537 posts in this topic

Acesta nu e un jurnal de bord, este doar o prezentare a unei masini care a urmat una din posibilele variante de modificari descrise in cele doua threaduri sticky din sectiunea de tuning:

http://forum.clubmazda.ro/index.php?/topic/13377-ghid-tuning-23-disi-turbo/
http://forum.clubmazda.ro/index.php?/topic/16198-ghid-general-de-modificare-a-suspensiei/

De-a lungul vremii s-a trecut prin mai multe etape intermediare mai mult sau mai putin optime. La modul absolut cred ca doar una dintre aceste etape a avut un rezultat rezonabil ca si stabilitate/fiabilitate versus putere, asa ca voi trece direct la descrierea rezultatului final care este stabil, fiabil si fara vreun fel de implicatii.
Mentionez din start ca varianta aleasa suporta si ea imbunatatiri si nici nu este singura posibila pentru a obtine aceste valori de cuplu si putere.

Modificari motor

  • Admisie James Barone Racing diametru interior de 3", varianta din silicon;
  • Caseta admisie "CAI Box" de la CorkSport;
  • Turbina Garret GTX3071R gen2 cu hot-side de la ATP cu flanse compatibile Mazda;
  • Solenoid comanda wastegate (Boost controller) de la GrimmSpeed;
  • Intercooler top-mount (TMIC) de la CP-e;
  • Furtune siliconice (Boost Tubes) de legatura intre intercooler si turbina respectiv intre corpul clapetei (Throttle Body) si conducta de iesire din intercooler (Cold Pipe);
  • Valva bypass (BPV) Cobb XLE in mod recirculare 100%;
  • Senzor de presiune galerie admisie (MAP Sensor) CorkSport de 3.5BAR;
  • Interne pompa injectie de la Autotech;
  • Bujii NGK LTR7IX-11 (echivalente cu Denso ITV22), cu o clasa mai reci decit bujiile de fabrica;
  • Downpipe Ultimate Racing V3 cu catalizator;
  • Test pipe Ultimate Racing cu catalizator si silencer;
  • Catback Cobb 3" cu 2 silencere (deci 3 in total);
  • Software Versatuner + modul citire/scriere OBD2 Moongoose2 pentru controlul hartilor si respectiv logging;
  • Soft Custom de la Stratified Auto(baza pina pe la 420cp) cu modificari facute si de mine (avans, calibrare debitmetru), limita de turatie marita de la 6700 la 7150rpm, boost, etc, pina la 476bhp la roata/509 volanta;
  • Echipament aditional pentru logging DashDaq XL;
  • Instalatie injectie apa-metanol de la Cooling Mist cu doua injectoare, Cooling Mist CM10 (890cc/min) si un Snow Performance #3 (176cc/min);
  • Biele motor Manley H-Beam, 583gr versus 728gr cele OEM;
  • Pistoane forjate Mahle PowerPak 88mm (+0.5mm) din aliaj 4032, 355gr versus 380gr cele OEM;
  • Cuzineti palier si biele de la KingXP;
  • Pinion VVT de la Darrel Cox Racing (DCR);
  • Modificari aditionale transmisie, suspensie si tren rulare
    • Suport antibalans Cobb 70DURO;
    • Suport transmisie Mazda 3 MPS BL cu insertie uretan de la CorkSport;
    • Ambreiaj SouthBend Stage3 Enduro cu volanta single-mass;
    • Short Shifter ajustabil Corksport (cu nuca OEM Mazda MX5 NC iluminata FTW);
    • Suspensie Bilstein B12 (kit compus din set amortizoare Bilstein B8 si kit arcuri Eibach PRO);
    • Flanse ajustabile fata de la CorkSport;
    • Brate ajustabile spate de la Megan Racing;
    • Bielete antiruliu fata ajustabile de la PowerGrid (ajustate la +5mm fata de bieletele de fabrica);
    • Bara stabilizatoare spate CorkSport;
    • Bare rigidizare sasiu TheSpeedLine pentru spate si Tanabe pentru fata;
    • Bara rigidizare intre oale amortizor de la Tanabe pentru 3MPS BL (da, am potrivit-o pe BK);
    • Geometrie custom (convergenta 0 spate, usor pozitiva fata - +3 minute de grad per roata, unghi cadere micsorat pe spate de la -2 grade si 20 minute la -1 grad si 45 minute, si marit pe fata pentru combaterea/eliminarea subvirarii de la -1 grad si 20 minute la -1 grad si 30 minute);
    • Discuri frina fata+spate StopTech striate;
    • Placute frina fata+spate StopTech Street Performance;
    • Culisori metalici Damond Motorsport;
    • Jante usoare SSR Type-F (8kg/buc, forjate);
    • Pneuri Michelin Pilot Sport 4;
    • Fluide: Ulei Motor Millers CFS NT 5w40, Motul Ester Sport 5w40 si 5w50, Redline 0w40 si 5w50, ulei transmisie Millers CRX LS NT 75W90;
    Rezultatul final

