ciprianro

Coupe in 4 usi [RX8]

104 posts in this topic

Ca proaspat posesor de RX8, insir si eu aici din bucuriile si [ne]placerile care vor veni pe drum cu o mazda rx8 2005 192cp.

7eb1e960-4f23-4d1a-b85d-17d6a9cc8188.thumb.jpg.164ffdbfafea7e9841f1fed3f919d333.jpg

a63746b1-e414-4bce-bd11-2e4d78c7ed6b.thumb.jpg.b33f6f67b48cfeb8f08c7d3a73c7cb93.jpg

26d94a67-80d8-4d75-ae1a-cd11274e1361.thumb.jpg.5deacff1256fe198a139f727f21e715b.jpg

Povestea mea cu ea a inceput pe oleics, unde se afla masina la un pret decent si in starea asta:

-an 2005, prima inmatriculare sept 2005 in Romania, 2 proprietari pe carte

-28300 km(verificati la rar)

-interior piele, sistem audio bose

-ceva istoric service

-vopsea varza. Masina a fost vandalizata cu cheia pe toate partile iar pe capota scrie "MAI MINTIT" motiv pentru care vanzatorul a decis sa se dezica de ea.  :D

Masina avea intr-adevar kilometrajul real incat era pe cauciucurile originale facute in 2004 si erau coapte de soare, pe langa verificarile ITP unde s-a consemnat kilometrajul.

Am facut un test de compresie, a iesit ok-ish, asa ca am luat-o. A primit niste cauciucuri 2018 pirelli pe spate si hankook pe fata. N-am gasit set de 4 din pacate.

La doua zile dupa achizitie am facut un drum Bucuresti Timisoara unde masina a mers fara cusur, poate ceva probleme pe la racire dar cum erau 35 grade afara si eu o alergam binisor nu-mi scadea ECT(engine coolant temperature) sub 94 grade (desi la consum e chiar bine 9.5% pe B-TM).Ulterior am vazut si niste stropi de antigel pe langa vasul de expansiune, se trag de la o crapatura de 1cm langa buson.

Dupa ce am ajuns in TM am aparut si in ziar intr-o stire tipic romaneasca:  https://www.opiniatimisoarei.ro/razbunare-amoroasa-in-complexul-studentesc-din-timisoara/23/07/2019

 

Viitorul masinii rezerva urmatoarele:

-schimb ulei cu 5w30 mazda + filtru MAN

-schimb ulei cutie+diferential

-trecut motorul de 1.3 pe carte pentru impozit(nu merita dancila 2300 lei impozit anual nici daca conduceam un Cadillac de 5.7L V8)

-midpipe(sa scap de catalizator)

-garnituri triple(toate rx8 au problema asta)

-coborare temperatura la care pornesc ventilatoarele de la radiator(fiind de meserie cu electronica, ori ceva on-off ori cu prag reglabil, un arduino PWM sau... :) Ce e in comert nu imi place.)

-schimbare filtru aer catre unul K&N

-adaptor SOHN sau o solutie proprie de rezervor de ulei pentru ungere. Momentan torn 140ml ulei MOTUL 710 in rezervorul de benzina.

-vopsire integrala sau colant...inca mai cercetez.

-mutare placuta de inmatriculare mai jos pentru a mari debitul de aer spre radiator

...

 

Deja am cunoscut cativa pasionati de rotative din Bucuresti, posesori fie de 8 fie de RX7 FD3S, daca sunteti pe aici va salut :) .

 

332547f6-2074-4a5a-af0b-89cfbf29102a.jpg

f57c86d6-13f3-4802-aaab-7fa262f8925a.jpg

10 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

o alegere... curajoasa   :)

 

multi km fara probleme iti urez!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb ! Succes, si sa te bucuri de ea :)

Uite si o varianta mai "fericita"

 

Screenshot_20190731-000007_WhatsApp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos! Ti ai luat proiect calumea, sa l duci la bun sfarsit! Daca o duci pe circuit sa ne tii si pe noi la curent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru gandurile bune. Circuit (inca) nu concep, asa cum nici asemenea masina nu concepeam de curand. 

