ciprianro

De ce sunt atat de populare crossover-urile?

33 posts in this topic

[RANT]

 

Merg zilnic prin Bucuresti, si nu cu masina ci pe 2 roti. N-am cum sa nu remarc ca an de an se inmultesc numarul bivolilor cu masini noi, mari cat sufrageria, in care adesea se afla doar 1 om sau 1 + 1/2. Sa nu-i aud ca le trebuie spatiu, ca nu dorm in masina sau traiesc doar la hotel in concedii permanente.

Mai au si placerea asta nebuna de a se "urca" pe banda ta, mergand pe marcaj sau la limita de cativa centimetri. Ori nu pot vedea bine din ele, ori nu le pasa de cei din jur caci au primit casco la pachet cu masina noua. Am pierdut numaratoarea la cati s-au urcat peste mine cand schimbau banda de pe 3->2->1. 

 

Fratilor, ce va place in a va plimba cu tractorul pe bulevard? Gandul la fostele U650 care brazdau ogoarele patriei? 

Va simtiti superior stand la 2m de sol si simtiti nevoia sa va etalati in fata altora, fie ei intr-un matiz sau pe vreo trotineta? Ori va place sa ii blocati pe altii sa nu poata deschide portiera in parcare?

Sau v-au parasit telescoapele si masina trebuie sa fie inalta cat sa culisezi pe orizontala in ea si atat, fara sa te mai ridici/cobori 10-15cm? OK BOOMER... aici va inteleg.

Ori trebuie sa compensati pentru ceva... care tot asa nu va multumeste gabaritic vorbind?

Ati vazut la vecinu' ? Asta e treaba romaneasca dar nu scuza de ce la nivel mondial se vand asa bine masinile astea.

Ori o fi de vina tendinta asta de mai mare, mai grozav si mai excentric? La fel e cu telefoanele unde nu gasesti ceva performant cu ecran sub 5". Acum 5 ani, daca aveai telefon de 6" radea lumea de tine ca ce faci cu tableta la ureche...

 

V-au prostit oare de la faza ca masina mare=masina sigura? La cat de multi sunteti cu camionul pe alee, nu mai e valabil. Doar va trozniti cu mai multa energie cinetica. Impulsul, va reamintesc de la fizica din 5-8, este P=masa*viteza. Iar cel care va ucide intr-un accident este fix variatia foarte rapida a impulsului.

Cum timpul in care se desfasoara un accident este de <1s si e la fel pentru toate masinile, masa mai mare o sa va penalizeze.  Guess what, daca dati de un cap de pod/copac cu 1.7 tone structura masinii are de absorbit mai multa energie cinetica fata de o masina mai usoara. Ori tancurile astea nu-s atat de lungi de la nas la habitaclu cat sa se faca acordeon atat de bine cat sa compenseze pentru masa ridicata. De aia soferii de tir mor pe capete in accidente: tirul greu nu are zone de deformare controlata pe masura greutatii lui!

Poate va ganditi ca in cazul unui accident frontal cu o masina mai mica voi veti iesi mai ok. Adevarat, dar la pretul mortii celui in care intrati pentru ca masina voastra inalta se va "urca" peste altele mai normale, iar cei din masina normala nu vor beneficia in intregime de zonele de deformare controlata de pe masina lor. E gen bogatu' traieste pen' ca are bani.

Imi amintesc acum de cazul Huidu... parca tot cu sufrageria pe drum era si el.

Daca-mi permiteti o analogie: aruncam de la 100m o furnica, o pisica si-un elefant. Furnica n-are nimic, pisica isi rupe cateva oase si elefantul n-are nicio sansa.

Sa va mai amintesc cat de repede puteti derapa intr-o curba datorita greutatii mari si a garzii la sol ridicate? De rasturnare nu mai zic.

 

Va place si atat? Aici n-am ce sa zic, gusturile nu se discuta. Dar nu vad o astfel de masina sa fie vreo pasiune, nu cred ca exceleaza la nimic ci e doar putin din sedan, suv, break ? Cand vrei sa faci 10 lucruri simultan nu faci nici unul bine.

 

Revin la intrebarea din titlu: ce gaseste lumea la ele si nu gaseste intr-o masina de dimensiuni normale? Un sedan mediu/mare gen M6 sedan, un hatchback, poate un MPV pentru o familie numeroasa. Optiuni exista.

