Aditu90

Regenerare DPF

53 posts in this topic

Salutare băieți si bine v am găsit.Intrucat după ce mi am achiziționat masina(6 2017 2.2 diesel at) am stat foarte mult sa ma interesez ce si cum cu DPF si am găsit cu greu, as vrea sa va ușurez puțin bătăile de cap si stresul cu regenerarile..oameni buni treaba e simpla : in momentul când filtrul își face regenerare pictograma cu motorul din meniul i-Eloop este de culoare cenușie,la fel si când apa are sub 50 grade tot aceeași culoare o are...si in plus de asta o sa vedeți ca nici nu se încarcă liniile din pictograma in momentul regenerării...pe scurt ochii pe pictograma i-eloop si daca apa are peste 50 grade in mers si motorul încă nu este înconjurat de culoare albastra e clar filtrul in regenerare(nici i stop nu acționează).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim, dar aceste informatii sunt pe forum :)

De asemenea tonalitatea motorului este putin diferita si consumul mai mare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut vvede, stiu ca exista informațiile dar sunt amestecate prin jurnale de bord, prin discuții generale si ma gandeam ca nu toti au răbdare sa caute ore întregi :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e niciun roman mai ingenios care sa-si puna un LED pe undeva care sa indice regenerarea DPF si sa fie comandat de un modul conectat in OBD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca se poate face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca la unele masini daca nu cumva la toate atunci cand incepe o regenare intra in fct mai multi consumatori. Am un prieten cu o Insignia care are un led legat nu stiu unde ca sa vada ca a inceput regenerarea....dar nu stiu de ce anume, parca are o problema ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Opel pot sa vorbesc in cunoștința de cauza pentru ca am un prieten foarte bun cu o Insignia diesel. Băieții au observat ca in momentul regenerărilor computerul de bord pornește cei mai mari consumatori printre care si degivrarea oglinzilor/lunetei...drept urmare au legat un led acolo care se aprinde când intra degivrarea...dacă nu ai dat tu comanda si se aprinde ledul înseamnă ca e in regenerare...plus ca sta ceva mai turata, plus consum mai mare

 

Si doua poze...

post-15814-0-57393600-1489780974_thumb.jpg

post-15814-0-05571500-1489780985_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A deci asa "se poarta" la Opel! Dar care e faza? Uite la Mazda nici eu nu prea simteam cand isi face regenerarea, dar am intrebat aici, mi-au spus colegii, am urmarit si .....acum stiu. Nu imi trebuie musai led.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbim de regenerare la relanti din ce am citit.

 

Dar in mers, ce si cum se intampla ? Ati surprins vreuna in mers constant sau e poveste ? La mine (Ford) le-am surprins numai cu motorul la relanti, consum instant crescut si miros de ars si se ridica un pic turatia. Culmea ca masina in momentu ala parca are putere mai mare, am auzit variante in care puterea e mai mica....

 

La aia cu degivraea pornita fara voia ta....pare cam SF. As zice ca masina are o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele in mers sunt mai greu de "reperat" pentru ca nu mai ai indicatorul i-stop in bord sa te ajute. Dar daca stai pe meniul cu consumul sau cu i-stop, e usor, aceleasi indicatii: consum mare de tot (bara plina, peste 15) si icon-ul pentru motor este gri in meniul i-stop. De altfel se termina mult mai reped, logic.

 

Eu am auzit doar de varianta cu "trage mai bine", nu si mai prost, si parca a explicat cineva (mituc?) si de ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai "babeste" daca o iei.....cred ca amestecul e mai mare...ca sa zic asa datorita motorinei in exces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa stiam si eu dar am zis sa nu zic prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare colegi de forum. de ceva timp am o nelamurire cu filtru de particule si cu regenerarile acestuia.
de vreo 7000-8000 km il tot verific, sa vad din cat timp in cat timp isi face o regenerare si cat dureaza. din calculele mele reiese ca isi face intre 150-220 km (si inainte de revizie si acum la fel dupa revizie), indiferent ca merg turat sau nu cu ea, indiferente ca este oras sau in afara orasului/autostrada (as zice ca: mers in oras isi face de la 150km, iar pe autostrada intre 200-250km). durata ciclului este de 30-35min in oras iar pe autostrada undeva la 20min. consumul crescand  considerabil de mult; pana acum am alimentat de la mol cu motrina normala.

acum vin cu urmatoarele intrebari: este normal sa isi faca atat de des? pentru ca mi se pare fff des. distanta dintre regenerari poate fi influentata si de carburant daca este normala sau premium?
apoi chiar trebui sa stai cu ochii pe el sa vezi daca isi face sau nu regenerare, daca poti opri motorul sau nu? adica mi se pare destul de stupida chestia... ajungi la destinatie si opa... nu poti opri motorul; trebuie sa te mai plimbi un pic ca isi face regenerare. sau dupa ce faci un drum gen: sebes-bucuresti, cand ajungi acasa ce sa vezi? ca trebuie sa te mai plimbi vreo 20-30 min, ca nu poti opri motorul pentru ca isi face regenerare filtrul de particule.

din discuti cu diverse persoane care au diverse marci, nici nu stiu ce si daca masinile lor au asa ceva, sa isi faca regenerare.

chiar nu au reusit sa faca nimic pe aceast tema, sa nu ii mai porti de grija?
adica chiar toata lumea are aceasta grija sa stea cu ochii in patru pe i-stop/i-loop (sau alte variante pt alte marci) sa vada daca poate opri sau nu motorul?

daca ar fi fost atat de daunator de ce nu au pus un sistem de avertizare sau ceva de genul....

