32 posts in this topic

Salutari lume! Dupa un drum de vreo 100 km masina s-a gandit sa imi afiseze urmatorul mesaj: vehicle system malfunction. Mesajul a disparut dupa oprirea motorului si a reaparut la urmatorul drum de  aprox 70km. Am scanat masina si imi de urmatoarele coduri de eroare: 

P0401
P06DE
P117A

C0023
U0443
U0401
U3003

Ati mai avut careva erorile astea? Vreo idee ce ar putea fi? Ultimele 4 apar pe scaner la sectiunea ABS/TCS. Se multumeste!!! O seara frumoasa tuturor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupun import alde Olanda? Zero istoric in reteaua Mazda? Buba ta sunt primele 3 erori, nu ultimele. Iti recomand o platforma pana la cel mai apropiat service. Vezi topicurile cu problemele uzuale din sectiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de raspuns Codrin. Masina e adusa din Italia, la mazda ro inca nu am apucat sa ii fac integistrarea ca sa vad daca are toate "updateurile" facute. Luni e programata la un service in Zalau. Va tin la curent cu evolutia lucrurilor. Multumesc! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, fcosmin78 said:

Multumesc mult de raspuns Codrin. Masina e adusa din Italia, la mazda ro inca nu am apucat sa ii fac integistrarea ca sa vad daca are toate "updateurile" facute. Luni e programata la un service in Zalau. Va tin la curent cu evolutia lucrurilor. Multumesc! 

SALUT COSMIN

grija mare unde o duci ,eu iti recomand  ATP Motors Baia Mare 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a aprins in bord Master Warning Indication/Light si a fost afisat mesajul Vehicle System malfunction.
A mai patit cineva asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, solomon said:

Salut! 

 

Am eu problema asta. 

Ai mai rezolvat? 

IMG_20201020_213222.jpg

Salutari! ai pus un tester pe ea? ce erori iti da? la mine P0401 imi era de la galeriile de admisie care erau jegoase de numa. Celelalte de la o mufa oxidata (probabil a spalat cineva motorul mult prea constiincios). Pana nu pui un tester nu mai merge cu masina sa nu fie ceva nasol rau, parca la cumulul asta de erori era pompa de ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Initial era doar o eroare legata de pompa de vacuum(P258B), dar dupa ce am inlocuit-o si am verificat furtunele si servofrana, nu am rezolvat nimic. Apoi, la sugestia unui mecanic am inlocuit doua electovalve de pe circuitul de vacuum. De atunci a aparut "buchetul" de 5 erori...

Poti recomanda un mecanic capabil sa rezolve?

Sunt din Bacau, dar ma deplasez..

Atasez poze cu erorile si electrovalvele inlocuite

IMG_20201020_090558.jpg

IMG_20201020_213104.jpg

IMG-20200925-WA0010.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, solomon said:

Salut!

 

Initial era doar o eroare legata de pompa de vacuum(P258B), dar dupa ce am inlocuit-o si am verificat furtunele si servofrana, nu am rezolvat nimic. Apoi, la sugestia unui mecanic am inlocuit doua electovalve de pe circuitul de vacuum. De atunci a aparut "buchetul" de 5 erori...

Poti recomanda un mecanic capabil sa rezolve?

Sunt din Bacau, dar ma deplasez..

Atasez poze cu erorile si electrovalvele inlocuite

IMG_20201020_090558.jpg

IMG_20201020_213104.jpg

IMG-20200925-WA0010.jpg

electrovalvele vechi le mai ai? Sunt curios daca dispar din erori daca le pui pe cele vechi, ai resetat codurile? reapar? Incearca o reprezentanta din zona, daca nu, cei din Baia Mare am inteles ca sunt ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/25/2019 at 7:43 PM, fcosmin78 said:

Salutari lume! Dupa un drum de vreo 100 km masina s-a gandit sa imi afiseze urmatorul mesaj: vehicle system malfunction. Mesajul a disparut dupa oprirea motorului si a reaparut la urmatorul drum de  aprox 70km. Am scanat masina si imi de urmatoarele coduri de eroare: 

P0401
P06DE
P117A

C0023
U0443
U0401
U3003

Ati mai avut careva erorile astea? Vreo idee ce ar putea fi? Ultimele 4 apar pe scaner la sectiunea ABS/TCS. Se multumeste!!! O seara frumoasa tuturor. 

Salut!

