Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
firstfb

Inlocuire baterie

14 posts in this topic

Salut tuturor si cer scuze daca s-a mai discutat aici despre baterii dar eu nu am gasit nimic cu search.

Din august sunt posesorul unei CX-7 diesel 2.2 MZR-CD 2010, 95000km in prezent.

Azi dimineata (2 grade in garaj) bateria moarta, keyless nu mergea, am intrat inauntru cu cheia din telecomanda, pun contact, nimic, nici o luminita pe bord. Dau sa pornesc, nimic, nici un semn, deci bateria moarta de tot.

Ultimul drum il facusem acum 3 zile, cca 200km. In general am drumuri scurte prin oras, cam 4 secvente de 2-3km pe zi si chiar ma gandeam ca in ritmul asta o sa ii omor bateria. De vreo 2 saptamani am vazut cand o porneam ca parca dura o idee mai mult sa porneasca, dar in nici un caz chinuit.

Masina are 5 ani deci ar cam fi timpul sa ii schimb bateria OEM, Totusi ma gandesc cum de a murit asa dintr-o data de tot, chiar si dupa o pauza de 3 zile - sa fie vreo problema la alternator sau altceva?

As putea sa chem pe cineva sa o pornesc de la masina lui si sa vad daca se mai incarca bateria asta, dar oricum trebuie sa cumpar alta, am inteles ca dupa o astfel de descarcare completa bateria nu isi mai revine.

Pe bateria OEM, nici un indiciu legat de capacitate cu ce sa o inlocuiesc, am 2 coduri, 130610E care cred ca-i data de productie si un 80D26L care am gasit ca ar fi codul cutiei in care e bateria. Pe site-ul asta imi zice sa pun un 95Ah cu 830A https://www.rexbo.eu/bosch/starter-battery-92s40280?c=100042&at=37095

Asa ca fie VARTA BLUE dynamic 12V 95Ah 830A G7

http://baterii-varta.ro/baterie-auto-varta-blue-g7-95ah

sau Bosch http://www.compari.ro/acumulatoare-auto-c3660/bosch/s4-95ah-830a-s4028-p46320653/

 

Ce recomandati ? In plus, pentru resetul de dupa, trebuie sa introduc codul pentru computerul de bord, dar pentru controlul geamurilor din consola soferului nu stiu ce sa fac.

 

Multumesc!

 

 

 

post-18069-0-98675500-1449788627_thumb.jpg

post-18069-0-85646600-1449788634_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai facut 200km cu 3 zile in urma nu stiu cite drumuri de 2-3km (nasol pentru diesel acest regim totusi) ar fi trebuit sa faci s-o descarci, pentru ca la acel drum de 200km s-a incarcat complet in principiu. Deci e gata de schimbat.

 

Pentru geamuri trebuie sa mergi la fiecare dintre portiere si sa-l cobori maxim pina face click si apoi sa-l ridici maxim pina face click pe fiecare. APoi vor merge cum trebuie si din butoanele de pe consola portierei soferului.

 

Masoara cu o ruleta cutia in care e acum bateria sa te asiguri ca bateria pe care o vei alege intra acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la modul in care a murit bacteria subit fara sa iti dea semen clare de "deces", sa stii ca e normal, sau se intampla frecvent, am patit-o si au patit-o multi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am amintit ca acest motor este si pe Mazda 6, asa ca am gasit codul 95D31L sau S211-18-520 9D - 12V 95Ah 680A

 

Singura ingrijorare e ca am masurat bateria existenta si are lungime 255mm iar ce am comandat eu, Varta Blue Dynamic are 306mm.

Voi vedea in cateva zile cum se potriveste.