 

va multumesc mult si sper sa nu va plictisesc, dar nu am reusit sa gasesc nici o informatie concreta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie mi se pare ca durata ciclului de curatare e foarte mare- 30-35 de min ?

la Alfa Romeo 159 durata era de max 10 minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) E vina Mazda ca a pus o iconita care se face gri cand incepe regenerarea. Celalalte masini nu au si uite ce linistiti sunt. Asta nu inseamna ca nu ajung sa faca regenerari statice in curtea service-ului.

 

2) Nu e nici o smecherie daca intrerupi regenerarea. Va incepe data viitoare cand are ocazia. Toata schema este sa nu faci asta in mod repetat deoarece s-ar putea pana la urma sa se infunde.(de exemplu daca faci doar drumuri de cate 5km atunci nu va apuca niciodata sa isi faca regenerarea)

 

3) Regenerarea pare sa tina cont de cat combustibil ai ars. Daca ai consum mic( de obicei extra-urban) atunci regenerarea poate incepe si la 270km(testat de mine)

 

4) Timpul in care isi face regenerarea mai depinde si de turatia motorului. Cantitatea de motorina post-injectie este mai mica atunci cand turatia este mai mica. Astfel poti sa ai variatii de la 10 min la 25 min.

 

5) De recomandat ar fi sa schimbarea uleiul la fiecare ~10k km si cu asta basta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mie mi se pare destul de mult mai ales ca in regim de autostrada dureaza si atunci cel putin 15min, sa nu mai zic de consum....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma gandesc ca regenerarile se fac mai des pentru ca incep la un nivel mai scazut de incarcare al filtrului tocmai pt a nu conditiona utilizatorul sa aiba grija.

Ex. La Mazda incepe - sa zic - la 40% incarcare. La altii incepe la 70%.

Daca la 70% ratezi 3 regenerari ai cam incurcat-o. La 40% poti sa ratezi cateva ca nu ai probleme cu filtrul. Nu vorbesc de nivelul uleiului.

Cifrele sunt "din burta"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerarea la Mazda mea dureaza max. 10 min in oras, si se face la intervale de cam la 300 - 400 km. Pe autostrada regenerarea se reduce la 5-7 min si creste intervalul de kilometri dintre regenerari.

 

Opelul pe care l-am avut inainte era mult mai destept, in sensul ca isi termina singur regenerarea si dupa ce motorul se oprea, mai dura cam 2 minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opelul pe care l-am avut inainte era mult mai destept, in sensul ca isi termina singur regenerarea si dupa ce motorul se oprea, mai dura cam 2 minute.

Pe bune?!? Cum adica isi continua regenerarea dupa ce opreai motorul? Ce indicii aveai ca se intampla lucrul asta? Zau e prima oara cand aud asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opelul pe care l-am avut inainte era mult mai destept, in sensul ca isi termina singur regenerarea si dupa ce motorul se oprea, mai dura cam 2 minute.

 

Da, prin puterea mintii :))))))

Cum sa faca post-injectie daca motorul este oprit ? Nici de presiune nu are nevoie pentru ca ce se arde in DPF se transforma direct in aer  si asta iese singurel de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciupacabra, cati km are si ce an este masina? poate este vb de un update de soft ma gandesc....

de unde bagi motorina? si de care? poate fi acesta un factor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce CRED ca a vrut sa zica @ciupacabra este ca daca nu termina o regenerare la urmatoarea data cand se intruneau conditiile (temperatura etc) reincepea. Si daca deja curatase jumate mai avea putin pana termina - dpmdv e logic si cred ca se intampla la toate Diesel-urile cu DPF nu doar la Opel...

 

LE. Opel cand a lansat Astra H (prin 2004) pusese un martor in bord care se aprindea cand se regenera DPF-ul. Pt ca manualul nu era/este citit clientii veneau in service de fiecare data cand DPF-ul se regenera. Motiv pt care martorul a fost dezactivat si se mai aprindea doar cand era nasol tare.

Personal mi-ar placea ca la o masina Diesel sa am o optiune in BC care sa indice gradul de incarcare DPF si ceva atentionari cand chiar trebuie terminate regenerarile.

Ex. La 60% incarcare se incepe regenerarea pot sa opresc. La 80% warning tre' sa o termin.

Nu stiu insa daca vom mai apuca astfel de implementari (vezi AdBlue, electrice, turbo-ascutitori etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce CRED ca a vrut sa zica @ciupacabra este ca daca nu termina o regenerare la urmatoarea data cand se intruneau conditiile (temperatura etc) reincepea. Si daca deja curatase jumate mai avea putin pana termina - dpmdv e logic si cred ca se intampla la toate Diesel-urile cu DPF nu doar la Opel...

Neah, sunt sigur ca ii ramanea electroventilatorul pornit si el credea ca se continua regenerarea.

Asta explică si cele ~2 minute :))

 

Oricum, tot postul este un nonsens. Nu cred ca are rost sa mai despicam firul in 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe scurt.....eu prefer asa ca la Mazda.....la x km in oras regenerare....la x km in afara rgenerare. Ai ratat una incepe iar.

Inainte am avut VAG....si am avut probleme cu ambele....si Audi A4 2013 si Skoda Rs 2010. Am facut la regenarari in service de mi-au iesit pe ochi. Iar eu nu am tinut nicio masina strict pe urban....nu e sapt sa nu fac macar un drum de Bz-Buc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now