mituc

Mazda 3 2019 2.5SkyactivG AWD versus Civic 1.5T CVT

13 posts in this topic

Plusuri Mazda:

  • arata mai bine atat la exterior cat si la interior
  • calitatea interiorului e mai buna.
  • mai bine antifonata
  • nu are CVT
  • AWD

 Minusuri Mazda:

  • masina cu 2.5l este mai inceata decat 1.5t de la Honda. (asta stiam si de la vechiul model care era mai usor)
  • consum cu 25% mai mare decat Honda
  • portbagaj cu o capacitate mai mica
  • spatiu interior mai redus

Cei din video (ca si mine de altfel) si-ar cumpara un GTI care costa cam la fel :)


 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IulianM Explica-mi si mie, te rog, o chestie. De ce se dau americanii atat cu fundul de pamant ca nu le ajung 180CP pe o masina compacta, cand pe acolo limitele de viteza sunt de rasul lumii. Din ce am citit si eu... 65mph pe freeway. Pe bune? Asta inseamna cam 105 km/h pe autostrazi cu 4 sau 5 benzi pe sens. Sunt ceva state la care limitele ajung si la astronomica valoare de 120 km/h. Pe aici, daca treci cu 140 km/h pe langa un radar pe autostrada, poti sa-i faci bezele... iar pana la 180 nu te alegi dacat cu o amenda. Acolo, daca te prind cu 112 mph, cred ca te impusca pe loc.

Ma rog, pe mine asta ma surprinde la americani, motoare mari, puternice, pentru niste limite de viteza de rahat, care din cate am auzit se mai si respecta. Doar pentru chestia aia cu intrarea pe autostrada? I-as intelege pe nemti sa se planga de putere, dar pe americani?...

 

In rest, perfect de acord cu ce ai scris mai sus.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, whitesnake said:

Explica-mi si mie, te rog, o chestie. De ce se dau americanii atat cu fundul de pamant ca nu le ajung 180CP pe o masina compacta, cand pe acolo limitele de viteza sunt de rasul lumii.

 

Cind mergi pe drum virajat te intereseaza mai mult cum ajungi de la 50 la 100kmph si respectiv ce face masina in acele viraje strinse de 50Kmph. Pentru asta iti trebuie ceva mai mult cuplu pe zona de mijloc.

 

Ca sa fie perfect clar, pentru o utilizare normala in regim de naveta 100cp pe o masina de 1.2-1.4 tone e perfect in regula. Iar cei care folosesc masina si in alt regim decit de taxi zilnic constituie o nisa, iar dpdv. economic e total ineficient (nu total neprofitabil, doar ca scade rata de profit relativ la resursele investite) sa faci masini pentru entuziasti. In trecut masinile erau ceva mai simple, regulile pentru emisiile de noxe, standardele de siguranta, etc etc permiteau producerea mai facila cu mai putin efort a unor masini cu adevarat interesante. Daca ne uitam la 3BK/BL MPS... sint o mazda 3 normala cu 2.3T, planetare mai serioase si sasiu marginal. Azi daca ar face un 3MPS ar trebui sa fie awd, sa cintareasca 1100kg, sa consume 5.5l/100 mediu si sa faca 0-100 in 4 secunde ca sa satisfaca fiecare posesor de logan care vrea sa treaca de la 0-100 in 2 sapmini la 4 secunde pentru 25EUR in plus pe luna la rata,

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, whitesnake said:

@IulianM Explica-mi si mie, te rog, o chestie. De ce se dau americanii atat cu fundul de pamant ca nu le ajung 180CP pe o masina compacta, cand pe acolo limitele de viteza sunt de rasul lumii.

Cred ca tine doar de referinte, de motoare si puteri la care se raporteaza, de "standardul" de care sunt inconjurati.