[ /RANT]

 

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, ciprianro said:

ce gaseste lumea la ele si nu gaseste intr-o masina de dimensiuni normale?

 

Senzatia de siguranta. Mai bine ma-sa decat mama. Mijlocul barei fata mai inalt decat la un sedan deci el intra sub mine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acuma lupta o sa fie in care are SUV-ul mai mare cand majoritatea masinilor sunt SUV.

 

Eu cu un hatchback am fost lovit in spate de un SUV mediu (Honda Pilot). Masina mea a fost dauna totala (suna mai rau decat a fost in realitate) si ala n-a avut nimic.

 

Eu cu un hatchback mic am sanse minime intr-o coliziune frontala cu un SUV mare sau un truck. Mai nasol e daca trece pe rosu si intra fix in portiera mea: el nu pateste nimic si eu sunt ranit grav sau mort.

 

Am ezitat sa iau SUV dupa evenimentul cu dauna totala si acum de fiecare data cand se franeaza mai brusc pe autostrada ma uit in oginda si am o senzatie de neliniste.

 

CX-9 or similar scrie pe fruntea mea, chiar daca nu-mi plac SUV-uri. Asta e piata de acum, lumea in care traim si ne adaptam.

 

Pozitia inalta la volan nu-mi place. Poate si din cauza faptului ca sunt mai inalt (185-186cm) si parca stau prea sus dar nu le pot avea pe toate.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu merg foarte mult cu bicicleta prin Bucuresti, insa nu am remarcat ca cei care "se urca pe mine" asa cum spui tu sunt neaparat soferi de crossover. Soferul idiot e idiot si in sedan si in hatch, nu tine de masina pe care o conduce.
Cat despre spatiul ocupat, tu aici vorbesti despre crossover, nu despre SUV-uri, iar ca latime, un crossover ocupa fix cat un sedan sau hatch. Singurul lui avantaj e ca e mai ridicat. Si cu ce te incurca pe tine mai mult decat un hatch sau un sedan? Mai mult, crossoverele cred ca sunt chiar mai scurte decat majoritatea sedan-urilor.
Sincer, toata critica adusa de tine mai sus, e mai degraba impotriva soferilor, nu a crossoverelor.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Reavermann Eu cred ca atunci cand lumea se urca in tancul personal isi schimba comportamentul. Am simtit-o pe pielea mea cand mergeam cu o camioneta mare(L200). Pozitia ridicata la volan te face sa crezi ca tu esti bila de bowling si restul sunt popicele. De aici cred ca se trage si tendinta asta de a schimba benzile fara jena. Culmea totusi ca multe masini moderne au indicatoare de unghi mort in oglinzi. Sa nu uitam totusi de proverbul "buturuga mica rastoarna carul mare". :BigGrin:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti dau cazul meu: 

O singura masina in familie(4 persoane).

Nu-mi plac break-urile :).

E mai greu sa bagi un carut de copil in sedan(am avut), in hatch nu ai suficient spatiu.

Nu orice hatch/sedan/break are 4X4 (eu prefer sa-l am).

Ce a zis Codrin + nu stii cand te intalnesti cu Huidu :(

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

... la citi idioti exista pe sosele lumea se gandeste la siguranta in primul rand ,peste tot vad ca toti prefera o "betoniera" :thumbsu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puneți însă problema și invers. La cati idioți exista pe drum... Ați prefera sa înfigă în voi un idiot cu betoniera sau unul cu trotineta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"If you’re driving a car that’s hit by another vehicle, a new study from the Insurance Institute for Highway Safety says you’re 28 percent more likely to die if that vehicle is an SUV. That’s not exactly great news, but considering SUVs used to be 132 percent more deadly than cars, it’s a welcome improvement."

 

https://jalopnik.com/suvs-are-28-percent-more-likely-to-kill-other-drivers-i-1838994674

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, ciprianro said:

Revin la intrebarea din titlu: ce gaseste lumea la ele si nu gaseste intr-o masina de dimensiuni normale?

90% din motive sunt legate de moda. Asa e la moda. Cum asa e la moda sa-ti lasi barba (chiar daca nu-ti prea creste) sa-ti faci un tatuaj, sa-ti umfli un pic buzele si lista poate continua. Asta e trendul. Sa ai SUV. Toate celelalte motive sunt in general, cu mici exceptii, "explicatii" care si le ofera cei care nu vor sa recunoasca ca si-au luat SUV ca sa fie in tendinte. Aia cu siguranta e cea mai puerila.

