IulianM

'19 Mazda 3 2.5l AT AWD

369 posts in this topic

Salutare,

 

Dupa o pauza de cativa ani, am revenit in grupul Mazda. Pentru cei ce nu stiu, prima mea Mazda a fost o Mazda2 1.5l SkyActiv-G 90 MT cu volan pe dreapta in Irlanda. 

Dupa Mazda2 am avut o scurta experienta cu un Civic 1.5t CVT ce nu prea mi-a placut iar apoi un Golf Mk7 GTI DSG (Performance Pack) cu care acum doua saptamani am fost lovit din spate de un SUV. Asigurarea a declarat GTI-ul meu dauna totala.

In momentul accidentului GTI-ul avea cam 27.000km, aproape doi ani si m-a protejat de minune atat pe mine cat si pe pasageri.

 

Am incercat doua saptamani sa umblu cu cateca companii de ride-share si am ajuns imediat la facturi de $200. M-am tot invartit, uitat pe la diverse masini si am ajuns la Mazda 3 2.5l AT AWD hatch.

 

Am facut pana acum cam 160km si fata de GTI cam astea sunt observatiile mele:

  • Masina este mult mai bine antifonata (NVH superior)
  • Motorul este mai silentios si cu mai putine vibratii
  • Cutia de viteze in modul 'D' este net superioara DSG-ului pentru mersul normal; pare sa schimbe destul de repede dar n-am testat prea mult modul manual ca sa pot compara mere cu mere
  • Directia mi se ca e mai precisa, e putin mai grea si masina pare sa reactioneze pe viraje cel putin la fel de bine
  • Raportul directiei mai mare este sesizabil in viraje mai stranse (GTI avea directie cu raport variabil intre 9:1-14:1)
  • Scaunele sunt mai moi si mai confortabile
  • Sistemul de sunet Bose este superior celui standard de pe GTI
  • Mi se pare ca pe viraje se inclina cam la fel de mult ca GTI-ul (poate putin mai mult) iar scaunele ma tin in loc destul de bine
  • Frana pare mai progresiva si se apasa mai greu (la GTI era mai greu sa modulezi cat de incet vrei sa franezi)
  • Pedala de acceleratie se simte mai liniara; iarasi, la GTI parea ca apesi 20% din pedala si primesti cam 40% din motor
  • Parcarea si mersul bara la bara e cu mult mai putine smucituri
  • Calitatea interiorului este superioara
  • Sistemul infotainment este superior
  • Spatiul in spate este mai slab decat in Golf iar eu cam ating cu capul in tavan la 1.85m dar incap in spatele meu
  • Portbagajul e mai mic si nu prea are chestii gen inele de agatat sacose
  • AWD-ul nu l-am simtit deloc ca n-am fortat masina si e uscat pe jos
  • N-are guri de ventilatie in spate si nici piston hidraulic pentru capota motorului care e destul de grea
  • Efectiv nu simt puntea aia de pe spate; daca n-as fi stiut ca e punte, n-as fi zis
  • Consumul pe un traseu pe care l-am facut de mai multe ori e la fel cu GTI (33MPG ~= 7.2l/100km)

 

Per total sunt foarte incantat de masina. Am ales pana la urma acelasi rosu pe care l-am avut si pe Mazda 2. Si mai important e ca si sotiei ii place mult masina.

 

Poze cu exteriorul:

IMG_5579.thumb.jpg.53abe548236c7a15abfaaeabc7ae5135.jpg IMG_5578.thumb.jpg.9b9508648ddbc52372c1ab4c753448a7.jpg

IMG_5580.thumb.jpg.7603b98363ea7a7464e40d9caf677ab0.jpg IMG_5581.thumb.jpg.5fb4c403851af4b785f73be4ca7353f2.jpg

Poze cu interiorul:

IMG_5582.thumb.jpg.131099ec90e5280a28818cfdeebe257a.jpg IMG_2010.thumb.jpg.56dc2580c12fc22de7ec2b812b998812.jpg

IMG_5588.thumb.jpg.dabc667ee53f37f4dd8fe655cbe44a5f.jpg IMG_5600.thumb.jpg.641c45a147de5f9b9cc39c0f1211e8a8.jpg

IMG_5599.thumb.jpg.591bb53de0a73494512552b4f8928433.jpg

 

Poze cu motorul si roata roata de rezerva:

IMG_5586.thumb.jpg.be278a63a2585b3b7be2bb85b2c61260.jpg IMG_5583.thumb.jpg.bfbc275ac4c60880a092435d2de631db.jpg

 

13 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In fata mea mai sunt doua Mazde: o Mazda6 si un CX-5 care au aceiasi culoare; albastrul respectiv il are si X3-ul de langa (intr-o alta nuanta).

