ciprianro

Toate aberatiile debitate despre aceasta masina

8 posts in this topic

Incep si eu un topic de hate-love. Citind acest forum si rx8club.com din scoarta in scoarta, inainte si dupa achizitia unui RX8, nu pot sa ma abtin sa nu corectez toate aberatiile debitate de toti "cunoscatorii" pasionati de TDI si care invart volanu' de Renault pe dacie nova. copyright Cheloo.

 

Daca fiecare viitor posesor ar citi asta, sa stie la ce sa se astepte, ar fi excelent. Am mai reduce numarul prostilor care-si cumpara (nestiind nimic) vreo masina terminata si dupa care spun ca e o masina proasta in sine. Se poate interpreta si ca un ghid al viitorului posesor.

 

Incep prin a spune ca la baza fiecarei aberatii exista un sambure de adevar, dar de la care a rasarit o tufa intreaga de minciuni. Pentru a distinge graul de neghina, ar fi bine sa aveti si ceva cunostiinte tehnice, altfel parerea mea e doar o alta parere printr-o mare de "cunoscatori" si "posesori". Asa ca sa incepem:


1) motorul e prost/nefiabil/se strica repede/cel mai slab punct al masinii: 40% adevarat. Motorul e proiectat astfel incat sa se incadreze la euro 4 si sa poata fi vandut pe cat mai multe continente. Va reamintesc ca predecesorul motorului 13B-MSP(cel de pe RX8), 13B-REW(de pe RX7 FD)  a fost scos din productie datorita normelor de poluare aparute prin '95-'00. Tot din cauza normelor de poluare nici 13B-MSP nu a mai fost vandut in Europa si alte cateva zone incepand cu 2009, iar vanzarile din America nu justificau continuarea productiei. Acum ca stim de ce s-a facut acest motor asa cum este, este limpede ca s-au facut MARI compromisuri la capitolul putere/cuplu si ungere. Daca cu 231/192 cai mai traiesti, fara ungere nu prea ai cum. EXISTA insa metode de a lua un motor cat de cat sanatos - macar 6.5 bari compresie - cu care sa parcurgi linistit inca 100000 km asta daca nu si-a terminat cuzinetii. Vedeti topicul asta pt a intelege la ce ma refer: link desfacere motor RX8

 

2) consuma multa benzina: 90% adevarat. E o masina sport. Discutiile despre consum reprezinta neamul romanesc in toata prostia lui, care vrea masina ieftina, puternica, frumoasa, extravaganta si sa consume cat o bicicleta. Exista si romani pur-sange care au pus GPL pe RX8...:down:. Masina are un rezervor de 60L cu care vei parcurge cel mult 550km. Nu-ti convine, ia-ti un bmwc sau prostvagen, romanul stie el cel mai bine ce face o masina sa fie buna.

 

3) consuma mult ulei: 30% adevarat. Din constructie, motorul are 4 injectoare de ulei (<2009) sau 6 (2009-2012) prin care injecteaza ulei din baie in camerele rotoarelor. Masina foloseste (NU consuma aiurea ca la un motor cu pistoane) minim 1L ulei la 5000km(daca mergi batraneste sub 3000rpm). Daca incepi sa o alergi pe masura cailor putere, 1L/2000km e de asteptat. Daca te duci in service cu orice masina noua, si te plangi ca-ti ia 1L/1500km or sa-ti zica in service ca aia e, nu e considerata o problema. Repet, la masina NOUA sau <50000 km. Problema mai mare e ca doza de injectie ulei din fabrica este de 2-3 ori mai mica decat necesarul real(pt longevitatea motorului), iar in scurt timp veti ajunge la pnct.1 sa ziceti ca motorul e nefiabil. Exista solutie si aici: torni in rezervor cate 300ml de ulei 2T cu certificare JASO FD la plinul de benzina. Mazda in sine poate fi invinuita ca a ales sa lanseze un motor cu numeroase probleme doar de dragul de a exista o noua masina propulsata de un motor rotativ.

 

3) nu e o masina de zi cu zi: 50% adevarat. Vedeti punctele 2 si 3. Daca va permiteti si aveti rabdare dimineata sa incalziti motorul macar cat sa plece acul de temperatura antigel de pe "C" atunci e ok. De altfel suspensia tare, garda la sol joasa, lipsa de cuplu la turatii scazute poate ca nu o fac o masina de zi cu zi ideala dar cel putin va fi una interesanta si cu care drumurile vor fi o placere, nu un pas obligatoriu si atat.

