Pajeroking

Mx-5 NB Phoenix SE

53 posts in this topic

Salutare,

 

In randurile ce urmeaza va voi povesti aventura mea. O sa fie un topic lung dar na, trebuie sa ma descarc! :D

 

Anul trecut prin decembrie am zis: gata nu se mai poate, veau o miata!

Acuma nu ma dau banii afara din acasa, dar sa imi iau una noua nici chip. Si nici NC nu imi place foarte mult. Asa ca in perioada mentionata mai sus am inceput sa caut un NB.

 

Am gasit urmatoarea masina:

 

Mazda MX-5 NB Mk 2.5;

2002;

~106.000 km;

1.6;

Special Edition Phoenix;

~4.000 Euro.

 

Alte informatii oferite de proprietar:

 

Masina a fost cumparata de el la 84.000 km si folosita in special in oras, drumuri scurte.

 

S-au schimbat:

- ambreiajul (la 99 000 km)

- distributia + pompa de apa (la 95 000 km)

- bujii

- filtru aer

- filtru benzina

- filtru de ulei

- curea alternator

- placute frana

- discuri fata (cele din spate sunt in stare f buna)

- cablurile de bujii (fise)

- baterie (are in jur de 3 luni)

- anvelope (la 104-105 000 km)

 

 

Dupa un schimb de aproximativ 60 de mailuri si mesaje, m-am hotarat sa ma duc sa o vad.

 

Dar aveam o mica problema: El mi-a mentionat la un moment dat ca nu mai are RCA ca nu a mai mers cu masina de mult timp(o mai plimba prin jurul casei). Initial nu m-am gandit, dar cu o zi inainte sa o vad (deja imi luasem bilet de avion Bucuresti-Iasi) mi-am dat seama cum ma plimb cu ea fara RCA?

 

Vineri la 4:30 ma trezesc, la 7:30 decoleaza avionul, la 9 sunt in curte langa masina.

 

Stiam de urmatoarele probleme:

 

Stalp A usor ruginit la baza+ mica crapatura pornita;

Janta stanga spate exfoliata;

Lac sarit pe capota.

 

Acuma eu nu sunt mecanic si nici nu ma pricep foarte bine la mecanica unei masini, dar stiu ceva teorie iar in ultimele luni am bagat cu conducta info despre miata.

 

Am verificat-o cum am stiut eu mai bine:

 

Fara rugina pe nicaieri(in special la praguri). Veti vedea in poze ca sunt niste pete de rugina pe dedesubt dar nu pare nimic grav. In nici un caz gauri la pedale sau alte prostii;

Verificat caroserie + vopsea + reflexie etc. Sunt vreo doua zgarieturi insesizabile.

Top in stare foarte buna, fara scurgeri si se pliaza cum trebuie;

Faruri stopuri etc. ok;

Interiorul arata bine pentru o masina de 14 ani;

Motor: Fara scurgeri, fara zgomote nasoale la rece si la cald. Nici un fel de scurgeri pe nicaieri.

Portbagaj: Fara urme de reparatii, uscat;

Suspensiile nu se balabane cand te asezi pe ele;

Am incercat sa plec dintr-a 3-a de pe loc, a murit imediat motorul;Se simte ca ambreiajul e nou e foarte precis.

Usile au un sunet solid la inchidere si stau fixe cand le misti sus/jos;

Verificat roti + discuri, placute,etrieri;

Totul in interior functioneaza: nu sunt foarte sigur de incalzirea in scaune dar era foarte cald afara si in masina;

Clapa dreapta de la acoperis nu se inchide perfect daca nu lasi geamul un pic in jos.

Lipseste top/boot cover. E

 

Totul parea ok in afara de problemele mentionate mai sus.

 

Acuma ca sa facem RCA si sa ne plimbam cu masina ca lumea ar fi trebuit sa platim 6 milioane pe juma de an. Am zis hai o conduc prin cartier si obligatoriu vreau sa o duc la un mecanic.

Ne-am fatait apoi cum masina pe stradute(nici vorba sa iesim in bulevard sau autostrada ca nu aveam RCA).

Accelerari + franari bruste/line. Viraje normale/bruste( am gasit o parcare privata goala). ABS-ul mergea. Nu se auzeau sunete suspecte( in afara de multitudinea de zgomote pe care probabil le face orice miata).

Cutia de viteze fara greutati de folosire( voi detalia mai jos)

Toate astea cu acoperis si fara muzica ca sa aud mai bine sunetele.

 

Ma rog multe chestii verificate nu le mai mentionez aici ca m-ar bana adminu....

 

Cum ajungem noi la service? Care era in celalalt capat al orasului? Foarte simplu chemam un serviciu de tractari.

 

Soferul: Ce e asta Porsche? Aaa mx-5 , da da Need For Speed Underground.

 

Dupa multe poze cu masina pe platforma( nu mai scapam de individ nu mai tractase niciodata o Miata) ajungem la service.

