Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
mituc

DIY - Inlocuire opritoare usi Mazda 3

26 posts in this topic

Acest tutorial este pentru mazda 3 BK, dar probabil merge fara absolut nici o modificare si pentru 3BL posibil BM, 6 GG/GY/GH posibil GJ, posibil CX7, posibil Mazda 2, etc.

In urma cu ceva timp am comandat opritoarele pentru toate 4 usile pentru ca cel putin pe spate eu practic am ramas fara opritoare la portierele spate din al doilea an in care am avut masina, iar cele din fata lucrau si ele cumva insa nu grozav. Probabil un meserias de la dealerul de la care am luat masina sau cineva de la reprezentanta mazda la care mi-am facut urmatoarele doua revizii le-a gresat cu vaselina.
N-am mai rezistat pina cind ajung eu la revizie si i-am rugat pe cei de la BDT sa-mi trimita opritoarele sa le montez eu, initial voiam doar la portierele spate, pentru ca de fiecare data cind umblam acolo imi venea portiera peste coate, peste degete, etc, mai ales ca de ceva vreme parchez masina in panta, cu botul in sus.

Deci sub nici o forma nu gresati opritoarele de la usile autoturismelor mazda, doar curatati-le de praf si eventual cu un degresant usor (laveta umezita cu apa chioara, alcool, fis-fis de geamuri, WD40, etc) si atit. Fara vaselina, fara silicon, fara uleiuri.
Daca in urma unei revizii sau vizite la dealer observati ca v-au fost gresate opritoarele cu vreo vaselina viscoasa si acestea nu aveau nici o problema inainte cereti demontarea si curatarea lor imediata, sau inlocuirea. Se vor duce in treaba lor in maxim 6 luni si probabil o vor lua razna usor-usor incepind imediat dupa gresare. Aveti acest drept pentru ca prin gresare cu ce nu trebuie se provoaca o defectiune.

Ce aveti nevoie:

  • o cheie cu cap tubular de 10mm, preferabil cu cricket si prelungitor, adica sa fie ceva semi-profesional macar;
  • o surubelnita cu cap lat mic (4mm?);
  • servetele umede, preferabil cu alcool si cit mai putina crema;
  • o laveta umeda, pentru orice eventualitate;
  • o sfoara - sau puteti folosi un servetel umed pe post de sfoara;
  • o caldare plina cu rabdare si un set proaspat de injuraturi (multi e posibil sa fi injurat ocazional portiere, insa n-ati injurat macarale de geam, clipsuri, componente al caror nume nu-l cunoasteti).

In exemplul urmator se va folosi ca exemplu de lucru portiera pasagerului fata (dreapta). Gradul de dificultate este acelasi ca si la portiera soferului. La portierele spate gradul de dificultate e putin mai mic pentru ca geamurile sint mai mici si mai usoare, practic cel mai greu si descurajant lucru fiind la remontare alinierea suruburilor macaralei din gaurile din placa prin spatele careia aveti acces la opritoare. In rest e doar de desfacut sau strins suruburi.

Pasii:

