Codrin

Noua Mazda MX-30

68 posts in this topic

 

Comenzile pentru Europa zice ca incep de acum, livrari de anul viitor.

2019-10-23 06.44.51.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima Mazda care arata ca un frigider. Deh, amandoua sunt electrice....

33990 EUR in Germania.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

5h incarcarea.... si probabil 125km autonomie.  Un biciclist antrenat o bate pe un traseu de 300km :D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, james_kilowatt said:

5h incarcarea.... si probabil 125km autonomie. 

 

200 km pe wltp.

 

DC: 30-40 min bis 80% (Schnellladestation mit 50kW)
AC: 4,5 Std. bis 100% (Wallbox mit 22kW)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde ai gasit informatia cu wltp-ul? Ai la indemana cifrele low/medium/high? 

Ar trebui sa aiba o eficienta / aerodinamica de exceptie ca sa scoata 17.5kwh/100km la drum de autostrada. (Tesla e pe la 25 si chiar are o super aerodinamica). Plus ca ar insemna ca de fapt capacitatea bateriei data la 35kwh in realitate sa fie mai mare, cu vreo 10-15% (de obicei ca s-o protejeze softul nu lasa bateria sa se descarce la 0%).

 

Cu incarcarea scuze, am crezut ca e limitata doar la 6.6kw. N-am vazut partea cu combo spec. Sper ca incarcarea la 50kw sa fie serie la toate. Pentru ca unii (nu spun cine) pe versiunea de baza nu au posibilitatea de incarcare rapida.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca are si un motor rotativ pe benzina

Mazda 3 G120 AT Revolution 2017




Mazda 3 G120 AT Revolution 2017

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, james_kilowatt said:

Unde ai gasit informatia cu wltp-ul? Ai la indemana cifrele low/medium/high? 

Ar trebui sa aiba o eficienta / aerodinamica de exceptie ca sa scoata 17.5kwh/100km la drum de autostrada. (Tesla e pe la 25 si chiar are o super aerodinamica). Plus ca ar insemna ca de fapt capacitatea bateriei data la 35kwh in realitate sa fie mai mare, cu vreo 10-15% (de obicei ca s-o protejeze softul nu lasa bateria sa se descarce la 0%).

 

Cu incarcarea scuze, am crezut ca e limitata doar la 6.6kw. N-am vazut partea cu combo spec. Sper ca incarcarea la 50kw sa fie serie la toate. Pentru ca unii (nu spun cine) pe versiunea de baza nu au posibilitatea de incarcare rapida.... 

 

Detaliile de la editia de lansare din .de:

 

75023493dd9d447d831d2bda5cf1321f.pdf

 

5 minutes ago, adylun said:

Inteleg ca are si un motor rotativ pe benzina

 

Intelegi gresit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-tokyo-motor-show/electric-mazda-mx-30-concept-revealed-early-japanese-media

 

Quote

 

Mazda will also introduce a modern version of its famed rotary engine in a range-extender variant of the EV. Two years ago, Mazda boss Mitsuo Hitomi confirmed that, rather than being used in its purest form, a rotary engine will be used as an EV range-extender. He said: “The rotary engine isn’t particularly efficient to use as a range-extender, but when we turn on a rotary, it's much, much quieter compared to other manufacturers’ range-extenders”.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca cateva detalii. Au mutat toate butoanele de clima pe un display separat. Interiorul nu arata rau. Este clar o masina de oras/naveta unde 200km range sunt mai mult decat suficienti. Daca pretul este similar cu CX30 sky-X as cumpara masina ca a douamasina pentru zi de zi. Pretul este bun mai ales ca nu ia in calcul bonusul. La acest pret singurul concurent actual este ID3

 

 

mazda-mx-30-14.jpg

mazda-mx-30-16.jpg

mazda-mx-30-15.jpg

mazda-mx-30-17.jpg

mazda-mx-30-18.jpg

mazda-mx-30-19.jpg

mazda-mx-30-20.jpg

mazda-mx-30-21.jpg

mazda-mx-30-23.jpg

mazda-mx-30-05.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarcare:  50KW  - 40min,             22KW - 4,5h,        6,6KW - 14,3h

First edition disponibila din toamna 2020. Poate fi comandata acum si pana in 31 Martie 2020 doar in trei variante de culoare de baza ( va fi tricolora;)) ceramic, polymetal si red soul si doua interioare.