 

4) trebuie turata la 3000 rpm inainte de oprire: 0% adevarat. Asta o auzi numai de la cei cu motoare terminate, cu peste 80-100 mii km si compresie sub 5 bari. Mitul se trage din faptul ca bobinele de aprindere din fabrica sunt proaste si se prajesc dupa 30-40000 km. Asta duce la benzina nearsa, consum mare, fum mult, porniri dificile, rateuri in mers(stiati ca daca va clipeste martorul motor e sigur un RATEU detectat de calculator/PCM?).

Impreuna cu un demaror/baterie slaba, o compresie mult sub limita data de mazda(6.9 bari) duc la inecarea motorului si imposibilitatea de a porni la rece/cald. Tot sistemul de aprindere trebuie schimbat cu unul aftermarket, de exemplu bobine + fise Ryan Rotary Performance, D585, LS coils, etc. Orice doar din fabrica sa nu fie si nu clone a celor din fabrica(NGK sau ce mai gasiti).

 

5) nu repara nimeni rotative in Romania: 80% adevarat. Pentru ca sunt atat de diferite de motoarele cu pistoane, si atat de rare pe drumuri, nu-si bate capul cu ele niciun service. Ramane de datoria proprietarului sa isi repare SINGUR masina. Masina are 15 ani de acum, cel putin, deci trebuie sa va asteptati ca unele componente sa se strice. De service-uri care se lauda ca pornesc RX8-uri prin tractare eu m-as feri. Desi metoda e destul de sigura, spune multe despre (lipsa de) profesionalism(ul) acelui service. De evitat cu desavarsire "reprezentantele" oficiale, care pe langa ca sigur n-au experienta pe o astfel de masina, mai au si niste preturi de iti vine sa-ti dai foc la masina. Concluzionand, daca nu stii sa tii o cheie de 10 in mana SAU nu ai un prieten posesor si mecanic de asa ceva, care sa iti repare masina cand o fi nevoie, nu-ti cumpara un RX8. Evident intretinerea obisnuita poate fi facuta de oricine, la reparatii insa.... De evitat cum am zis, service-urile comerciale pt ca aia cauta in principiu sa faca bani, fara a cunoaste indeaproape aceasta masina(si nu au de unde sti, ca nu repara zilnic asa ceva). Daca te informezi tu, si intelegi tot ce se petrece sub capota, atunci vei scapa de facturile lor grase si de munca de mantuiala.

 

5) are motor de 2.6L sau 1.3L ? 1.3L maica. In CIV scrie 2.6L ? E din acelasi motiv pt care multe merg prost in tara asta: oamenii din ea.  Exista o metoda de a plati impozit si RCA la nivel de 1.3L, insa se pare ca sunt cateva cazuri in tara in care posesorii n-au reusit acest lucru, sub 10% as zice. Cauta aici pe forum cum se procedeaza pt incadrarea la 1.3L.

 

6) castigi 50 cai cu un filtru de aer si o evacuare: 0% adevarat. Masina asta vine "tunata" din fabrica. Fara a monta un turbo si fara a mari porturile de admisie/evacuare, nu se pot castiga mai mult de 5-10 cai. Prin ECU-tuning se mai pot castiga 15cp, cel mult. Deci ca target realist, pt un motor aspirat, as zice 210 cai pt motorul cu 4 porturi si 245 cai pt motorul cu 6 porturi. Astea-s valori la volanta. La roata, daca sariti de 200 cai, sa ziceti saru'mana. Punctul forte al acestei masini nu e in linie dreapta ci in viraje. Cu turbo se sare de 300cp la roata insa va va costa cat inca o masina. Un ECU tuning de maxima importanta este acela in care se coboara temperatura ventilatoarelor de racire, se mareste debitul de ulei injectat, se introduce rev limiter cand motorul este rece, se scot coduri CEL, etc.