 

Intr-o ora eram gata:

 

- Test de compresie: 13 bari(din ce m-am informat este bine);

- Rugina de la stalp e reparabila.;

- Jantele+capote se vopsesc;

- Baia de ulei este un pic umeda pe dedesubt. Mecanicul a zis ca o fi de la o garnitura ceva nimic nasol;

- Etrierul dreapta spate pierde cica un pic lichid de frana(tot asa era un pic umed);

-Fara alta rugina( de asta mi-era cel mai tare frica);

-Tren de rulare, motor, test electric ok!

 

Ne intelegem, facem actele, iau masina :D.

Fac RCA(pe numele vanzatorului) si la 12:00(cand a intrat in vigoare) plec spre hotel(langa Iasi ca nu am gasit in Iasi-era full cica congrese).

 

A doua zi odihnit ma urc in Mia si plec la drum.

De ce sa merg Iasi bucuresti pe drumul cel mai scurt( Bacau) cand pot sa o iau prin alta parte? Era week-end era soare afara, toate bune...

Pe unde as putea sa o iau? Pai Cheile Bicazului, Sighisoara, Sibiu,Sebes, Transalpina, Valcea, Pitesti, Bucuresti.

 

Pana la Roman am mers cu plafonul ca sa localizez si sa ma obisnuiesc cu sunetele masinii. De la 70-80 la ora incepe sa se auda ca lumea in habitaclu, cel mai probabil eram eu paranoic si asa se aude.

Opresc la benzinarie, dau plafonul jos(lume ca la urs).

Intre Piatra Neamt si chei drumul destul de peticit. Dupa ce intri in chei, dupa o curba fara vizibilitate, asfalt ca in palma. :D :D :D.

Acuma nu am forjat masina, nu o cunosteam si nu ii stiam limitele. O singura data am turat-o peste 5000 in rest in jur de 4000 si atat.

Am intrat de curozitate mai tare in curbe ca vad daca se aude ceva de la suspensii. Nici un sunet suspect.

Unde eram? Da in cheile Bicazului. Eu nu mai condusesem pana atunci o masina sport in adevaratul sens al cuvantului. Cea mai apropiata experienta a fost intr-o Celica si aia ca pasager.

Fratilor!!

Cum se tine pe curbe! Nu credeam vreodata ca o masina poate sa stea pe curbe cum sta o Miata. Ca pe sine. Si gen nu trageam de volan ca nebunu', bruscat sau altceva. Lin, constant. A incercat sa se tina un Logan dupa mine fara succes :)).

Dupa Gheorgheni pana la Praid este o zona impadurita cu o sosea superba cu serpentine. Plafonul jos si da-i. La un moment dat in fata mea un Cayenne. Mama 300 de cai sau cat o avea, face praf o Miata de 100. L-am lasat rapid in spate pe curbe.

Ma ajunge un motociclist din urma ( cu motocicleta d-aia touring cu compartimente pe lateral. Lua curbele asa de tare de atingea cu compartimentele asfaltul si ieseau scantei :)). Am zis : Miata miata, dar dupa o motocicleta nu cred ca ma pot tine. Dar hai sa incerc. Nu imi venea sa cred, cum se tinea. Si sunt convins ca masina poate mai mult decat am condus-o eu pe curbe. Dupa doua reprize de juma de ora pe bicaz si spre Praid eram rupt. Masinile normale iau curba pana la un punct pana cand nu mai pot. Miata ia curba pana la un punct pana cand nu mai poti sa tii volanul in mana.

Acuma intr-adevar la drum drept nu face niste reprize de iti scoate ochii, dar in nici un caz nu mi-a dat impresia de masina de 110 cai. Mai degraba se simtea ca una de 150( Eu am un i30 care are cam acelasi raport greutate/putere pe hartie dar in practica Miata o face lejer).

Cand ajung la Sebes aflu ca Transalpina e inchisa. Ma hotarasc sa schimb pe Sibiu-Valea Oltului.

Ajung in Sibiu ars pe nas, normal.

Farmacista: Dar cum v-ati ars in halul asta?

Eu: Sigur vreti sa stiti?

F: .......

Eu: Conduc o decapotabila si m-a batut soarele;

F:........

 

A doua zi inarmat cu crema, sapca si ochelari de soare plec spre Bucuresti. Pe dealul Negru toata lumea mergea cu 40-50-60, Andi cu Miata 80-90-100.

