mituc

Schimb saibe injectoare la Skyactiv-D 2.2

558 posts in this topic

Cu mai multe ocazii insa nu intr-un mod foarte organizat sfatuiam posesorii de masini care au aceste motorizari (SkyActiv-D de 2.2) sa schimbe saibele de injectoare daca nu au facut asta deja.

Acest lucru este valabil pentru toate modelele de Mazda 3, Mazda 6 si Mazda CX-5 care au aceste motorizari si au fost fabricate inainte de facelift-urile din 2017.

 

Noile saibe de injectoare sint dintr-un material usor diferit de cele care veneau la schimb pina acum vreun an (sau au un design diferit, ori tot cupru placat cu aluminiu, ori doar aluminiu), si cu siguranta sint diferite de cele care sint acum pe motoarele voastre.

 

Folosind ca si reper aceasta postare a lui @Codrin : https://forum.clubmazda.ro/topic/12832-12-cx-5-22d-4x4-at/?do=findComment&comment=219855 putem vedea ca un set de saibe are un pret modic, 13-14RON, plus diverse alte materiale, suruburile de la injectoare, manopera, etc probabil ca operatiunea nu va trece de 300-350RON care e un pret comparabil cu un plin de carburant.

 

Problemele de ungere (si mai apoi defectarea motorului) care au ca si cauza saibele de la injectoare nu sint acoperite de CarGarantie (in cazul in care ati optat pentru garantia extinsa), dintr-un motiv obscur. De asemenea nu exista nici o rechemare pentru aceste saibe de la Mazda.

 

Asadar va sfatuiesc sa nu ignorati aceasta problema latenta si sa dati curs acestui sfat de a schimba saibele de la injectoare cu prima ocazie daca detineti o Mazda cu motorizarile afectate.

Din cite stim modelele 2017+ nu sint afectate de aceasta problema.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mituc said:

 

 

putem vedea ca un set de saibe are un pret modic, 13-14RON, plus diverse alte materiale, suruburile de la injectoare, manopera, etc probabil ca operatiunea nu va trece de 300-350RON care e un pret comparabil cu un plin de carburant.

 

De la BDT am primit alt preț pentru schimb șaibe și manopera și anume ~ 1000 lei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Mezin said:

De la BDT am primit alt preț pentru schimb șaibe și manopera și anume ~ 1000 lei. 

 

E posibil sa fi primit pret care sa includa si conductele de combustibil pentru injectoare, dar din cite am inteles se pot refolosi fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am intrat în detaliu, cu ce piese e necesar, asa ca nu ma pot pronunța. Am întrebat doar cât costa un schimb de saibe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Mezin said:

Nu am intrat în detaliu, cu ce piese e necesar, asa ca nu ma pot pronunța. Am întrebat doar cât costa un schimb de saibe. 

 

Daca esti hotarit sa le schimbi si vrei sa le schimbi mai intreaba-i odata si cit costa daca nu schimbi conductele de combustibil de la injectoare (care trebuiesc desfacute cind se scot injectoarele).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este valabil doar pentru motorizarile 2,2 D sau pentru toate mazda skyactiv 3,6, CX-5 ,adica si pentru benzinare?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, mituc said:

 

Daca esti hotarit sa le schimbi si vrei sa le schimbi mai intreaba-i odata si cit costa daca nu schimbi conductele de combustibil de la injectoare (care trebuiesc desfacute cind se scot injectoarele).

 

Înainte sa le schimb aștept răspuns de la mazda..... E o conversație ongoing... 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, jakavelli said:

Este valabil doar pentru motorizarile 2,2 D sau pentru toate mazda skyactiv 3,6, CX-5 ,adica si pentru benzinare?

 

Doar pentru motorizarile diesel. Benzinarele nu au nici o legatura cu problema asta.

 

1 hour ago, Mezin said:

Înainte sa le schimb aștept răspuns de la mazda..... E o conversație ongoing... 

 

Ca de obicei, "tine-ne la curent!". Dar da de potentometrul ala mai spre minim! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am o dilemă, eu am model GH/622/87WO/Mazda 6, fabricat la sf de 2016 2.2D Rev Top, în ce grup sunt cu motorul?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa deschid o polemica dar as dori sa stiu care sunt dovezile pentru afirmatia de mai jos.

S-a inlocuit part-numberul la saibe? Cat era part-numberul vechi, cat este cel nou? etc,etc

 

On 22/09/2017 at 8:19 AM, mituc said:

Din cite stim modelele 2017+ nu sint afectate de aceasta problema.

 

 

Intreb pentru ca acum un an afirmai cu totul altceva. Intreg topicul despre aceasta problema, ce a mai fost expusa de cateva ori prin diverse locuri, poate fi vazut aici

On 22/09/2016 at 11:32 AM, mituc said:

Modelele mai recente au problemele astea rezolvate. De altfel problema se manifesta la cele din primele loturi, chiar si ne-facelift-urile erau ok de la o serie in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din cate stiu in situatii de genul asta nu se schimba part-numberul, ci pur si simplu vine piesa upgradata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Codrin said:

Eu din cate stiu in situatii de genul asta nu se schimba part-numberul, ci pur si simplu vine piesa upgradata.

