Scorpio

Mazda CX30 vs Nissan Qashqai

15 posts in this topic

Salut,

 

Cam astea 2 mi-au ramas pe lista finala  Mazda cx30 ~25.000 euro vs qq 27000euro .

 

Avantaje Qashqai :

- motor 1.3 turbo ~157cp >>  g122.

- cutie : automata cu dublu ambreiaj pe qq ... manuala pe cx30 pentru ca automata e meh (mai ales cuplata cu g122).

- scaune (pachetul cu piele nappa).

- tinuta de drum (dar aici trebuie sa mergi mai mult ca sa-ti dai seama exact. la prima impresie parca sta mai bine qq).

- panoramic.

 

Avantaje cx30:

- aspect interior mult peste qq. (nu neaparat ca si materiale foolosite...ci design)

- aspect exterior

- sistemul de infotainment (plasat mai frumos, mai mare)

- motorul aspirat e cateodata mai ok la condus fata de un turbo in oras (raspuns imediat/ 0 lag etc).

- insonorizare mai buna.

 

Recunosc, cu inima as alege CX30 ..dar obiectiv qq pare ca ofera un pachet mai bun (motor/cutie/sasiu).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Scorpio said:

manuala pe cx30 pentru ca automata e meh (mai ales cuplata cu g122).

 

Ai condus-o?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Scorpio said:

Avantaje Qashqai :

- motor 1.3 turbo ~157cp >>  g122.

Mergi intr-un service dacia/renault/nissan si intreaba-i cite motoare dintr-aste aau refacut/schimbat.

Daca ai fi comparat motorizarea la doua modele sport atunci da, era un argument puternic, dar ind compari doua motorizari rezonabile pentru aplicatia in sine e mai greu sa primeze puterea cind de fapt cele doua sint mai apropiate decit crezi in realitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă mergi prin oraș în trafic nasol automata de la mazda e peste cele cu dublu ambreiaj. 

 

Mie subiectiv îmi place mai mult mazda, da senzația unui hatch compact, un timp ce qq e mai suv (ceea ce mie personal, subiectiv, nu-mi place). 

Dacă vrei suv ar trebui sa te uiți și în curte la coreeni... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mituc said:

Mergi intr-un service dacia/renault/nissan si intreaba-i cite motoare dintr-aste aau refacut/schimbat

Si intreaba-i si cate ambreiaje au schimbat ;) si daca dupa ce le-au schimbat schimbarile au fost ok, sau a trebuit schimbata si cutia.

Cutiile cu dublu ambreiaj sunt ok daca mergi cu ele afara. Daca mergi mult in oras o sa schimbi ambreiajele cam ca pe placutele de frana

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Codrin said:

 

Ai condus-o?

 

Doar manuala. Automata au pe x180cp. O sa merg si cu ea .... 

 

2 hours ago, mituc said:

Mergi intr-un service dacia/renault/nissan si intreaba-i cite motoare dintr-aste aau refacut/schimbat.

Daca ai fi comparat motorizarea la doua modele sport atunci da, era un argument puternic, dar ind compari doua motorizari rezonabile pentru aplicatia in sine e mai greu sa primeze puterea cind de fapt cele doua sint mai apropiate decit crezi in realitate.

 

Motorul asta nou de 1.3  ? Cred ca te referi la 1.2 vechi.

 

1 hour ago, james_kilowatt said:

Dacă mergi prin oraș în trafic nasol automata de la mazda e peste cele cu dublu ambreiaj. 

 

 

Right.

 

45 minutes ago, vvede said:

Si intreaba-i si cate ambreiaje au schimbat ;) si daca dupa ce le-au schimbat schimbarile au fost ok, sau a trebuit schimbata si cutia.

Cutiile cu dublu ambreiaj sunt ok daca mergi cu ele afara. Daca mergi mult in oras o sa schimbi ambreiajele cam ca pe placutele de frana

 

Doar ce au aparut cu motorizarea de 1.3.... Acum am DSG (dublu ambreiaj) la ~100.000 km ... inca tin ambreiajele (si masina alergata din cand in cand)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Scorpio said:

Acum am DSG (dublu ambreiaj) la ~100.000 km ... inca tin ambreiajele (si masina alergata din cand in cand)

Nu confunda DSG-ul cu transmisiile cu dublu ambreiaj de la renault.

Sint asemanatoare (desi nu la fel) doar ca principiu de functionare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDC-ul Renault e o cutie Getrag cu ambreiaje uscate, care nu rezista foarte bine la traficul urban de tip start-stop. Se uzeaza rapid ambreiajele, si nici ca rafinament nu e extraordinara in traficul urban...adica o cam simti ca zgaltaie cand schimba. Cutia clasica Mazda e mult mai fiabila si mult mai placuta in exploatare in oras, dar nu va fi la fel de rapida la urcarea in trepte ca o cutie cu dublu-ambreiaj. Motorul de 1.33 folosit in prezent de Renault, Nissan si Mercedes nu are nicio legatura cu vechiul 1.2 care intr-adevar era o mizerie de motor...despre fiabilitatea celui nou e cam devreme sa stim ceva, insa ca performante si consum e un motor extrem de reusit.