Personal nu mi se pare nimic rau in a avea SUV. Daca iti place si te simti confortabil sa conduci o masina mare, e OK. Problema in sine nu o constituie masina ci nesimtitul de la volan. Poti sa fii marlan si in Tico si in Cadillac Excalade. Practic un CX5 nu este cu mult mai mare decat un 3 iar un 6 este cu siguranta mai mare decat un CX5. Daca te uiti atent la dimensiuni, diferentele sunt de ordinul centrimetrilor.

 

@ciprianro Iti doresc succes cu bicicleta prin Bucuresti. Eu n-am avut..., dar din punct de vedere al sanatatii mi se pare cel mai toxic mod de a te deplasa prin mizeria asta de oras. Vorbesc de poluare, iti dai seama.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesus Christ, inca mai facem ce fac altii doar pentru ca noi n-avem propriile gusturi ?

Foarte putini par constienti ca toti facem greseli cand conducem, dar daca gresesti 'grav' la volanul unei masini mari urmarile vor fi mult mai grave pentru cel pe care il lovesti.

Ca exemplu priviti mini-masinile de categoria B1, care pot fi conduse de la 16 ani. Alea-s un fel de scutere carosate. Comparati cu soferii de TIR care teoretic au ceva scoala si pregatire.

Ah, si acum probabil voi auzi ca majoritatea sunt soferi constienti, atenti, perfecti si alea alea... ca masina are franare adaptiva, lane assist si tot ce vrei. Te fac sa crezi ca tie nu ti se poate intampla nimic. Vezi cazul Mario Iorgulescu...

Exista si variante safe din clasa sedan - Volvo exceleaza la asta de ani de zile. Cui trebuie sa ii multumim pentru centura in 3 puncte omniprezenta azi ? 

 

Nu merg pe bicicleta, sunt constient ca respiram toti praf si fum de masini si pe langa asta pe trotineta/bicicleta nu esti vazut deloc(sau esti vazut dar ignorat).

Merg pe un scuter clasic, care-i tot aia cu a merge cu masina ca si volum de aer inspirat. Masca pe gura si aia e, facem ce putem. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de moda SUV a fost moda MPVurilor...pe care fix SUVurile le-au omorat. Ne place sau nu, oamenii sunt sensibili la tendintele date de diversi, de-aia se asculta 5gang si manele, de-aia se cumpara Balenciaga, si exemplele sunt multe. Insa eu vad 2 avantaje aproape incontestabile la SUV: polivalenta si pozitia mai inalta la condus. Prima e evidenta, ai o forma de caroserie mai practica si combinata cu garda la sol mai mare si tractiunea integrala ai o masina cu care poti cara mai multe (daca ai nevoie) sau poti merge mai confortabil pe drumuri pe care ai avea ezitari sa intri cu o masina normala. Nu ma refer neaparat la offroad, ma refer si la drumuri prost deszapezite sau cu lucrari pe stilul romanesc. Si aici ma refer totusi la SUVuri, nu crossovere precum CX-3, Kia Xceed sau alte masini mici cu aspect mai "dur".  Pozitia inalta la condus iarasi ajuta mult in anumite conditii...pe de-o parte ai tu o senzatie de siguranta mai buna (si nu, nu e cazul de o cursa a inarmarilor, pana la urma intotdeauna va fi un TIR pe drum mai mare decat X7le), pe de alta parte vezi mai departe si mai bine pe sosea...ceea ce din nou poate fi un plus la siguranta.

 

Argumentele anti-SUV care tin de dimensiuni sunt putin exagerate, fiindca SUVurile care se vand in numar mare sunt fix de aceeasi dimensiune ca masinile de clasa compacta sau cel mult medie. Iar la capitolul ecologie...nu prea mai sunt asa mari diferente de consum intre SUV-uri si masinile "normale", tinand cont ca impart motoarele si ca aerodinamica e bine studiata astazi.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MPV-urile erau practice si spatioase, suv-urile de multe ori sunt mai inghesuite in interior decat berlinele sau hatch-urile din care sunt derivate. Dpdv practic o uratanie gen Caddy, Jumpy etc sunt imbatabile la capitolul spatiu / modularitate... insa cine vrea sa conduca asa ceva.

