Vendras

Facelift 2016

263 posts in this topic

Propun un topic despre noua CX5 Facelift proaspat lansat la Los Angeles in noiembrie 2014, care din putinele informatii pe care le gasim pe net observ ca au fost aduse niste modificari utile fata de actuala generatie precum izolarea fonica imbunatatita cu 10%, absolut necesara (nu am gasit specificat si cum s-a obtinut ..daca prin ingrosarea geamurilor,dublarea chederelor sau alta metoda), de asemenea blocurile optice modificate prin adaugarea semnaturii cu led tipica mazda 3 sau mai degraba mazda 2 , am inteles ceva legat si de cutia de viteze automata care a suferit modificari sau chiar o alta cutie cu dublu ambreiaj care imbunatateste consumul cu 7% (informatie din surse neoficiale). Si cred ca poate cele mai importante modificari in ochii clientilor au fost aduse la interior, scaune mai confortabile fata/spate (cred ca au fost alungite,actuala generatie suferea la problema asta pt. persoane mai inalte de 175 cm ele fiind oarecum scurte in sezut ,o ergonomie usor imbunatatita pentru pozitia soferului datorita cotierei si a butoanelor noi aduse langa levierul cutiei de viteze precum butonul de control al volumului audio,sistem de infotainment nou adus de pe Mazda 3 cu interfata nou Mazda Conect, fara butoanele si aspectul clasic/imbatranit de pe generatia actuala. Frana de mana a fost schimbata cu una electrica, .. acum informatii mai multe nu am si probabil majoritatea vor spune ca s-a optat pentru aceasta varianta noua de frana electrica (la buton) datorita designului nou…dar eu cred si sper ca nu este doar atat,ci mai mult, problema care o am eu la actualul meu CX5 dotat cu sistem I-Stop este urmatoarea..la fiecare semafor cand masina se opreste si intervine sistemul ..eu am doua variante..a) tin piciorul pe frana perfect nemiscat pe toata perioada stationarii…chestie aproape imposibila si absolut tampita..sau B) trec levierul schimbatorului de viteze automat in N si apoi trag frana de mana..lucru nu foarte confortabil. Sper ca find pe noua CX5 o frana de mana electrica..japonezii nostri au inteles aceasta problema si au venit cu un sistem AutoHold (gen alte marci mai premium) rezolvand aceasta jenanta problema! Iara un sistem nou si util ca si siguranta in condus si confort este cruise control adaptiv (am avut acest sitem pe o honda accord 2008 si merita toti banii) , pacat ca nu au schimbatu si sistemul de Lane Asisst intr-unul activ si nu pasiv. In rest alte informatii nu am gasit, sper sa mai veniti cu informatii noi sau un update la ale meie. Bafta tuturor.

P.S. sper de asemena ca au mai rezolvat si problema pragurilor de la usile fata care se murdaresc excesiv la contactul masinii cu baltiile sau noroiul. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am uitat sa specific , momentan lansat in America pentru piata americana. Se asteapta ca si pentru piata europeana masina sa fie la fel . Nu se stie exact data la care va fi si disponibila la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca si la varianta "originala", daca s-a lansat in noiembrie in USA, in europa se pregateste de lansare pentru februarie - martie. Primele livrari prin martie-aprilie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare,

 

din nou printre voi ... dupa ce in 2013 am tot ezitat sa iau Mazda 6, sa iau CX5, sa iau Mazda 3 ... pana la urma am ales un A4 - povestea nu e chiar interesanta - frumoasa masina, fasneata (1.8 TFSI 170 cv) putini km la bord si o groaza de probleme pentru o masina care abia a facut 2 ani (schimbat de 2 ori pompa de apa in garantie ca pierde lichid de racire, oprit masina pe autostrada din cauza unui senzor la turbina).

 

anyway, masina iese din garantie in Noiembrie 2015 asa ca am inceput sa caut o alta masina deja. pentru ca in Luxemburg la inceputul lui februarie este un festival auto la care toti dealerii au super mega extra reduceri obtinand cam 40% din vanzarile de masini noi ale unui an, am zis ca acum e momentul oportun.