  • se ruleaza geamul maxim jos (neaparat, m-am chinuit foarte mult pina m-am prins);
  • declipsati acel ornament triunghiular din coltul geamului. La portierele din spate e spre spatele masinii, la portierele din fata e in dreptul oglinzii. Necesita ceva efort sa-si dea drumu. Atentie la cei care aveti tweeter in ornamentul triunghiular la portierele din fata, nu trageti foarte lung sa nu smulgeti ceva.
  • Daca e vorba de portierele din fata scoateti mufa de la tweeter. E posibil sa vreti sa scoateti si tweeterul sa-l refixati cu niste banda izolatoare in locas, sa nu mai clampane ocazional.
  • Sub minerul de actionare a deschiderii de la interior aveti un capacel. Desfaceti-l usor sa nu zgiriati pe acolo. Dupa ce se desface (are un locas de bagat capul de surubelnita) el va ramine prins intr-un picior flexibil, deci nu trageti de el sa-l scoateti de tot.
  • Desfaceti surubul proaspat descoperit, si apoi tragind de minerul de deschidere cu o mina trageti usor cu cealalta de ornamentul de plastic din portiera.
  • Sub minerul mare imobil al portierei aveti un capac asemanator. Desfaceti-l si scoateti surubul.
  • ** Atentie, nu puneti suruburile in buzunarul portierei. Puneti-le pe pres sau pe scaun. Fata de portiera urmeaza sa fie scoasa.
  • Declipsarea fetei de portiera. Gasiti un loc in care va puteti strecura degetele pe sub fata de portiera. Locul meu preferat este in zona balamalelor. Atentie, nu trageti de partea de sus a fetei de portiera! Deloc! Declipsati incepind dintr-o laterala, spre in jos, si apoi urcind inapoi pe partea cealalta.
    La sfirsit, daca aveti geamuri electrice, va trebui sa scoateti mufa de la butonul de actionare a geamului. Cei care aveti macara manuala probabil va trebui sa scoateti minerul prin tragere.
  • odata declipsata portiera prindeti de minerul mare si ridicati in sus. Veti vedea niste ghidaje in partea de sus a fetei de portiera care o fac sa stea aproape de geam.

    In acest stadiu ar trebui ca portiera sa arate cam asa (in poza au fost desfacute deja niste suruburi):
    IMAG1631.jpg
  • Cu cheia de 10 de care spuneam desfaceti suruburile din jurul placii nou descoperite:

    IMAG1631-suruburi.jpg

    ...si un clip de ghidaj pentru toata acea placa:
    IMAG1631-clip-ghidaj.jpg


    ...si la sfirsit suruburile care tin macaraua geamului:
    IMAG1631-suruburi-macara.jpg
  • Trageti usor de placa si dezlipiti-o de portiera. Va va da impresia ca e lipita pentru ca are o garnitura de cauciuc moale care in timp se lipeste de tabla portierei. Spre sfirsit probabil isi vor da drumu si suruburile macaralei de geam, geamul va luneca cu tot cu macara citiva cm in jos, nu va faceti griji.
  • Asta e opritorul:
    IMAG1632.jpg

    Asa arata placa desprinsa de portiera si scoasa din toate suruburile:
    IMAG1633.jpg

    Pe acolo veti lucra :) :
    IMAG1634.jpg
  • Cu aceeasi cheie de 10 desfaceti suruburile opritorului. va recomand in ordinea urmatoare:
    - surubul mare cu care se prinde de caroserie. Neaparat tineti portiera cu umerul sau genunchiul, va vrea sa se misca, la urma urmei opritorul o tine. Dupa ce scoateti surubul miscati opritorul indepartindu-l de caroserie, sa nu zgiriati pe acolo;
    - surubul din din portiera din partea de jos a opritorului;
    - surubul din partea de sus. Pe capatul cursei veti vrea sa bagati mina in portiera sa nu-l scapati. Daca-l scapati il veti putea recupera, insa exista pericolul sa loveasca sticla de la geam si s-o zgirie daca aveti folie.
  • La revedere, opritor vechi:
    IMAG1635.jpgIMAG1636.jpg
  • Curatati cu servetelul umed cu alcool locul unde a stat opritorul (sigur s-a colmatat ceva mizerie) si ce mai puteti: locurile unde s-au prins clipsurile, fata de portiera cu totul, pe sub cheder, etc.
    IMAG1636.jpgIMAG1637.jpgIMAG1638.jpg
  • Montati noul opritor la fel strecurindu-va mina pe sub placa, printre aceasta si tabla portierei. Atentie sa nu va taiati, pe masura ce impingeti mina inspre locul opritorului cu cealalta cracanati placa periodic sa va faceti loc. Infiletati suruburile opritorului in ordine inversa desfacerii:
    - in portiera, surubul de sus;
    - in portiera, surubul de jos;
    - in sasiu.
    Nu le stringeti de tot inca, dati-le cu mina pina unde puteti si apoi cu cheia inca juma' de tura cit sa nu se mai miste opritorul pe pozitie decit foarte greu. Miscati portiera in pozitia inchis-descis sa se aseze pe acolo, apoi impingind portiera maxim deschis stringeti suruburile binisor incepind cu cel din sasiu.