Eu ma confrunt cu eroarea P117A ( Supratemperatura uleiului de motor - putere limitata fortat ). Masina merge bine insa nu trece de 2500 de ture... o tine asa o perioada, cred ca pana se raceste iar uleiul. Pe diagnoza avea 105 grade....ceea ce nu mi se pare mult. Banuiam ca uleiul e contaminat, insa nivelul este bun ( l-am schimbat acum 8 luni si are 13000km). Am folosit, Ravenol, la indrumarea mecanicului. Acum cred ca voi folosi Castrol, un ulei pe care l-am folosit la celelelte masini din grupul VAG. O fi de la ulei...oare trebuia schimbat la 10000km / 6 luni....oare Ravenol e mai slab calitativ ? Poate ma lamureste careva.

2021-09-22.png

On 10/21/2020 at 7:17 AM, solomon said:

Salut! 

 

Am eu problema asta. 

Ai mai rezolvat? 

IMG_20201020_213222.jpg

Eu am avut erorile astea de 2 ori: 1. din cauza presiunii in pneuri, dupa inlocuirea cauciucurilor => TPM reset ; 2. mergeam prin Turcia la 45 de grade afara si se incingeau cauciucurile ( desi am bagat azot in ele...o pacaleala ) si implicit se incingeau senzorii de presiune din pneuri => solutia: rulam cu viteze sub 140

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, CLIMVENT said:

Am folosit, Ravenol, la indrumarea mecanicului. Acum cred ca voi folosi Castrol, un ulei pe care l-am folosit la celelelte masini din grupul VAG

Te-ai gandit sa folosesti ulei dedicat pt Skyactiv? Dexelia de exemplu?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/22/2021 at 8:15 PM, CLIMVENT said:

Am folosit, Ravenol, la indrumarea mecanicului. Acum cred ca voi folosi Castrol, un ulei pe care l-am folosit la celelelte masini din grupul VAG. O fi de la ulei...oare trebuia schimbat la 10000km / 6 luni....oare Ravenol e mai slab calitativ ? Poate ma lamureste careva.

Haha. Ravenol sa puna cine ti l a recomandat in masina lui.

Castrol cu Mazda egal not love dar daca insisti poate ai si un mecanic bun apoi.

 

Acum intreb si eu: dimineata cind mergi la masina verifica si cantitatea de antigel din radiator ( mai corect daca radiatorul este plin cu antigel ) si apoi lasa aici un raspuns te rog.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivelul antigelului se păstrează constant in timp.

Ma gândeam sa pun ulei dedicat Dexelia, însă mi s-a spus ca nu ar fi calitativ. Nu ma interesează prețul uleiului, însă as dori sa aflu care ar fi cel mai potrivit pentru Skyactiv 2,2 ( sa își păstreze calitatile cât mai mult timp, sa nu apăra depuneri....și sa nu se supraincalzeasca in motor - deși cred ca motivul temperaturii ridicate ar fi contaminarea lui cu motorina).

Ati avut rezultate mai bune cu Dexelia? Cei care au folosit Castrol, ce părere au?

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravenol vmp usvo folosesc si eu ,de cativa ani ,e ok .

Uleiul cel mai bun e cel care-l tii cel  mai putin timp/km   in motor .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, CLIMVENT said:

Cei care au folosit Castrol, ce părere au?

Aici castrol nu cred ca foloseste nimeni. Nu i oki pt mazda deloc.

1 hour ago, CLIMVENT said:

însă as dori sa aflu care ar fi cel mai potrivit pentru Skyactiv 2,2

Dexelia e facut special pentru mazda. Schimbat la 10000km e perfect.

1 hour ago, CLIMVENT said:

însă mi s-a spus ca nu ar fi calitativ.

E parerea lui si doar atit dar pe ce se bazeaza? Vorbe...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, florinop2002 a spus:

Aici castrol nu cred ca folosind nimeni. Nu i oki pt mazda deloc.

Dexelia e facut special pentru mazda. Schimbat la 10000km e perfect.

E parerea lui si doar atit dar pe ce se bazeaza? Vorbe ...

Dexelia ultra dpf, e bun, dacă circulă mai mult urban, să-l schimbe în maxim 8k km.

La 9k km a ieșit prost la analiza de uzură, făcută de mine la Ploiești.

Ravenol folosesc și eu,  al 7-lea  schimb, ALS 0w30, ulei ce-a ieșit mult mai bine la uzură, la 10k km., fata de Dexelia.

Dar na, fiecare pune ce vrea, pe banii lui, prefer un ulei ce are baza de ulei sintetică, nu minerală.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu as dori sa pornim o polemica despre cel mai bun ulei pentru Mazda . Însă e bine sa împărtășim fiecare din experiența avuta cu un anumit ulei. Am înțeles ideea cu Castrol. Va mulțumesc pentru sfaturi.

Eu speram sa țin uleiul asta 15000 ( Ravenol)...dar se pare ca la Mazda 2,2 nu e posibil așa ceva, decât poate dacă o conduci exclusiv in afara orașului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, CLIMVENT said:

 

Nu-i nici o polemică, nici vorbă.

