vvede

Consum

569 posts in this topic

Salut!

Suntem in cautarea unei masini de familie (care sa inlocuieasca actuala Astra H 1.6 benzina).

Una dintre variantele la care ne gandim este M6 2.0i 145CP MT.

Initiez acest topic pentru a avea atat eu cat si alti colegi o imagine acurata asupra consumului de combustibil.

Prin urmare v-as ruga sa mentionati in acest topic consumul de carburant, viteza medie, drumul parcurs si stilul :)

 

Multumesc si spor la postat :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa aprox. 13000 km, consum urban 8.2 - 8.5

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

 

Intrucat si noi suntem extaziati/innebuniti dupa noua Mazda 6 si ar fi pe primul loc in clasamentul masinilor de familie pe care le-am luat in calcul, imi permit sa fiu putin off-topic si sa va intreb pe cei care aveti motorizarea 2.0i 145 cp : cum se comporta acest motor extra-urban, ma refer aici la depasiri ? are suficienta forta incat sa nu-ti dea senzatia de masina submotorizata, tinand cont si de dimensiunile si masa masinii ? Stiu ca in clasa ei este cea mai usoara si mai ales cu acest motor, dar parca n-as face experiente financiare de ordinul a 23.790 Euro ( si asa este un mega vis pt. posibilitatile noastre pecuniare o masina de asemenea valoare..) fara sa am nici cea mai vaga idee despre felul in care se misca/trage Mazda 6 cu aceasta motorizare. Recunosc ca uneori imi place sa conduc si ceva mai sportiv.. De fapt de felul cum se misca in depasiri ma intereseaza cel mai mult sa stiu ce si cum !

Din ce m-am interesat..nici un dealer din Bucuresti nu are vreo masina la drive-test cu aceasta motorizare.

Marea dilema este Mazda 3 sau Mazda 6.., dar cu 2 kinderi nu cred ca o sa ne simtim prea in largul nostru in frumusetea de 3.. :-( fie ea si varianta sedan, care oricum ca ampatament este identica cu varianta Sport/hatchback.

Va multumesc anticipat si astept cu maxim interes informatiile voastre ! :im Not Worthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina iti vor raspunde mai la obiect alti colegi de forum daca ai 2 copii ia serios in considerare varianta combi a lui mazda 6. Un 0-100 in 9.6s (declarat) pentru varianta combi de obicei e un semn ca masina se misca binisor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina iti vor raspunde mai la obiect alti colegi de forum daca ai 2 copii ia serios in considerare varianta combi a lui mazda 6. Un 0-100 in 9.6s (declarat) pentru varianta combi de obicei e un semn ca masina se misca binisor.

Pai mi-as dori tare mult sa imi raspunda, da'-i cam slaba miscarea in sensu' asta.. Ori nu prea si-au dat prea multi banetu' pe o asa motorizare.. ori e lumea mult prea ocupata.

Am vazut niste filmulete pe youtube cu ceva acceleratii 0-100 & more, da' parca vroiam sa aud/citesc si parerea cuiva care are in dotare 6-le cu acest motor.. :

http://www.youtube.com/watch?v=CtxsZ49G6MU

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 wagon 2.0 benzina 145 cp aici. 1 an și aproape 20000km. Mașină de familie (2+1). Sunt o plăcere depășirile, retrogradezi și mănâncă jar, pentru specificațiile astea cel puțin, la care e de firesc să-ți pui problema că poate nu trage. La 120-140 km/h în treptele 3-4 e chiar amuzant. În sensul bun. Urcă până la 200 pe vitezometru (fara copii în mașină) mai greu, dar fără chin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 wagon 2.0 benzina 145 cp aici. 1 an și aproape 20000km. Mașină de familie (2+1). Sunt o plăcere depășirile, retrogradezi și mănâncă jar, pentru specificațiile astea cel puțin, la care e de firesc să-ți pui problema că poate nu trage. La 120-140 km/h în treptele 3-4 e chiar amuzant. În sensul bun. Urcă până la 200 pe vitezometru (fara copii în mașină) mai greu, dar fără chin.

Asa domnule !! De asemenea feedback aveam nevoie ! BRAVA !!! Chiar suna incantator ce spui domnule Cosmin !

