Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
Mingiu

Probleme baterie

19 posts in this topic

Salut!
Probleme legate de baterie: Am cumparat masina undeva prin Iunie. Am mers cu ea cele 30 de zile cat au fost valabile numerele provizorii, apoi a trebuit sa o tin o luna nemiscata pentru ca am fost plecat din tara si nu am putut sa merg sa o inmatriculez. MAsina a stat intr-un garaj subteran, la temperatura constanta. Dupa o luna, nu a mai pornit, asa ca a trebuie sa o pornesc cu cabluri. M-am gandit ca poate e normal, in definitiv nu stiu cat o fi stat nepornita inainte de a o cumpara eu, desi faptul ca am mers cu ea o luna zilnic ar fi trebuit sa fie suficient pentru ca bateria sa isi re-intre in parametrii.
Deci din august merg cu ea zilnic, facand chiar si drumuri afara din Bucuresti.
Pe 2 Ianuarie, am dus masina in acelasi garaj subteran pentru ca am plecat cu familia la schi, preferand sa plec cu SUV-ul.
Astazi, 12 ianuarie, deci dupa 10 zile de stat la 20 de grade, uscat, am incercat sa o pornesc si bateria era moarta.
Am sunat la BDT ca sa ma plang, cei de acolo mi-au explicat ca este absolut normal sa moara bateria in 10 zile de stat, pentru ca are foarte multa electronica, mare consumatoare de energie chiar si la o masina care sta!!! :Silly::Silly::Silly::Cow::Cow::LMAO::LMAO::wacko::wacko:
Mie mi se pare de necrezut! Ati patit careva ceva asemanator?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fie baterie proasta, fie ai un consumator permanent (chiar si cand se ia contactul) sau un scurtcircuit in instalatia electrica a masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 10 zile nu avea voie sa iti moară nici daca statea la -20 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudat, sper sa nu patim cu totii astfel de "decese premature".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde care era starea bateriei inainte, posibil sa fi aiba vreun element fericit. Masina se duce la service si se verifica starea bateriei. La altii s-a schimbat cand a fost cazul.

 

Felicitari ca te-ai abonat la topic. Faptul ca raspunzi ca reply la mail-ul de informare ca s-a postat:

 


E noua, frate!!!

Ajunge doar la mine, nu si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde care era starea bateriei inainte, posibil sa fi aiba vreun element fericit. Masina se duce la service si se verifica starea bateriei. La altii s-a schimbat cand a fost cazul.

 

Felicitari ca te-ai abonat la topic. Faptul ca raspunzi ca reply la mail-ul de informare ca s-a postat:

 

Ajunge doar la mine, nu si aici.

Sorry....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice baterie cumparata din comert si masurata instalatia masinii la montare primeste macar un an garantie. Daca e adevarat ceea ce au spus cei de la bdt, mergi cu masina in curte la ei si da-le cheia sa se spele pe cap cu ea. Nu de alta dar are prea multa electronica. :LMAO:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are voie sa se intample asa ceva. Uneori, o baterie "originala" poate tine si mai bine de 5-6 ani. Contractele de achizitie sunt bine facute iar controlul calitatii își face bine treaba (sau ar trebui). Nu cred ca Mazda produce bateriile, dar cateva astfel de incidente prezentate pe forumurile de specialitate, pune marca intr-o lumina proasta si nu cred ca japonezii isi doresc asa ceva cu o masina noua care le-a cam crescut profiturile. Se poate ca bateria sa se incadreze in marja de defecte acceptata de merceologi (AQL) dar parca am mai auzit niste probleme privind descarcarea bateriei datorita I-STOP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

....are foarte multa electronica, mare consumatoare de energie chiar si la o masina care sta!

 

Curiozitate personala, gogomania asta ti-a zis-o un el sau o ea?

 

Sustin ce a zis sidewinder, in plus trimite si un mail la Mazda Romania si intreaba-i daca asta e pozitia oficiala a marcii. Vazand cat de greu raspunde infotainment-ul, nu credeam ca il pun pe DeepBlue la bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Curiozitate personala, gogomania asta ti-a zis-o un el sau o ea?

 

Sustin ce a zis sidewinder, in plus trimite si un mail la Mazda Romania si intreaba-i daca asta e pozitia oficiala a marcii. Vazand cat de greu raspunde infotainment-ul, nu credeam ca il pun pe DeepBlue la bord.

Gogomania asta a spus-o o ea. Evident. Desi si printre ei sunt destui neghiobi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, atunci nu ar strica un drum pana la ei. Sunt doi la receptie: el si ea. Vorbeste cu el.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti, bateria intra in garantia masini de 3 ani. Nu e considerata consumabil. Indiferent cum conduci, ca te opresti toata ziua din 100,in 100 de metri, cel putin 1 an trebuie sa te tina. Este ori un defect de baterie, ori un consumator nedorit. Tind sa cred ca e al doilea, pt ca daca era bateria, facea figuri si innexploatare si intra in scurt.

