Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
james_kilowatt

Mazda vs... Mazda... 3 vs CX 30

24 posts in this topic

Eu sunt nou pe aici si inca n-am avut vreo Mazda pana acum, insa ma bate un gand. Acum am doua masini (o Skoda Superb si un Citroen C1), ambele in stare buna dar relativ vechi si care nici adunat nu depasesc 10.000km/an si pe care as vrea sa le schimb cu o singura masina compacta, automata, ca sa scap de "ingrijit" doua masini care mai mult stau decat merg. Alt criteriu, am un singur garaj, si ala destul de mic, asa ca prefer o masina nu foarte lunga (cam 4.5m max) incat sa mai incapa in garaj si bicicletele de exemplu. 

 

Am facut mai multe driveteste, de la Mercedes A-Klasse la Alfa Giulia sau Leon Cupra insa cel mai tare m-a convins noua mazda 3, in special datorita confortului, feelingului de premium si mai ales a insonorizarii de exceptie (peste tot ce am testat, si singura care mi s-a parut peste Skoda actuala). 

Inca nu sunt 100% hotarat pentru ca nu am avut inca unde sa testez cutia automata si nici motorizarea skyactiv X (e musai sa fie automata pentru ca sotia are permis valabil doar pentru automate). Inclin catre hatch insa inca imi sta in gat geamul ala minuscul din spate...

 

Principalul meu criteriu este confortul, iar insonorizarea dpmdv contribuie foarte mult la confort. In materie de putere daca are peste 100CP/t chiar si cand e plina e suficient, nu-mi trebuie mai mult (desi nici nu ma deranjeaza :D ) 

Din review-uri   singura contracanditata in momentul asta ar fi .... Mazda CX-30. Pare sa fie o Mazda 3, e drept un pic suv-izata insa la care au rezolvat principala problema, si anume spatiul si geamurile din spate.  Stiu ca in toata presa Mazda 3 e comparata cu Corolla si Civic (nu-mi place niciuna dintre ele, iar CVT-ul e un deal breaker, asa ca nu-mi pasa ce spune presa pe tema asta) si CX-30 e comparata ba cu CX3/CX5, ba cu Tiguan & Co, insa pentru mine versusul cel mai interesant e Mazda 3 vs Mazda CX-30.

 

Nu-mi plac suv-urile, insa CX30 nu mi se pare SUV ci doar o compacta ceva mai inalta (gen Golf Alltrack) si care are doar 50kg in plus fata de 3. Instinctul imi spune Mazda 3 insa ratiunea spune mai degraba CX30.  Tin masinile de obicei pana le cad rotile sau mi se schimba criteriile (cea actuala merge pe 10 ani, iar daca ar fi fost automata n-as fi schimbat-o nici acum, sunt f multumit inca de ea insa ca sa putem conduce amandoi trebuie sa tin doua masini si nu-mi convine) si deci trebuie s-o nimeresc.  Ok, daca apar niste baterii pe dilitiu si superchargere de 600kw poate as schimba-o mai repede din motive de obsolencenta tehnica, insa mi se pare putin probabil. 

 

Revenind la locurile din spate, in mod normal ar fi populate cel mai des de fiica-mea (care ar incapea fara probleme si in 3 si in CX30).  De cate ori/an mai am si parinti sau socri in masina, si ma gandesc ca aici CX30 ar fi in avantaj. Nu doar pentru ca e mai spatioasa, insa e si mai usor accesibila.  Azi si socrii si parintii inca sunt relativ in forma si inca mai pot intra intr-o masina normala (sau chiar si una mai inghesuita) fara efort, insa ma gandesc ca in cativa ani cand vor avea +75 si s-ar putea ca o masina mai inalta si mai usor accesibila sa fie un avantaj. 

Si portbagajul e ceva mai mare la CX 30, desi in mod normal si cel de la M3 mi-ar ajunge. Zilele in care plecam cu toata casa dupa mine s-au cam incheiat, acum important e sa nu uiti pasaportul si cartea de credit, in rest faci ca exploratorii, incerci folosesti resursele locale... iar in cazul meu in orice directie as pleca, pretul la pateu si parizer scade deci n-are sens sa-l car de acasa... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca ar trebui sa iei ceva ce-ti satisface nevoile momentan.

