ovidiu68

Verificari si reparatii post-achizitie CX5 Skyactiv-D 2.2 rulat

534 posts in this topic

Imi cer scuze daca nu am inteles citind topicul cu regenerarea: afiseaza masina ceva undeva cind face regenerarea?

Eu o am doar de citeva sute de km si de citeva zile.(e sh din 2013)

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, ovidiu68 said:

Imi cer scuze daca nu am inteles citind topicul cu regenerarea: afiseaza masina ceva undeva cind face regenerarea?

Eu o am doar de citeva sute de km si de citeva zile.(e sh din 2013)

Multumesc

 

Nu iti afiseaza, dar cel mai usor poti sa iti dai seama la i-stop/i-eloop pentru ca nu iti mai merg, nu se mai opreste masina, iar i-eloop nu mai incarca deloc.

 

In acel moment motorul suna altfel si consuma suplimentar.

 

Mi-a luat ceva pana m-am invatat, dar acum cand aud ca isi face regenerare merg cu ea mai turata ca sa se termine mai repede regenerarea (e bine sa te prinda cand e drumul liber).

 

Recomandarea tuturor ar fi sa nu intrerupi acest proces, deoarece se amesteca motorina cu ulei ducand la scaderea proprietatilor lui.

 

spor

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Nauer172 said:

 

Nu iti afiseaza, dar cel mai usor poti sa iti dai seama la i-stop/i-eloop pentru ca nu iti mai merg, nu se mai opreste masina, iar i-eloop nu mai incarca deloc.

 

In acel moment motorul suna altfel si consuma suplimentar.

 

Mi-a luat ceva pana m-am invatat, dar acum cand aud ca isi face regenerare merg cu ea mai turata ca sa se termine mai repede regenerarea (e bine sa te prinda cand e drumul liber).

 

Recomandarea tuturor ar fi sa nu intrerupi acest proces, deoarece se amesteca motorina cu ulei ducand la scaderea proprietatilor lui.

 

spor

Multumesc frumos pentru raspuns.

Eu merg cu i-stop dezactivat din pacate.

Inteleg ca ar trebui sa merg cu el activat si cind vad ca nu mai functioneaza normal atunci sa merg citiva km cu o anumita turatie minima, daca am inteles bine din postarile pe care le-am citit.

E adevarat ca zilele astea am mers numai prin oras si parca masina m-a scuturat usor de vreo doua ori chiar azi...sa fi fost un mic simptom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu trebuie sa tii neaparat istop-ul activat. Pe masura ce o sa te obisnuiesti cu masina o sa incepi sa te prinzi destul de usor: fie consumul instantaneu va fi foarte mare, fie consumul instantaneu in frana de motor nu va mai fi 0, fie o sa vezi pe displayul de incarcare a capacitorului ca e gol si nu incarca, fie trage o idee mai greu(dar asta e destul de greu...eu nu ma prind nici acum de fiecare data ca trage mai greu). Relaxeaza-te, nu e chiar asa nasol cum pare de pe forum.

Mazda 6 '14 CD 175 MT, Mazda 3 '16 G165

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Hadrian said:

Nu, nu trebuie sa tii neaparat istop-ul activat. Pe masura ce o sa te obisnuiesti cu masina o sa incepi sa te prinzi destul de usor: fie consumul instantaneu va fi foarte mare, fie consumul instantaneu in frana de motor nu va mai fi 0, fie o sa vezi pe displayul de incarcare a capacitorului ca e gol si nu incarca, fie trage o idee mai greu(dar asta e destul de greu...eu nu ma prind nici acum de fiecare data ca trage mai greu). Relaxeaza-te, nu e chiar asa nasol cum pare de pe forum.

Mazda 6 '14 CD 175 MT, Mazda 3 '16 G165
 

Recunosc ca m-am cam speriat la ce am citit pe forum(si am citit putin inca...) si incepusem sa o cam "bag pe mineca".