 

SUV-urile sunt si un efect de moda, insa si constructorii le promoveaza masiv. La berline de exemplu ba nu poti lua cutia aia cu motorul alalalt, ba nu poti alege si motorul si transmisia, etc, iar modelele in care au investit cel mai mult si ca sa le puna la punct si in promovare sunt SUV-urile. Partea perversa a povestii este ca cu au vandut masini mai grele, cu atat au avut "cota" de CO2 mai ridicate. Cand s-a instutuit cota de CO2 toti au facut lobby pentru metoda de calcul actuala in dauna cele pe baza "amprentei" propusa de majoritatea expertilor.  La modul de calcul de pana acum nu au avut nici cea mai mica motivatie sa faca masini mai rationale ci dimpotriva, cat mai grele ca sa aiba marja la CO2 (din motivul asta pana si Fiat s-a apucat sa faca SUV-uri).  Metoda asta de calcul care a fost sprijina puternic de sacrosanta industrie auto a fost complet contraproductiva si a avut fix efectul invers celui scontat (ne-am trezit cu o flota de SUV-uri grele si ineficiente) insa e posibil sa se schimbe (multe tari incep sa ameninte cu suprataxarea masinilor grele). 

Cumva oamenii politici ar trebui sa-si asume raspunderea pentru genul asta de chestii. Pupa industria auto si-n c.r, e sfanta si nu ai voie s-o atingi nici cu o floare, se inchide ochii la furaciuni si golanii  insa pe tine ca si client te f..e cat poate cu taxe peste taxe, interdictii si alte alea si te arata cu degetul si ipocritul pe care l-ai votat si Greta ca din cauza ta merg lucurile prost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, james_kilowatt said:

Puneți însă problema și invers. La cati idioți exista pe drum... Ați prefera sa înfigă în voi un idiot cu betoniera sau unul cu trotineta? 

...exista si locuri unde se circula mai civilizat, eu marefeream mai mult in afara localitatilor sa nu te intersectezi cu vreun idiot / in localitate este 50 si 30 si este bine sa respecte toata lumea, in aceste cazuri de limite de viteze mai greu se pot intimpla cine stie ce "catastrofe"

 

...un SUV are si el loc dedesubt ? sau ce inseamna sa dea betoniera peste tine :yes: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal prefer un break. In ochii mei este o forma completa, in cazul majoritatii modelelor imi place mai mult estate decat sedan.

 

Crossover mi se pare cea mai trista tendinda a ultimilor ani in domeniul auto. Mai trista decat sunete de motor redate in difuzoare. Chiar nu pot sa inteleg de unde dracu au succesul asta. Si daca nu ma insel, totul a inceput cu mizeria aia de cașcai.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/29/2020 at 3:18 PM, ciprianro said:

Fratilor, ce va place in a va plimba cu tractorul pe bulevard? Gandul la fostele U650 care brazdau ogoarele patriei? 

Una dintre greseli e ca atunci cind te adresezi unei comunitati sa vorbesti cu frustrarea la o persoana a doua plural in care nu toata lumea se incadreaza.

 

Alta greseala este sa ii pui pe toti posesorii de suv-uri si cross-overe mari in aceeasi categorie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oamenii care cumpara o anume masina/stil de masina au ceva in comun. N-am sa vad pe cineva la 60 ani care isi cumpara un MX5 din '90 ca project car(la varsta aia are dreptul sa viseze la un RX7 cu un 12A sub capota :D ). Nici tineri pasionati de SUV-uri nu prea vad.

Nu e nimic gresit fundamental in a cumpara un MX5 sau un CX30. Se adreseaza unor grupuri total diferite. De aici si concluzia mea ca nu e nimeni unic pentru ca prefera o anume masina/clasa de masini, deci adunarea lor intr-o categorie vaga gen sedan/suv/compacta nu e deplasata.