 

7) mai bine cumpar din Germania/UK.: 0% adevarat. O masina intretinuta "ca la carte" va pierde compresia la fel de repede si in Vaslui si in Oxford sau Munchen. Nu intru aici in discutia "volan dreapta", zic doar ca indiferent cat de bine a intretinut motorul proprietarul anterior, daca nu i-a facut nimic spre a-i imbunatati ungerea si racirea atunci "full service history" e total degeaba.  De mentionat si ca masinile ridicol de ieftine <2000 eur cel mai probabil au motorul terci. Daca aveti chef de un project car, platiti cel MULT 1500 eur pe o coaja de RX8 fara motor, inca 3500-4000 eur pe un motor nou, 1000-2000 eur pe alte consumabile si la final cu 6-7000 eur veti avea un rx8 cu adevarat in stare buna.  Majoritatea celor la vanzare au compresia slaba si sunt puse la vanzare cat timp inca mai porneste motorul.

 

8) o cumperi ca pe orice alta masina: 0% adevarat. Obligatoriu si negresit la achizitia unei astfel de masini se cere test de compresie cu tester specializat, nu prastie d'aia de pui la orice motor cu pistoane. Testul trebuie facut cu motorul cald si sa returneze urmatoarele valori: turatia motorului la care s-a testat si 6 valori de compresie, 3 pe fiecare rotor. Daca badea gheorghe va zice ca are 8 bari pe unu si 10 bari pe altul, va duce cu zaharelul. Dupa stiinta mea, doar in Bucuresti exista astfel de tester, la Mazda BDT si la cativa particulari posesor de RX7 si RX8. Se judeca dupa valoarea minima si diferenta dintre minim si maxim. In linii mari:

<5.8 bari compresie e un motor VARZA

5.8 -> 6.4 slab/urmeaza sa crape

6.5 ->7 acceptabil/ok

>7 excelent/proaspat refacut.

In afara de compresie, trebuie verificat daca masina mai are catalizator, rugina in zona pragurilor spre rotile fata, apa in triplele spate, functionarea sistemelor electrice etc. E o masina veche! Dupa atatia ani evident ca nu toate vor mai functiona ca noi. Probleme comune ar mai fi la servodirectie, sistemul audio din portiere, supraincalzirea, pompa de benzina, electrovalvele de vacuum, actuatoarele de vacuum blocate sau care pierd aer, furtune/plastice coapte de caldura... Repet, e o masina veche de acum si va puteti astepta la orice ! Atat timp cat motorul e in stare buna restul problemelor se pot rezolva usor. Cum iti dai seama in ce stare e? Citeste 5 randuri mai sus.

 

9) "ie anfundat egr". Cine spune asa ceva trebuie automat ignorat caci 1 la mana e analfabet vai mama lui si 2 la mana RX8 nu are EGR. Pazea de toti cocalarii care bisnitaresc RX8uri cu volan pe dreapta, caci daca ii intrebi cate pistoane are masina asta o sa-ti zica ca-i 2 litri benzina turbo. Cu cat vanzatorul e mai afon intr-ale rotativelor, cu atat sansele de a cumpara o cazatura cresc. Atrasi de preturi in gama 500-1000 lire sterline (GBP), samsarii aduc masini pe care le vand de bune, km putini, ieftine pe la 2000 eur, alea alea ce-i place romanului sa auda cand cumpara masina SH.

 

10) dai pe spate si lumea casca gura la tine: 10% adevarat. La noi in tara lumea o cunoaste doar ca pe o masina proasta si nefiabila, de aici si preturile foarte scazute in general si nr mare de masini ajunse la dezmembrari. Jumatate din farmecul masinii e afara, jumatate inauntru. Ai aspectul ala de coupe, dar totusi 4 locuri in care incap 4 adulti cat de cat comfortabil. Daca sunteti 2 adulti si 2 copii, e excelenta. Ai doar 2 manere pe laterale, dar 4 usi. Ai un portbagaj mare pentru o masina sport. E silentioasa (pt o masina sport, iarasi) si nu vibreaza deloc. Este motivul pentru care eu am preferat-o ca masina de drum lung, pe langa placerea de a conduce asa ceva.