Ma gandeam eu ca nu poate fi chiar submotorizata 6-le cu herghelia de 145 de cai frumosi .. si japonezi pe deasupra.

Iti multumesc maxim pt. aceasta informatiune ! :Applause: :im Not Worthy: :Hug:

Cine mai are placerea sa scrie pe aceasta tema sa stie ca v-a primii aprecierea si multumirea mea maxima !

Cu stima domnilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-as spune si eu despre 165 dar mi-e frica sa nu te bag la cheltuieli.....e diferenta marica de la 145. :Thinking:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stormy, cum e cutia automata, ce consum ai in oras?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia automata e o placere, consumul excelent. Media afisata de computer e 7.9 in 15.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bun consum , mie sub 8.2 nu imi scade, eu merg mai mult in oras

 

si eu as fi vrut automata insa nu exista la Revolution, oricum si cea manuala e foarte ok

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine consumul mediu neresetat vreodata e de 8.1%, la 19000km si cam 8000 facuti pe drumurile patriei iar restul in Bucuresti. Totusi strict pe Bucuresti facut consumul la pompa a iesit in jur de 12%. O sa mai pun in jurnal si/sau aici date mai exacte cand gasesc timp si rabdare sa le pun cap la cap.

Stormy2013, mie uneori imi pare rau ca m-am "zgarcit" la aia aprox. 2200 euro, diferenta de la attraction MT la revolution AT. Sau nu era doar atat? Eram chitit pe manuala, si imi place si acum, dar la cat chinui batul ala prin Bucuresti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revolution AT nu ai decat la 2.5i, la 2.0i AT nivelul maxim de echipare este attraction.

Eu am vrut din start cutie AT, aveam deja Tiguanul cu DSG si stiam exact nivelul de confort oferit in oras. Cutia AT oferita de Mazda este o surpriza extrem de placuta, se adapteaza excelent la stilul de condus al soferului. Chair nu am ce sa-i reprosez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silly me, sigur că Attraction. Mă și miram de ce ar fi doar 2200e de la una la alta, în variantele propuse de mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-as spune si eu despre 165 dar mi-e frica sa nu te bag la cheltuieli.....e diferenta marica de la 145. :Thinking:

Salutare !

 

Cei 165 de cp ai 6-lui tau sunt asezonati cu MT sau AT ?

De ce zici ca m-ai baga la cheltuieli ? Este diferenta atat de mare la acceleratii si reprize intre 145 si 165 ?

Din ce am vazut in fisa tehnica 165-ul AT e mai slab pana la 100 km/h cu 0,6 secunde fata de 145, iar 165-ul MT e mai bun tot pana la suta cu 0,4 secunde fata de 145. Poate dupa suta isi ia revansa 165-ul MT.., cat despre cel AT nu cred ca reuseste sa faca vreo figura prea interesanta din cauza transmisiei.., chiar daca are 20 de cp in plus.

Daca ai timp si chef.. ar fi foarte interesant pentru mine sa descrii mai pe larg cum este 165-ul tau ca dinamica !

Banuiesc ca nici motorizarea de 165 cp pe Mazda 6 nu se gaseste la vreo reprezentanta pt. drive-test.

 

Scuzeeee !!! Sunt imprastiat neuronal astazi.. : acum am remarcat ca tu ai 165 AT.

Iertare pt. inadvertenta. :im Not Worthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am vazut in fisa tehnica 165-ul AT e mai slab pana la 100 km/h cu 0,6 secunde fata de 145, iar 165-ul MT e mai bun tot pana la suta cu 0,4 secunde fata de 145. Poate dupa suta isi ia revansa 165-ul MT.., cat despre cel AT nu cred ca reuseste sa faca vreo figura prea interesanta din cauza transmisiei.., chiar daca are 20 de cp in plus.

Pentru a scoate diferenta aia de 0.4s pentru 0-100 intre 145MT si 165MT e nevoie de o diferenta mare de fapt. Deci da, 0.4s inseamna o diferenta consistenta de putere/cuplu in zonele care conteaza.