Pentru ca sunt blocat in alt oras cu munca nu ma pot ocupa de ea prea bine, abia ce am cumparat toate lichidele si filtrele. Am intampinat si problema tipica cu boxele din portiere(in poza e in coltul stanga jos), cea de pe partea soferului caraie rau. O sa iau amplificatorul la munca sa-i repar si public ce am gasit.

IMG_20190731_205104.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Felicitari pentru achizitie.

 

Exact asta e motivul pentru care a vrut sa scape de ea, ca avea capota scrijelita.
Pai si stai, tu zici ca ai luat-o din Bucuresti si era deja scrijelita. Aia din ziar au zis ca ti-a zgariat-o cineva in Timisoara langa farmacie?
WTF :rofl:.

 

Sa o stapanesti sanatos. Si ne vedem pe circuit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presa romaneasca e muci precum amplif-ul meu. Canta ceva dar mai mult caraie (pentru cunoscatori, amplificatorul este in clasa D cu punte H, toti tranzistorii sunt mos tip n, problema mea vine de la frecventa semnalului rampa de la intrarea comparatorului-generator PWM, odata ca e foarte mica 35khz si odata ca nu e stabila in timp... probabil ceva condensator obosit de vreme)

Masina am luat-o zgariata dar cumva cineva a zis ca era ok cand am ajuns in TM cu ea. 

Am luat pentru ea 2L de castrol transaxle 75w-90 GL4 pentru cutie si 2L 80w-90 GL5 castrol axle EPX pentru diferential spate. Au 14 ani cele din masina, era si cazul.

Antigel nou, lichid frana nou, unica dilema e daca sa schimb si ulei motor. Dupa ce am vazut cum arata uleiul nou, nu vad nicio diferenta intre cel din sticla si cel de pe joja(are 1 an jumatate cel din motor dar nici 2000km rulati). Acum n-ar fi un capat de tara sa-l schimb, e vreo 170 lei, mai tare m-ar durea daca stric busonul de la baie.

 

Pe lista de mod-uri candva in viitor mai adaug si mutarea bateriei in portbagaj, cold air intake, air pump delete, catch-can, remapare ECU pentru a scapa de amestecul bogat de la pornire si ralanti ridicat(o prostie, multumim UE), ceva basic tweaking pe la amestec (merge foarte bogat stock si asta iti nenoroceste bujiile, catalizatorul dar ajuta la racire).

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, ciprianro said:

Antigel nou, lichid frana nou, unica dilema e daca sa schimb si ulei motor. Dupa ce am vazut cum arata uleiul nou, nu vad nicio diferenta intre cel din sticla si cel de pe joja(are 1 an jumatate cel din motor dar nici 2000km rulati). Acum n-ar fi un capat de tara sa-l schimb, e vreo 170 lei, mai tare m-ar durea daca stric busonul de la baie.

 

Asigura-te ca antigelul e FL22, original Mazda.

Uleiul motor - schimba-l si pe ala pentru ca nu stii ce s-a pus. Oricum, nu ar strica sa treci pe un ulei mineral 10w40 sau 15w40 si sa-l schimbi la maxim 5k km.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este schimbat la mazda bdt antigelul, sper ca n-au pus suc in radiator si FL22 pe factura.

In motor s-a pus asta:

 5d4539e8a115b_910fOTZmvaL._AC_UL320_SR200320_.jpg.465c6e2e70d763e64f064215587436ae.jpg

 

Tot asta am luat si eu 5L, si inca nu sunt ferm convins ca e prea subtire. Pe de o parte n-am chef sa-mi pice motorul pe la 50-60k km dar nici in primii 100 km dupa ce ii pun mineral 10w40 (pompa ulei, injectoare...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, ciprianro said:

Tot asta am luat si eu 5L, si inca nu sunt ferm convins ca e prea subtire.