IMG_5614.thumb.jpg.dbe98f7af97521ad0e805eba9dd78a2f.jpg

 

Si inca o poza de azi cu un CX-9 in departare:

IMG_5619.thumb.jpg.f4a5d0ca634737af48739eb259b882c9.jpg

 

Intr-o lumina buna:

IMG_5621.thumb.jpg.5cd0b26868cc432df35c9d05e2133e07.jpg

 

Din unghiul asta parca e noul CX-30:

IMG_5623.thumb.jpg.ef5483f450d99837e30dd4e68d8907da.jpg

 

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E prima mea masina ce are sistem de sunet 'premium'. Problema cu sistemele astea e ca te obisnuiesti cu binele :)

M-am jucat cu toate setarile si pot sa zic ca sistemul suna bine comparativ cu ce am mai condus eu; nu distorsioneaza nici la volum mai mare si portierele nu vibreaza ca au scos wooferele de acolo. Cu NVH-ul bun pe care il are masina, e o placere acum sa asculti muzica.

IMG_5625.thumb.jpg.48a53eb0b97496be3359804b4b13cad0.jpg

 

M-am mai jucat putin cu Lane Keep Assist System (LAS) si Adaptive Cruise Control care sunt iarasi niste functii pe care nu le-am mai avut pana acum. ACC e fain si ma ajuta sa folosesc mai mult cruise-control dar LAS a dat gres de vreo doua ori ca a detectat o crapatura din drum ca fiind o banda.

 

Exista ceva discrepante intre indicatorul de carburant analogic si cel digital cum se vede si in poza de mai sus; pe langa faptul ca nu inteleg nevoia de a duplica informatia, nici nu stiu in care sa am incredere. Ar fi fost bine sa puna ca la avioane: acelasi instrument de trei ori ca sa poti sa le compari si sa vezi care e ala defect.

 

Mi-am facut cont pe MyMazda si am deja un recall cum ca n-ar fi strans rotile din fata cum trebuie: 

 

NUMBER: 3519F
START DATE: 06/07/2019
DESCRIPTION: 2019 MAZDA3 WHEEL LUG NUT CONCERN

 

Nu cred ca are geamuri atermice (nu au o tenta cum avea GTI-ul) si in masina se simte ca soarele arde putin mai tare; pielea iarasi nu ajuta dar asta e; in SUA nu exista scaune din material textil pe Mazda 3 hatchback.
 

Alte chestii:

  • n-am card de navigatie si fara ala nu merge sistemul de recunoaste a limitelor de viteza
  • Apple CarPlay merge prin ambele porturi USB (atat cel din cotiera cat si cel din bord)
  • mi se pare grozav cum a integrat Mazda Apple CarPlay in controllerul lor; singurul repros e ca butonul de navigatie porneste Apple Maps si nu Google Maps; n-am testat sa vad ce se intampla daca dezinstalez Apple Maps
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mah, ne ofticam. E bine... esti multumit? Ne bagam unghia in gat ca nu putem si noi... :)

....

Ia zi Iuliane. Cum ti-ai luat tu masina? Te-ai dus la magazinu' de Mazda si-ai zis "Vreau si eu o Mazda 3".

Si dealerul ce-a zis? "Da domnu' Iulian, avem ce culoare vreti dumneavoastra, hatch sau sedan, manuala sau AT, cu AWD sau fara.... Avem si cu trapa daca vreti si cu piele d'aia mishto rosie. O singura problema este. N-avem masini decat cu motor mare de 2.5. Chiftelele alea mici le dam in Europa, le luam la fraieri cu 30% mai mult la pret si ii punem sa astepte si vreo sase luni. Pana atunci au timp sa rupa forumul in doua" :BigGrin:

 

Hai ma ca glumeam, ce naiba.