Indignarea mea se naste din lipsa de calitati a unui crossover, care "merge cat de cat" dar nu exceleaza in nimic. Cam asta inseamna mediocru... nici cal nici magar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe linga ceea ce a spus @Codrin mai sus destul de bine, oamenii nu isi iau neaparat ce au nevoie, ci isi iau ce isi permit, si cu sistemele astea de indatorare cam oricine cu un salariu decent isi poate permite mai mult decit are nevoie. Daca au nevoie de o mazda 2 dar au bani de o mazda 6, isi vor lua 6, pentru ca "daca" in cei 2-3-4 ani cit tin masina vor avea sa mai ia pe cineva cu ei in concediu la mare, sau doua statii de tramvai, "daca" intra unul in ei ca e "mai bine" sa fie masina mai mare, "e mai vizibila", e mai impunatoare si mai opreste bizonii, etc. Sau daca sint bani de CX5 vor lua CX5 in loc de 6, pentru ca daca vor avea vreodata nevoia sa care doua frigidere cind se vor muta, daca se vor muta. Sau, din nou, doar pentru ca e mai mare, si avantajele pe care le are acest lucru versus una mai mica: prestanta pe strada, toleranta la gropi/borduri, confortul psihic de a te afla intr-o cusca mai mare in loc de una mai mica in cazul unui impact care nu va veni niciodata.

Si in functie de cit e de feroce jungla urbana in care activezi in mod obisnuit si respectiv cine conduce acea masina multe dintre temerile de mai sus sint cit se poate de reale si greu de stapinit, si vindecabile doar prin achizitionarea masinii mai mari in detrimentul celei mai mici. E in natura umana sa se opteze pentru varianta mai sigura daca ea este abordabila.

 

Si uite-asa pentru ca ai nevoie de o mazda 2 ajungi sa iei cx3, dar pentru ca ai bani de cx30 mai faci un efort si iei cx5. Apoi vecinul de la 5 vede ca cx5-ul tau arata mai fain decit tiguanul lui si isi va lua tuareg, eventual diesel ca sa ti-o poata turna si pe aia cu consumul cind merge el cu 90 pe autostrada adormind cu ochii in consumul intstantaneu de-l trezesc claxoanele tirurilor care vin din spate sau vibratoarele dintre carosabil si banda de urgenta cind da sa sara cu cotetul prin parapet. Apoi vine vecinul de la 3 si-l vede pe "sarakul" ala cu tuareg si isi la q7 long pentru ca passat-ul break vechi de 18 luni e deja expirat si s-a murdarit.

Si uite-asa dupa 2 ani cind iesi din cartier observi la coada tot felul de autobuze care ies din parcarea blocului cu acelasi numar de persoane in ele ca si masinile cu 1m mai scurte din trecut. Si ca cele cu inca 1m mai scurte din trecutul si mai indepartat. Si 3 masini de acum au nevoie de spatiul celor 4 de acum 5 ani, sau de spatiul celor 5 de acum 15 ani. Pentru ca lumea a optat pentru "upgrade", pentru ceva "mai bun" (dintr-un punct subiectiv de vedere), pentru ceva ce nu avea la cea dinainte chiar daca nu foloseste nici la asta, dar lasa sa fie ca nu se stie.

 

Acum vreo 2 ani mi-am luat un CX7 pentru ca drumurile de pe dealul pe care urma sa ma mut erau efectiv impracticabile, mai ales iarna, cu masinile pe care le aveam atunci. Si cind spun impracticabile nu zic ca daca era ud/inghetat/inzapezit nu urcau, ci ca le sfarmam spolerele sau ramineam suspendat daca intram cu rotile in anumite gropi.

Intre timp s-a asfaltat si au ramas doar pantele, asa ca iarna asta cum nu a prea nins am facut toata "iarna" cu smart-ul forfour (Gindacul) care e o bestie in trafic. Pur si simplu ma strecor cu el printre suv-uri care lasa spatiu intre ele pentru ca nu vad (asa cum au fost invatati la scoala de soferi) puntea spate a celui din fata. No problem, pe acolo incap eu sa schimb 2 benzi aici, inapoi 2 benzi mai incolo, si in 3 semafoare sau 1km las 50+ masini in spate intr-o ora de virf dimineata. Claxoneaza toti cind trec pe linga sau printre ei desi ei nici nu au apucat sa puna sufrageria in D din N, in sub 5 secunde ramin singuri cu claxonul lor si cu flashurile cu care-l orbesc pe ala din fata care incepe si el sa dea din crengi pe buna dreptate ca da buhaiul din spate flash din senin desi nu se misca traficul nicaieri. Cu porcul de CX7 ar trebui sa stau ca vaca in coloana sa intru in jocul de uitat unii la altii consolindu-ne reciproc cu mimica expresiva pentru cum nu ai ce face ca nu se misca traficul in timp ce fut ambreiajul miscindu-ma cite 1 metru la fiecare 15 secunde. Ori cu gindacul, daca google maps spune ca fac drumul X in 30 de minute, eu in maxim 22 (de obicei 18-20) sint unde am nevoie. Sau il fac in 30 daca trec si pe la spalatorie sa dau un jet la masina.