 

Sa le luam pe rind:

  • spatiul din spate. E decent si la Mazda 3 cu conditia ca fiica ta sa nu fie foarte inalta, sau socrii sa nu fie foarte inalti (gen peste 180-185cm). Daca atunci cind socrii sint in spate nu faci drumuri foarte lungi (adica sa pleci in concediu cu ei), respectiv nu faci asta foarte des (odata la citeva zile, 2-3 ori pe saptamina);
  • portbagajul - daca-ti ajunge cel de la Mazda 3... iti ajunge si gata.
  • garda la sol - daca locurile prin care mergi de obicei sau prin care parchezi is cu denivelari sau gropi mai adinci atunci garda la sol o idee mai mare a lui CX30 va ajuta. Daca nu... atunci nu.
  • geamul minuscul din spate la 3 nu mi se pare o problema. Nici faptul ca in spate la 3 e cam intuneric, daca locuiesti intr-o zona cu mult soare intunericul din spate este bine-venit. Ia putin din vizibilitate insa doar a pasageriilor, soferul are oglinzile pe care se poate baza.

 

CX30 e mai mult un cross-over, nu e SUV. Practic abia CX5 se apropie de SUV, desi e un cross-over mai mare. Daca din criteriile de mai sus este macar unul care inclina in mod obiectiv catre cx30 atunci ia cx30.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taica-miu are 188, socrul 185 si cam 0.1t :)   Nu, nu fac drumuri lungi cu ei... aeroport, si plimbari asa maxim la o ora-doua in jurul casei. 

 

Portbagajul imi ajunge si ala de la Citroen C1 in 90% din situatii. 

 

Garda la sol e irelevanta. Nu fac offroad (adica fac insa cu bocancii nu cu masina).  Inaltimea suplimentara conteaza la spatiul (in special la cap in spate) si la accesibilitatea dpdv al unuia caruia proteza de sold sau de genunchi nu-i mai permite sa coboare confortabil intr-un MX5....  Ma gandesc asa daca nu cumva SUV-izarea flotei auto nu este efectul imbatranirii populatiei. Lumea s-a urbanizat si cu toate astea se vand masini de padurari. Insa numarul de batrani explodeaza. 

In mintea mea SUV-ul e o masina de mos care are nevoie sa intre si sa iasa din ea aproape la orizontala, fara sa fie nevoit sa se lase in jos sau sa se ridice.  Ai niste bani stransi, nu mai ai credite de platit,  fiica-ta s-a maritat  in Singapore... si iti dai seama ca iti poti permite un Porsche asa cum ai visat din copilarie. Insa cand iti dai seama ca nu te mai poti ridica din Boxter sau 911, asa incepi sa te uiti dupa Macan sau Cayenne.... 

Ok, SUV-urile sunt si masini de femei pentru care care pozitia inalta de condus ii creeaza impresia de siguranta :D Ceea ce in cazul meu e un avantaj. Mi-a luat mai bine de 15 ani sa-i pun neveste-mii volanul in mana si orice iluzie e buna ca sa nu renunte...  Plus ca repet, CX30 nu mi se pare SUV, e maxim un crossover insa unul decent. 

 

Geamul in spate insa chiar mi se pare o problema. Nu, nu-s intr-o zona insorita, dimpotriva, pe meleagurile trecu uneori luni fara sa vad soarele, desi cu incalzirea globala parca nu mai e chiar atat de rau.... Faptul ca in dreptul capului ai stalpul ala enorm in spate creeaza impresia de claustrofobie, si da impresia ca spatiul e mai mic decat e in realitate. 

 

Din review-uri am vazut ca la CX30 materialele in spate sunt mai slabe calitativ decat in fata (si decat la M3).  Insa nu mi s-ar parea un dealbreaker, fiica-mea umple de noroi plasticul bun sau prost cu aceeasi lejeritate. Pe de alta parte CX30 insa pare sa aiba in spate guri de ventilatie ceea ce e un plus, dintr-un motiv care imi scapa la M3 nu sunt disponibile in Europa. 

 

Deocamdata sunt inca nehotarat, CX30 nu a aparut inca in showroom sa-l pot vedea.  Vestea buna e ca nici nu ma grabesc, pot sa mai trag de timp pana sa dau comanda, nu ma alearga nimeni. Abia in martie trebuie sa fac o revizie si ITP la Skoda (ambele fiind trecute de 8 ani au ITP anual), iar la Citronel pana in Dec 2020 n-am nicio obligatie deci chiar nu-s presat de timp.   Pana ma hotarasc poate vad si cum se prezinta si noul Golf MK8 (si surorile) desi parca sunt cam satul de VAG. Inca dau 2/3 ani de garantie... iar extensia de garantie la 5 ani costa de ... 7 ori.... mai mult la VW  (sau Seat/Skoda  care sunt teoretic low cost) decat la Mazda.

