Sign in to follow this  
Followers 0
thefane

Troncanit la ?suspensii? fata...

64 posts in this topic

Salut, am si eu de ceva timp o problema: imi troncane ceva la suspensii pe fata, mai ales in stanga. E troncanit distinct, nu zgomotul (de altfel destul de puternic la Mazda 3) de lucru al suspensiilor. Se aude pe denivelari (doh), mai ales dimineata cand masina e rece (in timpul zilei devine din ce in ce mai putin pregnant, si nu ca ma obisnuiesc eu).

A aparut de vreo luna si ceva, dar nu parea ceva f grav, am asteptat pana la revizia de 45k sa le spun la service sa verifice. Am facut revizia la Arian. Ei mi-au zis ca au verificat zgomotul si ca nu e de la suspensii ci de la caseta de directie :shock: .

Am zis evident: "ok, cu atat mai mult, rezolvati, masina e in garantie". Dupa multe insistente am aflat ca au facut cerere pe ganrantie, dar aceasa a fost refuzata de la Viena (Mazda Austria).

Am ramas siderat: cum adica sa refuze unul de la un birou din Austria o cerere a service-ului care chiar a vazut masina si zice ca e nevoie de piesa respectiva. In plus, discutiile s-au prelungit pana in luna decembrie cand mi s-a spus de la Arian ca oricum degeaba ma agit, ca cel care aproba garantiile la Viena a intrat in concediu pana in ianuarie, si ca practic in aceasta perioada nu se mai dau piese la garantii la Mazda in Europa :shock: (se pare ca nu toate piesele au nevoie de aprobare, dar alea care au...)

Am insistat ca nu e acceptabila situatia, si cei de la Arian, care erau la randul lor neputinciosi, m-au pus in contact direct cu seful de la garantii Mazda pe Romania. Acesta mi-a explicat situatia, din pct lor de vedere exista o umbra de justificare a refuzului in necunostiinta de cauza. Cert e ca m-am intalnit cu dansul sa vada el insusi masina si despre ce e vorba. Evident ca in dimineata respectiva, pt prima oara dupa mult timp, masina nu mai troncanea. Si evident ca nu a avut ce sa constate... Urmeaza sa incerc si alt service, probabil BDT, si sper ca Murphy sa mai ia o pauza, si sper ca daca 2 dealeri o sa fie de acrod ca masina are probleme, atunci o sa se acorde si garantia. Intre timp troncanitul e inapoi iar eu scrashnesc din dinti si eu imi jur ca nu imi mai iau Mazda (cel putin pana se incalzeste masina...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ciudat sa fie de la caseta de directie fara ca bieletele si/sau capetele de bara sa nu aiba nimic. De obicei alea pocnesc inaintea casetei iar acel troncanit/balanganit care se aude la trecerea peste denivelari e de obicei de la capetele de bara, si eventual bielete. Daca ai cum eu zic sa mai verifici undeva.

 

P.S.: cind trec peste denivelari eu pur si simplu las volanul din mina. El se misca in toate partile dar masina merge drept (daca si terenul e drept). Evident nu fac asta la mai mult de 40Kmph si-s in permanenta cu mina pe el gata sa string colacul si sa trag invers daca e cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa incerci si BDT. De cate ori am fost la Arian cu o problema mai dificila ( de exemplu demontat subwoofer, ha ha), nu au fost in stare sa o rezolve.

 

Nu am nimic cu ei, asta am constatat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, exact aceeasi chestie o am si eu. Un troncanit, nu foarte tare, dar altfel decat "troncanitul" normal, mai ales pe denivelari scurte. Am fost la service si la fel mi s-a spus ca ar fi caseta de directie. Am vrut sa comand, dar apoi m-am gandit sa mai merg si in alte parti si am mai mers apoi la Volvo, Peugeot si inca unul (chiar nu imi vine deloc numele in minte, ca nu e service specializat pe o marca). Toate trei service-urile au spus ca nu e de la caseta de directie si nici jocuri nu sunt pe nicaieri (deci cu alte cuvinte, dupa parerea lor masina e sanatoasa).