La fel e si la locuinte: Pentru romanul de rand un apartament de 65mp e "standard", in timp ce chinezului i se pare imens iar americanul se c*ca pe el de ras ca la el doar baia are atata.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, whitesnake said:

Explica-mi si mie, te rog, o chestie. De ce se dau americanii atat cu fundul de pamant ca nu le ajung 180CP pe o masina compacta, cand pe acolo limitele de viteza sunt de rasul lumii

Cum zicea si @Klaudius mai sus, referinte. Plus ca Mazda au si bagat marketing agresiv cu sportivitate, fun to drive, masina pentru sofer, etc ce iti face niste asteptari. Prin SUA, Hyundai si Kia au o imagine foarte proasta (masini ieftine, proaste si fara putere prea mare) dar gasesti Hyundai i30/Elantra care e mai rapid decat Mazda 3.

Nu e neaparat o cerinta de putere pentru a merge pe strazi ca treaba asta o rezolvi si cu o masina de 100CP. Masina mea e limitata la 120mph datorita legilor.

 

In SUA nu prea poti trece de la statutul de econo-box (Toyota Corolla) fara motor mai potent. Iarasi o treaba diferta e cu motoarele de pe masinile premium: daca prin EU gasesti BMW 316i cu motor de 1.5l in 3 cilindri sau 318d, 320d, in SUA pleaca de la 330i si probabil majoritatea care le cumpara se duc spre 340i care e in 6 cilindri.

 

Apoi eu ce nu inteleg la Americani e nevoia de SUV-uri. Atatea masini mari in care se cara un singur om pana la serviciu si inapoi. E o cerere atat de mare de SUV-uri incat Ford a renuntat sa mai vanda masini in SUA. GM probabil urmeaza acelasi trend. 

 

Acuma, aia din video de mai sus sunt din Canada (unde benzina e cu 50% mai scumpa decat in SUA) iar unul din ei e din UK asa ca nu stiu care e cultura lor auto.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, au aparut si cifrele pentru hatchback 2.5l AWD AT6: https://www.caranddriver.com/reviews/a27073458/2019-mazda-3-awd-hatchback-by-the-numbers/

0 - 60mph in 7.0s inseamna cam 7.2-7.3s pentru 0 - 100 km/h.

 

  • Zero to 60 mph: 7.2 sec 
  • Zero to 100 mph: 19.6 sec
  • Zero to 120 mph: 32.1 sec
  • Rolling start, 5–60 mph: 7.7 sec
  • Top gear, 30–50 mph: 3.7 sec
  • Top gear, 50–70 mph: 5.1 sec
  • Standing ¼-mile: 15.6 sec @ 91 mph
  • Top speed (governor limited): 131 mph
  • Braking, 70–0 mph: 164 ft
  • Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.88 g

Fata de modelul 2018 FWD nu pare atat de penalizata la performante.

  • Zero to 60 mph: 7.0 sec
  • Zero to 100 mph: 19.2 sec
  • Zero to 120 mph: 32.8 sec
  • Rolling start, 5-60 mph: 7.3 sec
  • Top gear, 30-50 mph: 3.7 sec
  • Top gear, 50-70 mph: 4.9 sec
  • Standing ¼-mile: 15.5 sec @ 92 mph
  • Top speed (governor limited): 132 mph
  • Braking, 70-0 mph: 165 ft
  • Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.85 g

 

Ce mai zic ei in articol: 

(+) masina nu mai poate fi comparata cu Corolla si Civic ci cu Audi A3 si MB A-class

(+) sistemul AWD ofera un plus la limita si scoate sasiul in fata cand te afli intr-un viraj si faci ceva ajustari

(+) sistemul AWD are un algoritm diferit fata de au pus pe SUV-uri; pe Mazda 3 transmite mai mult cuplu la rotile din spate chiar si pe drum uscat prin monitorizarea mai multor senzori

(+) nicio penalizare la testele lor pe circuit datoria suspensiei spate simpla

(-) motorul este punctul ceva mai slab al masinii ca pachet total

(-) variantele turbo de pe Honda si VW au cuplu mai bun si se simt mai rapide

(-) consumul de carburant nu-i atat de bun ca la competitie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/8/2019 at 10:37 PM, IulianM said:

(+) masina nu mai poate fi comparata cu Corolla si Civic ci cu Audi A3 si MB A-class

...Si totusi pentru ca le-ai avut pe ambele ce zici, te risti sa le compari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"masina nu mai poate fi comparata cu Corolla si Civic ci cu Audi A3 si MB A-class" nu-mi apartine ci a fost fix concluzia alora din articol.