Si astea toate dupa stresul mare al achizitiei - verificare, istoric, km, daune si altele ramase neverificate - ma gindeam si eu ca ma linistesc si ma bucur in tihna de masina...

Fiind genul care verifica cit de mult poate, am consumat destula energie si chiar si bani pina ce am ales-o si cumparat-o - rapoarte de daune de pe vininfo.com, info de la firmele de asigurari, toate astea pentru mai multe masini care erau pe lista mea scurta, plus un buget pe care nu il puteam depasi si care nu era chiar mare pentru obiectivul pe care mi l-am propus initial de max 14.500 pt un CX 5 cu maxim 100-110.000 km si nu mai jos de 2013.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu merg cu i-stopul activat, ma uit doar la i-eloop si ascult motorul.

 

sa te programezi la maZda pt schimb pompa & verificat saibe/injectoare.

 

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Nauer172 said:

Nici eu nu merg cu i-stopul activat, ma uit doar la i-eloop si ascult motorul.

 

sa te programezi la maZda pt schimb pompa & verificat saibe/injectoare.

 

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente ;)

Multumesc frumos!

Astazi sunt programat la Casa Auto in Iasi pentru identificarea actiunilor pentru masina mea.

Ar trebui sa-mi schimbe din prima saibele la injectoare sau fac ceva masuratori întîi si daca apare ceva doar atunci schimba?

Am vazut comunicatul cu rechemarea pt schimbul pompei de vacum, ceva cu resoftare calculator si parca ceva cu pompa de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, ovidiu68 said:

Ar trebui sa-mi schimbe din prima saibele la injectoare

Ar trebui sa iti verifice VIN-ul si daca e afectat sa le schimbe fara probleme.

Oricum identificare actiunilor ar trebui sa o faca verificand VIN-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, ovidiu68 said:

Ar trebui sa-mi schimbe din prima saibele la injectoare sau fac ceva masuratori întîi si daca apare ceva doar atunci schimba?

 

N-au ce sa masoare, multe exemplare nu au nici o problema vizibila pina in momentul in care au o problema clara acompaniata de aprinderea de martori in bord. Invariabil acele saibe de injectoare se fac prav in 80-120k km, iar pe la 140-160k km incepe colmatarea cu funingine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, vvede said:

Ar trebui sa iti verifice VIN-ul si daca e afectat sa le schimbe fara probleme.

Oricum identificare actiunilor ar trebui sa o faca verificand VIN-ul

Vin-ul este intre cele "incriminate" masina fiind fabricata 07.2013 asa ca, daca am inteles bine din comunicatul de rechemare de la Mazda din 30.10.2018, trebuie sa se ocupe si de saibe, sper...

27 minutes ago, mituc said:

 

N-au ce sa masoare, multe exemplare nu au nici o problema vizibila pina in momentul in care au o problema clara acompaniata de aprinderea de martori in bord. Invariabil acele saibe de injectoare se fac prav in 80-120k km, iar pe la 140-160k km incepe colmatarea cu funingine.

Atunci nu-mi ramine decit sa sper ca le vor scbimba masina avind 97.000km si fiind si dintre cele care sunt rechemate in service.

Sper sa nu am probleme cu ei, pina la urma este clar defect de fabricatie si daca se strica in timpul mersului inteleg de la voi ca poate fi rau sau foarte rau.

Daca îi vad pasivi...iau legatura cu Mazda Romania si ma zbat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, colegi! Aceasta rechemare in service este valabila si pentru masinille achizitionate "de afara"? Am o Mazda 3 (09.2013) adusa din Luxemburg si as vrea sa stiu daca pot sa merg aici, in tara, cu ea, pentru rezolvarea problemelor mentionate in rechemare. Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt la Casa Auto in Iasi si surpriza: din cele trei actiuni anuntate de Mazda Ro oe 30.10.2018 aici s-a auzit doar de resoftare!!!

