Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
Maanghod

Rev matching - Dilema

7 posts in this topic

Va salut,

 

Subiectul e usor jenant si nu se aplica doar la rx8, asa ca, va rog, fiti blanzi cu mine. 

 

M-am certat cu cineva pe subiectul rev matching si nu reusesc sa il conving pe acel om ca nu strica cutia si ambreiajul, ci, din contra, le protejeaza (cel putin eu asa inteleg).

 

Lucrurile stau in felul urmator: din cauza ca eu am o superstitie legata de frana de motor la rotative (nu imi place ca pe deceleratie amestecul devine foarte sarac si presupun ca e stres mai mare si pe apex seals, presiune mai mica la ulei etc.), eu la rx8 nu fac niciodata frana de motor, preferand, in schimb, sa bag in liber. Ca sa nu mai spun ca nu imi place deloc cum se simte...

 

Ok, pentru a nu smuci masina la 60 la ora, cand ies din liber si vreau sa bag, sa zicem in a 2a (rezulta cam 6000 rpm) sau in a 3a (rezulta cam 4000 rpm), fac un fel de rev matching, adica cu ambreiajul apasat dau un zvac la acceleratie pana la vreo 6-7k, si in timp ce coboara lin turatia, eu il ridic putin si, cand simt ca e turatia care trebuie, accelerez si las de tot ambreiajul. Totul e foarte smooth, merge ‘ca untul’, ca sa zic asa... nu se simte/aude niciun fel de frecare inutila a discului. Daca nu fac rev matching smuceste urat.

 

Dar acel om zice ca daca trebuie sa faci rev matching inseamna ca nu ai bagat in viteza care trebuie. Si mai zice ca stric ambreiajul si cutia. Dar mie mi se pare ca tocmai asta evit prin rev matching!!! Logic ca de la 60 la ora daca bag in a 4a nu trebuie rev matching, insa ma duce mult in afara plajei de cuplu, e ca si cum te-ai plimba cu barca.... cu a 4a mai urc eu podul Grant la pastele cailor :)) (dupa cum stiti rx8 e ft puturos sub 4000 rpm)

 

In incheiere, acel om mi-a zis sa ma uit la ceilalti, daca mai vad eu pe cineva ca face asa ceva..., imi zice ca turez ca nebunu, ca ma cred la raliu etc. Teoria mea e ca ceilalti nu fac asa pt ca majoritatea conduc diesel si sunt mereu in plaja de cuplu, asa ca nu au de ce sa faca rev matching... iar cei care au benzinare au, tot asa, plaja de cuplu joasa, sau au cutie automata.

 

Voi cum faceti?

 

Va rog spuneti-mi ca nu sunt idiot! :))

 

P.S stiu ca rev matching se refera la retrogradare, dar presupun ca principiul e acelasi si cand iesi din liber.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Maanghod said:

Lucrurile stau in felul urmator: din cauza ca eu am o superstitie legata de frana de motor la rotative (nu imi place ca pe deceleratie amestecul devine foarte sarac si presupun ca e stres mai mare si pe apex seals, presiune mai mica la ulei etc.), eu la rx8 nu fac niciodata frana de motor, preferand, in schimb, sa bag in liber.

 

???

In frina de motor se taie injectia, cum vrei sa devina valorile de amestec?

Segmentii nu sufera cu nimic, chiar sint raciti de aerul venit din afara motorului si care nu mai scoate flacari cu nimic. Singura sarcina pe segmenti e presiunea care se creaza in ciclul de compresie.

 

Nu zice nimeni sa retrogradezi si sa faci revmatching in nestire din 5 pina in 1 cind te opresti la un semafor... dar sa lasi pe liber in astfel de situatii e lipsit de sens.

Frina de motor nu dauneaza cu nimic la nici un tip de motor.

 

1 hour ago, Maanghod said:

Dar acel om zice ca daca trebuie sa faci rev matching inseamna ca nu ai bagat in viteza care trebuie. Si mai zice ca stric ambreiajul si cutia. Dar mie mi se pare ca tocmai asta evit prin rev matching!!! Logic ca de la 60 la ora daca bag in a 4a nu trebuie rev matching, insa ma duce mult in afara plajei de cuplu, e ca si cum te-ai plimba cu barca.... cu a 4a mai urc eu podul Grant la pastele cailor :)) (dupa cum stiti rx8 e ft puturos sub 4000 rpm)

Acel om nu are nici o treaba. Fie vorba si de diesel, si benzinare, si rotative. Poti sa dai drumu la ambreiaj fara sa aduci in ture, dar abia atunci se strica ambreiajul si cutia (mai mult ambreiajul).

 

2 hours ago, Maanghod said:

P.S stiu ca rev matching se refera la retrogradare, dar presupun ca principiul e acelasi si cand iesi din liber.

Rev matchingul se refera la toate situatiile in care schimbi o treapta. Insa cind schimbi intr-o treapta superioara e mai simplu pentru ca schimbind corect si intr-un timp rezonabil reusesti sa prinzi motorul in cadere. Desigur, sint tot felul de moșnegoși carora le ia mult peste 2 secunde sa schimbe o treapta si atunci tre' sa ajute cu acceleratia (Asta daca se mai sinchisesc), dar aia nu ar trebui sa conduca masini cu cutii manuale.