    Iata si niste poze cu diverse componente:

    Admisia si restul compartimentului motor:
    IMAG1350.jpgDSC07058.jpgIMAG1124.jpgIMAG1125.jpg
    IMAG1126.jpgIMAG1127.jpgIMAG0126.jpg

    Poze din lateral, jante + frine:
    DSC07059.jpgDSC07060.jpg

    IMAG1518.jpgIMAG1519.jpgIMAG1520.jpgIMAG1521.jpg

    Ambreiajul proaspat scos din dulap si gata de montaj, dupa ce a asteptat aproape un an:
    IMAG0937.jpgIMAG0938.jpg

    Turbo:
    IMAG0023.jpgIMAG0028.jpg

    Esapament:
    IMAG0154.jpgIMAG0155.jpgIMAG0159.jpgIMAG0162.jpgIMAG0163.jpgIMAG0164.jpg

    Nuca de MX5 NC iluminata:
     


    "Additional Running gear": :)
    IMAG1482.jpg


    Orice altceva nu este mentionat a ramas echipament original (barile antiruliu, galeriile, restul evacuarii, internele motorului, partea de distributie, etc).

    Cu vechiul soft la +8C si noul soft la +9C:
    20140329_4th_no_SAE_vs_20131206_10_4th_n

    La ce ne uitam:
    - graficul rosu e de anul trecut din decembrie, +8C afara, 380CP virf de putere, 513Nm virf de cuplu;
    - graficul albastru e de anul asta de la sfirsitul lui martie, 387CP virf de putere, 523Nm virf de cuplu, la limita de turatie aproape de 7k rpm inca mai sint 364CP (6944rpm ultimul punct viabil din log), cuplu mare mult mai devreme (spool imbunatatit, de fapt asta s-a urmarit initial in noul soft si am ajuns sa ridicam si limita de turatie).

    Ma rog, numerele astea pot varia, pot fi si semnificativ afectate de faptul ca pe ultima portiune unde fac logurile pentru VirtualDyno terenul e usor in rampa, si in plus rulajele s-au facut la 8-9C, pe cind la +30C ma astept la o pierdere de aproximativ 30-35cp. Insa banuiesc ca urmatorul clip va spune mai multe decit 100 de grafice:

     


    Adica, cresterea de viteza in treapta 3 e de aproximativ 18Kmph la fiecare secunda (putin la deal), asta inseamna 8O-120 in 2.2s (BMW M34.0i V8 420cp are 2.6, Nissan GT-R mk1 de 485cp face 2.1).
    Pe Mazdaspeedforums.org masina asta este cea mai rapida Mazdaspeed3 cu benzina de la pompa si turbina GTX3071 cu un timp de 4.61s pentru 60-100mph, adica 96-160kmph in treapta 4 (alte chestii de exclusivitate ar fi faptul ca e singurul 2.3DISI-T Big Turbo din Romania, respectiv singurul 3MPS cu nuca iluminata de MX5 NC si mansonul original al schimbatorului :) ).
    Desigur, ar putea fi alte masini mai rapide cu benzina de pompa pe acel forum insa toti ceilalti au optat pentru sisteme de injectie cu apa/metanol sau mix-uri de etanol in carburant (ambele indisponibile sau ilegale la noi).

    O a doua intrebare probabil este "Si cum sta pe sosea cu atita putere doar pe puntea fata?". Pai, sa vedem, WOT in treapta 2, derapaj 0:

     


    Manevrabilitatea s-a schimbat total in bine dupa geometria custom. Componentele suspensiei sint deja unele de top si tin rotile pe asfalt in orice conditii, insa modul cum calca rotile pe asfalt se datoreaza noii geometrii.