Ma iau de git cu ei!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunt la Casa Auto in Iasi si surpriza: din cele trei actiuni anuntate de Mazda Ro oe 30.10.2018 aici s-a auzit doar de resoftare!!!
Ma iau de git cu ei!
Tipic românesc.
Și eu sunt interesat, am mașina și nu cunosc istoricul detaliat al mașinii.
Ține-ne la curent și pe noi.
Mulțumesc și succes maxim.

Trimis de pe al meu SM-J330FN folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, ovidiu68 said:

Sunt la Casa Auto in Iasi si surpriza: din cele trei actiuni anuntate de Mazda Ro oe 30.10.2018 aici s-a auzit doar de resoftare!!!

Ma iau de git cu ei!


pai arata-le documentul de pe forum :). Eu m-am programat deja pentru cele 3: pompa vacuum, saibe si update soft :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nauer172, sunteți primul proprietar?
Este valabilă și pentru cei care au mașinile luate sh din afara țării?
Mulțumesc.

Trimis de pe al meu SM-J330FN folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, vladutgabir said:

Nauer172, sunteți primul proprietar?
Este valabilă și pentru cei care au mașinile luate sh din afara țării?
Mulțumesc.

Trimis de pe al meu SM-J330FN folosind Tapatalk
 

 

Nu sunt primul proprietar al masinii, dar a fost cumparat din Romania.

 

Cel mai usor suna la Mazda, spune-le ca ai o Mazda CX 5 si ca ai inteles ca este o rechemare pentru acesta serie de sasiu pentru pompa de vacuum/inspectare injectoare/update soft ( http://www.anpc.gov.ro/galerie/file/retrageri/2018/Mazda3_BM___6_GJ___CX5_KE_.pdf ).

 

Fara sa mai aduci vorba ca masina e luata din afara. :) 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o procedură care trebuie respectată indiferent de situație. Degeaba vine clientul cu informarea dacă ei nu au citit recall-ul și nu au piesele pe stoc deocamdată.

 

1 . Se verifică dacă sunt anumite erori

2 . Se verifică presiunea de ulei la o anumită turație și temperatură

3.  În funcție de rezultatele de la punctele 1și 2 se demontează și se verifica. Dacă nu sunt erori și presiunea este bună nu se va demonta nimic și nu se vor înlocui șaibele, doar se vor strânge suplimentar ( doar piulițele model fabrică).

4. Indiferent de situație pompa de vacuum( cod nou) se va înlocui. 

5. Update PCM la final .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Nauer172 said:


pai arata-le documentul de pe forum :). Eu m-am programat deja pentru cele 3: pompa vacuum, saibe si update soft :). 

Intr-un final dupa ce le-am aratat documentul l-au gasit si ei...

Nu cred ca a fost reaintentie ci doar lipsa de comunicare.

Problema este ca nu se schimba saibele orice ar fi...doar daca dupa o diagnoza apar ceva erori doar arunci se trece la schimbarea saibelor...

La a mea (are 97.000km) diagnoza a iesit fara erori deci nu-mi schimba saibele doar fac o resoftare...

In plus m-au programat pentru schimbarea pompei de vacum.

Totusi eu vad lucrurile asa: la verificarea legata de posibila problema cu saibele a mea a iesit bine acum.Dar daca peste x zile cedeaza saibele si atunci se distruge motorul???x zile pot fi si 10-20...sau 100-200...

Mi se pare actiunea asta a lui Mazda Romania legata de saibe putin jumatate de masura- adica cind tu ca producator stii ca la multe motoare produse intre 2012 si 2015 sau 16 ai avut aceasta problema care poate duce la probleme grave si scump de remediat, de ce nu faci actiunea completa adica sa schimbi saibele indiferent daca ACUM diagnoza iese bine???

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, virtu said:

Este o procedură care trebuie respectată indiferent de situație. Degeaba vine clientul cu informarea dacă ei nu au citit recall-ul și nu au piesele pe stoc deocamdată.