 

am fost la Mazda pentru un CX5 - se pot da comenzi de acum pentru modelul facelift, livrare inceputul lui Mai 2015. s-au schimbat un pic echiparile - inainte erau Challenge, Active, Sense si Sport acum avem Skydrive, Skydrive Premium, Skydrive Privilege, Skydrive Prestige si Skycruise. Aici dealerii inca nu au facut publicele listele si toate cele, dar am luat oferta pentru o configuratie:

 

Mazda CX5 2.2 Skyactiv-D, 4x4 MT 150 CV Skydrive - pret baza 29,073 EUR (inclusiv TVA 17%)

Vopsea Metalizata - Deep Crystal Blue - 475.21 EUR

 

Premium Edition: Scaune incalzite in fata, Senzori parcare fata-spate, faruri LED si faruri de zi LED, proiectoare de ceata si blocuri spate LED, radio DAB, sistem supraveghere unghiuri moarte si unghiuri moarte in marsarier (BSM si RCTA), navigatie - 2,756 EUR

 

Reducerea care am primit-o la prima strigare este de 2,600 EUR. Cred ca mai pot lua 2000 EUR daca ma duc si ii spun ca vreau sa dau comanda acum la pretul cutare.

 

Prima impresie este ca preturile au crescut fata de modelul precedent. Nu pot face o analogie cu ce este acum pentru ca pachetele s-au amestecat un pic - de exemplu acum o configuratie cu Sense este 31,500 EUR dar are sistemul Bose in ea. Iar acum sistemul audio vine doar in combinatie cu piele si alte nebunii (vreo 3,500 EUR). Si parca as renunta la 4x4, dar ce rost are un SUV fara 4x4 - mai bine ma uit la Mazda 6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cit au crescut preturile, poate e de vina inflatia. 26k EUR in 2008 acum inseamna 30k EUR.

 

Daca nu te sui pe dealuri (ceea ce CX5 nu face foarte bine dar face) si nu esti hotarit pentru un SUV/CUV poate mai bine iei 6. Ai cam acelasi spatiu interior (minus pe ici, plus pe dincolo) si diferenta de bani poti ori s-o investesti intr-o motorizare mai serioasa ori in ceva accesorii.

 

Sigur vrei diesel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam da...drumul acasa-serviciu face 350 km pe sapt si mai fac minim 200 in weekend cu invartitul pe aici. deci cam 600 pe sapt. la Audi bag 3 plinuri pe luna si fac aprox. 700 km cu un plin. am facut intr-un an 32.000 km cu el (11 luni ca una a stat in service).

 

in plus dieselul a ajuns 1.01 euro pe litru deci... (benzina e 1.14).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva daca pe noua interfata a sistemului de infotainement (Mazda Conect) se pot adauga aplicatii gen Waze sau de orice fel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun gasit tuturor. Sunt o noua victima a puterii de seductie a Mazdei CX5 si cochetez cu ideea de a cumpara una cat de curand posibil. :Tounge:

Acum, pe langa ezitarile privind echiparea, a mai aparut si faceliftul care imi ingreuneaza sarcina de a alege ce e mai potrivit familiei, din punct de vedere practic si financiar bineinteles.

Au inceput sa apara reviewurile pentru facelift, pozitive in general. Ceea ce ma bucura si imi da sperante este ca toata lumea anunta o usoara scadere a preturilor (cu exceptia dotarii de top), in medie cu 1000 $. Dar cum traim in Romania... :Shame On You:

http://www.caradvice.com.au/331276/2015-mazda-cx-5-review/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este adevarat ca in Europa se pare ca vor creste usor. De ce? Protectionism? Foarte posibil tinand seama de faptul ca pretul combustibilului scade continuu deci costurile de transport nu ar trebui sa fie o problema. Singura problema cred ca sunt rechinii :mad: din piata auto europeana.

Acestea ar fi preturile de pe piata australiana (in paranteze preturile vechi) :

The new pricing – with old prices in brackets – is as follows:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat la doi dealeri daca stiu ceva despre lansarea faceliftului dar toti au dovedit ca habar nu au ce vand.

Ba mai mult, cand le-am spus ca astept anuntul oficial privind preturile si specificatiile m-au luat peste picior cu privire la o eventuala ieftinire. "Cum doml'e, o masina imbunatatita sa coste mai putin? Vorbesti prostii. Cel putin 2000-3000 de euro se va scumpi."