 

Alegerea intre astea 2 masini mi se pare destul de simpla...te intereseaza cat de cat performantele masinii si accepti un interior mai batranesc, alegi Nissan. Nu te intereseaza ca ai o masina lenta dar vrei un interior cu accente premium, o calitate generala mai buna si un design mult mai placut, alegi Mazda.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, AndreiMR said:

EDC-ul Renault e o cutie Getrag cu ambreiaje uscate, care nu rezista foarte bine la traficul urban de tip start-stop. Se uzeaza rapid ambreiajele, si nici ca rafinament nu e extraordinara in traficul urban...adica o cam simti ca zgaltaie cand schimba. 

 

Ce-i drept.. am un prieten cu megane gt (1.6 200cp) si EDC. O groaza de probleme (a schimbat de 2 ori ambreiajele pana acum), l-a lasat balta in mijlocul traficulu in Bucuresti pentru ca s-a incalzit etc. Dar ma gandesc ca acolo e si un motor cu putere mai mare/ cuplu mai mare.... si cutia e "subdimensionata".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpmdv cutia automata aduce un spor de confort in ORAS. La drum intins e destul de irelevanta, schimarile sunt rare.  Daca 99% dintre km vrei sa-i faci la drum lung eu unul as lua manuala.  Si berlina, nu SUV :D

Iar in oras cutia de la Mazda e super confortabila, dupa mine dpdv al confortului e peste DSG. Plecarea de pe loc si taraiala cu viteze mici e mult mai lina (poate ajuta si m-hibridul), nu face schimbari stupide (gen tr2 la 5km/h cum mai face DSG7 uscat), etc.   Tot legat de confortul in oras, dupa parerea mea sistemul start/stop de la Mazda e cu o clasa peste toate celelalte (cu exceptia full-hibrizilor). 

Si nu schimba rau nici la drum intins, schimbarile sunt suficient de rapide incat sa nu fie o problema. Poate nu schimba intr-o sutime ca un DSG insa oricum intreruperea de putere e imperceptibila.  Si nici nu are senzatia aia de "droning" a hidramatelor de pe vremea strabunicii, cutia e in "priza directa" aproape tot timpul. 

Adica dupa parerea mea are avantajul confortului in oras fara sa aiba niciun defect major in alte situatii.  Dupa ce am testat-o, pentru mine cutia de viteze automata a fost al doilea argument major ca sa ma orientez catre mazda (primul fiind insonorizarea). 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Scorpio said:

Dar ma gandesc ca acolo e si un motor cu putere mai mare/ cuplu mai mare.... si cutia e "subdimensionata".

Atunci cind masina se tiriie prin trafic chiar nu conteaza care sint valorile maxime de cuplu si putere. Poate sa aiba 1700cp sau 50cp, cind se misca in treapta 1 de ici-colo cite 2 metri tot maxim 30Nm foloseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia de la Megane GT a facut ravagii si pe la Ford :)  Acolo e pur si simplu un caz de produst prost gandit, construit din materiale slabe si prost setat din software care n-are nicio sansa sa fie corectat fara inlocuire totala a ansamblului...Insa au fost probleme si cu EDC-urile puse pe motoarele mai mici de la Renault, motoare la care nu se pune problema de cuplu maxim la limita tolerantelor cutiei.

 

In general, cutiile cu ambreiaje uscate au facut probleme cam pe la toti constructorii fiindca nu sunt rezistente la taraiala urbana...masina patineaza excesiv ambreiajele in situatii de genul asta, si poti corecta asta tu ca utilizator doar cu grija sa lasi in permanenta spatiu in coloana ca sa apuce sa cupleze cum trebuie ambreiajul in intervalul de la pornire si pana la oprire. Incearca sa faci asta in Bucuresti seara la 18:30 pe Petricani sau pe Iuliu Maniu si ajungi acasa cu frigiderul plin :)  La unii au rezistat mai bine, dar la Ford, Renault, anumite VW si Alfa Romeo deja la 100k km pui banii deoparte pentru schimb de ambreiaje si volanta (fiindca de obicei se duce si aia rapid). Ca fapt divers, o reparatie de genul asta la Renault sau Alfa se duce spre 3000 de euro. Normal ca nu e obligatoriu sa pateasca toata lumea treaba asta, insa exista posibilitatea si daca ai de gand sa tii mult timp masina, poate fi un factor care sa conteze la achizitie. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/20/2019 at 10:28 AM, james_kilowatt said:

Dpmdv cutia automata aduce un spor de confort in ORAS. La drum intins e destul de irelevanta, schimarile sunt rare.  Daca 99% dintre km vrei sa-i faci la drum lung eu unul as lua manuala.  Si berlina, nu SUV :D

Prin drum intins, vrei sa zici autostrada. Asa am crezut si eu, si dupa ce am avut 4 ani automata, am zis la fel ca tine: automata imi trebuie doar in oras, cum nu prea merg in oras nu-mi trebuie. Eh, la ce drumuri avem noi acum prin tara, am aflat ca trebuie sa mestec mamaliga, destul de des, si la deplasarile in afara orasului. Singurul loc in care mai rar ating schimbatorul e autostrada.

Acum, sincer, imi e cam dor de automata, insa ma calmez repede cand ma gandesc cat trebuia sa dau pe ea :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automata o iau doar pentru sotie, personal as merge pe manuala fara probleme (mai ales ca la mazda manuala e wow).

 

Sau daca as sta in Bucuresti si as merge 2 ore bara la bara :D. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Scorpio said:

Automata o iau doar pentru sotie

 

Same here... iar daca nu as avea nevoie de automata pt ea nici nu as schimba deocamdata epava actuala.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now