Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
Akbhar

Mazda 6 SPC G165 AT, Soul Red

88 posts in this topic

Salut.

După o perioadă de căutări am decis că cea mai potrivită pentru nevoile mele este configurația din titlu. Nivelul de echipare este Attraction, singurul disponbil cu motorul de 2l și cutie automată. Am dat comanda și, teoretic, ne vedem la sfârșitul lunii octombrie. Până atunci rămâne doar să aștept și să mă gândesc la câteva accesorii ce vor trebui luate. Adică:

  • anvelope de iarnă.
  • tăviță de cauciuc în portbagaj
  • cameră pentru marșarrier
  • bare transversale plafon
  • huse interior

Să le iau pe rând.

Anvelopele de iarnă - sunt încă indecis dacă să iau pe 17", refolosind jantele originale, sau să achiziționez un set de jante pe 16" și anvelopele potrivite. Aș prefera soluția din urmă, am înțeles că nu sunt limitări tehnice și îmi convine să am anvelope mai înguste iarna, dar dimensiunea respectivă nu e trecută în CIV. Dacă aveți sugestii, vă rog...

Tăvița pentru portbagaj, ceva dedicat, pare o dotare obligatorie, mai ales că vor fi cărate bicilete, căcurioare pentru copii etc. La mașina anterioară o astfel de tavă și-a justificat costurile când am vărsat în portbagaj o sticlă cu must. Nu a curs nimic pe mochetă, tava s-a spălat rapid în cadă. Nu vreau să știu cum ar fi mirosit mașina după.:Sick:

Camera pentru marșarier e o dotare destul de utilă, mai ales că acasă parchez într-un loc destul de strâmt. Din pacate nu este dotare de fabrică. Am văzut că se poate pune aftermarket, rămâne să mă decid dacă la dealer sau în regim DIY.

Bare transversale plafon sunt în coada listei de accesorii, nu vor fi necesare la început.

Husele de interior - nu pot spune că le agreez în mod deosebit, dar s-au dovedit utile la mașina anterioară. Am avut unele dedicate pentru modelul de mașină, din material echivalent cu dotarea din fabrică de la VW. E bătaie de cap cu montatul/demontatul, dar se pot spăla și e mai ok decât curățarea profesională a tapițeriei. Văd că există ca alternativă și o protecție pentru banchetă care se pune sub scaunele pentru copii, să văd dacă sunt suficiente.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru alegere :D si asteptare usoara.

Iti urez sa nu ai ghinionul care l-am avut eu cu a mea :)) 

Legat de anvelopele de iarna, eu as sugera sa nu-ti bati capul cu cele de 16. JAntele de 17 au destul balon astfel incat sa nu ai nicio problema cu ele, ca sa nu vorbim de faptul ca si cele de 17 par relativ mici pe masina asta. Dar na, form over function, sau invers, tu decizi pana la urma.

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-mi plac mie oamenii astia atat de entuzismati incat deschid jurnale de bord uneori si inainte sa dea comanda, urmand o serie de mesaje de categoria sfaturi de achizitie. Si cand ma gandesc ca eu mi-am facut cont abia in ziua cand am primit-o... Bine, am cumparat-o din stoc. :BigGrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, nu prea mă interesează aspectul, prefer funcționalitatea. Altfel ar trebui să țin mașin sub un glob de sticlă.

@sleepwalkersas:Aparent combi, benzină și automat nu e o combinație prea populară, deci nu am avut noroc de ceva luat de pe stoc. Jurnalul de bord l-am deschis ca să urmăresc mai ușor evoluția și eventual să mai capăt ceva sfaturi de proprietari.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Eu am pe a mea pt iarna jante pe 16 cu anvelope 215/65, iar aceasta dimensiune este trecută în carte.

Dacă până în octombrie e timp lung, am văzut in showroomul BDT Calea Griviței o Atraction wagon, 2017, AT, 2.0  gri. Dacă te grăbești , da-le un telefon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi, e târziu deja, am dat avansul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare... ai avut cumva kia inainte?

referitor la anvelope eu recomand sa iei pe 16 chiar daca nu sunt in carte... nu te duci si tu la itp cu ele si gata...

era tot la bdt una soul red combi attraction cu livrare in iunie... ca ma interesa pe mine dar momentan inca nu sunt convins... ma bate gandul la g192... pe mazda 6 evident ca la cx5 nu prea ma incadrez...

in rest felicitari pentru achizitie si daca nu e cu supararea sau confidential care a fost pretul final??

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încă mai am Cee'd-ul.