    Inca de la inceput ideea a fost sa se mentina 100% capacitatea de utilizare zilnica pe strada, fara artificii deosebite de intretinere sau in exploatare. Desi la inceput am compromis putin comfortul acustic in habitaclu prin schimbarea suportilor motor cu unii foarte duri si respectiv, doar in anumite situatii, cu o suspensie Bilstein B14 care dupa parerea mea are ceva probleme de design, in final noii suporti, noua suspensie, noua geometrie, evacuarea schimbata, samd. ofera un comfort identic cu cel de fabrica sau chiar mai bun in anumite situatii.

    De ce totusi s-a optat pentru aceste modificari? Raspunsul e relativ simplu si va voi spune versiunea mea: din pasiune, placere si vanitate. Da, si din vanitate, pentru ca alt motiv sa iei o masina de 260cp care-si gaseste "nasul" pe strada de maxim 3 ori pe an si s-o transformi intr-una care-si gaseste "nasul" maxim odata sau nici o data pe an nu poate fi decit un gest egoist, sfidator si vanitos, ca si gindul de a achizitiona o masina mai puternica decit media de altfel, fie ca vorbim de 150, 200 sau 260cp.

    Le multumesc tuturor celor care de-a lungul anilor au atins aceasta masina cu priceperea si ideile lor, bunavointa, intelegere si toleranta, si fare m-au invatat de-a lungul vremii cum sa-mi canalizez pasiunea si cum s-o intretin vie: Anis Dada (ADN-ul lui e peste toate muchiile, piulitele incapatinate si colierele taioase ale acestei masini), Doru Negru, Andreea Enache, Mihai Zamfir, Stefan Stanciu, Ginu si Cristi (BDT, scuze baieti nu v-am retinut numele intreg), Petrica, Claudiu, Dragos si Paul (Eurogaraj.ro), Paul Petringel (Westfalia Tires), Alex Gutica (Stratified Auto), forumului auto Club C4 pentru gazduirea unui jurnal de bord imens de-a lungul anilor.

    Sper ca acest post sa se constituie intr-o sursa de inspiratie si pentru alti posesori de masini cu 2.3DISI-T, sau pentru posesori de MX5 si RX8 care inca nu au turbine :)
10 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

URA!!!!!

S-o stapanesti sanatos inca un milion de km.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos in continuare. Si asta numai vaca nu e...mai degraba ghepard !

Share this post


Link to post
Share on other sites

GIZĂS!!! Eu din toate astea am vazut doar cat de fain arata compartimentul motor si cat de misto sunt jantele :)))

 

Prima intrebare a tuturor evident va fi "Ok si citi cai are??"

Wrong! Prima mea intrebare e cat te-a dus in total pasiunea asta (in mare)? Oare atat de diferit sunt eu, sau e doar perioada prin care trec? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapunsul nu poate fi exact, pentru ca in functie de ce intrebare pui, de exemplu "cit m-ar costa sa fac un 3BK de la 0 sa mearga asa", versus "citi bani am zvirlit eu in ciini pe tot felul de piese pe care le-am donat sau aruncat la gunoi", raspunsul poate sa difere foarte mult.

Si raspunsul la a doua intrebare e greu de estimat, iar la prima se poate calcula luind preturile de pe net. Nu am facut nici un calcul insa, am pus mina la ochi si cind s-a putut am zis "vreau si de aia".

 

P.S.: bine ca intrebarea n-a fost "si cit consuma?". :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mituc, impresionant. Nu atat rezultatul cat pasiunea pe care o pui. Si determinarea de a gasi informatiile corecte fie prin incercari fie cernand cu rabdare tonele de gunoi de pe toate forumurile.

 

Felicitari!

 

Apropos, si cat consuma?

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Mituc! nu-mi gasesc cuvintele cand vad asa minunatie si de acea ma voi rezuma sa-l citez pe danielbogdan" mituc, impresionant. Nu atat rezultatul cat pasiunea pe care o pui."

am totusi o intrebare: cu ce ai dat la oalele ( nu imi vine in minte alt cuvant :) ) amortizoarelor, unde se prinde flansa? Pare un fel de vaselina, dar ma indoiesc sau ceva asemanator siliconului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E banda scotch ca sa nu intre praf pe deasupra. Flansele alea reglabile au in cap un pillow ball, o bila de uretan intr-o incinta de uretan, si daca intra praf aiurea acolo cind se misca capul amortizorului in flansa bila si incinta in care se misca se pot minca prematur, mai ales in zona noastra care e plina de praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mituc, întrebarea mea ar fi dacă ai face așa ceva și pe un 6 mps, care are 4x4