Gindeste-te de exemplu la niste Nissan GT-R-uri modificate. Un GT-R de 1000cp scoate sfertul de mila in zona lui 9 secunde (putin sub 10), si e nevoie de 1400cp pentru aceeasi masina ca sa ajunga la putin sub 9. Si zici ca e diferenta de "doar" o secunda pe sfertul de mila intre cele doua.

 

Testul de acceleratie de la 0-100 intre masinile cu tractiune fata e de fapt un razboi al timpilor de acceleratie pe zonele unde exista tractiune, adica probabil de la 30-35 la 100, pentru ca absolut orice masina va invirti rotile in loc pina la viteza aia. Deci 30-100Kmph in 0.4-0.6s mai repede pentru masini cu aceeasi distributie de greutate, aceleiasi pneuri, aceleasi setari de geometrie, aceeasi curba de cuplu pina pe la 4200rpm, etc e ... destul de bine.

 

Cum se traduce diferenta asta intr-o repriza, sa zicem, 8 0-120Kmph, e greu de estimat pe baza lui 0-100, daca e sa zicem tot 0.4s atunci asta inseamna ca se ajunge la 120 cam cu 15 de metri mai devreme ceea ce in conditii de strada conteaza, intre cele doua fiind probabil diferenta de aproape o lungime de masina intr-un test comparativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

 

Cei 165 de cp ai 6-lui tau sunt asezonati cu MT sau AT ?

De ce zici ca m-ai baga la cheltuieli ? Este diferenta atat de mare la acceleratii si reprize intre 145 si 165 ?

Din ce am vazut in fisa tehnica 165-ul AT e mai slab pana la 100 km/h cu 0,6 secunde fata de 145, iar 165-ul MT e mai bun tot pana la suta cu 0,4 secunde fata de 145. Poate dupa suta isi ia revansa 165-ul MT.., cat despre cel AT nu cred ca reuseste sa faca vreo figura prea interesanta din cauza transmisiei.., chiar daca are 20 de cp in plus.

Daca ai timp si chef.. ar fi foarte interesant pentru mine sa descrii mai pe larg cum este 165-ul tau ca dinamica !

Banuiesc ca nici motorizarea de 165 cp pe Mazda 6 nu se gaseste la vreo reprezentanta pt. drive-test.

 

Scuzeeee !!! Sunt imprastiat neuronal astazi.. : acum am remarcat ca tu ai 165 AT.

Iertare pt. inadvertenta. :im Not Worthy:

 

Salut,

 

Daca nu iti doresti cutie AT si nivelul maxim de echipare atunci cea mai buna varianta o ai doar la 145.

Cutia reactioneaza foarte bine la solicitarea soferului. Daca mergi destul de mult in oras iti recomand cutia AT fara niciun dubiu, daca mergi mult in afara orasului tot cutia AT o recomand, dintr-un motiv destul de simplu...masina se misca excelent si cu o cutie MT tentatia de mers sportiv (tare) este mai pronuntata decat la AT.

Consumurile cred ca sunt extrem de apropiate la cele 2 variante de motorizare asa ca eu nu as lua in calcul decat confortul oferit de varianta AT. Pentru mine a meritat cu prisosinta trecerea la cutia AT incepand de la Tiguan, acum si sotia este fun cutie AT desi ani de zile a condus numai masini cu cutie MT iar stilul de condus este unul destul de alert.

Cred ca merita sa faci un drive test, ar trebui sa fie disponibila varianta asta. Nici eu nu am avut-o cand am luat masina dar asta se intampla acum 1 an de zile. La vremea respectiva nu aveau decat 145 MT, am insistat ca vreau macar varianta 165 daca nu si AT, pana la urma mi-au adus una, mi-aduc aminte ca avea nr de Austria.

 

Daca ai timp si chef ti-o pot arata pe a mea, eventual dam si o tura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Salut,

 

Daca nu iti doresti cutie AT si nivelul maxim de echipare atunci cea mai buna varianta o ai doar la 145.

Cutia reactioneaza foarte bine la solicitarea soferului. Daca mergi destul de mult in oras iti recomand cutia AT fara niciun dubiu, daca mergi mult in afara orasului tot cutia AT o recomand, dintr-un motiv destul de simplu...masina se misca excelent si cu o cutie MT tentatia de mers sportiv (tare) este mai pronuntata decat la AT.