 

In plus, eu nu sint ferm convins ca ala e original :)

 

8 minutes ago, ciprianro said:

in primii 100 km dupa ce ii pun mineral 10w40 (pompa ulei, injectoare...)

Esti pe forumul mazda, chiar incercam sa-ti facem recomandari valide si folositoare. Mai departe decizi tu.

https://forum.clubmazda.ro/topic/24592-ulei-semi-sintetic-sau-de-care/

https://forum.clubmazda.ro/topic/14152-sfaturi-achizitie/?do=findComment&comment=228661

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sticla aia a ramas de la ultimul schimb de ulei facut la BDT. E cam sensibil subiectul si vad ca sunt multi sustinatori de ambele parti(mai gros si mineral sau cu mazda 5w30). Pana una alta uleiul cumparat e inca in sticle, ma pot suci oricand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ciprianro said:

Pana una alta uleiul cumparat e inca in sticle, ma pot suci oricand.

Cel mai bine ar fi sa te documentezi, ca sa nu te sucesti pe baza a ce spune unul sau altul.

Noi doar ti-am facut cunoscute alternativele si motivele din spatele prezentarii lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut schimbul de ulei motor cutie si diferential. Le-am facut pe toate singur ca sa fiu sigur ca nu e treaba de mantuiala(ex daca inclini masina pe dreapta din baia de ulei motor mai curge ~1L).

 

Am gasit putin span pe busonul de golire de la cutie si de la diferential.

 

Intr-un final m-am decis sa merg pe ulei mineral elf sporti 15w40. Pt schimb am consumat aproape 4L dar am luat 5L sa am cu ce completa. Am si dexelia in portbagaj, il folosesc la iarna.

IMG_20190808_180511.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, ciprianro said:

Am si dexelia in portbagaj, il folosesc la iarna.

 

Pentru la iarna ia un 10w40 mineral.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ciprianro said:

 

 

5 hours ago, ciprianro said:

Am facut schimbul de ulei motor cutie si diferential. Le-am facut pe toate singur ca sa fiu sigur ca nu e treaba de mantuiala(ex daca inclini masina pe dreapta din baia de ulei motor mai curge ~1L).

 

Intr-un final m-am decis sa merg pe ulei mineral elf sporti 15w40. 

Hmm...desi l-ai stors inclinand masina pe toate partile, acum tot ai ramas cu un amestec de ulei combinat din Elf cu vascozitate mai mare decat e recomandat si cine stie ce a avut inainte.

Un fel de amestec de mineral cu semisintetic:ermm:

Si asta in proportie 50:50.

 

De ce?

Pentru ca RX8 are circuit de racire a uleiului cu doua radiatoare plasate frontal stanga/dreapta si vizibile in spatele proiectoarelor.

Circuitul ala mai inglobeaza vreo 4L.

 

Pentru o operatiune ca la carte trebuia schimbat tot uleiul din circuit daca treci de la un soi de ulei la altul.

Adica 8L.

 

In privinta cresterii vascozitatii, o mare greseala.

Racirea internelor se face cu ulei, d-asta are si circuit separat de racire a uleiului.

Crescand vascozitatea, e ca si cum i-ai pune un dop si l-ai lasa sa se incinga si sa-l trimiti prematur la fiare vechi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, tipografu said:

Crescand vascozitatea, e ca si cum i-ai pune un dop si l-ai lasa sa se incinga si sa-l trimiti prematur la fiare vechi.

 

La temperaturi mari (110-120C) un mineral w40 e mai putin viscos decit un sintetic w30. Daca te uiti si la 100C mineralele au viscozitatea de sub 14cSt, de obicei sinteticele au 14-14.5-14.8.

In plus HTHS la un mineral e mult mai mic decit la un sintetic, ceea ce inseamna ca penetrabilitatea lui creste odata cu efortul mecanic pentru ca lanturile de polimeri se sparg mai devreme si mai usor (de unde si coeficientul HTHS mai mic). De asta se recomanda mineral de viscozitatea asta in rotative si nu semi sau full sintetice.