Va avea sistemele de siguranta de pe CX30 inclusiv head-up, faruri adaptive etc. Ramane pretul, dar daca in Germania este pe la 33k in RO si Suedia va fi pe la 30K euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine ii ziceau Greta....

 

In RO n-o s-o cumpere nici dracu. Ma rog, o mana de ticniti (adica 5) s-or gasi pe an sa dea banii pe ea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca in Suedia vine cu webasto s-ar putea ca autonomia sa fie la jumate iarna :D

 

In tarile cu apa calda ideea de "a doua masina" e una discutabila. Daca te costa sa zicem 4000€/an (devalorizare + asigurare) si faci pur urban... cat? 5000km/an? s-ar putea sa ajungi la concluzia ca exista alternative mai rapide si mai ieftine. Paradoxul e ca mai degraba ar trebui sa fie cautate in orase cu infrastructura de transport in comun varza (si unde probabil n-o s-o cumpere nimeni)  decat in alea gen Stockholm sau Amsterdam unde exista alternative mult mai bune decat masina, fie ea si electrica....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fac strict naveta 18000/an si sotia 9000/an . La un calcul aprox as economisii doar eu minim 2K euro/an din costul alimentarii la pretul actual al benzinei care va creste sigur cu cel putin 30% in urmatorii 4ani dupa legile votate de curand (doar din mariri de taxe).

De mult ma bate gandul la o EV dar preturile si/sau ofertele gen KIA/Hyundai/Nissan/Toyota nu m-au atras. Da, as lua si maine un Tesla X sau un Polestar 2 dar preturile sunt cum sunt.

Asa ca astept o masina frumoasa, decenta ca pret strict pentru naveta si daca este si Mazda cu atat mai bine. Oricum de acum incep sa apara cu adevarat masinile electrice si vom avea de unde alege. Important este ca Mazda a iesit cu o masina de aprox30k si nu cu una de 60k unde avea concurenta serioasa. 

La drum lung nu voi folosi masina electrica, poate cel mult Plug-in pentru ca nu obisnuiesc sa fac pauze indiferent de lungimea drumului, bineinteles ca opresc la 5-600km pentru alimentare si dezmortire dar atat.

Majoritatea celor care nu au condus o masina electrica si o compara strict cu masina pe care o detin, vad numai dezavantajele ecestei masini . Adica range-ul si in unele cazuri performantele mai scazute gen viteza maxima. Dar 90% din cumparatorii de EV o iau strict pentru drumuri scurte si/sau naveta iar pentru drumuri lungi au a doua masina sau chiar inchiriaza una. Este strict un calcul matematic de unde iesi in castig oricum ai aduna sau scadea. Asa ca . una peste alta, consider ca Mazda a ales cea mai buna solutie cu aceasta masina. Daca ar fi fost cu baterie de 80KW si/sau pret 45-50k cu siguranta ma uitam la alte masini gen Tesla 3 sau Polestar 2 

In incheiere as face o comparatie cu cea mai vanduta masina EV in Europa si nu numai ( oare de ce?).

Nissan Leaf cu 40KW/h si un design si confort pe care nu are rost sa le comentez. Asta costa aprox 40k euro si se vinde in draci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul muncitoresc are 220 zile. 9000km inseamna 40km/zi, 20 dus, o incarci, 20 intors, n-ai motive de stress ca ramai fara zeama chiar si daca mint de ingheata apele cu autonomia.  Tu ai fi clientul lor perfect, in locul tau as comanda-o in seara asta :D 

 

Eu de exemplu merg mult mai putin. Biroul meu e la 4km de casa, scoala fiica-mii la 300m si e in drum, iar biroul nevestei la 500m. Mie nu-mi trebuie masina de oras.

 

Iar acum 10 ani faceam naveta 200km/zi. Aici incep sa stau cu emotii cu autonomia. Or fi zicand ei mediu 200km, insa la 140km/h pe autostrada (cand am zilnic de facut 200km numai de ecomarathon nu-mi arde)  tare mi-e ca e mai aproape de 100 decat de 200 cu bateria lor de 37kwh.  Si nici n-ai de ales, cand locuiesti intr-o suburbie si lucrezi in alta nu prea ai alternativa la masina din pacate, trasportul public gen doua autobuze si un tren nu prea e practic. 