 

Acuma sunt perfect constient ca orice masina de 14 ani are probleme, si daca nu are va avea. Ce am remarcat pe drum:

 

  • Pe la Sighisoara au inceput sa scartaie franele. Se aude in prima parte a cursei pedalei si numai daca apesi tare pe frana. E un scartait scurt si ascutit;
  • Pe la Sibiu a inceput sa scartaie usa dreapta. Nu e de la scaun, centura, rollbar e ceva de la usa/geam;
  • Referitor la cutie eu nu am condus cutie de genu pana acuma si probabil dureaza pana ma obisnuiesc si asa e la toate. Nu intra in viteza ca la o masina obisnuita. Trebuie sa aplici un pic de putere ca sa intre. La un moment dat am crezut ca s-au dus sincroanele, cam asa e feelingul mai ales intr-a 3-a. Fara zgomote ciudate sau altceva. Doar intra un pic mai " greu" si se simte foarte mecanic cand intra in viteza;
  • O problema care pare mai serioasa: In treapta a 4-a, la retrogradare si din a 3-a in a 4-a, daca o turezi mai tare si apesi mai brusc ambreiajul , se aude un sunet usor de zdranganit, mai mult de grinding asa. Nu stiu de la ce poate fi si nu am reusit sa reproduc sunetul in alte trepte. Daca schimbi normal nu se aude nimic;
  • Motorul cand e in sarcina scoate niste sunete care nu le aud altfel. Nimic aiurea sau urat, probabil nu sunt eu obisnuit cu ea.
  • Oricum toate sunetele de mai sus le auziti doar daca mergeti cu ea si cu acoperisul pus.Si sunt destul de subtile trebuie sa fii foarte atent.

Ca am terminat cu chestiile"neplacute" masina atrage muulte priviri(pentru o "rabla" de cateva mii de euro). Toti se uita, intorc capul, copii din masini fac cu mana, oamenii la benzinarie vor sa faca poze. Daca e capotata, nu iese foarte mult in evidenta. Dar daca e topless, dansuri populare :))

 

Pentru viitor:

 

  • Masina va sta in garaj(parcare subterna), va fi folosita doar la drum lung( destul de rar), exclus in oras( in Bucuresti a fost groaznic peste tot delimitatoare si bizoni care sa se urce pe tine);
  • Primul lucru vreau sa o inmatriculez, urmand ca apoi sa o duc pt niste investighatii cu sunetele alea ciudate dintr-a patra;
  • Trebuie sa ii schimb uleiul + filtru;
  • Voi repara stalpul A, parbriz, vopsea capota+jante;
  • Voi incerca sa imi dau seama ce scartaie la usa;
  • De abia astept sa ne cunoastem la vreo intalnire;
  • Trebuie sa cumpar husa + boot cover;

Cam asta e. Vroiam sa va intreb cu ocazia asta daca cunoasteti vreun mecanic bun de miata. Daca nu o sa o duc intr-un service pentru problemele pe care nu le pot fixa eu.

Martorul de ABS ar trebui sa se aprinda cand intra ABS-ul? La contact se aprinde.

Stiu ca multi vor zice ca probabil am dat mult 4000 de Euro pe ea. Daca era o miata normala poate as fi fost mai persuasiv dar e totusi editie speciala.Cred ca numaram pe degete numarul de Phoenixuri din Europa.

 

Vreau sa ii multumesc lui Stephan pentru ca a avut grija de ea, lui Codrin ca m-a sfatuit referitor la probleme si lui Mituc ca s-a oferit sa ma ajute(el fiind din Iasi).

 

Imi cer scuze daca v-a luat somnul citind jurnalul meu dar vreau sa afle lumea cat e fericit sunt !

Gasiti atasat cateva poze(am avut limita la bagaj pe avion si nu am putut lua aparatul).

 

Doamne cum sta pe curbe....

 

--

Andi

post-18410-0-69533700-1463932166_thumb.jpg

post-18410-0-92737100-1463932173_thumb.jpg

post-18410-0-61282300-1463932176_thumb.jpg

post-18410-0-57414800-1463932180_thumb.jpg

post-18410-0-38488600-1463932183_thumb.jpg

post-18410-0-89451300-1463932184_thumb.jpg

post-18410-0-29119600-1463932187_thumb.jpg

post-18410-0-64159200-1463932190_thumb.jpg

post-18410-0-61331700-1463932193_thumb.jpg

9 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine nu m-a luat somnul, m-a agitat si mai tare sa-mi iau o Miata. Felicitari, s-o folosesti cu placere si sanatos!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie, sa o plimbi cu placere ;)

 

Daca agata cutia de viteze poate ar fi indicat si un schimb de ulei la cutie, totusi are ceva ani.

Iar martorul de ABS in bord, cred ca se aprinde doar cand sunt ceva probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-O stăpânești sănătos și sa ai grija de ea!

Referitor la postarea lunga tot aveam impresia ca spre final se termina cu ceva regrete (probleme tehnice ascunse) dar nu a fost așa și e bine:)

Și ai avut boașe mari și tari sa faci km aia din prima(ocol de la traseul mai scurt),fără sa cunoști masina mă refer din punct de vedere tehnic (mers mai multi km în zona ta de reședință).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai bine ca n-ai luat-o pe la roman->bacau-> focsani -> buzau, ca azi primul tau post ar fi fost despre kit-uri turbo :)

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incep sa ma oftic din ce in ce mai tare ca sunt atat de inalt :)) sa o satapanesti sanatos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incep sa ma oftic din ce in ce mai tare ca sunt atat de inalt :)) sa o satapanesti sanatos!