Eu am mers inițial la drive-test pentru CX-5 - faină mașina, dar are bancheta ceva mai mică decât M6, portbagajul marginal mai mic, tracțiunea intergrală nu era un criteriu decisiv, iar diferența de preț destul de mare între cele două, m-au făcut să aleg Mazda 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda corect, hai sa ne dam cu parerea legat de orice, ca doar asta ii sport national...

Daca iti tragi anvelope care nu-s omologate pentru masina ta si faci un accident, poti fi sigur ca asiguratorul o sa se lege de absolut toate detaliile care o sa ii permita sa nu-ti despagubeasca dauna sau sa faca doar o plata partiala. Da' ii OK, ca dupa aia te poti duce la colegu' BondaliciRazvan sa iti plateasca el reparatia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai patit tu asa ceva? Sau stii pe cineva care a patit? Eu am fost implicat in accidente si nimeni niciodata nu a facut poze la anvelope sau jante decat daca erau avariate. Si pana acum mazda 6 venea si cu 16 omologat... acum se pare ca nu le au mai trecut.  Chiar eu am pe masina jante pe 16 de mazda 6... daca vrei sa fii si legal mai dai ceva la rar si le treci in carte...

Oricum varianta cu schimbat de anvelope pe aceleasi jante chiar nu o recomand. Fiecare este liber sa faca ce vrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe M6 2.2D sunt omologate pe 16. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, BondaliciRazvan said:

Si pana acum mazda 6 venea si cu 16 omologat... acum se pare ca nu le au mai trecut.

Este ca la orice contract: nu scrie nu exista. :down:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu sunt trecute de 16" în carte, nu pun. Nu îmi bat capul cu omologare la RAR & stuff. Să văd CIV-ul și decid atunci.

PS: Numărul pe față se poate prinde cu dublu-adeziv pe bară? Sau suportul acela e montat din fabrică?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suportul e montat din fabrica, dar cred ca poti lipi nr cu banda dublu adeziva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinile nu vin cu suport din fabrica.Ala il monteaza dealerul. Dar nu cred ca poti sa faci treaba cu dublu adeziva direct pe bara ca din cate vad eu nu ai loc. Adica placuta cu numar va ramane in partea de jos in aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pare că numărul se poate prinde doar jumatate de bară, partea de jos ar fi în aer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce incerc eu sa spun este ca sunt 2 suporti pentru numarul fata

1 - cel care se prinde pe bara (ca-l pune dealer-ul sau il pune fabrica asta nu stiu)

2 - cel in care se monteaza numarul si care are logo-ul dealer-ului etc.

Cred ca numarul - tabla - se poate prinde cu banda dublu adeziva pe suportul 1

numar.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu speram să nu fie nevoie nici de suportul #1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci, ai putea desface si suportul 1 si sa gauresti numarul - tabla - si-l prinzi cu suruburi...

LE Dar de ce ai dori sa renunti la suport? La portbagaj DA sunt de acord cu tine ca face zgomot cand inchizi capacul - asta as vrea sa fac eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident, e doar o chestiune de estetică. Mi-a plăcut cum arată mașina fără număr pe față.

La Kia am lipit pe suportul de număr profil izolator pentru uși luat din magazinele de bricolaj, ca să strangă bine suportul de tablă. Am scăpat astfel de zdrăngănitul de la închiderea haionului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh? Poti pune te rog 1-2 poze de la Kia? Ca nu cred ca am inteles prea exact. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit ceva de genul ăsta:

 

135039.jpg

Am găsit de culoare neagră, la metru, destul de ieftin. L-am lipit de suportul de număr, să preseze pe tabla haionului când e fixat suportul. Nu e o chestie profi, dar nu mai zdrăngăne.

O să pun poze diseară.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa faci treaba ca lumea, ia Bison Car Tape de la orice magazin de bricolaj si lasa experimentele. Fa "risipa" de banda pe interiorul numarului dupa ce l-ai curatat bine in prealabil cu un burete inmuiat in apa cu Fairy, si nu dai numarul jos de pe masina nici cu nucleara. Poti sa bagi linistit inclusiv lancea cu presiune intre numar si bara, ca tot nu se desprinde. Doar cu fir de nailon si multa forta reusesti sa-l dai jos.

Ideea e sa aplici banda pe o suprafata curata, sa fie cald afara ca sa faca priza buna si sa aplici putina presiune pe numar cand il lipesti. Dupa, mai degraba pica bara de pe masina decat numarul de pe bara :) eu am folosit asa ceva pe ultimele 3 masini si e extra: nu se dezlipeste, nu vibreaza.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O poză nereușită cu profilul flexibil sub suportul de număr.

IMG_20170623_073050.jpg

 

@Bwwlan: La Mazda numărul va fi montat cu Car Tape.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now