 

Clientul perfect e unul care merge relativ putin si des. Daca merge prea mult da cu virgula cu autonomia, daca merge prea putin cu economia. Atunci cand faci putini km (gen utilizare urbana) e irelevant cat costa energia, relevante sunt costurile fixe (devalorizarea + asigurarea si eventualele taxe).  Un sandero de exemplu are o clientela mult mai larga.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Bogdan68 said:

Poate fi comandata acum si pana in 31 Martie 2020 doar in trei variante de culoare de baza ( va fi tricolora;)) ceramic, polymetal si red soul si doua interioare.

 

Care e faza cu 31 Martie? Ce e dupa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Bogdan68 said:

First edition disponibila din toamna 2020. Poate fi comandata acum si pana in 31 Martie 2020 doar in trei variante de culoare de baza ( va fi tricolora;)) ceramic, polymetal si red soul si doua interioare.

Va avea sistemele de siguranta de pe CX30 inclusiv head-up, faruri adaptive etc. Ramane pretul, dar daca in Germania este pe la 33k in RO si Suedia va fi pe la 30K euro.

 

edit: s-ar putea sa fi scris o prostie, ma documentez si revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mai multe site-ul se vorbeste de range extender cu motor rotativ chiar pe mx-30. Chiar si usile alea din spate aduc aminte de motorul rotativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Codrin said:

Care e faza cu 31 Martie? Ce e dupa?

Pana pe 31,03,2020 se poate comanda First edition cu livrare in toamna. Este o echipare "speciala" si sigur la un pret mai bun decat va fi ulterior la aceleasi optiuni. Daca urmeaza alte firme gen Volvo sau Jaguar, va fi full option la pret bun. Problema este ca trebuie dat avans 1000eur (care se pot recupera daca te razgandesti) - gen Tesla

Cel mai tare a fost la lansarea Volvo XC90 T8 la care First edition a costat sub 75000euro si dupa lansare au recunoscut ca au gresit pretul iar urmatoarele masini cu aceeasi echipare full erau cu 15000 euro mai scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, james_kilowatt said:

Anul muncitoresc are 220 zile. 9000km inseamna 40km/zi,

Eu fac 80km/zi naveta si o incarcare ar trebui sa tina 2 zile , iarna-vara. Suficient, iar daca prind si un loc de parcare cu priza cu atat mai bine.

Ideea este ca sunt aproape sigur ca urmatoarea masina va fi EV dar nu neaparat Mazda. In 2 ani vor apare alte 10-20 de modele noi.

Se estimeaza ca in 2025 peste 50% din masinile noi vandute in Suedia vor fi EV sau plug-in, bineinteles si cu "ajutorul" majorarii anuale a taxelor si impozitelor la celelalte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suedia are electricitate destul de verde, ideea nu-i rea. Rămâne de văzut dacă și noul consum o sa fie acoperit tot din surse verzi. 

În cazul tău e probabil rentabil un ev. Se aduna destui km încât sa conteze prețul energiei însă suficient de putini ca sa nu stai cu morcovul autonomiei. 

 

Pe de alta parte e irelevant câte modele electrice or sa fie disponibile. Problema nu mi se pare lipsa alternativelor. Relevant pentru unul ca mine e cât de performanta e bateria... Dacă peste 5 ani bateriile or sa fie astea de azi (grele, scumpe, proaste, si din materiale la care au chinezii monopol) degeaba. 

Plus ca și acum 5 ani am auzit aceeași poveste, despre cât de "disruptive" or sa fie mașinile electrice și cum în 2020 astea termice or sa fie raritati... 

 

Iar dacă la un moment dat devin dominante electicele stai liniștit, or sa fie taxate și alea fix cum sunt taxate astea cu petrol de azi. Si poate baga subvenții in alea termice ca să le încurajeze :D mai ales dacă cine știe, se pune la punct tehnologia biocarburanților din deșeuri, power to gas, moloz to dilitium sau mai știu eu ce traznaie... 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now