Sa stii ca eu am 1.85m si mai am o palma deasupra capului pana la plafon. Problema este ca daca ai picioare lungi, te lovesti cu pulpa de volan. Eu pot sa apas pe frana daca pivotez piciorul de pe acceleratie pe frana. Daca incerc sa il ridic ca sa il asez pe frana, nu am loc.  Daca volanul ar fi fost reglabil, altfel ar fi stat treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Nu am mai scris de ceva timp. Ma gandeam sa mai astept ca sa fac o postare mai lunga(se intampla multe chestii) dar m-am razgandit si voi face un update "mic" urmand altele mici si dese.

 

Unde ramasesem?

 

Am ajuns in Bucuresti, am inmatriculat-o undeva in jur de 2 saptamani(a durat o saptamana programarea la RAR ca altfel in 5 zile era gata).

Am dus-o sa ii fac revizia:

- Au schimbat ulei, filtru ulei, lichid transmisie, lichid frana,filtru aer;

- Etrierul dreapta spate pierde un pic lichid;

-Joja ulei e rupta si relipita de vreo 2 ori;

-Trebuie schimbat ambreiajul(de aceea intra mai greu in viteza);

- Baietii au zis ca masina se prezinta intr-o stare buna;

-Dupa revizie masina schimba treptele la fel, parerea mea ca o schimbare a garniturilor de la schimbator ar rezolva problema(ambreiajul are 15k kilometri, se simte nou si nu aluneca deloc...);

- Cica e normal intr-a patra brusc sa scoata haraitul ala . Zic ca fiind longitudinal pozitionata, elementele transmisiei se muta din fata in spate si de acolo zgomotul. Mie mie se pare mai mult ca un harait dar ma rog.

 

In rest am mers aproape zilnic in pauza de masa sa o vizitez( e parcata relativ aproape de sediul unde lucrez). Urmeaza zilele astea sa o mut in garaj(dureaza mult hartogaraia). A fost perioada in care a plouat zdravan in Bucuresti si am constatat cu satfisfactie ca acoperisul e absolut etans.

Nivelul lichidului de frana nu a scazut vizibil in 1 luna deci probabil pe la etrier se pierde foarte putin.
 

------------------------

Traseu Iunie 2016 - Transfagarasan+Transalpina.

 

Week-endul asta m-am urcat in masina si am plecat ! Bucuresti-Pitesti-Transfagarasan-Sibiu-Sebes-Transalpina-Ramnicu Valcea-Bucuresti(Cu escala de o noapte la Sibiu).

 

Am inceput sa ma obisnuiesc cu cutia, chiar nu mi se pare ca schimba greu(e un pic in functie si de cum nimeresti fagasul- intr-o curba ma balanganeam de colo colo si aproape sa o bag in 1 in loc de 3). Este clar totusi ca in a 1-a si in marsarier intra mai greoi.

Drumul Pitesti-Curtea de Arges foarte bun, portiune mai proasta intre Poienari si baza Transfagarasanului. Portiunea Sebes-Obarsia Lotrului care in trecut era mai proasta si avea o gramada de santuri acuma e foarte buna.

Tin sa subliniez ca la un moment dat am fost ajunsi de niste slovaci pe motociclete, am calcat-o si dupa 2-3 curbe i-am lasat in urma :)). Oricum nu pot merge asa mai mult de juma de ora pentru ca efectiv te ia ameteala. E prima oara cand dupa ce iau curba cand redresez simt masina cum vrea sa ma arunce in cealalta directie . Beton!

Am mers cu o saptamana mai devreme cu I30-ul meu pe acelasi traseu. Diferenta e de la cer la pamant pe curbe. Hatchback-ul cand o fortez mai tare intra in subvirare si trebuie sa incetinesc. Si pe Mia e otara de understeer dar imediat dupa intra in supravirator :D. Oricum diferentele de viteza pe curbe sunt de ordinul zecilor de kilometri :)).

 

Impresii:

  • Masina este extraordinar de confortabila. Nici in cele mai frumoase vise nu imi imaginam ca va fi asa de comoda. Credeam ca imi va rupe rinichii. In Hyundai dupa 6-7 ore de condus ma doare de fiecare data spatele si umarul stang. Probabil o fi si de la pozitia de condus;

  • Masina fiind asa de usoara pare ca are vreo 150 nu 110 cai;

  • Sta pe curbe ca pe sine(parca am mai zis asta);

  • La intoarcere pe Pitesti Bucuresti pe la ora 3 dupa amiaza am crezut ca mor. Ori stai decapotat si te bate soarele in cap ori pui plafonul si te coci. E, e un pret mic pe care il platesc. Iar in Bucuresti e ingrozitor sa mergi fara aer;

  • Ciudat ca pe drum nu am intalnit absolut nici o alta Miata, in schimb in Bucuresti le vad zilnic...