 

5 minutes ago, tipografu said:

Un fel de amestec de mineral cu semisintetic:ermm:

 

5 minutes ago, tipografu said:

Circuitul ala mai inglobeaza vreo 4L.

...Asta poate deveni intr-adevar o problema daca uleiul care e acum ramine mult timp in circuit. Sau poate nu. In principiu si Dexelia si ELF-ul Sporti au aceeasi baza, diferenta dintre ele fiind aditivarea Dexeliei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mituc said:

 

La temperaturi mari (110-120C) un mineral w40 e mai putin viscos decit un sintetic w30. Daca te uiti si la 100C mineralele au viscozitatea de sub 14cSt, de obicei sinteticele au 14-14.5-14.8.

 

 

Unde sa ma uit?

Pune un link, ceva.

Oricum, motorul nu functioneaza doar in domenii de temperaturi mari la care uleiul sa ajunga la 120 grade.

De racire insa are nevoie permanent.

 

La uleiurile minerale structura si marimea moleculelor variaza, iar vascozitatea e data de media marimii moleculelor.

La uleiurile sintetice structura si marimea moleculelor e identica.

Vascozitatile diferite raman insa diferite, nu ne referim doar la domenii de temperatura extreme in care uleiul mineral isi modifica dramatic vascozitatea.

 

Si da, vascozitatea e influentata de temperatura si presiune, uleiul mineral fiind sensibil odata expus la astfel de solicitari comparativ cu un ulei sintetic (semi sau full).

Uleiul mineral imbatraneste si semnificativ mai repede, vascozitatea scade natural pe masura imbatranirii nefiind atat de stabil ca un sintetic, motiv pentru care e si servisabil mult mai des.

Cat de repede isi pierde proprietatile, greu de spus fara un laborator mobil in portbagaj si esantioane de ulei din motor la fiecare semafor. 

 

2 hours ago, mituc said:

 

In plus HTHS la un mineral e mult mai mic decit la un sintetic, ceea ce inseamna ca penetrabilitatea lui creste odata cu efortul mecanic pentru ca lanturile de polimeri se sparg mai devreme si mai usor (de unde si coeficientul HTHS mai mic). De asta se recomanda mineral de viscozitatea asta in rotative si nu semi sau full sintetice.

Vorbim de racire, de capacitatea de a circula prin sistem si de a cara caldura afara, nu de ungere.

E recomandat mineral doar pentru ca arde curat fara reziduuri de carbon, dar nu de vascozitatea asta.

 

 

2 hours ago, mituc said:

 

...Asta poate deveni intr-adevar o problema daca uleiul care e acum ramine mult timp in circuit. Sau poate nu. In principiu si Dexelia si ELF-ul Sporti au aceeasi baza, diferenta dintre ele fiind aditivarea Dexeliei.

 

Nu stiu cat au sau nu aceeasi baza, unul fiind mineral si celalat semisintetic, mie-mi suna a doua lumi diferite.

Iarasi, fara un laborator si teste dedicate ramanem la presupuneri si generalitati.

Si nu cred ca e cazul sa-si bata cineva capul cu teste, probe si evaluari.

 

Calea cea mai simpla si sigura ramane pastrarea uleiului conform specificatiilor producatorului, nu improvizatii de genul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, tipografu said:

Calea cea mai simpla si sigura ramane pastrarea uleiului conform specificatiilor producatorului, nu improvizatii de genul.

Asa ar fi cel mai bine, insa Mazda nu a avut niciodata un sortiment de Dexelia potrivit pentru rotative, doar unul care merge.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dexelia are proprietati acceptabile de ardere, fara prea multe reziduuri.

La un interval de cca 30k km e indicata si o decarbonizare.