 

S-o stapanesti sanatos! :drinks:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, IulianM said:

n-am card de navigatie si fara ala nu merge sistemul de recunoaste a limitelor de viteza

Dar ceara... de care are?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ia zi Iuliane. Cum ti-ai luat tu masina? Te-ai dus la magazinu' de Mazda si-ai zis "Vreau si eu o Mazda 3".     

 

Ceva de genul.    Mazda3 asta avea 10 mile cand m-am urcat in ea si mi-au dat masina sa o testatam cam o ora; am adus-o inapoi cu 22 mile. Daca vrei ca tu sa fii primul care se urca in masina, cam trebuie sa faci comanda. Civicul l-am luat cu 7 mile iar GTI-ul cu 88 mile. In Romania probabil ai refuza o masina noua cu 88 mile (140km) dar aici poti negocia ceva revizii gratis sau alte beneficii.  

Cam tot ce e masina pe stoc aici poate fi testata de clienti (ma refer la masini de volum ieftine); dealerul asta de Mazda a fost primul dealer ce mi-a dat masina pentru o ora fara sa fie el cu mine in masina.

 

EU are taxa de 10% pentru masinile importate din JP la care mai adaugi si TVA de 20% sau cat mai e. In SUA taxa aia de 10% nu exista iar TVA-ul (sales tax) e cam 10% in unele state si alte state nu-l au deloc. Taxele astea reprezinta unul din motivele pretului mai mare prin EU. Cat despre asteptat 6 luni de zile, e posibil sa fie legat mai mult de volumul mic de vanzari din Romania. In Irlanda am luat Mazda de pe stoc, la fel ca in SUA si aveau destule pe acolo.

 

Nu sunt chiar atat de multe Mazde in configuratia asta pe aici; dealerul zicea ca raportul FWD/AWD e cam 8:1. Masina cu AWD se apropie destul de mult de CX-5 ca si pret iar intr-o piata in care se aspira SUV-uri zilnic, nu sunt multi clienti de asa ceva.

 

Cred ca noul CX-30 va canibaliza Mazda3 in SUA. Cam 60% din totalul vanzarilor de Mazda in SUA il reprezinta CX-5. Am fost aproape sa iau CX-5 dupa socul cu accidentul; SUV-ul ala care m-a trosnit, era unul mai vechi si mare ce n-a patit nimic. Mie nu-mi place pozitia la volan din SUV si cam asta a fost factorul decisiv cred, intr-un final.

 

Dealerul avea o singura Mazda6 pe stoc, asta comparativ cu acum trei ani cand Mazda6 si Mazda CX-5 se vindeau in egala masura.

 

In EU e greu cu motorul de 2.5l pe Mazda3 pentru ca se taxeaza CO2 unde diesel are mare avantaj; Mazda a gatuit 2l dupa cum stim toti (nu mai este cel de 165CP) si i-a pus si un sistem mild-hibrid (ce nu exista in SUA) ca sa scada putin emisiile de CO2.

 

Inca ceva interesant: Hatch e mai scump decat sedan cu $1000. Asta e valabil si la Civic. Nu stiu exact de ce; dotarile sunt identice.

 

 

 

S-o stapanesti sanatos! :drinks:

Multumesc.

Dar ceara... de care are?

Ceara n-are dar Collinite 476s asteapta in borcan sa fie aplicata.   

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, IulianM said:

In EU e greu cu motorul de 2.5l pe Mazda3 pentru ca se taxeaza CO2 unde diesel are mare avantaj; Mazda a gatuit 2l dupa cum stim toti (nu mai este cel de 165CP) si i-a pus si un sistem mild-hibrid (ce nu exista in SUA) ca sa scada putin emisiile de CO2.

Sunt cateva chestii care nu se leaga sau pe care nu pot eu sa le inteleg.

De ce 2.5G polueaza mai mullt pe Mazda 3 si nu polueaza pe CX5 sau Mazda 6? Evident ca M3 cu 2.5G va avea emisii mai mici decat M6 sau CX5 cu acelasi motor. Sunt zeci de  kilograme mai putin la inventar.

Traiam cu impresia ca limitele de poluare din SUA sunt mai drastice decat cele din EU. Cel putin in California...

