alenePKR

Problema Mazda 3 1.6 diesel 2005

17 posts in this topic

Buna ziua! Sunt posesorul unei Mazda 3 1.6 diesel din 2005, 109 cai, fără filtru de particule. De curând am o problema cu fluctuațiile de turație, aveți un video mai jos. In mers mașina nu are vlagă, și se oprește motorul din când in când și nu mai vrea sa pornească decât după ceva timp. Am pus mașina pe tester Mazda, dar nu am nici o eroare. Știe cineva ce problema ar avea? Mașina are 215k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, alenePKR said:

aveți un video mai jos.

Nu apare...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa vezi cum se comporta pe ritmul asta:

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi mufa de la senzorul de presiune rampa,are obiceiul sa se mai oxideze contactele.

Aceasta se afla sub EGR dar mai simplu dai jos bateria+cutia acesteia,bagi mana pe dedesubt, scoți mufa(atentie la clema acesteia,lucrezi si tu pe pipăite plus ca spatiul e cam mic,o mână mică ajută),dai pe ea cu orice spray care curăță ,apoi o bagi la loc.

 

20190817_201156.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Incearca sa vezi cum se comporta pe ritmul asta:
 

Buna gluma, dar te rog n-o mai face!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vezi mufa de la senzorul de presiune rampa,are obiceiul sa se mai oxideze contactele.
Aceasta se afla sub EGR dar mai simplu dai jos bateria+cutia acesteia,bagi mana pe dedesubt, scoți mufa(atentie la clema acesteia,lucrezi si tu pe pipăite plus ca spatiul e cam mic,o mână mică ajută),dai pe ea cu orice spray care curăță ,apoi o bagi la loc.
 
20190817_201156.thumb.png.5df81bac12508f728f507aa41bb10046.png

Am facut asta și tot la fel face, am schimbat și un injector și senzorul de lângă acel regulator de presiune și tot la fel face.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, alenePKR said:


Am facut asta și tot la fel face, am schimbat și un injector și senzorul de lângă acel regulator de presiune și tot la fel face.

Ok,trebuia sa menționezi in prima postare .

Mi-a facut si mie figuri acea mufa in urma cu jumate de an,eram pe punctul de-a demonta motorul cum vine vorba...

In cele din urmă am mai scotocit pe net si am restrâns cercul de posibile cauze.

La mine la fel, relantiul era instabil câteodată, iar ultima vreme ajunsese sa se opreasca motorul la decelerare,in mers avea putere,masina tragea ok pana in 4000 ture lejer.

Scos mufa,dat pe ea cu spray de contacte si problem resolved.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok,trebuia sa menționezi in prima postare .
Mi-a facut si mie figuri acea mufa in urma cu jumate de an,eram pe punctul de-a demonta motorul cum vine vorba...
In cele din urmă am mai scotocit pe net si am restrâns cercul de posibile cauze.
La mine la fel, relantiul era instabil câteodată, iar ultima vreme ajunsese sa se opreasca motorul la decelerare,in mers avea putere,masina tragea ok pana in 4000 ture lejer.
Scos mufa,dat pe ea cu spray de contacte si problem resolved.

Am luat un regulator sh, l-am schimbat și tot la fel face. Se poate sa fie ambele defecte? Imi recomandați sa cumpăr unul nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, alenePKR said:

Buna gluma, dar te rog n-o mai face!

Pai tu ne pui manele, nici nu se aude motorul sa ne dam seama dupa tonalitate de o eventuala problema sau daca el se sufoca ori a fost accelerat si turatia e in cadere, turatia sta de fapt relativ fixa si nu se intelege nimic, deci ce voiai, felicitari?

 

Aici lumea vrea sa te ajute dar daca-ti bati joc se ajunge la astfel de situatii. Ma rog, eu cind am dat click pe clipul de la tine voiam sa-ti dau direct block respectiv sa-ti sterrg postarile, abordarea lui @Helloween e mai buna insa.

1 hour ago, Helloween said:

Incearca sa vezi cum se comporta pe ritmul asta:

 

Buna piesa... ar putea da tonul la orice V8 aspirat, insa chestia in discutie e altceva.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O situatie similara am avut prin 2009 cand fosta mea Mazda 3 BK cu motorizare 1.6 (benzina, deci nu diesel) imi "cadea in turatii" la relanti.

La momentul ala, in cazul meu, problema s-a dovedit a fi benzina "de calitate indoielnica" de la o anumita statie din Bucuresti. Cert este ca dupa ce am consumat-o si am facut iar plinul de la alta benzinarie si apoi am "alergat" masina un pic pe autostrada, problema a disparut. Acum de..., a ta e diesel, dar cred ca nu trebuie exclusa de pe lista o cauza de genul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Buna piesa... ar putea da tonul la orice V8 aspirat, insa chestia in discutie e altceva.