 

Sincer din seria te teste mi-a placut la nebunie si Alfa Giulia Veloce (2L benzina, 280CP). La tinuta de drum e peste mazda, feelingul e foarte fain, pozitia la volan f buna (la fel ca Mazda relativ centrala) insa la insonorizare mazda mi s-a parut peste.  Alfa insa e sensibil mai scumpa, si pe langa pretul masinii mai are si o taxa de inmatriculare de 4960€....  Tinand cont ca merg destul de putin (si in marea majoritate pe autostrada unde puterea e irelevanta, insa linistea e de apreciat)  mi-e destul de greu sa justific diferenta de pret. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, james_kilowatt said:

Taica-miu are 188, socrul 185 si cam 0.1t :)   Nu, nu fac drumuri lungi cu ei... aeroport, si plimbari asa maxim la o ora-doua in jurul casei. 

...In cazul asta se justifica un CX30...

Inca stai departe de VAG, chiar nu are sens sa-ti complici viata.

 

CX30 va aparea si in showroom-uri/testdrive, stai linistit. Daca nu apare unde esti poate apare intr-o tara mai mare din jur, mai ales ca de unde esti acum poti ajunge foarte rapid in orase mari din tara de la est unde Mazda s-ar putea sa aiba interes sa livreze mai rapid exemplare pentru a fi expuse sau pentru drivetest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A aparut deja pe site, ceea ce e bine.... si a disparut 3 Skyactiv X :woot:

Sunt curios daca vor exista diferente mari de performante, adica daca inaltand-o au stricat aerodinamica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coeficientul aerodinamic va fi mai slab la CX-30 dar trebuie vazut cu cat e mai slab si cat de mult influenteaza consumul. 

Cateva diferente intre Mazda3 si CX-30 care le-am observat din specificatii:

  • anvelopele au balon mai mare pe CX-30 ceea ce inseamna ca amortizeaza ceva mai bine gropile
  • ampatamentul este mai mic decat la Mazda3 (2725mm la Mazda3 vs 2655mm la CX-30); asta teoretic s-ar traduce prin mai putin spatiu la pasageri si un comportament de masina mai compacta pentru CX-30;
  • CX-30 e mai scurta decat Mazda3 hatch (4460mm la Mazda3 vs 4395mm la CX-30) si ar ajuta cumva la parcari; 
  • CX-30 are garda la sol mai mare (158mm la Mazda3 vs vs 175mm la CX-30)

 

 

Screen Shot 2019-08-06 at 7.46.53 AM.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mazda.ro nu apare valoarea garzii la sol. Dar gasisem pe un site mazda de afara (parca cel din uk) ca garda la sol la mazda 3 este 135mm. Care o fi valoarea adevarata? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, blackie said:

Pe mazda.ro nu apare valoarea garzii la sol. Dar gasisem pe un site mazda de afara (parca cel din uk) ca garda la sol la mazda 3 este 135mm. Care o fi valoarea adevarata? 

 

pe mazda u.s.a. este mentionata garda la sol 5.5 inch (aprox. 138 mm)

pe mazda australia se mentioneaza garda la sol 150 mm.

oare o fac diferit in functie de tara unde se vinde? cam ciudat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mazda 3 garda la sol totdeauna a fost 14cm, din 2004 pina acum. 5.5inch e cam 14cm (139.7mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost și am văzut și eu cx-30, iar vineri am programare la drivest (g122, automata). 

La ochiometru as zice ca nu-i mai mare în interior decât m3. E ceva mai luminoasa în spate (geamuri, acoperiș deschis la culoare vs stâlp și acoperiș negru). Având o poziție la volan mai înaltă poți trage scaunul mai in fata încât sa lași ceva mai mult loc în spate.

Insă greu de spus dacă e confortabila în spate pe distante lungi. La capitolul asta s-ar putea să-mi para rău după mașina actuala (skoda superb 2)

As fi curios sa vad niște cifre legate de spațiu. 

Diferența de materiale mi se pare f mica în favoarea m3-ului. În schimb cx-30 are un plus pentru grilele de ventilație în spate. 