 

edit: știu că era undeva un articol dintr-o revistă japoneză în care scria că viitorul 3mps va avea 295BHP dintr-un motor turbo pe benzină și tracțiune 4x4. l-am găsit din greșeală, căutând informații despre viitorul 1.5 Sky-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe un 6MPS aceste modificari inca au si mai mult sens multumita tractiunii si se poate merge fara probleme mai sus cu valorile de putere. Modificarea suspensiei la 6MPS insa ar fi o idee mai scumpa, probabil cu vreo 30-40% dupa estimarile mele.

 

Un link catre un articol similar am postat si eu acum ceva timp pe la "Mazda 3 2014 oficial" sau ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri am montat la BDT o bara de rigidizare pe care voiam sa o vind.

 

IMAG1289.jpgIMAG1290.jpgIMAG1291.jpgIMAG1292.jpg

 

Desi initial am spus ca nu o mai montez mi-am dat seama ca in virajele luate in forta sarcina e atit de mare pe pneul exterior din cauza aderentei si transferului de mase incit pneul interior e tiriit putin si nu face mare lucru. pai, vrem sa viram cu ambele roti.

 

Rezultatul e mult peste cel asteptat, si anume aceasta bara care conecteaza bratele inferioare mai reduce din intinderea bucselor in situatiile de genul celei descrise mai sus. Unde duci volanul acolo se duce masina, daca e sa se piarda aderenta atunci intii se pierde pe spate, practic accelerind IN viraj masina trage spatele dupa ea si-l roteste de zici ca e cu tractiune spate. Diferenta de viteza de intrare/parcurgere/iesire din viraj atit cit pot eu conduce pare sa fie undeva pe la 5-7% ceea ce e imens. FWD WIN!

 

Imi pare rau pentru cei care nu au apucat sa imi ia aceasta bara, pentru ca CorkSport dintr-un motiv inexplicabil nu o mai face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai fabrica doar pentru automate din ce vad. Dupa poze pare similara, dar e specificat clar ca numai pt automate e. O mai gasesti si pe alte site-uri (daca nu e uitata pe acolo aiurea si nu au pe stoc). Astia de la CS iau niste decizii tare ciudate in ultima vreme, vad. Trebuie sa iti faci cumparaturile din timp :Big Grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca si pentru automate e aceeasi bara. Distanta dintre brate nu difera, doar bratele in sine sint mai solide la MPS/Mazdaspeed. Am sa-i intreb sa fiu sigur ca nu are vreo forma diferita in functie de subansamblele pe linga care trece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se refera atit la 3 MT cit sit Skyactiv, ambele cu Canadian tech package pentru ca la canadieni senzorul de nivel pentru faruri xenon e pe undeva pe linga puntea fata, nu pe puntea spate ca la euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm...eu am interpretat invers, adica nu merge pe MT, nu merge pe Skyactiv si nu merge nici pe modelele de Canada cu tech package.

Daca primesti vreo informatie de la ei, ar fi bine, macar stim pe viitor (cine mai e interesat, normal).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pacat ca nu ti-au zis si de ce au oprit productia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rrrrrrrrr :Applause: asta nu vine "din bucati", nu? Din ce imi dau seama e o singura conducta pana in turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, o singura conducta. Cam complicat la ajustarile de pozitie, dar vedem noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are diametrul mai mare si va ajuta semnificativ la micsorarea diferentei de presiune dintre cele doua parti ale elicei compresorului. De fapt va creste presiunea inainte de turbina, sau va scadea vacuumul, in functie de cum privesti lucrurile.

Acum din cauza ca admisia este mai strimta turbina trebuie sa munceasca mai mult ca sa traga aceeasi cantitate de aer in comparatie cu ce ar trebui sa faca pentru aceeasi cantitate de aer printr-o admisie mai larga. E ca si cum ai respira pe gura printr-un pix gol pe dinauntru in comparatie cu doua pixuri.

 

Micsorarea presiunii diferentiale va duce la o temperatura mai mica dupa turbina (si implicit dupa intercooler) la aceleasi valori de boost sau debit de aer. Aer mai rece -> avans mai mare = WIN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now