 

La mine se aude mai mult cand este cald/uscat afara si in acelasi timp se aude si un scartait cand dau de volan (un scartait infundat, gros). Imediat cum e umezeala afara, nu se mai aude. Imi ziceau oamenii ca poate fi si de la nu stiu ce bucsa care se dilata si atinge pe bara de torsiune... :shock:

 

Pana la urma, o sa astept pragul de 60.000 si vad atunci ce fac. Daca afli ceva, da un reply te rog ca eu n-am avut succes pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat de relevant este, insa Peugeot-ul meu prezenta aceleasi simptome. Am fost la cateva service-uri si mi-au identificat de fiecare data un pivot uzat la o roata din fata. Initial banuiau bieletele sau capetele de bara, deci e posibil ca si problema ta sa fie prin zona asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La mine se aude mai mult cand este cald/uscat afara si in acelasi timp se aude si un scartait cand dau de volan (un scartait infundat, gros). Imediat cum e umezeala afara, nu se mai aude. Imi ziceau oamenii ca poate fi si de la nu stiu ce bucsa care se dilata si atinge pe bara de torsiune... :shock:

 

Pana la urma, o sa astept pragul de 60.000 si vad atunci ce fac. Daca afli ceva, da un reply te rog ca eu n-am avut succes pana acum.

 

Posibil de la rulmentul de la telescop

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare! am vazut topicul si m-am gandit sa va vin si eu in ajutor cu o parere apropo de trconcanit.am avut si eu n troncanit f suparator.se auzea parac ciocneam 2 scanduri de lemn.unele persaone care erau in masina l-i se parea ca se aude de unde va din spate.la unele ca e din fata iar mie m-i s eparea ca e undeva in fata dreapta.am fost cu masina la BDT , am facut o proba cu ea prin oras apoi am lasat-o acolo si pt o verifcare de 20K de km.cand am venit masina era gata si troncanitul mi-au zis ac era de la pompa de presiune de la servodirectie care era cazuta de la locul ei.functiona ce-i drept da era cazuta din locasul ei.reparatia m-a costat destul de putin iar troncanitul a disparu.tot asa banuiam si eu.caseta, bucse, bilete...ma bucur ca nu a fst mai grav.va recomand sa verificati si treaba cu pompa deoarece din cate am citit si la voi sunt cam aceleasi simptome ca la mine.mult noroc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut astazi de dimineata am observat si eu un troncanit(tot atunci cind treceam peste denivelari sau gropite) insa mie mi s-a parut ca se aude de undeva din spate desii prietena mea spunea ca ei i se pare ca se aude din fata.dupa 20 minute de mers nu se mai auzea ... asta cind s-a mai incalzit masina.initial am crezut ca e ceva de prin portbagaj dar dupa ce a disparut mi-am dat seama ca sunetul era de undeva din alta parte.un coleg de servici mi-a spus ca e posibil sa-mi fi ramas ceva gheata pe amortizor si ca atunci cind s-a incalzit a cazut.sper sa aiba dreptate daca nu acum la revizia de 15 k pe care probabil o sa o fac la sfirsitul lunii o sa merg la service si o sa le spun si de aceasta problema.sper ca si colegul meu sa aiba dreptate si sa nu fie vre-o problema cu masina.gropi nu am luat denivelari mai usoare insa am luat.dar nu cred ca se poate strica ceva doar de la niste amarite de denivelari.e ciudat mai ales ca eu merg foarte prudent si oarte incet cind e vorba de drum denivelat.daca si miine face la fel sau acum cind o sa plec de la servici atunci la service direct.numai bine va doresc

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de la frig. Dimineata a troncanit si la mine primele 15 minute, pana s-a incalzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cind am plecat de la job nu a mai troncanit.sper sa fie e in regula,teoretic nu ar avea ce sa se fi stricat ca nu ar fi avut de la ce.oricum o sa mai monitorizez problema sa vedem daca mai apare.sper sa nu apara din nou numai bine...:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si La Multi Ani tuturor !!!

 

:shock: ... ar trebui sa fiu socat de ceea ce este scris in acest topic ?!?!...nici nu stiu...

 

Pai, sa existe probleme cu mirifica cutie de directie la M3 ...asta chiar e o problema, mai ales ca majoritatea aveti ca si mine masinile in garantie. Adevarul este ca si eu cand ma duc la serviciu unde am loc in parcarea subterana la -3 o iau printr-un fel de melc (panta e destul de abrupta iar rotile virate aproape la maxim) si cand ajung jos de tot si indrept rotile parca aud un fel de scrasnet, pana acum nu prea i-am dat atentie, dar vad topic pe tema "troncaniturilor/scartaiturilor pe la roti" :(

...ce sa inteleg din ceea ce scrieti si voi + problemele pe care le-am avut si eu pana acuma (2 piese schimbate pe parte de electric - pe garantie in 10000 de Km), greieri, si ma repet ca o moara hodorogita...joc planetare care-i din cutie ce sa-o mai zdranganim si mi s-a zis ca e "joc tehnic"; condens stopuri...mai rau ca la logan...sa continui...?!?!...pai continui, sa spun toate pacatele, vopseaua e zob...am reuit s-o zgarai cu unghia dimineata somnoros fiind...