  • Dupa un week-end intr-o Miata(NB si fara aer cel putin) iesi destul de sifonat. Sifonat dar fericit!

Important!

Am incercat pe Transfagarasan sa derapez nitel. Nici chip. Am plecat de pe loc cu scart, dar nici vorba de burnout sau ceva. Am incercat sa o arunc in curba, simteam cum spatele vrea sa fuga dar nu fugea. O singura data am intrat foarte tare intr-un ac de par si a fugit mai serios de spate dar am contravirat si s-a comportat foarte frumos. Toate astea ma duc la concluzia ca 110 cai nu sunt de ajuns ca sa intri in derapaje/drifturi. Mentionez ca nu am controlul tractiunii.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Ce am facut pana acuma:

  • Am inmatriculat masina;

  • Am facut revizia;

  • Am facut rost de garaj(urmeaza sa o mut cat de curand);

 

Ce urmeaza sa fac:

  • ITP;

  • Vopsit capota si reparat stalp A;

  • Schimbat garnituri la schimbatorul de viteze;

  • Reparat/schimbat etrier;

  • Reconditionare jante;

  • De comandat boot cover+ prelata.

 

Cam atat. Luna viitoare am doi munti programati, Iezer Papusa respectiv Retezat, iar in August voi da o fuga la Sighisoara asa ca va voi tine la curent.

P.S: Mi-am cumparat de pe Amazon 3 carti foarte utile pentru informatii generale si pentru proiecte "Do it Yourself". I le imprumut cui e interesat.

Pozele au fost facute cu Nikon D3200.

 

 

 

post-18410-0-53947800-1467053963_thumb.jpg

post-18410-0-56254400-1467053968_thumb.jpg

post-18410-0-54901000-1467053981_thumb.jpg

post-18410-0-67257700-1467053987_thumb.jpg

post-18410-0-97228400-1467053992_thumb.jpg

post-18410-0-17323500-1467053998_thumb.jpg

post-18410-0-12914100-1467054003_thumb.jpg

post-18410-0-93510100-1467054010_thumb.jpg

post-18410-0-51323400-1467054018_thumb.jpg

post-18410-0-55231200-1467054027_thumb.jpg

post-18410-0-32209200-1467054032_thumb.jpg

post-18410-0-92953300-1467054036_thumb.jpg

post-18410-0-70262000-1467054041_thumb.jpg

post-18410-0-53209400-1467054397_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain jurnal.

M-am gandit si eu de cateva ori sa merg pana in Iasi sa vad masina asta.

Probabil ca daca vanzatorul ar fi descris experienta lui asa cum ai facut-o tu aici, as fi mers sigur.

Deh, marketing-ul asta...

 

Sa te bucuri de ea! :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain jurnal.

M-am gandit si eu de cateva ori sa merg pana in Iasi sa vad masina asta.

Probabil ca daca vanzatorul ar fi descris experienta lui asa cum ai facut-o tu aici, as fi mers sigur.

Deh, marketing-ul asta...

 

Sa te bucuri de ea! :)

Sa stii ca am fost sa vad masina datorita modului de prezentare de pe forum. S-a inteles clar din postul lui ca era pasionat si ca a avut grija de ea.

 

Mi-a ramas in minte urmatoarea afirmatie:"Mergeam pe contra sens ca sa evit gropile".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

 

Avand in vedere ca ma intreaba lumea ce mai face Mia, o sa grabesc jurnalul …. Here it goes:

 

A venit vremea buna, am scos jucaria de la naftalina, continuam si cu jurnalul.

Anul trecut prin noiembrie inainte sa o bag la somn i-am facut ITP-ul, cu mentiunea ca dimensiunea cauciucurilor nu corespunde cu cea trecuta in talon si ca parbrizul e crapat.

Apoi am bagat masina la iernat in garaj si am scos-o 6 luni mai tarziu, in Aprilie.

 

Masina a pornit la sfert de cheie.

 

Am mers cu ea aproape zilnic prin Bucuresti, iar in weekenduri am iesit la intalnirile clubului.

La o saptamana dupa ce am scos-o de la hibernat m-am programat la STService Ghimpati, la Doru Negru.

Dupa cum am scris si pe pagina serviceului, mi-a placut ce am vazut acolo, recomand.

Ce lucrari am efectuat:

  • Revizie;
  • Schimb antigel;
  • Schimb distributie;

 

Desi acum un an am inlocuit garniturile de la etrierii spate folosind un kit d-ala, pierde lichid. Din nou. In mai multe locuri mi s-a zis ca mai bine se schimba etrierii cu totul ca sa nu ai batai de cap. Baietii de service au gasit etrieri OEM la 1200 de ron bucata, ma mai gandesc daca merg pe OEM sau iau ceva aftermarket.