 

Pot sa pretind sa faca toti ca mine? Nu, pentru ca oamenii sint diferiti, au temeri diferite, au preferinte diferite, au abilitati si indeminari diferite, au nevoi diferite, au obiceiuri diferite, au pasiuni diferite. Si asta e doar daca gindim prin prisma celui care decide in familie ce masina sa se achizitioneze, pentru ca atunci cind mai vin si cererile celorlalti membri ajungi la concluzia ca singura masina potrivita ar fi un Marauder cu motor cu reactie si aerodinamica de masina de F1, cu 40 de locuri dar sa fie mica cit un MX5, dar sa fie mare, dar sa fie totusi mica, dar sa fie putin mai mare, insa putin mai mica, si sa fie sigura, dar sa fie mica, dar sa... FUCK!!

 

De aceea presupuneri sau afirmatii de genul:

3 hours ago, ciprianro said:

Oamenii care cumpara o anume masina/stil de masina au ceva in comun. N-am sa vad pe cineva la 60 ani care isi cumpara un MX5 din '90 ca project car(la varsta aia are dreptul sa viseze la un RX7 cu un 12A sub capota :D ). Nici tineri pasionati de SUV-uri nu prea vad.

...sint usor fortate. Unul care are ca pasiune squash-ul sau sahul nu-si va lua in veci aceeasi masina cu unul care are ca pasiune automobilismul. Dintre cei care au ca pasiune automobilismul, cei care au ca pasiune offroadingul, skying-ul si hiking-ul nu-si vor lua in vecii vecilor aceeasi masina cu cei care prefera sporturile urbane, sau track days, sau nici un sport. Oamenii sint atit de diferiti incit doi pasionati de vinuri nu vor cadea niciodata de acord asupra vinului potrivit pentru ocazia X sau pentru a-l folosi ca aroma/condiment la tocanita de pichire. Ah, pichire? Pai stai ca e mai buna rata, sau curcanul! Stai bai, ce e cu timpeniile astea?! Porcul e mai potrivit in orice pentru ca ADN-ul lui e foarte apropiat de cel uman. Da dar nu are acelasi gust ca o vita buna! Fugiti bai cu cacaturile asta de aici si cu animalele mari, voi nu stiti altceva decit sa poluati si asta se reflecta si in dieta, fructele de mare sint mult mai sanatoase. Wait what?

 

Asa, deci cum ziceam:

On 2/2/2020 at 4:49 PM, mituc said:

Una dintre greseli e ca atunci cind te adresezi unei comunitati sa vorbesti cu frustrarea la o persoana a doua plural in care nu toata lumea se incadreaza.

Alta greseala este sa ii pui pe toti posesorii de suv-uri si cross-overe mari in aceeasi categorie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, ciprianro said:

Indignarea mea se naste din lipsa de calitati a unui crossover, care "merge cat de cat" dar nu exceleaza in nimic.

Pe bune?... Astea sunt indignarile tale din ziua de azi? :) .... Calitatile unui crossover?...

Eu credeam ca lumea e "indignata" de alte chestii, dar in fine, fiecare cu problemele lui.

 

12 hours ago, ciprianro said:

Cam asta inseamna mediocru... nici cal nici magar.

S-ar putea ca o doamna cu un crossover "mediocru" sa ajunga cu masina acolo unde tu nici nu visezi sa ajungi vreodata cu RX8 tau.

Ca sa nu mai zic, un RX8 sau un MX5 la ce exceleaza? Asta in cazul in care poti vorbi de o masina de strada, domestica, ca exceleza in vreun domeniu.