    In acest punct aveti opritor nou functional! :)
    De desfacut e usor, sa vedem cum punem inapoi.
  • Aliniati placa din portiera pe cit posibil si infingeti clip-ul acesta:
    IMAG1641.jpg
    Este in pozitia subliniata aici:
    IMAG1631-clip-ghidaj.jpg
    Aliniati gaurile suruburilor de pe colturile de sus si infiletati-le doar cit sa intre surubul in locas, dar nu-l stringeti de tot, veti avea nevoie ca placa sa aiba macar jumatate de centimetru joc in partea de sus (lasati-va cit de mult puteti, stringeti surubul doar vreo 4-5 ture cit sa aiba forta si sa nu se smulga).
  • Partea cea mai grea. Strecurati o sfoara, sau unul dintre servetelele umede folosite pe sub cablul negru (e o sufa) pe care-l vedeti prin deschiderea de sus a portierei. Duceti servetelul/sfoara cit mai spre macara ca sa aveti si forta, si precizie, si nici sa nu rupeti acea sufa.
    IMAG1640.jpg

    Trageti in sus si in acelasi timp trageti spre voi si de placa portierei pentru a face loc suruburilor macaralei sa intre inapoi in gauri. Tineti piulitele acelea doua la indemina. Intii va intra surubul de sus, prindeti-l cu piulita, apoi va trebui sa-l pescuiti pe cel de jos. La portierele din spate e relativ usor, la cele din fata geamul e mai greu si are mai mult joc lateral, ceea ce va face pescuirea surubului de jos mai dificila.
    Pentru pescuirea surubului de jos al macaralei va trebui sa bagati mina prin partea de jos si sa impingeti/trageti convenabil de partea de jos macaralei. Folositi pentru asta zona surubului sau chair surubul in sine, ca sa nu curatati cu miinile toata macaraua de vaselina, e o vaselilna care nu se usuca si de care sufele de la macara au nevoie.
    Inainte de a continua verificati ca geamul sa fie in ambele parti inchederul lui. Se poate intimpla asta:
    IMAG1650.jpg
    ...moment in care garantat veti consuma toata caldarea de injuraturi, pentru ca va trebui sa desfaceti din nou toate suruburile, inclusiv cele de la macara (intrebati-ma cum am aflat! :) ).
  • Dupa ce ati pescuit suruburile si le-ati pus piulita pe cap aliniati placa perfect pe gauri, realiniati clipsul de ghidaj de care va vorbeam mai sus, etc. Se poate face liniere perfecta si e de recomandat ca sa stea totul cum trebuie, cum a fost pus de robot in fabrica:
    IMAG1642.jpg
  • Stringeti suruburile placii. Atentie, se infileteaza in plastic, deci nu le stringeti foarte tare. Va recomand sa le stringeti din incheietura miinii pina in momentul in care simtiti o diferenta mai mare la impotrivirea infiletarii. Tineti cheia asa:
    IMAG1643.jpg
    SI NU asa:
    IMAG1644.jpg
    ...pentru ca in al doilea caz cuplul pe surub este mult mai mare si nici nu va puteti da seama cind il stringeti prea mult si distrugeti filetul in plasticul in care se fixeaza.
  • La sfirsit mai infiletati putin piulitele pe suruburile care tin macaraua. Astea-s metal pe metal, deci cred ca le puteti da un 15Nm ochiometric. E vorba de aceste suruburi:
    IMAG1645.jpgIMAG1646.jpgIMAG1647.jpg
  • Curatati ce mai puteti curata: placa aia din portiera, dosul fetei portierei, etc. Nu se stie cind veti mai avea ocazia:
    IMAG1649.jpg
  • puneti fata de portiera inapoi de sus in jos, sa intre acele ghidaje in buza de tabla a portierei. Asezati-o pe pozitie si clipsati intii cele doua clipsuri de sus, din stinga si din dreapta. Apoi continuati sa clipsati clipsurile pe rind, in ordine, continuind cu ce parte vreti voi.
  • WIN.
    IMAG1651.jpgIMAG1652.jpg