 

Update: Pentru ultima oara voi mai incerca sa inlocuiesc garniturile... o sa incerc sa fac rost de un kit de calitate si sa fiu foarte atent sa curat bine locul sa nu ramana praf/pietris care sa uzeze prematur cauciucul.

 

Referitor la tamponul cutiei de viteze (stiti voi haraitul dintr-a patra) si ei mi-au zis ca cutia fiind veche nu este o problema. Totusi eu consider ca neavand toata lumea acest sunet, voi insista sa remediem problema daca este posibil si fezabil financiar. Baietii nu au tinichigiu si nici vopsitor in momentul de fata, pe partea asta mai astept.

 

Am fost la mai multe ateliere care reconditioneaza piele, vreau sa schimb pielea de pe volan. Normal ca nu am gasit aceeasi nuanta, o sa incerc cu o nuanta usor mai inchisa, care culmea, se potriveste mai mult cu nuanta scaunelor.

 

Boot cover am facut rost din Cluj anul trecut, masina arata intr-un mare fel cu el.

 

Concluzie:

Nu vreau sa grabesc lucrurile foarte tare, sa repar toate problemele dintr-un foc, mai ales ca nu am probleme grave sau care pot cauza alte chestii mai nasoale…

Voi incerca anu asta sa postez mai des, mai ales ca… mai tineti minte in primul post, dupa ce am cumparat masina, ziceam ca va fi folosita foarte rar si exclus in oras? You know what? Fuck that shit ?. Daily driver, baby!

Voi incerca sa postez mai des.

 

Ce am facut de la ultima postare:

  • Revizie+ schimbat distributie;
  • Boot cover!
  • ITP.

 

Ce trebuie sa mai fac:

  • Vopsit;
  • Reparat eventuala rugina;
  • Inlocuit parbriz;
  • Schimbat etrieri;
  • Facut rost de shifter rebuild kit;

 

 

post-18410-0-91256700-1493368744_thumb.jpg

post-18410-0-73815800-1493368748_thumb.jpg

post-18410-0-41655800-1493368752_thumb.jpg

post-18410-0-69840700-1493368769_thumb.jpg

post-18410-0-90039900-1493368774_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uit la poza asta a ta cu partea de dedesubt si vreau sa spun ca arata impecabil fata de ce am intalnit pana acum. 

Mai am astfel sperante ca o sa gasesc una intreaga la cap. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uit la poza asta a ta cu partea de dedesubt si vreau sa spun ca arata impecabil fata de ce am intalnit pana acum. 

Mai am astfel sperante ca o sa gasesc una intreaga la cap. 

Sa speram ca strategia mea de a verifica meteo cu 2 zile inainte si tine masina in garaj cand ploua/cand e iarna o sa dea roade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-ai gandit sa o protejezi cu ceva dedesubt, just in case?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa ii pun pe dedesubt?
O spal o data la 2 saptamani, o tin in garaj uscat, nu ploua pe ea, mai mult de atat si de inspectat constant de rugina nu stiu ce sa ii fac.

 

Am auzit si pareri ca nu e bine sa cureti imediat cum incepe sa apara rugina, mai bine o lasi un pic sa se "adune" si dupaia faci operatiunea.

 

Eu ma uit destul de detaliat la ea si in pragurile laterale se vede ca incepe usor usor sa o ia, in rest....

Daca tot ai pornit subiectul, astept pareri de la avizati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant. Banuiesc ca aceasta procedura o va urma orice meserias care vrea sa o curete/previna rugina ...

Am promis ca postez des:

Am fost azi la un mecanic care se ocupa de cealalta masina, sa arunce un ochi si pe Mia.

1. Scurgerea de la garnituri etrieri. De fapt nu curge de la etrieri, curge de la racordul dintre etrier si furtun si asta la ambele roti spate.

 

Trebuie sa ma interesez daca un etrier vine si cu piesa aia. Daca nu, ne mobilizam si rezolvam oricum. Nu vreau sa ma arunc sa dau 3000 de ron pe o pereche de etrieri OEM de care am aflat azi ca s-ar putea sa fie de fapt facuti de alte firme si pusi in cutii "Mazda". Nu vreau sa fac rabat la calitate, dar nici sa platesc aiurea "marca". De diferenta pot baga bani in altceva.

 

 

2. Haraitul dintr-a  patra :)).

Dupa cum v-am zis de mai multe ori, 2 reprezentante mazda si o reprezentanta alta marca mi-au zis: " Sunt tampoane de la cutie care cand schimbi puternic intr-a patra se misca longitudinal si haraie.
Un mecanic "de cartier" mi-a zis clar: "cand schimb viteza, nu debraiez complet ambreiajul, accelerez brutal si haraie placa de presiune. Se aude cel mai usor din a 3-a in a 4-a deoarece atunci are cel mai mare cuplu/putere la dispozitie."