Nu inteleg de ce au zis ca amana lansarea X-ului in State. Exeact acolo unde s-ar preta mai bine la tipurile de benzine existente.

Ciudat !

 

Am vazut ca masina a venit cu roata de rezerva. M-ar interesa sa stiu daca si la modelul 2019 se pierde din volumul portbagajului la montarea rotii de rezerva. La versiunea anterioara se duc destul de multi litri din volumul util.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limitele de la emisiile de CO2 sunt mai mari in SUA decat in EU (mult mai mari). Limitele de NOx sunt mult mai mici si nu fac diferenta intre diesel, benzina sau alt carburant.

 

Din 2021 producatorii de masini vandute in UE vor trebui sa indeplineasca o medie de 95g/km CO2 pe toata flota. Asta e echivalent cu un consum de 4.1l/100km la benzina si 3.6l/100km la diesel.

Nu ma pricep prea bine la treaba asta dar inteleg cam asa: daca eu produc doua masini: una hibrida ce emite 50g/km CO2 si alta pe benzina ce emite 139g/km CO2, nu voi plati amenda pentru ca media mea va fi de 94.5g/km CO2 cat timp voi vinde in procent egal ambele masini.

 

Fiind vorba de media pe flota, un 2.5l pe M3 ar ridica mult noxele.

 

Nu as putea sa iti zic despre volumul portbagajului; in SUA il si masoara diferit fata de EU si vine doar cu roata de rezerva.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si o tura noaptea iar farurile sunt bestiale. Pe GTI am avut Xenon adaptiv dar astea de pe Mazda bat mult mai bine; am zis ca nu poate fi placebo asa ca am cautat pe iihs.org si masuratorile sunt mai bune.

 

Sambata ma duc la recall sa imi stranga rotile.

 

IMG_5604.thumb.jpg.6aeb0e7a631624af1e47f90e13092cdb.jpg

 

Cu o anvelopa galbena de la soare:

IMG_5635.thumb.jpg.18e54c11fdf89c2242b40d78c3615795.jpg

 

 

 

 

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offf, motor de 2,5 pe caroserie de 1,3 tone. De vis :D. Si Roata de rezerva in 2019!? e deja The American Dream.

 

Felicitari, sa o stapanesti sanatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lupele mici dinspre grila se aprind si separat, manual, sau doar automat in urban / viraje, chestii?

Alea parca sunt pe post de proiectoare, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Pajeroking said:

Felicitari, sa o stapanesti sanatos.

Multumesc!

 

27 minutes ago, Titan1um said:

Lupele mici dinspre grila se aprind si separat, manual, sau doar automat in urban / viraje, chestii?

Tu ai observat si antena aia gen aripa de rechin, nu? esti mai atent decat mine la detalii. Nu stiu la care lupe te referi si nici nu stiu daca se aprind separat sau nu.

 

Poate ajuta asta.

5d0100772a992_ScreenShot2019-06-12at6_38_48AM.thumb.png.da2d076f864c72a779df310eaddabfa7.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IulianM Da, eu am zis de antena aia aripioara :)

In coltul farului, spre grila mai e lupa, cam ca o minge de tenis de masa.

 

 

Screenshot_20190612-171916_Free Adblocker Browser.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Titan1um said:

Da, eu am zis de antena aia aripioara :)

 

Revo Top de la noi are acolo antena GPS. Versiunile mai joase au o spira in plus la parbriz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Codrin said:

 

Revo Top de la noi are acolo antena GPS. Versiunile mai joase au o spira in plus la parbriz.

 Generatia pre-2k18 da, dar 2k19 are doar prin state :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te-ai uitat in showroom-ul care trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. ce vrei sa spui?:woot:

Ca vin si in RO cu aripioara?

Nu m-as supara daca ar veni cu aripioara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata si cu recall-ul la roti; l-au facut inainte sa-mi vanda masina doar ca nu aparea in MyMazda.

6c1e8649085837022f2e958d7a0ba087.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic !

Spune-mi te rog ca acel gard frumos si inalt de lemn iti apartine :Devil:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi apartine.

Doar am parcat in zona respectiva dupa ce am iesit de la dealer si m-am dus la o piata prin zona.