Exista un spray dedicat disponibil la comanda si branduit Mazda, motorul are prevazute porturi dedicate pentru injectarea solutiei in camerele rotoarelor.

Operatiunea este simpla si e descrisa in documentatia de service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesanta discutia,  da-ti-i inainte :D

 

Referitor la uleiul 2T in benzina.... cum ati ajuns la proportia de 140ml/rezervor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, tipografu said:

Dexelia are proprietati acceptabile de ardere, fara prea multe reziduuri.

Problema nu e arderea, un ulei mineral va arde chiar mai bine decit Dexelia si cu mai putine reziduuri (care-s lasate de aditivi sau de esteri).

Problema nu e nici viscozitatea.

Problema e presiunea la rece si apoi la foarte cald la turatii mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manualul de service mentioneaza ca in motorul uscat incap 5.8L. Eu am scos cam 4 - 4.5L cu tot cu golit radiatoarele de ulei. Am mentionat ca a curs din baie suprinzator de mult dupa ce am inclinat-o pe dreapta, nu ma asteptam. Treaba cu radiatoarele imi e cunoscuta

 

La 140km/h am lichidul de racire 83-86 grade iar peste 92 nu il las sa creasca. Nu stiu la cat e uleiul,mai sus oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, ciprianro said:

Nu stiu la cat e uleiul,mai sus oricum.

Nu mult mai sus, la 92C ECT ar trebui ca uleiul sa aiba 110 maxim 115.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteptam acum sa mai scada £££ sa comand un kit de aprindere BHR. Bine, sa zicem ca ar fi un pret acceptabil ~ 1000 lei pentru bobine dar zau ca nu inteleg de ce un cold air intake, care e doar un tub de tabla si niste cleme costa cam tot atat pe ebay... Poate chinezoii s-au gandit ca s-au obisnuit posesorii sa dea cate 200-300 $ pe orice la masina asta.

 

Ce alta grozavenie am gasit e pe la rezervoarele de benzina. Fostul proprietar mi-a zis ca a fost cu ea in service la bdt pt a-i schimba ?izolatia? de la rezervoare. Acum nu stiu anume ce au facut, poate au umblat/schimbat pompa de benzina dar lipseau capacele de vizitare catre rezervoare(alea de sub banchetele spate) iar o brida de fixare a rezervorului de pe partea soferului era prinsa doar intr-o parte iar in cealalta lipsea surubul M8 aferent.

 

10 lei la dezmembrari pentru acele capace + 8 holzsuruburi + 1 surub M8 si am mai vindecat o buba de pe regina cricului.  Evident remediat pe cont propriu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp s-au mai dat cu alifie bubele intrinseci ale masinii: am pus un cablu aux in pentru muzica ca sa mai aduca a masina in 2019, am marit debitul de aer peste radiatoarele de ulei, am instalat un comutator in habitaclu prin care pornesc manual ambele ventilatoare de la radiatorul de apa pe viteza maxima, am schimbat clemele de la baterie, chestii minore.

Maine trec pe la tinichigerie cu ea si dau cu banul daca sa o revopsesc neagra sau sa o colantez albastra pe nuanta de fabrica, imi place la nebunie.

Masina a sarbatorit si 32.000 km deja, deh daca doar drumuri lungi am facut cu ea...

Inca n-am decis ce bobine sa-i pun, citesc recenzii bune si rele despre toate cele aftermarket. De altfel remarc o nesimtire generala la preturi de piese aftermarket care nu sunt cine stie ce dar costa de parca ar fi un motor cap-coada. De exemplu un adaptor de OMP care e doar un distantier si 2 canale de ulei costa vreo 600 lei... iar 2 rezervoare de plastic(unul de ulei altul de lichid parbriz) inca 400 lei. Mai repede invat niste CAD si mi le fac singur,ffs.

Alt exemplu de ras e un kit de furtune de ulei catre radiatoare... 2000 lei! De banii aia iti faci 100m de furtune hidraulice rated la 480 bari si 150 grade...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now