Un plus și pentru portbagaj (vs hatch). 

La design prefer clar m3-ul (indiferent că-i berlina sau hatchul). 

Va urma (după drivetest). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, james_kilowatt said:

La ochiometru as zice ca nu-i mai mare în interior decât m3.

Este binisor mai mare in spate. In fata poate e putin mai lata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, james_kilowatt said:

La capitolul asta s-ar putea să-mi para rău după mașina actuala (skoda superb 2)

:huh: aveai, cumva, dubii? Pai, la capitolul asta, superbul e o duba comparativ cu CX5-ul, ce sa mai vorbim de CX30.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, james_kilowatt said:

La capitolul asta s-ar putea să-mi para rău după mașina actuala (skoda superb 2)

 

Superb e pe platforma de passat si are ampatamentul marit (fata de passat).

CX5, CX30 sau Mazda 3 sint pe platforme din clasa compacta, deci deja o clasa sub passat.

Deci la capitolul spatiu - presupunind ca ai avut nevoie de tot spatiul din superb macar odata pe an si l-ai si folosit, da, iti va parea rau. Orice altceva insa e posibil sa fie mai bine decit in failvagan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LA spatiu e clar ca nu se compara, cum nu se compara nicio alta masina :D

Insa la capitolul confort spatiul e doar un aspect. Am senzatia ca in CX30 si scaunele sunt ceva mai scurte si spatarele mai drepte in spate (poate ca sa lase mai mult loc la picioare) incat pozitia in sine s-ar putea sa nu fie la cel de confortabila pe termen mai lung. 

De spatiu nu mai am nevoie atat de mult.  O compacta e suficienta. Nu mai tin minte ultima data cand am avut mai mult de doua valize dupa mine.... 

 

@Mituc

Pe langa spatiu si la capitolul nerv e un regres. Superbul cu pneuri eco si cu mine la volan scoate suta in 7.3s. (daca imi pun mintea inca e loc de mai bine, boostul maxim nu depaseste 1bar, sunt inca in zona f safe)...   Insa sunt constient de asta, la urma urmei nici superbul n-a mai vazut un redline de ani buni.... in jurul meu e plin de autostrazi si de ecologisti care abia merg si nu prea ai nevoie de cine stie ce demaraje fulminante. 

 

Oricum, vineri ma duc la drivetest, si o s-o vada si sotia (sper sa nu strambe din nas). Oricum nu stau in apa, nu ma grabesc, cazanul actual inca e ireprosabil, doar ca ma enerveaza sa tin doua (Superbul manual, un C1 automat pentru sotie), si care ambele au nevoie de itp anual , revizii, asigurari si ambele cam stau degeaba (8-10000km/an adunat). Ar fi bine daca noua masina (fie ea CX30, M3 sau alta) ar imbatrani la fel de bine ca failvagenul asta.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, mituc said:

Este binisor mai mare in spate. In fata poate e putin mai lata...

 

E mai inalta,  poate o idee mai lata insa la lungime (spatiu la picioare) nu-s foarte convins. O fi o idee mai mare, insa nu cu mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si apropo de ce spuneam, spatiu interior cf edmunds:

 

                          Mazda 3 Hatchback / Mazda CX 30 (toate in inch)

Front legroom        42.3 / 41.7

Front headroom     37.5 / 38.4

Front shoulders      55.7 / 53.5

 

Rear legroom         35.1 / 35

Rear headroom     36.5 / 37.2

Rear shoulders:      53.4 / 50.4

 

Cu alte cuvinte, cu exceptia inaltimii si a portbagajului,  in materie de spatiu M3 sta mai bine decat CX-30 la toate.   Insa geamul minuscul in spate si tavanul negru o dezavantajeaza... chestia cu tapiteria neagra pentru tavan chiar n-o inteleg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si ca sa fie lucrurile bune, si foarte clare,  pe Mazda Belgia CX30 e mai mare :))

 
 
                                                     M3              CX-30
Espace aux jambes à l'avant    1075 mm           / 
Espace aux épaules à l'avant   1414 mm    1412 mm
 
Garde au toit à l'arrière              947 mm      973 mm
Espace aux jambes à l'arrière   891 mm      921 mm
Espace aux épaules à l'arrière  1356 mm   1361 mm
 
Cred ca tre' sa iau metrul cu mine...
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, james_kilowatt said:

Cred ca tre' sa iau metrul cu mine...