 

2 hours ago, Maanghod said:

Va rog spuneti-mi ca nu sunt idiot! :))

Ce sa zic... nici tu nu prea stii care-i miscarea, nici persoana cu care discuti... Nu e vorba de a fi sau a nu fi idiot aici, e un termen prea dur. Insa este loc de invatare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mituc

Multumesc pt raspuns. 

 

Intr-adevar, de aceea am zis ca e mai mult o superstitie. Stiu ca asa e programat ecu sa taie alimentarea. Ma limitez la a spune doar ca nu imi place absolut deloc cum se simte deceleratia de frana de motor, de aceea nu o fac. (concret, nu ma refeream la semafor, ma refeream la orice pasaj din bucuresti, gen muncii, unirii etc. la coborare lumea merge incet si nu imi place sa tin din motor frana, asa ca scot in liber. Dar la urcare trebuie sa fiu in powerband).

 

Si da, nu am descris bine cum fac rev matching, dar stiu miscarea intr-atat incat sa nu smuceasca si sa nu se forteze ambreiajul sa creasca turele motorului prin frecare. Stiu clar cum se aude frecarea inutila a ambreiajului si pot sa confirm ca nu ‘sufar’ de ea.

 

Deci ca un fel de reformulare, daca indiferent pentru ce motiv, eu vreau sa scot din liber si sa ajung direct in powerband (cam pe la 5000), e ok pt ambreiaj si cutie sa cresc eu inainte turele motorului ca sa aiba cele doua placi apx aceeasi viteza cand se cupleaza? Exista si alta solutie sa iesi din liber direct in powerband fara rev matching?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Maanghod said:

Ma limitez la a spune doar ca nu imi place absolut deloc cum se simte deceleratia de frana de motor, de aceea nu o fac

E o diferenta intre a nu-ti place si respectiv a nu fi practic, folositor sau a fi periculos pentru motor in vreun fel. Frina de motor inseamna recuperare de energie, inseamna ungere gratis si cu ulei racoritor neexpus la caldura ciclului de ardere. Si la rotativ chiar ai nevoie de macar ultima.

 

1 hour ago, Maanghod said:

daca indiferent pentru ce motiv, eu vreau sa scot din liber si sa ajung direct in powerband (cam pe la 5000), e ok pt ambreiaj si cutie sa cresc eu inainte turele motorului ca sa aiba cele doua placi apx aceeasi viteza cand se cupleaza?

In mod corect nici nu ai avea cum sa procedezi altfel. Deci da, asa se face.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, mituc said:

E o diferenta intre a nu-ti place si respectiv a nu fi practic, folositor sau a fi periculos pentru motor in vreun fel. Frina de motor inseamna recuperare de energie, inseamna ungere gratis si cu ulei racoritor neexpus la caldura ciclului de ardere. Si la rotativ chiar ai nevoie de macar ultima.

 

In mod corect nici nu ai avea cum sa procedezi altfel. Deci da, asa se face.

 

Multumesc din nou pt raspunsul prompt.

 

Ai dreptate. Pur si simplu nu prea imi place senzatia si incercam sa gasesc si o justificare rationala care se pare ca nu exista :) 

 

Primul meu post a fost putin cam lung si plin de informatii inutile, cand eu trebuia sa intreb direct daca e ok sa faci rev matching cand scoti din liber. Cand am zis acolo ca la diesel nu ai de ce sa faci rev matching, ma gandeam la o explicatie de ce nimeni nu face asta (pe langa faptul ca majoritatea nu scot in liber). Si ideea era ca mergand de obicei la 2-3-(rar)4k rpm si treptele fiind de obicei apropiate (nu ca la rx8 unde e diferenta de vreo 2000-3000 rpm la x kmh dintr-o treapta in alta), ambreiajul nu se forteaza prea tare sa aduca turatiile unde trebuie, chiar si de la relanti (la fel si cu benzinarele standard unde la 4000 se termina deja powerbandul, pe cand la rx8 abia atunci incepe, bineinteles nu vorbim de ferrari). Pe cand la rx8 de la 850 la 5000 e ceva treaba si de aia eu cred ca trebuie ajutat.

 

Acestea fiind zise, nu cred ca altcineva in afara de mine are de invatat din acest topic, asa ca presupun ca, daca considerati, se poate sterge sa nu ocupe loc degeaba... Ma simt ciudat ca am intrebat ceva atat de logic, dar aveam nevoie de o confirmare ca nu am scos eu tehnica asta ‘din burta’ si ca nu e o prostie, chiar daca sunt probabil singurul care face asta on a daily basis (rev matching din liber), pt ca acea persoana mi-a zis sa intreb eu pe cine vreau, instructori etc. si o sa vad ca nimeni nu face asa ceva. Se referea la rev matching, nu la mers in liber.

 

Multumesc din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Maanghod said:

Cand am zis acolo ca la diesel nu ai de ce sa faci rev matching, ma gandeam la o explicatie de ce nimeni nu face asta (pe langa faptul ca majoritatea nu scot in liber).

E la fel la orice masina. Soferii de diesel de obicei sint lenesi, dar si acolo ar fi necesara aducerea in ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maanghod
@mituc vroia de fapt sa iti arate cum accelereaza vaca la intrarea pe autobahn. Impresionant :D. Si ce frane tata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now