Deci, inca o data, o dovada ca filozofia japoneza este incompatibila cu cea damboviteana: "Mazda has confirmed lower prices across most models and February 1 arrival date for the refreshed 2015 CX-5 SUV."

 

http://www.carsguide.com.au/car-news/2015-mazda-cx-5-new-car-sales-price-30810

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat la doi dealeri daca stiu ceva despre lansarea faceliftului dar toti au dovedit ca habar nu au ce vand.

Ba mai mult, cand le-am spus ca astept anuntul oficial privind preturile si specificatiile m-au luat peste picior cu privire la o eventuala ieftinire. "Cum doml'e, o masina imbunatatita sa coste mai putin? Vorbesti prostii. Cel putin 2000-3000 de euro se va scumpi."

Deci, inca o data, o dovada ca filozofia japoneza este incompatibila cu cea damboviteana: "Mazda has confirmed lower prices across most models and February 1 arrival date for the refreshed 2015 CX-5 SUV."

 

http://www.carsguide.com.au/car-news/2015-mazda-cx-5-new-car-sales-price-30810

Se pare ca totusi ieftinirea nu vine din partea fabricantului, asa cum gresit reiese din articolul citat anterior, ci dintr-un acord comercial intre Japonia si Australia care prevede eliminarea tarifelor de import. :Thinking:

Deci liber la scumpiri...

In rest, inca un articol util referitor la facelift: http://practicalmotoring.com.au/car-news/facelifted-2015-mazda-cx-5-pricing-revealed/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana nu au preturi oficiale iti dai seama ca nici un dealer nu o sa-ti dea vreo informatie. Mai ai rabdare pana la sf. februarie/inceput martie.

Probabil ca diferenta nu va fi chiar asa de mare, decat in masura in care au multe fara "facelift" pe stoc. Si nu cred sa fie cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece incepind cu luna Aprilie-Mai 2015, inca nu se stie data exacta cand ajunge primul lot de CX-5 facelift in Romania, doresc sa va anunt ca pretul pentru nivelul de top Revolution SunRoof cu piele alba/crem este de 37000 europeni.

Eu facand comanda inca din luna Noiembrie -Decembrie 2014, mi-au spus ca imi ofera o reducere de 2000 europeni.

Cand aflu pretul exact il voi posta aici.

Sper ca am facut alegerea buna, cumparand CX-5, desi mai aveam in vizor un XC 60 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor

Si pe mine ma bate gandu la un CX5 4x2 2.2 diesel facelift, ma intrebam insa daca farurile cu LED sunt sau nu un upgrade, tinand cont ca pe net se cam vehiculeaza informatii ca LED nu e chiar asa de bun vs Xenon.

Gabriel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce stiu eu (parere personala) LED-ul este superior Xenon-ului - lumina mai alba, consum de energie mai mic.

Nu degeaba marcile premium (si VAG :LMAO: - ce rau am fost) monteaza LED-uri ca optional la Xenon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am fost la dealerul local (in Norvegia) sa-mi clatesc ochii pe viu cu CX-5 si eventual sa testez 2.5 auto cu AWD si sa compar direct cu 6-le meu preFL cu acelasi motor/cutie.

 

Nu au 2.5 pana la sfarsitul lui Aprilie asa ca singura optiune a fost sa ma invart in jurul a 3 CX-5 identice (2 meteor grey si una alba) 2.2 175 auto Optimum (echivalentul Revolution) si sa conduc daca vreau.

Nu m-a interesat drive test chiar daca mi-o dadea 1-3 zile si nici nu a insistat ca doar ma stie pe mine si piticii mei pe creier.

 

Impresie CX-5 facelift vs 6 pre facelift:

Stau MULT mai bine pe locul soferului (desi strange la fel la umeri) si mai bine pe locul din spatele soferului fata de 6. Distanta la genunchi in spate este mult mai mare la fel si latimea interioara. Tunelul central este mai jos sau pare, sau ai senzatia de mai mult loc pt locul din mijloc. (3 copii incap bine in 6 dar in CX-5 ar fi si mai bine).

Pozitia la volan MULT mai buna si vizibilitatea mai buna.

Interiorul arata MULT mai bine ca la 6.

 

Pretul. Acuma eu vorbesc de alta moneda dar sa va faceti o idee.