 

Si atunci cum faci diferenta dintre doua seturi de saibe aflate pe stoc?

Nu stiu cum e la Mazda dar la alte marci atunci cand o piesa se modifica(evident rolul este acelasi) are alt part-number.(si se trece in dreptul ei: inlocuieste pe "part-number vechi")

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, siulian said:

 

Si atunci cum faci diferenta dintre doua seturi de saibe aflate pe stoc?

 

 

 

Prin culoare. Se vede clar in poze:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda cand a cerut saibe la x producator nu a cerut o bucata ci milioane. Acestea cel mai probabil vin ambalate in ditamai cutiile.

Mazda le-a tot distribuit peste tot in lume iar garajul x are probabil pe stoc inca cateva.

 

Cand Mazda s-a gandit intr-un final sa le schimbe compozitia nu a facut nici o diferentiere intre ele ? Cine crezi ca sta si verifica coletele prin huburile de logistica sa vada daca saibele sunt argintii sau galbene ?

Cand Mazda va da vreun TSB(daca nu exista deja) ca sa se schimbe saibele crezi ca o sa scrie sa spuna: "bagati doar saibe argintii" sau va indica folositi part-numberul x ?

Eu cred ca mai mult ca sigur scrie ca part-number x a fost inlocuit cu part-number y.

 

Uite un exemplu de la alta natie, pentru un surubel.

 

No.     Description     Supp.     Qty      From       Up To          Part Number     Price         Notes
15     Plastic bolt     6,0X16-Z2     4                                     12901435163     $0.47         ENDED
15     Plastic bolt     6,0X16-Z2     4                                     12907569973    $0.47    

                   

 

Fara a afla cand a fost introdus noul part-number(eventual si cate iteratii au mai fost) pentru saibe, informatia " modelele 2017+ nu sint afectate de aceasta problema " mi se pare extrem de imprecisa.

Si daca aceste saibe au fost introduse acum 9 luni si nimeni nu le-a schimbat pana acum sau nimeni nu a stat/cerut sa observe diferenta?

 

PS: cazul se poate rezolva destul de rapid de catre cineva care are access la softul pentru piese mazda. Poate trage careva niste sfori ::yes::yes:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce belea cu saibele astea,la Megane m-a costat 40 lei (saibe OEM Renault),e drept manopera 0lei,ca le-am schimbat eu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi pe când te bagi si la mazda?
Ăștia de la service nu știu exact ce model sunt pe mașină;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, azaghorth said:

Ce belea cu saibele astea,la Megane m-a costat 40 lei (saibe OEM Renault),e drept manopera 0lei,ca le-am schimbat eu :)

Pai și la mazda tot atât costa saibele. Dar manopera e scumpa și mai trebuie schimbate niște piese pe lângă. Îți trebuie niște chei speciale sa le poți demonta. 

 

De curiozitate, e mai rapid sa schimbi un bec de faza la megane sau e mai rapid sa schimbi aceste șaibe ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mezin said:

De curiozitate, e mai rapid sa schimbi un bec de faza la megane sau e mai rapid sa schimbi aceste șaibe ? :)

 

Pai la megane (2?) am inteles ca e simpla procedura: dai cu masina intr-un stilp, o faci dauna totala si cu banii primiti de la asigurari iei alta cu becurile functionale. La saibele de injector de la mazda cica e mai simplu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22.11.2017 at 1:53 AM, Mezin said:

De curiozitate, e mai rapid sa schimbi un bec de faza la megane sau e mai rapid sa schimbi aceste șaibe ? :)

 

Doar daca ai maini de ginecolog.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/22/2017 at 1:53 AM, Mezin said:

De curiozitate, e mai rapid sa schimbi un bec de faza la megane sau e mai rapid sa schimbi aceste șaibe ? :)

Am inteles ideea,la Megane 3 ne e asa greu sa schimbi becul...Se desfac 2 suruburi,gliseaza in fata farul putin si e loc destul de schimbat becul

La saibe e mai nasol daca injectorul n-a mai fost scos niciodata sau mai rau daca au scapat gaze pe langa el,se face o depunere ca o smoala...e adevarata "distractie" dar merge :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La megane 2 am schimbat acasa si saibele si diuzele din ijector...  :)  doar cu un mic tutorial de ajutor

Nu  face cineva un tutorial si pentru mazda? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic le poți schimba singur și la mazda, doar ca îți trebuie vreo doua chei speciale care nu costa mult, sa poți scoate și baga saibele la loc. 

Problema e ca tot va trebui sa mergi la service sa o pui pe tester, deci oricum decartezi bani. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma am vorbit la ATP Baia Mare, si ziceau ca in total costa undeva la 3000 de lei :money:

...deci, daca ma puteti ajuta cu modelul cheilor speciale, sunt hotarat sa incerc :crazy:

De ce trebuie pus pe tester?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bdt București mi-au zis ~ 1000 lei cu totul. Saibele au preț derizoriu,, mai sunt ceva conducte care costa în jur de 300 lei și manopera spre 400--500 lei

On 12/8/2017 at 0:36 PM, coxtel said:

 

De ce trebuie pus pe tester?

Pentru a citi valorile injectoarele, ma gândesc ca din moment ce le desfaci ai vrea sa fii sigur  ca le-ai montat corect 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now