 

12 hours ago, ciprianro said:

N-am sa vad pe cineva la 60 ani care isi cumpara un MX5 din '90 ca project car

Probabil ca esti foarte tanar, dar pe masura ce imbatranesti o sa vezi ca visele nu mor niciodata. Si la 20 si la 40 si la 60 o sa ai aceleasi dorinte. Te mai lasa genunchi sau vederea sau alte alea, dar fundamental o sa fii acelasi om.

 

12 hours ago, ciprianro said:

Nu e nimic gresit fundamental in a cumpara un MX5 sau un CX30. Se adreseaza unor grupuri total diferite

Probabil ca CX30 este inca prea nou, dar daca eu iti arat oameni care au in acelasi timp in garaj un MX5 si un CX5, pe aia in ce categorie ii bagi?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru acelasi pret de achizitie, un MX5 exceleaza la multe fata de un CX5. Aspectul de rasa pura, manevrabilitatea, vantul in freza pentru cine apreciaza asa ceva. E vorba de a fi bun intr-o categorie(atat cat poate fi o masina de serie). Nu poti pretinde ca esti 10 lucruri si ca le faci pe toate pe cat de bine se poate.

Pentru altii astea-s fleacuri, ei vor doar sa vada altii ca s'au ajuns. O masina mica nu poate reprezenta avutia/munca cinstita. Vezi ce zicea mituc mai sus. Se poate face analogie cu Macbook-urile net inferioare tehnic dar prind la prostii cu bani. 

 

Asta cu "ajunsu cu masina" e cel mai patetic argument auzit doar de la romani. Hai sa o dam pe doamna cu crossoveru mediocru pe Adancata, e la fel de corecta comparatia. Si apoi RX8 la raliu/autocross am mai vazut, CX5 doar in reclame.

 

Prin definitie un crossover nu e destinat nici autostrazii nici offroadului adevarat. E undeva intre ele, cel mai adesea ca masina de oras din pacate. Benzina 2.5, 4x4, AT, 1600 kg, lux pentru plamani:nuke:.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur? :teehee:

DB2019AU01027_overfull.thumb.jpg.e023716ba7bd7655f0759a412f9ef816.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma, fiecare judeca masinile strict raportat la preferintele lui. Unii au o ura viscerala fata de SUVuri, altii nu s-ar urca intr-o decapotabila nici platiti, unii prefera monovolumele desi nu poarta palarii a la Abraham Lincoln iar altii gasesc satisfactie in a conduce o Toyota Prius. Mie mi se pare foarte misto ca lumea auto de azi e atat de diversa si chiar poti gasi cam orice iti trece prin cap...inclusiv aratarea de mai sus, un crossover compact cabrio :) Probabil ca in 10-15 ani, odata cu aparitia a din ce in ce mai multe masini electrice si (eventual) autonome oferta se va restrange mult...tendinta deja incepe, masini precum Audi TT, Alpine 110 sau Porsche Cayman au zilele numarate fiindca nu mai cumpara nimeni sportive nepractice, monovolumele au disparut in cea mai pare parte (aici nu vad nimic de plans)...deci ar trebui sa ne bucuram cat mai putem ca avem posibilitatea sa cumparam si crossovere, si cabrio, si coupeuri si chiar si combinatii dintre ele.

 

Altfel, daca tot e vorba de pareri vizavi de crossovere sau alte asemenea, pentru mine masina ideala ar fi ceva de genul Audi A6 Allroad sau Volvo V90 Crosscountry...tractiune integrala, garda la sol mai mare cand ai nevoie si coborata cand mergi pe sosea, caroseria cea mai practica de break...ai toate avantajele unui SUV fara dezavantajele lui (aerodinamica, centru de greutate inalt etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, whitesnake said:

Aroganta suprema.

 

Range Rover.jpg

 

Gardul de la balaceanca necesita reparatii capitale :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In EU in 2019 SUV/crossover au reprezentat 38% din vanzari fata de 8.5% in 2009. In SUA numarul asta e si mai mare si probabil va creste in continuare.

 

 

“Sales of car models (hatchback, sedan, stationwagon, coupe and convertible) were down 3,4%, and their share is down to a record low of 54.7%, compared to last year’s 57.2% and over 79% in 2009. Indicating a potential further drop in share in 2020, December showed the lowest share of the year for car models at 52.5%. Meanwhile, crossover and SUV sales were up 10.3% and their share hit a new record of 38.2%, up from 35% in 2018 and just 8.5% in 2009”

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now