Nu a fost cu intenție, îmi cer scuze pentru Neplăcerile create.

Share this post


Link to post
Share on other sites
O situatie similara am avut prin 2009 cand fosta mea Mazda 3 BK cu motorizare 1.6 (benzina, deci nu diesel) imi "cadea in turatii" la relanti.
La momentul ala, in cazul meu, problema s-a dovedit a fi benzina "de calitate indoielnica" de la o anumita statie din Bucuresti. Cert este ca dupa ce am consumat-o si am facut iar plinul de la alta benzinarie si apoi am "alergat" masina un pic pe autostrada, problema a disparut. Acum de..., a ta e diesel, dar cred ca nu trebuie exclusa de pe lista o cauza de genul asta.

Am alimentat numai de la PETROM OMV pana acum, și nu au fost probleme, și s-a mers cu mașina in proporție de 85% numai in afara orașului, la turații de peste 2000 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, alenePKR said:


Am luat un regulator sh, l-am schimbat și tot la fel face. Se poate sa fie ambele defecte? Imi recomandați sa cumpăr unul nou?

De obicei când este dus regulatorul (piesa de pe pompă) de presiune, masina numai pornește deloc.

Nu,nu iti pot face recomandări ce sa schimbi si ce nu,nu sunt mecanic....si nici nu am auzit motorul din cauza muzicii.Ciudata la tine este si lipsa de putere....

Filtrul de motorina este schimbat?

Testul de retur al injectoarelor s-a făcut?

EGR-ul in ce stare este? De obicei o malfunctiune a acestuia apare pe tester.

Si eu alimentez numai de la Petrom de 11 ani si 187.000 km le rămân client fidel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De obicei când este dus regulatorul (piesa de pe pompă) de presiune, masina numai pornește deloc.
Nu,nu iti pot face recomandări ce sa schimbi si ce nu,nu sunt mecanic....si nici nu am auzit motorul din cauza muzicii.Ciudata la tine este si lipsa de putere....
Filtrul de motorina este schimbat?
Testul de retur al injectoarelor s-a făcut?
EGR-ul in ce stare este? De obicei o malfunctiune a acestuia apare pe tester.
Si eu alimentez numai de la Petrom de 11 ani si 187.000 km le rămân client fidel.

Filtru de motorina a fost schimbat de curând, testul injectoarelor l-am făcut, am schimbat un injector de curând, la egr nu am umblat, dar cred ca dacă era problema la egr eu cred ca apare pe tester.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, alenePKR said:


Filtru de motorina a fost schimbat de curând, testul injectoarelor l-am făcut, am schimbat un injector de curând, la egr nu am umblat, dar cred ca dacă era problema la egr eu cred ca apare pe tester.

Numai stiu ce sa iti zic.

Mergi la un service bun de Ford sau Peugeot din zona ta ..

Si ei cunosc bine acest motor,mai ales Pejo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numai stiu ce sa iti zic.
Mergi la un service bun de Ford sau Peugeot din zona ta ..
Si ei cunosc bine acest motor,mai ales Pejo.

O sa merg la Mazda Brăila poate îmi rezolva ei problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17/08/2019 at 2:22 PM, alenePKR said:

 

Buna ziua! Sunt posesorul unei Mazda 3 1.6 diesel din 2005, 109 cai, fără filtru de particule. De curând am o problema cu fluctuațiile de turație, aveți un video mai jos. In mers mașina nu are vlagă, și se oprește motorul din când in când și nu mai vrea sa pornească decât după ceva timp. Am pus mașina pe tester Mazda, dar nu am nici o eroare. Știe cineva ce problema ar avea? Mașina are 215k km.

 

 

Ma bucura nivelul de detalii pe care l-ai pus la dispozitie, aproape ca iese de-un rand. 

Din pacate globul de cristal nu are ITP ul luat si nu l pot folosi. 

 

Motoarele diesel sunt mai complicate si nu sunt la indemana fiecarui potcovar care si-a deschis peste noapte un service.

Pt 1.6 hdi ai mereu 3 variante: service de marca, service mare multimarca si mecanici pasionati care sunt dedicati unei anumite marci. 

Sincer, as fi vrut sa te ajut, dar sunt atatea cauze care ar duce la acel comportament incat chiar e nevoie sa le iei prin excludere. 

Cei care au experienta stiu exact ce sa excluda si pe ce sa se concentreze. Din aceasta cauza o descriere cat mai bogata a problemei, cu intregul comportament inainte de aparitia acesteia si manifestarea actuala, sunt foarte importante. Pozele, video iar. 

Mazda a beneficiat de aceasta motorizare doar datorita platformei comune cu Ford si Volvo si a lipsei de experienta in domeniul diesel (specific japonezilor). 

 

Succes!

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now