 

CX-5 2.5 auto Optimum 468000 nok la care mai bagi vopsea metalizata, carlig remorcare (nu mai functioneaza sistemul de franare automata spate daca pui carligul! au anuntat deja Mazda Japonia, dar masinile in Norvegia se vand 90% cu carlig), jante iarna+ciungi, oglinzi rabatabile automat la inchidere, praguri cu lumini, protectie bara spate, covoras cauciuc portbagaj si pretul sare pe la 500.000+ si iau reducere client 20.000 deci masina ar fi 480.000 nok.

 

Mazda 6 a fost 480.000+ si platit cu reduceri etc 438.000 nok la care mai adaugi diverse nebunii de ale mele toba inox RB, amortizoare capota AutoEXE, LED absolut toate becurile interioare cat si prin usi/haion si tot felul de rahaturi mai mult sau mai putin costisitoare. Estimez ca in total un minim de 450.000 si este constient de pret dealerul ca au pus unele din nebuniile mele pe masinile altora chiar si pe a lor demo.

 

Masina mea, cea din semnatura: primul proprietar, 7350km si 7 luni.

 

Dealerul autorizat Mazda mi-a spus ca poate pune masina pe piata la 389.000 nok dupa verificari preturi de vanzari in reteaua lor (a cautat pe net si a gasit la vanzatori neautorizati Mazda fix modelul meu dar fara accesorii si nebunii pe ele la 349-369.000 nok).

 

Suma de 389.000 a bagat-o intr-un calculator intern si acolo are tot felul de taxe si taxute administrative, de acte, de spalat, de smotruit/curatat/polisat, de benzina, costuri de tinut pe stoc, ETC, o lista LUUUUNGA si un calcul facut automat iar la final suma primita de mine: 325.000 nok. Dealerul isi trage 64.000 nok? 7500 euro? Serios- serios Mazda? Foarte Zoom-Zoom!

 

Probabil ca mi s-au umflat venele si am facut iar fata de om nebun ca m-a luat cu binisorul ca s-o vand privat si ca intelege. Ce MM intelegi ca pierzi 125.000 nok adica 15.000 euro in 7 luni si 7000km, adica devalorizare 16 nok/km la care bagi service, asigurari, consumabile, benzina, taxe drum si ajungi lejer la 30nok/km??? Taxi-ul costa 15 nok/km! De LUX!

 

Ne cunoastem, avem o relatie buna dar bai nene, nu stiu daca treaba asta functioneaza la toti dealerii (la Toyota nu merge asa si nici la KIA, merge cu jecmaneala asta la VAG) dar am ramas surprins de devalorizarea uriasa intr-o perioada atat de scurta la Mazda! Dezamagire totala as putea spune.

 

Adevarat, fac banii astia in 4 luni dar totusi, las-o-n ma-sa ca e jecmaneala pe fata. Am trecut de faza de soc dar totusi nu prea imi vine a crede.

 

Pe de alta parte daca ma duc la Mercedes TE 250CDI 4x4 probabil ca pierd si mai mult, dar macar la aia nu am motiv sa scap de ea dupa 1 an asa ca se mai amortizeaza.

 

 

Evident ca o sa trag de pret ca inca nu am discutat cu seful lui si evident ca ma duc si prin alte parti si evident ca acei 325.000 vor deveni repede 340.000 si evident ca reducerea de 20.000 va deveni 30.000 dar chiar si asa sa dau 470.000-340.000=130.000 nok sau 15.000+euro pentru AWD....uau. Cu banii aia iau Outback max de 10 ani, sub 100.000km si primul proprietar cu garantie de la dealer de marca sau ceva Cherokee/Suburban si raman si bani de reparatii si bani de cisterna de benzina si folosita cateva zile pe an e parfum. SAU vorba dealerului...inchiriezi 4x4 SAU iei de la noi test drive pe week-end si mergi la munte sau unde ai nevoie.

Doriti noul XC90 pt week-end? NU in MM ca e 1.000.000+nok si inteleg ce faci! Radea ca vitelul, cu sughituri....

 

Asta este.

 

Sunt cam blocat cu 6-le asta o perioada SAU arunc cu banul sa-mi fac un capriciu...hmmm... arata si se comporta FOARTE bine 6-le preFL :Cow:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now