 

La modelele astea cu atata electronica, cumnzic ei, electronica asta intra intr-un soi de hibernare dupa ce nu functioneaza o bucata de timp si nu mai consuma dwcat un bec penbord care e sanatos pt baterie.

 

Ti-ai montat cumva alarma pe ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe cale orala se cheama m*ie. Se merge la service si se face fisa de cerere garantie. Scurt.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU este problema tehnica si nici 100% legat de topic, dar este doar o mica neplacere si am o intrebare...

 

Avand in vedere faptul ca la munca trebuie sa parchez pe unde apuc prin nameti m-am gandit ca nu are rost sa ma duc cu o masina cu cutie automata. In plus cauciucele Toyo venite cu Mz3 sunt...semipraf. Ca urmare ma dau cu Mz6 GH pe intemperii, cu manuala ma pricep sa fac balans. Anyways, avand in vedere temperaturile minunate m-am gandit sa scot bateria de pe 3 si sa o bag in casa pt ca mai devreme de 2 saptamani nu crez ca mai pleaca din curte...Dar m-am oprit la stadiu de gand, pt ca pur si simplu nu am cum sa o apuc din locas, mai ales daca am manusi. Nu are manere si are o husa. Asta din ce am observat eu aseara cu lanterna si pe -17 grade.

 

A scos cineva bateria de pe Mz3 BM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea are aprox. 1 an si jumatate, timp in care am mers numai cu i-stop-ul activat si cam 90% prin oras. N-am garaj iar masina n-a stat in vreun mediu cald/uscat pe durata iernii. De la 1 ianuarie, am iesit cu ea doar de 2 sau 3 ori pentru ca am fost mai mult plecat. Cu toate acestea, a pornit mereu "la sfert" si nu a facut nici o problema.

Parerea mea este ca ai un scurt undeva in instalatia electrica sau exista un bec care ramine aprins in continuu (am patit ceva similar, dar vara, la o alta masina la care raminea aprins becul din portbagaj din cauza unei atingeri intre fire).

Asa incit, subscriu la parerile de mai sus - incearca sa mergi la service pentru un diagnostic complet si vezi ce iese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar i-Stop-ul ti-a mai functionat la temperaturi foarte mici -8...-12 C

Si mie imi pornea foarte usor dimineata, pe frig mare, dar i-Stopul zicea ca bateria nu e pregatita. Pe urma si-a revenit cand temperatura s-a mai ridicat spre -2...-3 C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A scos cineva bateria de pe Mz3 BM?

Daca n-o iei in casa ca sa pui un led pe ea din cind in cind sau alt consumator mai bine las-o pe masina. Chiar daca ajunge s-o termine la un moment dat masina (putin probabil, dar sa zicem) macar are un consumator pe ea si are un ciclu de descarcare activ. Daca o depozitezi in casa e posibil s-o amortesti mai tare decit daca o lasi pe masina. Bateriile de masina se strica (inainte de termen, sa zicem 4-5 ani) atunci cind:

1. se descarca maxim de prea multe ori;

2. stau incarcate prea mult timp fara consumatori pe ele.

 

Chair daca mergi prin oras si nu ai mai putin de 15-20 de minute intre opriri nu-i bai sa lasi bateria in masina pentru perioade mai lungi. Discutiile pot avea nuante atunci cind nu folosesti masina mai mult de, sa zicem, o luna, caz in care poate e mai bine sa iei bateria in casa, sa pui un LED pe ea, si cu 2 zile inainte de a avea nevoie de baterie s-o pui pe redresor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia asta cu pusul pe redresor.... Au bateriile astea (Q85) un alt regim de incarcare decat un acumulator normal?

Citisem pe undeva ca trebuie bagate intr-o baie de apa ca sa se raceasca, in timp ce se incarca cu redresorul .... sau fac eu vreo confuzie....

Battery Used for i-stop System.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar i-Stop-ul ti-a mai functionat la temperaturi foarte mici -8...-12 C

Si mie imi pornea foarte usor dimineata, pe frig mare, dar i-Stopul zicea ca bateria nu e pregatita. Pe urma si-a revenit cand temperatura s-a mai ridicat spre -2...-3 C.

 

Da, a mers si in zilele foarte reci (cea mai rece zi in care retin ca am folosit masina a fost 01.01.2015, pe la 4:00 de dimineata - veneam de la Revelion :) - si afara erau cam -22 grade). Intr-adevar, in astfel de zile ii ia mai mult timp sa "fie pregatita" dar pina la urma se activeaza. Oricum, in zilele foarte reci si temperatura motorului creste greu (ceea ce nu e chiar neasteptat :)) - indicatorul de pe bord sta aprins albastru mult mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now