 

11) pai si de ce ai vrea asa ceva, daca are mai multe bube decat un pacient cu varicela? Pentru unii muma, pentru altii ciuma. E ceva special in senzatia aia de motocicleta pe care ti-o da un RX8. Nu e foarte rapida, nu e foarte extravaganta, dar e mix aproape perfect intre o masina de zi cu zi si o masina sport pursange cum a fost RX7. Pe strazile noastre e o priveliste foarte rara, in toata tara probabil ca mai sunt vreo 50 RX8-uri, din care vreo 30 ar fi si in stare sa mearga pe drum. Pentru cat costa un RX8, nu exista alta masina la aceiasi bani si cu aceiasi putere si manevrabilitate. Peste asta, in 10 ani va fi o masina clasica dorita, in contextul in care va fi ultima masina propulsata de un motor rotativ, intr-o lume de masini electrice autonome si plictisitoare. Un rx7 fd functional se vinde acum cu acelasi pret cu care s-a vandut de nou sau mai mult, si are aproape 25 ani. RX8-urile bat spre 16-17 ani de acum.

 

In speranta ca am mai lamurit niste suflete ratacite, va doresc spor in a cauta un RX8 care sa va placa sau spor la compresie buna daca aveti deja un RX8.

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine punctat! Sunt unul dintre puținii proprietari foarte mulțumiți de fiabilitatea acestui model, asta poate că am asigurat și condiții ideale de exploatare:

1.rulaj minim-am cumpărat-o în 2008 cu 55000 km și astăzi am 77000 km

2. O folosesc ca pe motocicletă-în lunile fără R, musai peste 20 grade celsius afară, doar la drumuri lungi, minim 100 km la o pornire. Pentru 100 porniri/100 km folosesc o mașină electrică.

3. Nu bruschez mașina

4. Folosesc ulei de amestec cu benzină

5. În toți anii ăștia am schimbat catalizatorul, un set de bujii și unul de anvelope+un recall la care s-a schimbat preventiv pompa de benzină și am avut parte și de o resoftare.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziceam in titlu ca sunt "toate" aberatiile dar uite ca mai sunt destule subiecte care nu le-am abordat in primul post. Sa continuam deci:

 

12) 192cp vs 231cp: bigger is better :BigGrin:. Nu chiar.  Cel de 231 are 6 porturi de admisie, cel de 192 are doar 4. Sunt diferente constructive, mecanice, nu dintr-un soft minune. Vorbind realist, nu din foi dyno, pana in 6000-6500 rpm ambele motoare se comporta la fel, dupa care cel de 231cp se departajeaza de cel 192cp, turandu-se pana la sfarsitul powerband-ului, la 8500rpm. Cei 40 cai care ii vedeti pe hartie in realitate nu se transpun chiar asa cum ar fi de asteptat, "apar" doar dupa 7000 ture si in drum spre 8000rpm. Daca credeti ca veti sta mult timp peste 7000 ture atunci sigur, luati motorul de 231 cai. Pe de alta parte daca veti merge cu masina la drumuri lungi/vacante/placere atunci motorul de 192cp va fi destul, va va ajuta nitel la consum, are mai putine componente(a se citi potentiale dureri de cap) si are si mai mult spatiu in compartimentul motor. De retinut ca pe piata SH, din ce am observat eu cand imi cautam masina, cele de 231 erau mai alergate, au mers in forja sa zic asa, mai uzate pe la discurile de frana, pedala ambreiaj rupta, etc. Cutiile in 6 trepte sunt mai slabe fata de cele in 5, dar oricum nimic de speriat, vor trai mai mult decat motorul :D.

Daca in viitor veti vrea sa puneti turbo, motorul in 4 porturi e mai potrivit, iar cutia in 5 trepte are internele de la RX7 FD3S, si aia avea ceva cai putere si Nm in plus.

 

13) intretinerea e scumpa: Nimic exagerat pentru o masina de puterea asta: bujii la 30000 km(si bobine+fise daca's alea OEM), antigelul la 2 ani/100000, ulei+filtru la 1 an/5000, ulei cutie + diff la 2 ani sau 50000km. Restul sunt comparabile cu alte masini din gama asta.

 

14) daca motorul porneste la cald atunci e ok: Deloc adevarat. Desi e un semn ca motorul nu e praf complet, fara test de compresie NU se poate spune cat mai are de trait. Pun si o poza cu acest tester minune de care tot vorbesc:

WP_20181025_12_38_25_Pro.thumb.jpg.c22d9c16d45cb61a43818adea09902f3.jpg

Sau

unnamed.thumb.jpg.e3ec1d8af82be0fda77714e7c975f282.jpg

 

Prima poza arata un tester aftermarket, si un motor nou nout(nu refacut nu nimic). Un motor nou nout costa ~4000eur fara TVA.

