darkmen

Eroare P1295-injectoare//Mazda 3 (BK) 1.6 DI 109 CP

8 posts in this topic

Salut,
 
Va rog sa ma ajutati cu o problema. Detin o mazda 3 1.6 diesel 109CP (cod motor Y601) PSA. Masina este folosta zilnic, dar intr-o zi, cand trebuia sa plec la un drum lung, masina a refuzat sa mai porneasca, fara alte simptome in prealabil. Am plecat la drum cu alta masina, la intoarcere, am incercat sa o pornesc iar, dar a fara succes. Am schimbat si bateria cu a unui prieten(desi bateria era buna), am alimentat cu curent, dar degeaba, ea refuzand sa porneasca.
 
In fine, am tractat masina la un service unde deja eram programat pentru schimb de saibe cupru, oring-uri adminisie si garnituracapac culbuturi, iar in service, pe tester, a aparut eroarea Eroare injectorul 2 si 4, P1295 - injectoare.
S-au demontat injectoarele si au fost duse si testate la un atelier separat. In urma testarii, s-a dovedit ca injectoarele sunt bune.
Injectoarele au fost montate inapoi pe masina, dar aceasta tot refuza sa porneasca(chiar si cu sparay) iar pe tester este indicata eroarea P1295-injectoare.
Oare de la ce apare aceasta eroare si ce ma sfatuiti sa verific?
 
Va multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km are masina?

Incearca totusi la un service Peugeot,ei cunosc mai bine acest motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km are masina?

Incearca totusi la un service Peugeot,ei cunosc mai bine acest motor.

275.000Km. La service-ul Peugeout nu se potriveste interfata (nu citeste tot) Softul de diagnoza e diferit de Ford/Mazda-IDS, iar la reprezentata Ford, am apelat mai demult si nu au cei mai specializati angajati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A verificat cineva instalatia electrica ?

La asta ma gandeam si eu.Multumesc de sugestie.

O sa cer verificarea instalatiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu trebui sa ceri tu , meseriasii trebui sa iti prezinte un plan de reparatii .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este pertinenta afirmatia ta, dar in acest moment, am o vaga impresie ca sunt depasiti de situatie.

O sa le spun maine sa verifice, conform atasamentului, gasit, dupa cateva "sapaturi" pe internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, astazi s-au refacut reverificarile cu o diagnoza cu VDS(anterior s-a facut cu o dignoza bosch), verificat mufele de la injectoare, s-a rulat test de presiune pentru pompa de inalta presiune..etc.

Concluzia a fost ca PCM-ul este dus, nu da comanda la modulul de injectie.

Se pare ca vinovat de aceasta cauza, este alternatorul, acesta fiind reparat (schimbata puntea de diode) in urma cu un an si ca e foarte posibil ca acesta sa fi descarcat tensiuni mai 16-17V si ar fi afectat PCM-ul. Se pare ca aceasta, este o problema frecventa la modelele Ford cu acelasi model.

Sugestia a fost inlouirea PCM-ului si a alternatorului cu unul original (nou sau SH) si rescrierea softului original pentru versiunea EUR3 pe noul PCM.

PCM-ul meu cred ca este bosch EDC16. Oare se potriveste un PCM de la un model cu EUR4 (include DPF) in caz ca nu gasesc exact modelul meu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now