 

P.S. Nu sunt carcotas, si nici nu vreau sa fac antireclama, dar pentru masina asta am trecut si eu in randul miilor, milioanelor de datornici bancari si nu vreau sa ma gandesc ca mi-am luat tzeapa pe doua parti, ca-mi luam logan si nu mai faceam nici credit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

va anunt ca si astazi am auzit un troncanit discret parca pe fata dar doar unul pina la job.oricum ma duc la revizie cu ea si o sa semnalez problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, asa ca sa stiti:

Troncanitul s-a agravat masiv. Se aude practic tot timpul, si la denivelari din ce in ce mai mici, abia perceptibile. Abia mai merg cu ea pana la servici si inapoi (si e vb. de Ploiesti, unde drumul dureaza literalmente 3 minute). Maim mult, la curse mai mari ale suspensiei (gen coborat incet o bordura), cand e f rece, scoate un scartzait ca de unghii pe tabla, e de-a dreptul hilar, zici ca se face bucati...

Asta dupa ce acum 6,000 km am semnalat problema la Arian, mi-au zis ca e de la caseta de directie, dar cererea le-a fost refuzata pentru ca ei cer prea multe casete de directie :shock: si directorul ganratii Mazda Romania mi-a zis in persoana ca sa incerc sa obtin si opinia altui service. Am programare sambata dimineata la BDT. Sunt curios ce o sa zica... Nu cred ca la cum face acum e posibil sa nu mai faca nimic fix dimineata aia (asa cum (n-)a facut cand m-am intalnit cu tipul de la garantii). Apropos, Vlad sau cine e pe la BDT...? Esti cumva pe acolo Sambata la 9?

Oricum, urmatoarea nu cred ca mai e Mazda :( pt ca:

- greieri

- discuri de frana fata schimbate la 35k, la 50k deja incep sa bata din nou

- suspensia fata varza la 45k (sau directie, sau ce naiba o fii)

- trebuie eu client sa spal rufele diferitilor dealeri si ale statisticilor lor de cereri de garantie, sa ma duc la service-ul Y pt ca in service-ul X Mazda nu are incredere...? WTF?!

- sistem de sunet de toata jena, atat ca auditie, cat si tunerul radio

- insonorizare... sufletu

- cand e parcata cu o roata pe bordura (deci potential torsionata), hayonul loveste intr-o margine si se inchide mai greu... ce spune asta despre rigiditatea caroseriei?

- jante din fabrica de toata jena, de o tona, doar pt a putea spune ca sunt de 18"?

- am deja cea mai performanta Mazda in fabricatie, asa ca urmatoarea ce sa fie... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scirtiitul ala cind e masina rece e de la trasnaile alea de amortizoare sau arcuri care prind gheata sau ce ckt prind. Dupa ce masina se incalzeste (cam 5 maxim 10 minute de mers) nu se mai aud. Initial am gasit problema descrisa pe mazdaspeedforums sau pe mazda3forums, nu mai tin minte exact. Cind mi s-a intimplat mie deja nu-mi faceam probleme.

++la denivelari mici am si eu un balanganit, dar probabil e cum se plimba suspensia pe acolo. La denivelari adevarate suspensia suna cit se poate de plin. La tine la citi km ai remarcat problemele? Apoi, simti vreo modificare in fermitatea si precizia directiei (eu acum am vreo 23500)?

 

Singurul upgrade de la 3MPS pe care-l vad eu e evo 10. Subaru m-a convins... ca nu e alegerea corecta (fiabilitate scazuta, consum nerezonabil, aspect jalnic, functionalitate/practicalitate medie), iar BMW e total nepractica, urita cu draci in spume si spatiul... sufocant de mic. Nu prea incerc sa-ti fac sugestii, insa in gama de pret a lui 3MPS nu prea sint multe optiuni (iar sti/evo10 sint o idee mai sus ca preturi). Problema e ca la evo9/10 faci 10 metri si tre' sa mergi la revizie (au revizii la 7500km). Eu zic sa incerci sa vezi ce se poate face cu ce probleme ai tu. Si da, du-te si la BDT desi stau acum si ma gindesc, daca apare o problema sa sun intii la mazda romania si sa-i intreb la care service sa-mi faca diagnoza? Pai daca ma pun sa fac asta eu le cer la schimb, direct si in avans 3MPS-ul 2010 awd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scirtiitul ala cind e masina rece e de la trasnaile alea de amortizoare sau arcuri care prind gheata sau ce ckt prind. Dupa ce masina se incalzeste (cam 5 maxim 10 minute de mers) nu se mai aud. Initial am gasit problema descrisa pe mazdaspeedforums sau pe mazda3forums, nu mai tin minte exact. Cind mi s-a intimplat mie deja nu-mi faceam probleme.