800x600_S21118520%209D.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai poti sa masori cutia. La mazda 3 care vine cu baterie de vreo 225mm poti pune si de 278 (70Ah). La dieseluri, si mai ales la SUV-uri diesel, cutia aia tre' sa fie mai mare de atit. Eu zic ca intra dar de ce sa nu masori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat bateria existenta si cutia din jurul ei pare din 2 piese, exista o intrerupere in partea superioara, jos unde nu am acces sper sa nu fie dintr-o singura bucata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia bateriei e din mai multe piese, probabil vreo 3. Se scoate cea de deasupra si aia dinspre fata masinii (doar daca e nevoie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pana la urma a intrat noua baterie. Dar a trebuit sa las deoparte cutia aceea protectoare cu lungimea de 255mm, care oricum nu avea decat peretii si un mic buretel in partea superioara. Tava are cca 310mm asa ca am rupt 4 opritoare care tineau bateria originala mai scurta.Cu opritoarele rupte, noua baterie s-a potrivit exact in tavita. Cutia nu am mai pus-o la loc avea mai degraba rol estetic dupa parerea mea, acum se vede albastrul de la Varta in loc de negrul acela uniform.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sânt  sunt nou pe forum, deci: bine v-am găsit, sânt  sunt proprietarul unei la o Mazda cx 7 din 2010 de doua luni, de ras sau nu, ma lasa bateria, am cumpărat baterie noua, și acum este acum. Am înțeles de pe la prieteni, că dacă îi schimb bateria trebuie sa ii bag un cod pentru bord, pentru recunoașterea chiei cheii și că va vor trebui setate din nou geamurile electrice pe butoane și mai stiu eu ce. Întrebare: Trebuie sa merg cu ea la reprezentanta că sa schimb bateria? Sau pot sa o schimb eu? Unde găsesc codurile de care am nevoie și cum le bag? Mulțumesc anticipat și Sărbători fericite tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai pleca urechea la toti neavenitii , mai bine iei din  torpedo si citesti manualul acela pe care nu il citeste nimeni . In alta ordine de idei daca nu te pricepi,  mai bine mergi la un service agreat RAR  , pentru inlocuirea bateriei astfel eviti sa iti creezi alte probleme , mai ales ca pentru garantia acumulatorului esti obligat sa mergi la un service autorizat pentru masuratori asupra incarcarii .

 

In mod normal dupa inlocuirea bateriei trebui sa setezi geamurile . La Mazda nu exista cod radio , decat daca activeaza proprietarul aceasta functie .

 

Si inca ceva : completati locatia si dati cat mai multe informatii despre masina , nu doar model si culoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut băieți, in primul rand mulțumesc pentru răspuns "dorunegru", și în al doi-lea rand mulțumesc profesoru-lui care a corecta gramatica din textul meu, dar daca vreau sa dau un examen la gramatica romana, mă duc la cineva care profesează meseria.

Dacă contează pentru alți deținători de auto, eu am schimbat bateria cu mașina pornită, totul este in regula și funcționează normal.

O zi cat mai frumoasa tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă contează pentru alți deținători de auto, eu am schimbat bateria cu mașina pornită, totul este in regula și funcționează normal.

O zi cat mai frumoasa tuturor.

Inconstienta mai mare ca asta nu exista! Se poate arde alternatorul, releul de incarcare sau altceva mult mai grav la partea electrica! Nu schimbati niciodata bateria cu motorul pornit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am montat pe 2.2 D,  Banner de 95 ah / Asia, borne normale ,lungimea este de 303 mm , mai lunga nu intra in cutie! 

Mai exista Exide de 95 ah si cam atat.  Doar baterii dedicate Asia cu borne normale. Nu va grabiti sa luati altceva care nu se potriveste, 

ca faceti improvizatie si la prindere si la legaturi !!! Cea originala zomm zoom e facuta de Exide.

 

 

https://www.emag.ro/baterie-banner-power-bull-asia-bn-95ah-p9504/pd/DT3V9YBBM/?cmpid=86724&gclid=EAIaIQobChMIwP2k9vn_5AIVF4GyCh3ybQHqEAQYASABEgKnSvD_BwE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now