A doua poza arata testerul oficial facut de mazda, care il gasiti pe la reprezentanta in Bucuresti si posibil in alte locuri. Motorul testat aici e pamant de flori si nu valoreaza mai mult de 100eur.

Daca vreti sa va riscati sa cumparati un RX8 fara a face testul asta, va urez mult noroc...

 

15) daca nu porneste la cald, orice e de vina mai putin motorul: asta era valabil acum 13 ani, cand se trezeau romanii cu triunghiuri in parcare. De atunci s-au dat destui cu capul de prag sa inteleaga ca degeaba pui demaror mai mare, o pornesti impinsa, pui 2 baterii in serie, te rogi stand in cap, odata ce te-a parasit compresia nu o aduci inapoi schimband piese in jurul motorului. Bine, asta nu inseamna ca poti porni cu o baterie slaba sau cu un demaror uzat/defect, se aplica legile fizicii in continuare.

 

16) uleiul pt masina asta e unul si doar unul: mazda 5w30. Nu, si nu. Documentati-va ce este si ce face un adaptor sohn:

https://www.drivenbymadness.eu/post/mazda-rx8-sohn-adapter-kit-review

Daca n-ati inteles sau nu va coafeaza ideea de a baga bani in masina asta, iarna puneti ulei mazda 5w30 si vara ulei mineral 15w40.

Daca ati inteles, ganditi-va cam in ce temperaturi veti merge cu masina. Daca doar in forja, pe circuit, vara, 5w50 sintetic. Daca mergeti normal, la temperaturile Romaniei, eu recomand 5w40 sintetic. Evident discutiile despre ulei nu vor inceta niciodata.

 

17) las' ca iau un RX8 si ii pun 1.9 TDI: Cine sunt eu sa judec gustul omului? De retinut ca un swap de motor nu e nici usor de facut, nici ieftin, si nici la RAR nu va va fi usor sa treceti testele dinamice pt a putea trece noul tip de motor in CIV. De mentionat ca RX8 are foarte multa electronica in el, pentru varsta lui. Servodirectie electrica, ABS, DSC, airbag-uri sofer/pasager/lateral/cortina, AC, audio 6 boxe, navigatie, scaun incalzit si electric, etc samd. Toata electronica e interconectata prin CAN si o sa aveti bordul precum pomul de craciun daca scoateti PCM-ul original. Daca tot schimbati motorul, puneti si voi ceva mai potent decat 13B. Oricum orice swap de genul asta trece de 10k eur lejer.

 

18) volan dreapta e afacere: Desigur, daca sunteti ok cu a conduce o masina cu volan dreapta. Daca RX8 era vreun fel de Lamborghini F40 sa zicem ca ar fi un compromis rezonabil spre a detine masina dorita. Insa la noi gasesti RX8-uri pe toate gardurile asa ca nu-i cazul. Poate fi insa o manevra desteapta sa cumperi un rx8 din UK a carui motor stii ca e in stare excelenta, mai cumperi o coaja de prin tara si pui motorul bun pe coaja cu volan pe stanga. Costurile ar trebui sa fie rezonabile. Bonus: o masina de piese !! :thumbsup:

 

19) daca masina trece de 200kmh motorul n-are nimic: Aiureala. Din design, motorul 13B  MSP are un raport de compresie de 10:1. Adica iei aer la presiunea de afara = 1 bar, amesteci aer cu benzina, comprimi amestecul de 10 ori si ajungi la 10 bari in momentul cand dai scanteie si faci boom ca sa produci lucru mecanic. La motoarele cu pistoane, compresia efectiva a pistonului nu se schimba prea mult cu turatia. La motoarele rotative, se schimba MULT compresia in functie de turatie, pt ca aerul are timp sa scape printre segmenti la turatii mici.

Fun fact: daca scoti apex seal-urile dintr-un motor rotativ si il invarti la 7000 ture, el o sa poata sta pornit chiar si fara apex seal-uri. Nici vorba sa pornesti un astfel de motor la 250rpm cat are demarorul din fabrica.

De aia un motor cu 3 bari compresie @ 250 rpm poate sa mai mearga cat de cat la turatii de peste 1500-2000 ture si sa traga decent la turatie maxima. Problema e... cum il pornesti de la 0 la 2000 ture:rofl:.