++la denivelari mici am si eu un balanganit, dar probabil e cum se plimba suspensia pe acolo. La denivelari adevarate suspensia suna cit se poate de plin.

La mine nu...
La tine la citi km ai remarcat problemele?
40k+ au inceput.
Apoi, simti vreo modificare in fermitatea si precizia directiei (eu acum am vreo 23500)?
Asta nu, ce e drept. Motiv pt. care inclin si eu sa cred ca totusi nu e caseta de directie, ci ceva pe la plain ol' suspensii.
Singurul upgrade de la 3MPS pe care-l vad eu e evo 10. Subaru m-a convins... ca nu e alegerea corecta (fiabilitate scazuta, consum nerezonabil, aspect jalnic, functionalitate/practicalitate medie), iar BMW e total nepractica, urita cu draci in spume si spatiul... sufocant de mic. Nu prea incerc sa-ti fac sugestii, insa in gama de pret a lui 3MPS nu prea sint multe optiuni (iar sti/evo10 sint o idee mai sus ca preturi). Problema e ca la evo9/10 faci 10 metri si tre' sa mergi la revizie (au revizii la 7500km).
Stiu ca in gama de pret a lui 3 MPS nu sunt deloc optiuni, stiu prea bine, am sustinut-o de nenumarate ori, fix pe acest forum. Inclusiv evo 10 nu e mult mai tare, dar e mult mai scump (+60%). Dar e vorba de preturi noi. Iar in gama de pret a lui 3 MPS de noua, deja ma dau la un 335 la vreo 50k. Poate chiar si de un d, nu doar un i, spre finalul crizei... Si la 50k, daca e sa caut mult, il gasesc gata verificat de greieri si de piese cazatoare. i.e., daca nu are greieri si nu au picat chestii in el pana la 50k, o sa ii faca si o sa pice, dar la timpul lor, nu ca au fost proaste din start. Si asta nu pt ca e BMW (chiar din contra), ci pt ca e mana a doua, si poti deja sa iti dai seama daca e chiar masina aia una din 10 la care chiar se impaca stanga cu dreapta si fata cu spatele... Iar un BMW 3 are cel putin la fel de mult spatiu ca o Mazda 3, si cum arata ma doare in pix.
Eu zic sa incerci sa vezi ce se poate face cu ce probleme ai tu.
Evident ca deocamdata asta fac, ca daca o dau pe B35TIE (desi pastrez numarul :P) o sa fie abia spre finalul anului astuia...
Si da, du-te si la BDT desi stau acum si ma gindesc, daca apare o problema sa sun intii la mazda romania si sa-i intreb la care service sa-mi faca diagnoza? Pai daca ma pun sa fac asta eu le cer la schimb, direct si in avans 3MPS-ul 2010 awd!

care deocamdata e pielea ursului din padure, nu sufla nimeni nimic de 3 MPS, nici ce motor o sa aiba, nici daca o sa fie AWD, nici macar daca o sa existe. Face tot sensul sa fie asa, dar cine stie... Ar fi pe de alta parte un pic prea in afara gamei... sa vina si cu un motor de 2 ori mai puternic decat urmatorul din gama, si cu de 2 ori mai multe roti motoare... La Evo exista ralliart, si awd poti pune oricum pe aproape toate versiunilede lancer, la subaru exista WRX simplu, si din nou toate versiunile de impreza sunt AWD, Evo si STi sun relativ aproape (cel putin pe hartie) de ce si-ar lua "omul normal", pe cand un 3 mps awd ar fi mult mai departe, ar fi nisha nishelor, adresandu-se exclusiv clientilor de sti si evo, (care... de ce nu si-ar mai luat sti sau evo?), si in nici un caz unor potential upgraderi de la o versiune normala de 3... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
care deocamdata e pielea ursului din padure, nu sufla nimeni nimic de 3 MPS, nici ce motor o sa aiba, nici daca o sa fie AWD, nici macar daca o sa existe. Face tot sensul sa fie asa, dar cine stie... Ar fi pe de alta parte un pic prea in afara gamei... sa vina si cu un motor de 2 ori mai puternic decat urmatorul din gama, si cu de 2 ori mai multe roti motoare...