Sincer eu uleiul îl schimb mai mult la orele funcționare a motorului, e mai corect, că la ce viteză medie scoatem noi in țară, zăpăcim orice ulei destul de rapid.

15k pentru noi e prea mult,  in Germania  sunt sigur că viteza medie e mai mare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, vladutgabir said:

Nu-i nici o polemică, nici vorbă.

Sincer eu uleiul îl schimb mai mult la orele funcționare a motorului, e mai corect, că la ce viteză medie scoatem noi in țară, zăpăcim orice ulei destul de rapid.

15k pentru noi e prea mult,  in Germania  sunt sigur că viteza medie e mai mare.

 

Putem folosi computerul de bord, ca sa ne anunțe gradul de uzura al uleiului? La mine a fost setat de către mecanic, la 15000km sau 1 an, însă am mai văzut un martor care îmi da alt termen in km de înlocuire al uleiului. Însă și acesta anunța schimbul de ulei tot pe lângă limita de 15000km. Cei drept, nivelul pe joja abia dacă a depășit maximul.

Pentru motorul diesel Skyactiv 2,2 din 2016 , și 130000 km, e ok acesta?

https://www.epiesa.ro/ulei-motor-dexelia-ultra-dpf-mazda-5w30-5l-acc-10217.htm

De ce la ePiesa e 225 RON iar la alții e 180 ? https://www.procars97.ro/ulei-motor/201-ulei-motor-mazda-original-oil-ultra-dpf-5w30-5l-new-2020.html

Stie cineva cum sa verifice originalitatea acestui ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, CLIMVENT a spus:

 

Cum am mai zis, 15k km e prea mult, maxim 10k, din cauza regenerărilor, uleiul se contaminează cu motorină, mai ales atunci când sunt întrerupte.

Dacă a crescut cat de puțin nivelul uleiului, surplusul sigur și motorina din ulei, contaminarea la skyactiv poate ajunge și la 10 la sută, îți dai seama ce uzuri pot apărea cei care nu verifică nivelul.

Legat de prețul uleiului, cei de la Procars 97, ei sunt din Arad, îl importă direct, fără intermediari, tot ei vând pe eMag.

Pot sa va dau numărul lui dl.Cristian și vorbiți direct, de la ei i-au filtrele, bine, eu iau pentru 4 schimburi odată, schimb uleiul de 3-4ori / an.

De unde anume sunteți din Neamț?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, vladutgabir said:

Cum am mai zis, 15k km e prea mult, maxim 10k, din cauza regenerărilor dese, uleiul se contaminează cu motorină, mai ales atunci când sunt întrerupte.

Dacă a crescut cat de puțin nivelul uleiului, surplusul sigur și motorina din ulei, contaminarea la skyactiv poate ajunge și la 10 la sută, îți dai seama ce uzuri pot apărea cei care nu verifică nivelul.

Legat de prețul uleiului, cei de la Procars 97, ei sunt din Arad, îl importă direct, fără intermediari, tot ei vând pe eMag.

Pot sa va dau numărul lui dl.Cristian și vorbiți direct, de la ei i-au filtrele, bine, eu iau pentru 4 schimburi odată, schimb uleiul de 3-4ori / an.

De unde anume sunteți din Neamț?

 

 

Mulțumesc .

Sunt din Piatra N. Domnul Cristian are un magazin in oraș?

Eu cred ca și cei de la EPiesa importa , având in vedere cantitățile mari vândute. Eu sunt suspicios când văd diferențe de aproximativ 20%. Ai cumpărat ulei de la Procars?

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, CLIMVENT said:

Mulțumesc .

Sunt din Piatra N. Domnul Cristian are un magazin in oraș?

Eu cred ca și cei de la EPiesa importa , având in vedere cantitățile mari vândute. Eu sunt suspicios când văd diferențe de aproximativ 20%. Ai cumpărat ulei de la Procars?

Dl.Cristian e la Arad, nu are magazin la Piatra, da, am luat și Dexelia de la ei, nu-i contrafăcut.

Ei zic că ultra dpf 5w30 ar avea ACEA C2, merge și la skyactiv dar mai mult e pentru dieselul preskyactiv.

Skyactiv cere norma C3 și uleiul potrivit ar fi Dexelia supra dpf 0w30. Ueiul ăsta a ieșit mai slab la analiza de uzură la 9k km, față ALS 0w30 la 10k km.

E un ulei foarte de bun și Dexelia, dar nu-i un super ulei, doar prin faptul că-i un ulei ce-l recomandă Mazda.

E strict părerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now