Ar avea logica deoarece cu cat tin apasat ambreiajul mai mult, cu atat se aude mai tare sunetul. Ma rog, mi s-a zis ca este uzata placa/discul. Ambreiajul nu patineaza deloc, deci ar mai tine ceva km. Aceasta problema manifestandu-se doar in conditii de 5-6 k turatii cu schimbare super brutala... si mergand asa de 1 an de zile fara inrautatirea sintomului... eu zic sa mai astept.

De curiozitate la urmatorul meeting incerc si pe alt NB sa vad daca la fel face. Probabil nu...

 

 
Eu trantesc toate info aici si din dorinta de a primi sfaturile voastre. Ce credeti? Voua vi s-a intamplat?

 

P.S.: Se auzea de mai demult, cand nu apas ambreiajul haraie rulmentul de presiune cel mai probabil... cand schimbam schimbam tot si rezolvam problema.

 

 

3. Urcand masina pe elevator am observat ca nu are grila la happy face. M-am uitat la poze pe net si aparent nu exista o grila, e direct radiatorul in spate.

 

Rugina? Ceva rugina pe toba, in rest la fel ca in ziua cand am vazut-o in Iasi. Aproape impecabil, vorba lui Aurelian. Sa speram ca va ramane asa mult timp :D

 

 

4. Si ultima "problema" a ramas un zanganit super obscur care se intampla doar in anumite situatii si care va fi greu de dibuit.

 

Ce am observat in perioada asta, in care am incercat sa ma implic activ in mentenanta masinii: Foarte putine serviceuri-mecanici zic: "da domnule rezolvam greierasul ala care te enerveaza pe tine". Majoritatea gasesc cauze mai mult sau mai putin corecte(tampon cutie de viteze) ca sa nu se complice. Altfel spus, nu mai exista pasiune.... Trebuie sa te implici tu si sa inveti tu ca sa speri ca se va rezolva ceva.

 

Va rog sa imi spuneti daca stiti la etrier vine si piesa din poza? Sau trebuie separat sa o comand? Se vede din poza de pe unde se prelinge lichid...

 

In weekend merg la concursul IAC din Bucurestii Noi.Tineti-mi pumnii, it will be a first for me :)

post-18410-0-98649000-1493928115_thumb.jpg

post-18410-0-93485300-1493928127_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. Nu le am cu mecanica dar o problema asemănătoare am întâlnit și eu pe o mașină.Ca sa nu mai hârâie, agățe apăsăm de 2 ori ambreiajul.Prima data o duci pe liber și imediat după apeși din nou și o duci in a4-a.E sfatul unui profan,dar poți încerca.Nu știu care sa fi fost motivul pt că cutia de viteze și ambreiajul au fost schimbate in același timp

 

Trimis de pe al meu Nexus 5X folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica 700€ perechea de etrieri ??? din toate firmele astea nu s ar potrivi nimic ? https://www.pkwteile.de/autoteile/mazda-ersatzteile/mx-5-ii-nb/9429/10907/bremssattel-haltertrager

Normal ca s-ar potrivi.

 

Sa reformulez: Vreau sa iau un produs cat se poate de bun(raport calitate/pret) dar fara sa platesc aiurea un etrier "OEM" care s-ar putea sa fie de fapt facut de alta firma si rebranduit Mazda.

 

De exemplu un etrier Bosch la 700 de Ron cred ca si-ar face treaba fara nici un rabat la calitate. Nu vad utilitatea unui etrier dublu ca pret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Cand ai facut testul initial ai fost intr-un service autorizat Mazda sau multimarca?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, AurelianVoicu said:

Salut!

Cand ai facut testul initial ai fost intr-un service autorizat Mazda sau multimarca?


Salut. Am fost intr-un service de cartier. O compresie si tras de niste fiare pe dedesubt orice mecanic ar trebui sa stie sa faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

In ultima postare va ziceam ca urmeaza prima etapa de la concursul de indemanare.

Intr-o parcare de mall se creeaza un traseu prin plasare de conuri si balize. Esti cronometrat si te distrezi :))

Nu stiu cum e cu alte masini, dar cu o jucarie de o tona, tractiune spate, centru de greutate jos si fara nici un fel de asistenta(sunt eu si masina practic) capeti o viziune unica si complet diferita fata de ce se intampla pe strada.

Am castigat la categoria mea, nu pot considera ca "este normal" deoarece la categoria de avansati Honda s2000 cu tractiune spate si peste 240 de cai a fost intrecuta de catre un hot hatch( Clio RS) cu tractiune fata si ~ 200 de cai. In concluzie cred ca o masina sport cu tractiune spate nu trebuie neaparat sa "bata tot", existand si multi alti factori in joc ....

Maine avem etapa a doua... oare ce se va intampla? Veti afla in episodul urmator :))

Ieri am fost la ST Service Ghimpati ca sa imi schimb etrierele spate. Mi-am bagat picioarele si am luat originali, nu am mai pierdut timpul cu garnituri si kituri de reparatie...