 

Ca tot sintem offtopic, sincer mi-ar place sa fie adevarat, insa si despre 2MPS se spunea initial ca va fi 2.0T/230cp, si pina la urma a iesit un 1.5T 150 sau 180cp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am citit in promotor parca pe site ca mps-ul nou va dispune de 2 motorizari respectiv cea pe care o avem si noi de 260 cp si va mai avea una de 2,5 l de 300 cp.tractiunea se pare ca va fi integrala in plus pe capota are priza de aer ca si subaru.aveau si ceva poze spion de pe nu stiu ce ciurcuit de teste.uite am gasit pe alt site http://www.auto.ro/stiri/spyshot/spiona ... rgring.cam asta este. astept cu nerabdare sa vad cum se rezolva problema ta

 

codrin: nu e nevoie sa citezi kilometri intregi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un update, si intoarcere la topic:

Am fost azi cu masina la BDT. In primul rand am fost f. placut surprins de profesionalism (cel putin aparent, si cel putin al celor cu care am avut de-a face). Eram un pic cu inima stransa, dupa ce am citit pe forum pana acum, dar pana la proba contrarie, jos palaria.

Nu am fost cu ei in masina cand au mers sa vada ce si cum, oricum au pus-o si pe rampa sa verifice, verificarea a fost gata in vreo ora cu totul, si ce mi-au zis suna plauzibil: bucse bare stabilizatoare fata si spate + bielete anti-ruliu fata. Se schimba evident totul pe garantie si intre timp pot umbla cu ea fara pericol. Piesele cam in 2 saptamani. Va tin la curent.

Am intrebat si daca e o problema frecventa si mi-au zis ca nu, 1 din 15 masini... Acum nu stiu cat de exacta este statistica doamnei de la receptie, dar daca e adevarat, si avand in vedere ca piesele respective sunt specifice MPS, si ca mai mult de 15 3MPS nu stiu daca suntem in Ro, puteti sa stati linistiti restul - I am taking one for the team :). Pe bune, si daca era 1 din 100 nu ma mira sa fie la mine... Asta sa fie ghinionul meu si s-a n-am "noroc" de evenimente adevarate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)) deci i-ai scapat de belele pe toti cei cu MPS :)))

 

Oricum, daca iti rezolva chestia, 110% o sa ajung si eu la BDT in bucuresti cu treaba asta. Merci de pont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Thefane, multumim ca ai fost atit de amabil si ai luat-o tu pe aia :)

 

P.S.: bai daca e careva pe aici cu 2.3disiT caruia i-au pocnit bielele de la motor sau i-a pocnit vreun cilindru va rog mina sus! :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
eu am citit in promotor parca pe site ca mps-ul nou va dispune de 2 motorizari respectiv cea pe care o avem si noi de 260 cp si va mai avea una de 2,5 l de 300 cp.tractiunea se pare ca va fi integrala in plus pe capota are priza de aer ca si subaru.aveau si ceva poze spion de pe nu stiu ce ciurcuit de teste.uite am gasit pe alt site http://www.auto.ro/stiri/spyshot/spiona ... rgring.cam asta este. astept cu nerabdare sa vad cum se rezolva problema ta

 

codrin: nu e nevoie sa citezi kilometri intregi.

nu am citat km intregi numai ca vad cu uimire ca la adresa pe care am postat-o a aparut altceva pe site.cind am intrat eu pe acel site adresa respectiva ducea exact la pozele si comentariul despre mazda 3 mps cea nou.cam asta e...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar m-am mirat si eu si am incercat sa gasesc articolul pe site....daca dai de el, mai pune odata linkul pls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat si daca e o problema frecventa si mi-au zis ca nu, 1 din 15 masini... Acum nu stiu cat de exacta este statistica doamnei de la receptie, dar daca e adevarat, si avand in vedere ca piesele respective sunt specifice MPS, si ca mai mult de 15 3MPS nu stiu daca suntem in Ro, puteti sa stati linistiti restul - I am taking one for the team . Pe bune, si daca era 1 din 100 nu ma mira sa fie la mine... Asta sa fie ghinionul meu si s-a n-am "noroc" de evenimente adevarate...

 

"thefane" tinand cont de foto care le-ai postat catva timp in urma dupa acel traseu de macadam cred ca au mai fost cateva drumuri de genul ala,de aceea cred ca a ta este 1 la 15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dar bieletele nu se duc de la mers pe macadam. Insa de la mers tare pe macadam da, insa ma indoiesc (dar nu exclud) ca thefane sa fi mers asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0