Da, se intunecase deja si ma atacau toti tintarii, din cauza a ceea ce s-a intimplat la punctul 18, ultima parte, cea cu avertismentul :)

Timpul de lucru e undeva la 30-45 minute pe portiera daca nu apar complicatii (gen punctul 18). Mie prima (dreapta-spate) mi-a luat doua ore pina am reusit sa desfac mufa de la butonul geamului electric (mufa aia n-a vrut sa iasa prea usor, celelalte s-au lasat) si pina m-am prins ca trebuie sa rulez geamul maxim jos ca sa pot face ceva. Ei, imaginati-va faza cu prinsul rularii geamului plus mufa aia care de fiecare data facea figuri si-mi lua 2-5 minute s-o scot.

Sper ca aceste indicatii sa va faca cel putin sa intelegeti ce e acolo si sa va scuteasca de gasirea unor rezolvari de care eu a trebuit sa-mi dau seama pe parcurs.

Pasii 1-9-1 pot fi folositi pentru a va monta material insonorizant in fetele de la portiere. Timpul de lucru e mai mic si dificultatea semnificativ scazuta pentru ca nu veti mai avea de lucru la placa din portiera, veti lucra doar cu fata care are doua suruburi usor accesibile si restul clipsuri.

Ce si de ce se strica:

Opritoarele vechi aratau cam asa, in conditiile in care eu am incercat sa le curat atit cit s-a putut in mai multe rinduri:
 

IMAG1656.jpgIMAG1657.jpgIMAG1658.jpgIMAG1659.jpg

IMAG1655.jpgIMAG1663.jpgIMAG1664.jpg

Intelegeti acum de ce nu recomand gresarea: vaselina prinde praf destul de repede si combinatia se transforma intr-o pasta groasa si abraziva. Iata cum arata componentele opritorului dupa ce au fost slefuite cu acest mil abraziv:
 

IMAG1665.jpgIMAG1666.jpgIMAG1667.jpg

IMAG1668.jpgIMAG1669.jpgIMAG1670.jpg


Piesele alea din plastic alb gliseaza pe tija ondulata de metal si sint presate de piesele negre care-s dintr-un cauciuc. In momentul in care portiera este intr-o pozitie care tine piesele albe ale opritorului in alta parte decit in acele canale de pe tija ondulata ele sint in tensiune si tind catre una dintre pozitiile de tensiune mai mica (in santurile/portiunile mai subtiri de pe tija ondulata).

Cind se aduna mizerie pe opritor acele piese albe ajung sa fie polizate. In canalele de pe tija ondulata se aduna de asemenea mizerie, ceea ce-i mai ia din diferentele de "relief". Astfel piesele de plastic ajung sa se si polizeze si de asemenea sa se miste pe o tija mai nivelata cu depunerile de vaselina intarita si nisip.

 

Probabil opritoarele vechi ar mai putea fi reconditionate si sa mai mearga citeva luni, sau macar sa mimeze ca-si fac treaba. Insa odata polizate orice s-ar baga acolo sa se forteze componentele de plastic pe tija nu stiu daca si-ar face treaba.

Ca idee, la portiera soferului a trebuit sa mut opritorul nou o pozitie pentru ca nu puteam deschide portiera mai mult. L-am pus cu partea care se prinde in sasiu pe bordura cu o laveta umeda intre, si intre miinile mele si urechi aveam o laveta de sters geamurile. Ca sa-l mut o pozitie am ridicat picioarele de pe pamint pentru o fractiune de secunda (si am dat cu pumnii in bordura, asta e alta poveste). Pe cel pe care tocmai l-am desfacut l-am mutat cu o mina in timp ce-l tineam cu cealalta, nici macar nu a trebuit sa-l proptesc in ceva tare. Deci niciodata nu are cum sa-si mai faca treaba.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Admir pasiunea si surubaritul de orice fel. La randul meu imi bag nasul peste tot iar parerea mea e ca tot ce s-a facut de mana omeneasca pot face si eu. De asemenea, mesteritul de weekend ma scapa de stresul cotidian :Whew: atat de prezent. Asa ca nea Mituc ai rezolvat mai multe probleme dintr-un foc....si ai scapat si mai ieftin.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal, din cate vad eu e de kko sistemul sau mi se pare mie, si a le mele fac figuri.