Consumurile cred ca sunt extrem de apropiate la cele 2 variante de motorizare asa ca eu nu as lua in calcul decat confortul oferit de varianta AT. Pentru mine a meritat cu prisosinta trecerea la cutia AT incepand de la Tiguan, acum si sotia este fun cutie AT desi ani de zile a condus numai masini cu cutie MT iar stilul de condus este unul destul de alert.

Cred ca merita sa faci un drive test, ar trebui sa fie disponibila varianta asta. Nici eu nu am avut-o cand am luat masina dar asta se intampla acum 1 an de zile. La vremea respectiva nu aveau decat 145 MT, am insistat ca vreau macar varianta 165 daca nu si AT, pana la urma mi-au adus una, mi-aduc aminte ca avea nr de Austria.

 

Daca ai timp si chef ti-o pot arata pe a mea, eventual dam si o tura.

Salutare !

 

Ok, acum m-am lamurit. Interesanta transmisia asta automata la Mazda 6.

Iti multumesc mult pentru promptitudine, consiliere si invitatia la 'tura' ! :bow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa domnule !! De asemenea feedback aveam nevoie ! BRAVA !!! Chiar suna incantator ce spui domnule Cosmin !

Ma gandeam eu ca nu poate fi chiar submotorizata 6-le cu herghelia de 145 de cai frumosi .. si japonezi pe deasupra.

Iti multumesc maxim pt. aceasta informatiune ! :Applause: :im Not Worthy: :Hug:

Cine mai are placerea sa scrie pe aceasta tema sa stie ca v-a primii aprecierea si multumirea mea maxima !

Cu stima domnilor.

 

......Subscriu si eu CosminRT - 6Sedan, 2.0 benzina 145 cp . 2 luni și aproape 2000km. " Mașină de familie (2+1). Sunt o plăcere depășirile, retrogradezi și mănâncă jar, pentru specificațiile astea cel puțin, la care e de firesc să-ți pui problema că poate nu trage. La 120-140 km/h în treptele 3-4 e chiar amuzant. În sensul bun. Urcă până la 200 pe vitezometru (fara copii în mașină) mai greu, dar fără chin."

Daca ai ocazia sa vii in Constanta poti face un Test Drive cu a mea. La reprezentanta nici eu nu am gasit acest model pentru test in schimb m-am gandit la fel ca si tine ca ....totusi, Japoneza la 145 cai trebuie sa-i arate pe toti.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva date noi despre consum ? Cam putine informatii despre consum in topicul asta deocamdata si in general depsre consumul mixt. Sunt pe cale de a achizitiona noua Mazda6 si sunt unul din cei care se uita la consum. Consumul declarat pe hartie este evident ca nu are nici o legatura cu viata reala, in sensul ca nici dracu n-o sa conduca vreodata o masina dupa standardele de masurare a consumului. In general la celelalte masini pe care le-am condus consumul real era cu 20-30% peste cel declarat, dar de ex. la CX5 vad diferente de 60%, la Mazda6 cineva mai sus a scris un consum de 12% pe Bucuresti ceea ce mi se pare cam mult...din nou 60%. As vrea sa mai aflu pareri despre consumu exclusiv oras si consumul extraurban la mers "normal" adica 120-140km/h, cu depasiri, etc.

Adica prefer o masina care are declarat un consum de 6 si consuma 7.5 decat una care are declarat un consum de 5 si 8.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai ce m-am intors dintr-un periplu de aproape 600km. Am facut plinul la MOL-ul de pe A1 (km/80 ) si resetat km. Am revenit in Bucuresti cu 505 km si fix jumatate de rezervor. Probabil maine am sa fac plinul din nou si vad exact consumul la pompa dar eu estimez un maxim 7. Pe drumurile nationale s-a mers 70/80 in localitati si 110 -120 afara. Pe autostrazi am folosit pilotul atomat setat la 135km/h. (m-am intors pe A3, Ploiesti-Bucuresti).

Eu unul sunt extrem de multumit de consumul la masina asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am facut din nou plinul, au intrat 33 litri. Reiese un consum de 6.5. :Cowboy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now