 

1 . Se verifică dacă sunt anumite erori

2 . Se verifică presiunea de ulei la o anumită turație și temperatură

3.  În funcție de rezultatele de la punctele 1și 2 se demontează și se verifica. Dacă nu sunt erori și presiunea este bună nu se va demonta nimic și nu se vor înlocui șaibele, doar se vor strânge suplimentar ( doar piulițele model fabrică).

4. Indiferent de situație pompa de vacuum( cod nou) se va înlocui. 

5. Update PCM la final .

Fix asa au facut pas cu pas, presiunea a iesit ok astept sa le stringa, au facut si resoftare urmeaza sa aduca pompa in citeva zile.

Ramin cu nesiguranta cit mai tin saibele la injectoare...

Stiti daca se gasesc(nu la Mazda) si cit costa?

Ca de schimbat gasesc oricind service profi peste Casa Auto ca valoare a mecanicilor(no offense pentru ei...dar li s-a dus zvonul ca lucreaza slab...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înțeleg că pompa de vacum se schimbă oricum?
Contează de unde este achiziționată mașina?
Mulțumesc.

Trimis de pe al meu SM-J330FN folosind Tapatalk

Ovidiu, citisem pe undeva că schimbarea șaibelor s-ar duce pe la vreo 1000roni în reprezentanță.
Eu l-aș schimba că dorm liniștit.


Trimis de pe al meu SM-J330FN folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, Nauer172 said:

 

Nu sunt primul proprietar al masinii, dar a fost cumparat din Romania.

 

Cel mai usor suna la Mazda, spune-le ca ai o Mazda CX 5 si ca ai inteles ca este o rechemare pentru acesta serie de sasiu pentru pompa de vacuum/inspectare injectoare/update soft ( http://www.anpc.gov.ro/galerie/file/retrageri/2018/Mazda3_BM___6_GJ___CX5_KE_.pdf ).

 

Fara sa mai aduci vorba ca masina e luata din afara. :) 

Mulțumesc pentru link, nu îl văzusem până acum. Am sunat de vreo 3 ori fără succes la Mazda CJ, o să vă țin la curent. Pare destul de groasă treabă. In momentul in care am efectuat eu operațiunea am schimbat pompa de vacuum și arborele cu came, plus evident șaibele. Colac peste pupăză, în momentul plății s-au nimerit să fie o problema tehnică cu cardurile băncii, așa că într-un final s-a dublat tranzacția. Deja la banii aia îmi luam un Sandero de 2-3 ani :-) S-au rezolvat toate, doar încrederea în samurai și ninja s-a cam erodat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze.
Eu le-aș schimba, ca să pot dormi liniștit.

Trimis de pe al meu SM-J330FN folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, r0lleyes said:

Mulțumesc pentru link, nu îl văzusem până acum. Am sunat de vreo 3 ori fără succes la Mazda CJ, o să vă țin la curent. Pare destul de groasă treabă. In momentul in care am efectuat eu operațiunea am schimbat pompa de vacuum și arborele cu came, plus evident șaibele. Colac peste pupăză, în momentul plății s-au nimerit să fie o problema tehnică cu cardurile băncii, așa că într-un final s-a dublat tranzacția. Deja la banii aia îmi luam un Sandero de 2-3 ani :-) S-au rezolvat toate, doar încrederea în samurai și ninja s-a cam erodat.

 

Cat te-a costat operatia cu axul cu came/saibe etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, ovidiu68 said:

Stiti daca se gasesc(nu la Mazda) si cit costa?

Ca de schimbat gasesc oricind service profi peste Casa Auto ca valoare a mecanicilor(no offense pentru ei...dar li s-a dus zvonul ca lucreaza slab...)

 

Nu vă recomand să le înlocuiți cu alte șaibe decât cele modificate originale Mazda.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now