Cat o sa tina astea noi? NU se pot schimba cu alt model. care functioneaza dupa alt principiu, ma rog altfel de parghie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine eu zic ca au cedat pentru ca atunci cind dealerul a pregatit masina pentru livrare cei de acolo au pus o cantitate consistenta de vaselina pe opritoare.

Zilele trecute la BDT cei de acolo au spus ca trebuiesc unse putin, insa doar cu niste ulei subtire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mituc- poti sa-mi spui te rog cat au fost opritorile?

Difera cele fata de cele spate ca si dimensiune.

Ca deja ma zgarie pe creier, nu ar fi problema daca as avea sofer si eu sa ma chinui in spate dar e sotia si ea ... :Big Grin:

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, difera cele de pe fata si de pe spate dar pretul e asemanator. Setul complet de opritori a fost in jur de 850RON, nu mai tin minte daca 850 sau 870, dar pe aici. Asta de la BDT si cu reducerea de membru asociatie, pretul intreg e ceva mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg ce ai facut. Ai completat cu material?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da , practic am lipit bucatica de material care are rol de tensionare fiind mai gros opritorul in zona respectiva ca sa aiba unde "cadea" dupa si sa tina usa cum trebuie.

Bucatica de plastic este dintr-un pat de cablu, sau cum ii zice, gadilata cu smirghel pe partea care am lipit-o pentru aderenta maxima, rotunjita usor la muchii.

Am folosit ceva adeziv Loctite, gel.

Sunt curios cat o sa tina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forta acolo e destul de mare. Cind a trebuit sa montez un opritor la portiera soferului eram prea aproape de masina din stinga si a trebuit sa-l compresez. Ca sa-ti faci o idee a trebuit sa ma sui cu toata greutatea pe el (ma rog, cind si-a dat drumu am dat cu pumnii in ciment).

 

Daca adezivul cu care ai lipit acel plastic e mai rezistent decit suprafata bucatii de material ar trebui sa tina. Se va uza, ca asta e rolul bucatii adaugate la urma urmei (se si vede) dar ar trebui sa tina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuza-ma,nu am inteles...850 setul de opritori,asta incluzand toate 4 sau numai de la usile din fata?

Am vrut odata sa le dau cu vaselina spray dar m-am oprit in ultimul moment si am zis:stai ca nu e bine ce fac :-):-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am primit cotatia de la BDT de aproximativ 250 lei per opritor (checker) si pentru manopera tot cam 250 lei per usa. Iese cam 500 lei per usa !!!

Pt 4 usi = ~2000 lei ! Cam mult zic eu.

 

Era bine daca BDT ar fi putut veni cu o reducere pentru toate 4 (de exemplu). Adica nu doar acel 10% pt masini mai vechi de 5 ani.

Adica, eu am sugerat daca pentru 4 usi se vor calcula (totusi) mai putin de 4 x manopera-per-usa dar raspunsul a fost ca nu se poate ca exista ora tehnologica, ca dureaza per usa ....

Asa ca am amanat interventia. Pe perioada necunoscuta... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dureaza mai putin per usa, insa cu atit este cotata operatiunea. Fiecare operatiune are un pret fix estimat in ore tehnologice, iar pretul per ora tehnologica este fix in euro si variaza in lei in fucntie de curs. Asa functioneaza peste tot lucrurile, nu e o chestie BDT.

 

Eu mi le-am inlocuit singur pentru ca am inceput sa parchez in panta cu botul in sus si cedam nervos, paharul umplindu-se in momentul in care mi-a venit o usa peste degete. Daca eu pot, si voi puteti, de asta am facut tutorialul, ca sa intelegeti dificultatea lucrarii si sa vedeti ca se poate.

Plus ca se poate face mult mai simplu decit am facut eu, placa aia dura care tine geamul are de obicei difuzoare pe ea care-s pozitionate perfect pentru accesul la opritor. Si partea cu placa aia care poate ramine pe loc a fost cea mai dificila parte.

