zero. Cu raspunsul Ford m-am dus inapoi la ANAF si mi-a aratat functionarul monitorul, fara ciocolata de rigoare :p , ca nici X nu platise nici o taxa. Asa ca am platit-o eu, iar la Politie a trebuit sa le arat comunicatul Ford, ca si ei credeau ca Fordul trebuia sa platesca.

In fine... are/a avut legea atatea gauri ca nu te poti baza nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun...astazi am fost si am dat o tura cu Mazda 3 - pot sa zic ca mi-a placut (destul de mult) :) !

 

Din imagini, plasticul din interior mi s-a parut tern, dar de pe scaunul soferului lucruri stau mult mai bine. Interiorul nu pare a fi foarte spatios, dar la volan m-am simtit bine, bordul si consola centrala sunt ergonomice si toate par a fi la indemana.

M-am plimbat cativa km cu ea si totul pare a fi in ordine, bara cred ca a fost putin atinsa iar aparatorile de sub aripile fata nu mai sunt bine prinse.

 

Ce mi s-a parut ciudat a fost un mic "tremur", mici vibratii periodice la statul pe loc (ce se simteau in scaun)...m-am uitat si la acul de la turometru, dar el nu se misca. Masina este dotata si cu sistemul i-stop - pare a fi un lucru bine venit dar bateria dedicata pornirii prin i-stop a fost deja schimbata, per general se pare a fi doar un moft pt statistici gen consum/poluare - voi ce parere aveti?

 

Doi suporti de la motor au fost deja schimbati, se pare ca nici ea nu a scapat de aceasta problema.

 

Ma asteptam ca masina sa fie putin mai spatioasa tinand cont de dimensiunile ei...ca si minusuri (ce nu tin de masina) ar fi taxa de timbru neplatita, cauciucurile de vara sunt cam duse, lipsa unui rand de jante pt cele de iarna.

 

Maine mai vedem doua masini in Timisoara si vom sti daca va fi sa fie Mazda sau nu.

 

Va multumesc de ajutor, so far!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indiferent ce masina iti iei, ca e mazda sau altceva, inainte de a da banii pe ea mergi la un service si fa-i o verificare completa.

Vibratiile alea mici periodice erau de la compresorul de AC, chiar daca e racoare afara el tot se cupleaza din cind in cind pentru dezumidificarea aerului.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff...deci compresorul isi vede de treaba :Whew:...proprietarul nu simtea vibratiile, dar am sa-l anunt si pe el ca totul e ok.

Da, pasul cu verificarea la service este un "must do" indiferent de masina si conditii....un sfat bine venit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e vorba de modelul din 2010 vibratiile nu sunt doar de la AC, la mine nu vibreaza deloc cu AC, in schimb are un tremur la relantiu care nu se reflecta in turometru, pana acum nu a crapat, tind sa cred ca tine de un regraj mai exotic al motorului, adica facut lego si schimbat/mesterit ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now