Ar fi bine.

Nu am masurat dar m-am suit in ambele, si dupa cum se simte cei din Belgia par sa fie mai aproape de adevar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi s-a parut la fel, insa sunt constient ca pe de o parte impresia e subiectiva (luminozitate) si pe de alta parte in M3 dau scaunul soferului mai in spate datorita pozitiei joase decat in CX30, si las mai putin loc. 

Vestea buna e ca vineri testez si cutia automata, care pentru mine era cealalta necunoscuta din ecuatie, M3-ul testat a fost cu manuala insa eu daca vreau sa scap de tinut doua masini trebuie sa iau automata. Iar daca nu-mi place cutia e un dealbreaker (pentru ambele). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fost, testat. 

Vestea buna e ca mie unuia mi-a placut cutia automata. Am vazut ca multi o critica prin presa, mie imi place. E oricum cu 10 clase peste alea robotizate simple. In comparatie cu DSG-ul mie imi place mai mult cum se comporta la viteze reduse, in blocaje de trafic.  De CVT-uri nu mai zic, alea sunt foarte eficiente insa moartea pasiunii ca feeling.

In mers schimbarile nu sunt la fel de rapide ca la un DSG insa nici nu te plictisesti asteptand.  Shimbarile de trepte mi s-au parut suficient de line si de inspirate (si in sport si in mod normal). 

 

Pe de alta parte tot nu-s convins cu spatiul in spate vs 3 hatchback.  Clar sta mai bine la cap. Insa la picioare si la latime nu-s convins, or fi diferentele nanometrice.

 

Ca sofer, mi se pare ca 3 sta un pic mai bine cam la toate capitolele dpdv al dinamicii.  Si CX30 e foarte reusita si rafinata, insa 3-ul mi s-a parut chiar un pic mai reusita si mai rafinata. Evident, asta tine si de gusturi. 

 

Motorul (G122) aceeasi impresie ca la 3, e OK daca mergi normal si isi arata limitele daca tragi de ea.  Parca pe 3 mi s-a parut mai silentios.  In materie de insonorizare si pe CX30 am fost impresinat de cat de putin prezent e zgomotul de vant, tinand cont pe de o parte de caroseria inalta si pe de alta parte de geamurile "chioare". 

 

Trebuie sa mearga s-o vada si consoarta. Eu parca as zice 3 (ca deh, eu o sa merg in general in fata), insa nu e o hotarare batuta in cuie, pragmatic vorbind CX30 ar fi o alegere interesanta. 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, james_kilowatt said:

Eu parca as zice 3 (ca deh, eu o sa merg in general in fata), insa nu e o hotarare batuta in cuie, pragmatic vorbind CX30 ar fi o alegere interesanta. 

Daca nu ai nevoie de fix ce ofera CX30 in plus fata de 3 atunci alegerea rationala ar fi 3.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod paradoxal soției mele i-a plăcut cx-30!
Era destul de pro-m3 însă când i-am atras atenția la tavanul negru s-a făcut un declic undeva... Brusc combinația de geam microscopic și tavan negru i-a dat aer de "sicriu".

Acum mi-a mai rămas sa ma hotărăsc sa ma despart de o limuzina spațioasă și rapida ca să trec la un crossover mai micuț.... Probabil ca o sa mai trag de timp sa mai rezolve din problemele tinereții și sa apară ceva mai multe informații și teste mai amanuntite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/14/2019 at 6:19 PM, james_kilowatt said:

Era destul de pro-m3 însă când i-am atras atenția la tavanul negru s-a făcut un declic undeva... Brusc combinația de geam microscopic și tavan negru i-a dat aer de "sicriu".

Exact asta a zis si sotia mea, cand a vazut tavanul ala negru din hatch. Zicea ca se simte inghesuita, desi spatiu era destul. De ce nu ai luat in considerara si M3 sedan? Asta vine cu planonul gri si ai mai multa lumina inauntru.

Daca e sa compari M3 cu CX-30, mai bine le compari din prisma utilitatii, nu a interiorului (mai inalta, mai utila pentru teren accidentat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie M3 sedan imi place cel mai tare. Insa 'mneaei refuza, il considera prea mare datorita lungimii..... Da, stiu... marimea conteaza :D

Si mai stiu ca e o chestie complet irationala insa prefer irationalitatea asta decat sa refuze sa mai atinga volanul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now