 

20) pornit si oprit motorul intr-un anume fel: Aiureala, am mai mentionat, dar adaug ceva: la pornire, da este ok sa il menajezi conducand usor si schimband treptele sub 3000 ture, dar nu as zice ca e ceva iesit din comun sau specific RX8-ului. La oprire multi se jura ca trebuie oprit intr-un anume fel, dar nu stiu sa explice de ce. Citez de pe forum:

Quote

La oprirea motorului temperatura subansamblelor tinde sa creasca si exista riscul de coxare a segmentilor pe rotoare,dar turand motorul peste 3000 rpm se activeava sistemul de ungere suplimentar care va ajuta prin injectia de ulei sa raceasca rotoarele(acest sistem suplimentar se bazeaza pe o pompa de ulei electrica si pe patru injectoare de ulei care disperseaza ulei direct in camera de ardere).

 

Este o aberatie grosolana. Cine a scris stia el ceva despre coxarea rulmentilor(probabil de la turbosuflante) dar nu stie cum/cand functioneaza acel sistem de injectie de care pomeneste sau ce rol are el. 

 

21) motor de RX8 de la SH: Sigur! O sa faceti o masuta de cafea foarte frumoasa din el. Nimeni, dar nimeni intreg la cap nu vinde la dezmembrari un motor de RX8 in stare buna. Un RX8, in 99% din cazuri, ajunge la dezmembrari pen' ca motorul a cedat. Odata dat jos motorul de pe masina el nu mai poate fi pornit si lasat sa se incalzeasca, deci nu poate fi testat pt compresie si eu nu as cumpara niciodata asa ceva decat daca e ridicol de ieftin, gen 100eur si are toate anexele pe el. 

 

Cred ca ajunge pentru un post... mai lasam si pentru urmatorul.

 

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

95257338_2693264027585067_7916864859680014336_o.thumb.jpg.34d7222805d3f8aec251c2d39a8b9645.jpg

 

De pe FB adunate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

22) trebuie mers turat cat mai mult, >4000 ture. O alta aberatie de provenienta necunoscuta... care duce si la mitul ca un rx8 consuma 25%. Asta nu e consum de mers normal, poate doar daca bagi liniute/drifturi/mers haotic/ceva defect. Altii mai versati ar zice ca turatia e necesara pt ungere, dar trebuie specificat care: cea interna sau externa ? Cea interna isi atinge regimul normal de presiune pe la 3000 ture, moment in care regulatorul de presiune incepe sa se deschida, deci presiunea de ulei nu mai creste semnificativ. Ungerea externa injecteaza ulei in rotor housinguri tot timpul si e comandata de PCM. Exceptand cazul in care mergi doar in 7000+ ture, ungerea asta e insuficienta la toate turatiile. Deci go big or go home :) 

In manual se specifica:

fdgdsfgdsf.thumb.PNG.5a6a38efa3278c2b16f6125e5a2b017f.PNG

 

Mie mi se pare ca daca schimbi a 6a la 70km/h e cam bataie de joc... 2000 ture si raport demultiplicare 0.84 = caruta. Sa nu mai zicem de combinatia de sarcina mare si turatie mica. In schimb la 3000 ture ai sa ai cam 90km/h, ideal pentru mers extraurban.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

23) Ieftin de cumparat, scump de intretinut, imposibil de reparat?

Ieftin si scump sunt termene relative. Cele mai ieftine rx-uri sunt in UK, la 300 lire ori chiar mai jos. Taxa anuala pentru rx8urile dupa luna a 8a 2005 este criminal de mare in UK, de aia se dau gratis. Cele mai scumpe - la dealerii din Germania unde gasesti cazaturi de masini la preturi de 5 cifre in euro. 

Pretul rareori reflecta starea la aceasta masina. Daca aveti noroc puteti cumpara din UK o masina cu motorul proaspat refacut la nici 1000 lire, englezii sunt innebuniti dupa rotative si au foarte multe ateliere care se ocupa de asa ceva.