Domnul Doru a reusit sa identifice zanganitul enervant... era o fiara de la evacuare nestransa ca lumea. Urmez sa revin la ei in viitorul apropiat ca sa schimb placutele de pe spate, garniturile de la schimbatorul de viteze si cine stie, poate chiar mai taiem din rugina de pe stalpul A...

 

 

 

IAC Etapa I :

 

Incheiere:

Foarte interesant, azi dupa ce m-am dat cu Miata pe circuit, am dus-o la garaj si am plecat in oras cu masina de zi cu zi, un Rover 75 de 1.6 tone si vreo 200 de cai. Am avut o usoara senzatie de ireal, trecerea de la 1 tona in care simti fiecare G la o limuzina care desi te baga in scaun si pe hartie imi face Miata la acceleratie.... nu se simte nimic.. Vreau doar sa zic sa incercati sa conduceti una dupa alta doua masini complet diferite... e o senzatie WOW.

----------

Viata e frumoasa. Iar o miata iti arata ca nu trebuie zeci de mii de euro pentru micile placeri. 4000 sunt de ajuns.

--

Andi

 

 

 

 

 

18589138_310483619382567_6845066913423407906_o.jpg

18815189_1482818901783035_127980753002823058_o.jpg

18879952_1737982672885790_2923633053132566989_o.jpg

IMG_0001.JPG

18891461_10154454754055766_7196699994347092179_o.jpg

18952530_737355599772335_8194809432775920077_n.jpg

IMG-20170507-WA0012.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai gata cu puturoseala ca nu am mai scris de mult.

Hungaroring 2017 :

Cum de mult vroiam sa vad cum este live la Formula 1, am luat bilete, m-am urcat in Miata si am purces la drum.

Nimic interesant de raportat, in afara de faptul ca in Budapesta in 3 zile am vazut vreo 10 Miate in total, iar la drum lung nici una. Se confirma regula ca la drum lung nu prea ies Miatele :(.

5988880b89545_JurnaldebordBudapesta2017.thumb.jpg.4bc17f27169ea3d49e2cbf90d2f40607.jpg

20471777_1409466065773361_1625195700_n.thumb.jpg.f0501d8eb526b662cbbe95133af541d1.jpg

Budapesta.thumb.jpg.734f0b291fc2d309a66e657ad5e970dc.jpg

59897c26688f5_Ladyofthenight.thumb.jpg.3c758c27da2c989909e0bd0be62986c3.jpg

Ferarri.thumb.jpg.cc61feddf6753304626fdef9e5b08658.jpg

La intoarcere, inainte sa plecam, eu ca sofer model, am zis sa verific toate zemurile. Stiam ca nu pierde ulei de cand o am si mai stiam ca am problema cu joja care intra greu in canal. Ete ca, atunci cand am vrut sa o bag la loc, nu a mai intrat...deloc. Dupa vreo o ora de incercat m-am lasat pagubas, am sunat la service sa imi confirme ca trebuie joja/capac/dop ca sa nu iasa uleiul pe acolo. Am facut un "dop" dintr-o carpa si am mers cu inima cat un purice 1000 de kilometri pana acasa.
Am inlocuit canalul si joja(era infundat canalul), normal ca nu a pierdut deloc ulei sau alte prostii...

IAC:

In rest, am mai participat la o etapa de indemanare la Fagaras unde am luat locul doi, fiind invins de un BMW E36 325 diesel :sorry:.

Filmulete:
Fagaras runda 1

Fagaras runda 2

Simt din ce in ce mai bine masina si limitele ei. Deoarece cauciucurile si placutele de frana sunt pe duca... m-am hotarat sa imi iau ori Yokohama Advan sau Hankook RS-3/RS-4.
Cele vechi sunt 195/50 R15 , sa vad daca gasesc unul din modele pe 205 sau 215, cred ca ma ajuta la aderenta.

Iar la placute de frana... ma tot gandesc intre OEM si Aftermarket "sport". Un coleg mi-a recomandat EBC Yellow Stuff, am citit destule horror storyuri despre ele. O alternativa mai buna cred ca ar fi Hawk HP+.

http://blog.caranddriver.com/performance-brake-pads-compared-hawk-hps-hawk-hp-plus-ebc-yellowstuff/

Din graficele din articolul de mai sus, la 5-10  zile de Autocross pe an cu sesiuni de maxim 1 minut, cred ca OEM e de ajuns.

Voi ce parere aveti?

 

Va atasez si link la fuely.com unde am centralizat consumul in ultima vreme. Bucuresti -Budapesta am avut un consum mediu de 7-8% decapotat pe autostrada cu 120-130 km/h.

http://www.fuelly.com/car/mazda/mx-5_miata/2002/pajeroking/612763

Cam atat... masina este tanc... intr-un an si jumatate de cand o am nu m-a lasat niciodata la greu.

Jinba Ittai.

--

Andi

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now