 

Inainte de a va apuca va recomand sa va comandati vreo 10 clipsuri care tin fata usii de portiera, in timp imbatrinesc si cind le scoateti sint sanse mari sa pocneasca vreo citeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wawwww,atat costa "chestia" asta?Deci nu pot sa cred...

Dar ce e nene asa scumpa ca doar nu e componenta de motor...Acum cativa ani fusesem cu un amic la un centru de dezmembrari sa cumpere o usa cu totul.

Opritorul nu ai mai trebuia si I-am dat ....10 lei pe el.

PS:dupa aceea ma impiedicam de el prin dulap si vroiam sa il vand cu 30 lei[ca sa glumesc,scoteam profit triplu],dar acum bine ca stiu cat costa,va multumesc.

post-13333-0-81340100-1414751839_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mituc inteleg orele tehnologice si pretul asociat lor. Si mai stiu ca piesele au pret fix impus de Mazda. Nu asociam strict cu BDT. Mi-as fi dorit din partea lor o mai multa flexibilitate, in sensul ca puteau sa calculeze (ex) la 3x sau 2x (in loc de 4)... Mai ajuta si consumatorul de piese Mazda, deloc ieftine.

Pe de alta parte BDT ca service, din punctul meu de vedere, sunt de apreciat fata de alte service-uri Mazda (ma refer la cele din Bucuresti, cu care am mai avut eu de-a face).

Bine ca ai specificat si partea cu placa aia dura. Bine de stiut.

 

 

@missionnad , opritorul asta e o componenta ce nu prea merita sa fie 'second'. Trebuie analizata bine sa nu fie uzata ca mai mare deranjul cu montatul/schimbatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca este in stare buna de functionare,am fost acolo cand s-a demontat usa depe masina donatoare de piese.Eu unul deocamdata nu am probleme cu opritorul,am subliniat ca fapt divers pentru ca m-a mirat pretul foarte mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuia sa desfaci toata usa. Asa am facut eu la prima usa, dupa care mi-am dat seama ca e de ajuns sa demontez doar boxa pentru a ajunge la opritor. La urmatoarele 3 usi a mers rapid.

Eu le-am reparat si deocamdata vad ca se tin destul de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, merge si la 3 sa desfaci doar boxa si e mai rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Victorie :Big Grin:

Nu am mai rezistat si am comandat un set de opritori pentru spate, 2x210 lei , bun pret , daca pot spune asa.

Azi le-am montat. Cu ocazia asta am aflat ca boxele sunt asamblate in Mexico, nu ca ar avea vreo importanta.

Alta viata :Party:

post-1554-0-28985800-1438452803_thumb.jpg

post-1554-0-72514800-1438452812_thumb.jpg

post-1554-0-98803500-1438452822_thumb.jpg

post-1554-0-57629500-1438452831_thumb.jpg

post-1554-0-05709400-1438452840_thumb.jpg

post-1554-0-20105000-1438452848_thumb.jpg

post-1554-0-14948100-1438452857_thumb.jpg

post-1554-0-87006000-1438452865_thumb.jpg

post-1554-0-77787300-1438452874_thumb.jpg

post-1554-0-82980900-1438452883_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudat sa se strice cele de la usile spate,daca era usa șoferului mai ziceam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca string praf sau gheata nu tre' sa le deschizi decit de vreo 3-4 ori sa se varzuiasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @mituc

 

Pozele adaugate chiar la inceput nu mai sunt vizibile, cred ca threadul asta inca e actual, eu am cautat zilele astea si le-am gasit si vreau sa fac procedura.

Daca le mai ai, poti sa le mai adaugi o data?

 

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, couldbe said:

Daca le mai ai, poti sa le mai adaugi o data?

Am reparat link-urile catre poze. Pe atunci foloseam postimage.org care intre timp a devenit postimg.cc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa pricep ca materiarul e din plastic?!

Si la mine sunt terminati toti, ma gandeam ca au alt sistem si au ramas doar intepeniti. Oricum, au tinut vreo 4ani maxim si s-au dus indiferent de frecventa de utilizare a portierelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now