 

Intre timp indicatorul nivelului de carburant digital si analogic s-au cam sincronizat. Consumul pana acum e 33MPG ~= 7.2l/100km care e cam identic cu ce aveam pe GTI. 

Comparativ la Civic 1.5t CVT aveam cam 38MPG care venea undeva la 6.2l/100km.

Regimul meu de mers e cel mai apropiat de optim: seara si in weekend.

 

E prima masina pe care o am cu functia de mirror-down si chiar ajuta la parcarea laterala sa nu ating rotile de bordura.

Mi-am gasit pozitia la volan foarte rapid; oglinzile par totusi prea aproape de sofer (cum ziceau si unii prin review-uri) dar te obisnuiesti; oglinzile si scaunul soferului sunt cu memorie si le poti programa pe cheie daca e sa imparti masina cu partenerul.

 

Inca n-a poluat de cand am luat masina; sunt curios sa vad cum se manifesta sistemul AWD cand stau la o intersectie sa fac dreapta si accelerez mai tare de pe loc cu volanul spre dreapta; fix in cazul ala rupeam aderenta la GTI pentru ca DSG-ul credea ca vreau sa plec mai repede decat incercam si probabil cupla ambreiajul mai brusc iar apoi intra controlul tractiunii si taia din cuplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E incredibil rosul asta nou chiar comparativ cu fostul red-soul de pe Mazda 2. 

 

Mazda 3 fara ceara:

IMG_5674.thumb.jpg.17d1fe8e45bc8e40bd44f772f25a15d3.jpg

 

ex Mazda 2 cu ceara:

IMG_0037.thumb.jpg.cab1de6b03c7d10ee16b3b5a3a8a2406.jpg

ex GTI cu ceara:

IMG_0126.thumb.jpg.418ff4a5536ae88182a70fc156951366.jpg

 

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, am uitat sa mentionez. Cei de la Mazda par sa fie mai atenti cu clientii.

M-au si sunat sa ma intrebe de masina plus trimis in posta felicitare.

Sper ca asta sa fie si atitudinea lor post-achizitie.

 

09a70175428ae6e7161cc80d597b4e3f.jpgb1801d1d2a4ce4242d2da5d32299d62f.jpg

 

 

Senzorul de temperatura exterioara functioneaza la fel de prost ca si pe Mazda 2: parchezi masina cu o temperatura pentru 30 minute si cand te intorci afiseaza temperatura mai mare cu 15 grade (probabil de la caldura degajata de motor); dupa ce merg cateva minute scade inapoi la cat trebuie. Nu stiu exact cum au rezolvat problema asta cei de la Honda si VW.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, IulianM said:

Nu stiu exact cum au rezolvat problema asta cei de la Honda si VW.

Incearca sa parchezi invers daca ai cum, in cazul in care caldura vine intr-adevar de la motor si au norocul sa parchezi de fiecare data invers fata de cum bate vintul.

La 3BK nu am problema asta, dar senzorul fiind in bara daca la 20cm de asfalt sint 45C atunci atit va arata temperatura si pe bord. Imediat ce masina se misca se regleaza. De fapt nu se regleaza, pur si simplu primeste aer de alta temperatura.

Altfel senzorii sin relativ exacti, dar depinde ce aer primesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cum sa parchez invers dar nu face vreo diferenta pentru ca e in parcare subterana. 

Caldura vine sigur de la motor; daca parchez masina si astept mai multe ore atunci arata bine senzorul de temperatura. 

Interesant ca in Irlanda aveam problema asta cu temperatura tot in parcarea subterana; probabil lipsa vantului face ca aerul cald de la motor sa ramana mai mult prin compartiment. 

Cred ca VW/Honda bloca temperatura pe care o avea masina imediat dupa oprirea motorului si abia dupa cateva minute de la pornire incepea sa afiseze rezultatele reale (in alea cateva minute eram deja iesit din parcarea subterana). 

De ce zic ca blocheaza temperatura? intr-o iarna in Iasi am parcat la Palas (Skoda) cand erau -15 grade afara iar in parcarea subterana era mult mai cald; dupa o ora de parcat masina, tot -15C arata pe bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam are sens... in parcarea subterana de la Palas cel mai putin au fost -6C pe locurile linga gurile alea de aerisire cind erau -20 - -22C si batea vintul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now