 

Sunt in continuare de acord cu ce au zis cei de la ThrottleHouse din primul post; am adaugat cu verde si impresiile mele dupa cateva zile.

 

Plusuri Mazda:

  • arata mai bine atat la exterior cat si la interior
  • calitatea interiorului e mai buna.
  • mai bine antifonata
  • nu are CVT
  • AWD
  • sistemul de sunet este net superior
  • heads-up display
  • sistemul infotainment net superior
  • suport de ochelari
  • butoane geamuri electrice cu functie one-toch pentru toate geamurile
  • niciun greier pana acum
  • ceasurile de bord mai clare si cu un design mai placut
  • maneta schimbatorului de la cutia automata mult mai usor de folosit (tragi in jos si ajungi in 'D'; la Civic mai erau doua moduri si tot timpul trebuia sa te uiti ce selectezi)

 Minusuri Mazda:

  • masina cu 2.5l este mai inceata decat 1.5t de la Honda. (asta stiam si de la vechiul model care era mai usor)
  • consum cu 25% mai mare decat Honda
  • portbagaj cu o capacitate mai mica
  • spatiu interior mai redus
  • pozitia la volan mai ridicata (pare ca stai mai jos decat in GTI dar mai sus decat in Civic)
  • n-are directie cu raport variabil si raportul e sesizabil mai mare

 

Parerea mea e ca daca pui pret pe practicabilitate, spatiu interior, spatiu portbagaj si consum, Honda e alegerea potrivita (si se cam bate cu Skoda Octavia).

Mazda acum are avantaj prin NVH, calitatea interiorului, design si AWD.

Ca si performante, 1.5t e mai rapid decat 2.5l dar in varianta CVT se simte mai lent; si pe viraje probabil Civic sta mai bine ca vine cu anvelope 235/45 vs 215/45 si masuratorile cam arata asta.

Subiectiv, Mazda e mai placuta la condus.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un review de la o revista mare si inca o data Civic castiga: https://www.motortrend.com/cars/honda/civic/2019/2019-honda-civic-vs-2019-mazda3-comparison-test-review/

 

Astia au bifat ca puncte de negative motorul, suspensia simpla spate (care zic ei e foarte evidenta) si cutia de viteze (WTF? prefera CVT-ul de pe Honda).

Sistemele de safety nu-si fac treaba atat de bine ca pe Civic (nu le-am avut pe Civic ca sa pot sa-mi dau si eu cu parerea) si consumul iarasi nu-i la fel de bun.

Honda in stanga, Mazda in dreapta si se vede clar cum e putin mai in spate fata de Civic atat pe accelerare cat si pe franare si acceleratie laterala.

 

Mi se pare interesant ca n-au bifat absolut deloc punctele mari al Mazdei cum ar veni NVH superior si AWD optional. 

5d289d1540f82_ScreenShot2019-07-12at7_45_27AM.thumb.png.d498cb6f8dd6efbba2bb9795e9ac8fab.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios, de cand cu CX-30, mai cauta cineva Mazda3 prin Romania? mai conteaza competitia cu Honda Civic? mi se pare ca Honda n-are competitor pentru CX-30 (HR-V e pt CX-3 si CR-V e pt CX-5).

 

Japonezele in ploaie:

IMG_3362.thumb.jpeg.20852f72ce0572154dc56d34c8fe8846.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am doi amici care anul asta și-au luat mazda3 berlina. Deci da, m3 încă are clienții ei si nu toți au fugit spre cx30. 

Daca n-as fi cautat o mașină scurta și eu tot m3 berlina as fi luat.  Sau dacă hatchback ul nu avea geamuri asa mici în spate și tavan doar negru... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda mi se pare mai frumoasa atat la exterior cat si la interior .... (are unghiuri naspa la exterior .. dar per total o aleg vs m3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now