La cele la vanzare in tara noastra, 95% din ele sunt puse la vanzare in termen de cateva saptamani de la ultima vanzare, asa ca tot vedeti pe site-uri aceleasi masini pasate in stanga si in dreapta pana cand apar la rubrica dezmembrari. Mai apar din cand in cand si masini de la samsari aduse din afara. Nu va asteptati sa aveti cu cine discuta si intreba despre motor, aia umbla dupa bani nu dupa masini bune de avut.

 

Unui samsar/vanzator oarecare/nepasionat cel mult ii puteti cere sa lase masina pornita 15 minute, sa o opreasca si sa va filmeze o pornire la cald inainte sa plecati sa vedeti masina.  Sa discutati de ulei, intretinere, imbunatatiri, n-are rost daca nu se mentioneaza in anunt ca vanzatorul stie de unele aspecte problematice. Un spoiler, jante, stickere si alte kitschuri nu intra la categoria imbunatatiri. O idiotenie de tinichea vopsita si un filtru con pe post de admisie de aer iarasi nu e tuning, la fel cum nici o evacuare fart can nu e +30hp +15nm. Aproape orice ai face pe masina asta vei pierde putere.

 

Cat despre intretinere, trebuie deosebit intre cheltuielile curente de exploatare si cele de reparatie in sine. Exploatarea inseamna benzina, ulei 2t, consumabile uzuale auto, taxe si asigurare. Primele 2 de pe lista sunt alea iesite din comun(10% benzina + 0.1% ulei 2t) restul sunt la fel de scumpe ca la logan. Presupun ca nu faceti naveta cu masina asta, asa ca nu va sperie un ambreiaj de 2000 lei, niste placute frana de 200-300 ron, niste gume decente 1500 lei, un detailing exterior odata la 2 ani... pay 4 play.

 

Reparatiile sunt altceva. O reparatie la rx8 nu e in sine nici imposibila nici exorbitant de scumpa. Este o masina la care se lucreaza foarte usor, fiind aerisita in compartimentul motor. E si foarte simpla in functionare. E un motor cu admisie pe porturi(MPI), fara pompa de injectie de inalta presiune, fara prea multi senzori. Gen logan 1.4 mpi...

Sunt cateva particularitati care trebuie invatate, precum injectia secventiala, admisia variabila, injectia de ulei, actuatoarele vacuumatice si cel mai important conditiile de lucru a acestora. Netu' e doldora de informatiile astea. Nu cunosc alta masina mai documentata, a carui fiecare buba sa fi fost discutata, rezolvata, ingropata, scoasa din morti, transata iar, imbalsamata si bagata la saramura. Imposibil sa ai vreo belea de care sa nu se fi lovit nimeni pana acum.

Eu de meserie nu sunt mecanic, sunt pe partea de electronica dar tot m-am incumetat sa inteleg ce face fiecare piesa din motor. N-am nici 3 creiere, nici ooo. Daca se supraincalzeste un rx8, nu e pen' ca rotoru spate se invarte mai repede ca ala din fata.:p E o masina foarte buna cu care sa inveti despre masini.

 

Daca scoti bateria si carcasa filtrului de aer ti-ai facut loc sa te urci cu totul in compartimentul motor. Mie asta imi place la nebunie, ajung pana la cutia de viteze.

ZWrlkJdpAZV8V-zx4pkeXYpGV3FCPALeEL1QX4DLdII.thumb.jpg.9c4e436d96de8605e71b2479c3ca6b3d.jpg

In tara sunt minim 30 masini la dezmembrat si probabil 25 pe drum asa ca n-aveti de ce sa va plangeti, orice piesa se gaseste cu 100-200-300 ron MAX. Cumparatorul are avantajul aici, nu samsarul. Nu aveti nevoie de un mecanic sa schimbe o piesa, ala nu e mecanic e schimbator de piese. De astia gasesti oriunde.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ciprianro said:

Nu aveti nevoie de un mecanic sa schimbe o piesa, ala nu e mecanic e schimbator de piese. De astia gasesti oriunde.

În ultima vreme mulți se cred schimbători de piese dar din păcate nici pe ăștia nu-i mai găsești. Acum 20 de ani dacă te vedea mecanicul șef că te-ai urcat pe motor ca în lighean, îți înroșea chelia.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda,de când cu internetul mulți devenim "mecanici", iar cei din service da-i dracu,toți sunt niște detinători de chei fixe inelare. Mai un pic și mergem peste ei sa ii invătam noi meserie.  

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now