mariuspaun

Martor bord

26 posts in this topic

 Salutare, mi s-a aprins asta azi in bord si nu se mai stinge. Ceva pareri despre ce ar putea sa fie pana sa ajung eu cu ea la BDT splai miercuri? Ma roade curiozitatea.  Multumesc tare

 PS. Mazda 3, 1,6 benzina, 2008

PS2. Masina merge normal, nu am sesizat nimic deosebit, doar ca e ala aprins

20200611_120205[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala este martorul pentru verificare motor,nu ma pricep la ce ar putea fi cauza pt care sa activat dar ar trebui sa mergi la o verificare cât mai repede posibil. Bafta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga si tu un OBD2 in mufa aia de sub volan, banuiesc ca ai un telefon cu Android, iti cumperi cu citiva € aplicatia Torque si vezi despre ce este vorba,poti sa si stergi eroarea/ se va stinge martorul si poate  ai noroc si nu mai reapare daca a fost ceva temporar de pe la sonda Lambda.In caz ca reapare va trebui sa remediezi defectiunea in functie de codul de eroare :ermm: 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, s-a stins. Cum a venit asa a si plecat, prin surprindere :)). S-a autoreparat. Mi-a mai facut odata o faza de genul asta: Nu se mai deschidea geamul pasagerului din fata de la butonul meu de la sofer (de la butonul de la pasager mergea). Dupa fix 3 zile si-a revenit, s-a autoreparat :)). Daca nu se mai aprinde pana miercuri cand am programarea la service, o anulez. Multumesc tare pt sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmeaza totusi sfatul lui @colonelul si cumpara-ti un modul OBD2, este foarte ieftin si nu strica sa-l ai la-ndemana.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, mariuspaun said:

Mi-a mai facut odata o faza de genul asta: Nu se mai deschidea geamul pasagerului din fata de la butonul meu de la sofer (de la butonul de la pasager mergea).

Pentru ca s-a resetat memoria pentru geamul de pe portiera aia din cauza unui contact imperfect, baterie slaba, etc. Daca-l rememorai atunci pe loc nu mai trebuia sa astepti 3 zile.

 

33 minutes ago, mariuspaun said:

Gata, s-a stins. Cum a venit asa a si plecat, prin surprindere :)). S-a autoreparat.

Poate da, poate nu. Astea nu se autorepara asa singure. Martorul de check engine se poate aprinde din jdetrilioane de motive. De ce anume s-a aprins vezi chiar si cu un scaner OBD dintr-ala de 30RON de care gasesti pe OLX. CUm se repara - vezi in functie de ce problema ai.

Motivele pot fi multiple: benzina proasta, bujii uzate, catalizator uzat, un senzor care nu mai raspunde, etc etc etc. Cum ziceam, jdetrilioane de motive.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, imi iau OBD 2. Aveti vreo recomandare? M-am uitat pe emag de exemplu si sunt o gramada de modele, multi scriu in comentarii ca nu sunt bune, etc. Multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca nu sunt bune dacă sunt ieftine și utilizatorii au impresia ca și-au cumpărat un “diagnostician” portabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, virtu said:

Normal ca nu sunt bune dacă sunt ieftine și utilizatorii au impresia ca și-au cumpărat un “diagnostician” portabil.

 Hai ca m-ai bagat in ceata de tot. Pai acum ce sa fac sa cumpar tester profesional? Mituc zicea ca e bun si ala de 30 de lei

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, mariuspaun said:

 Hai ca m-ai bagat in ceata de tot. Pai acum ce sa fac sa cumpar tester profesional? Mituc zicea ca e bun si ala de 30 de lei

E bun cit sa citesti un cod incit sa nu ajung pe forum cu "mi s-a aprins un martor generic in bord, imi poate spune ceva la modul specific ce problema am?".

Citirea unui cod e doar citirea unui cod si atit. Interpretarea lui si punerea unui diagnostic poate fi imediata sau necesita parerea unui specialist, mai ales daca-s combinatii de mai multe coduri de eroare care trebuiesc corelate.

Recomandarea mea este sa mergi totusi sa faci o diagnoza la un service pentru ca acel cod ramine stocat in memoria ECU. Poate ai ceva de facut la masina si nu afli altfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, citesti codul de eroare cu ajutorul acelui OBD2 si apoi stergi eroarea, ea mai ramine pe undeva prin ECU ?  La Mazda nu am avut probleme niciodata dar in schimb la MiniOne daca i dadeai cheie direct fara sa astepti sa se stinga martorii care trebuie sa se stinga inainte de a porni mai raminea aprins CheckEngine ul ala si se stingea doar dupa ce stergeam eroarea cu Torque ,spunea ceva de sonda Lambda dar nu am apucat sa vad care i faza fiindca am vandut masina, dar important era ca i stergeam eroarea fara sa merg la un service,am stins si la alti colegi acel martor cu ajutorul lui Torque sa nu umble cu beculetul aprins in bord.Este clar ca nu indepartezi problema in felul asta dar la unii nu sa mai aprins sau la altii sa aprins urmatoarea zi,depinde de defectiune ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, mituc said:

E bun cit sa citesti un cod incit sa nu ajung pe forum cu "mi s-a aprins un martor generic in bord, imi poate spune ceva la modul specific ce problema am?".

Citirea unui cod e doar citirea unui cod si atit. Interpretarea lui si punerea unui diagnostic poate fi imediata sau necesita parerea unui specialist, mai ales daca-s combinatii de mai multe coduri de eroare care trebuiesc corelate.

Recomandarea mea este sa mergi totusi sa faci o diagnoza la un service pentru ca acel cod ramine stocat in memoria ECU. Poate ai ceva de facut la masina si nu afli altfel.

Am programare miercuri. Merg si vad despre ce a fost vorba. Multumesc tare pt sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, colonelul said:

OK, citesti codul de eroare cu ajutorul acelui OBD2 si apoi stergi eroarea, ea mai ramine pe undeva prin ECU ?

Nu mai ramine...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mariuspaun said:

... E rau?

 

Nu chiar. :yes:

 

Nu vei distrugе motorul.
Cel mai frecvent defect senzor de detonare - rupt cablu.
În această eroare, computerul schimbă colţul (angle) de aprindere pentru a proteja motorul. Consumul de combustibil crește ușor.

 

http://mazda3.automotive-manuals.com/mazda3/B3E010200300W04.html

http://mazda3.automotive-manuals.com/mazda3/B3E014018920W04.html#wp1025486

https://www.drive2.ru/l/1487222/

https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=38&t=46912#p434522

 

20180910_170837a.thumb.jpg.f17d1acebc633ee061a285e685d5ffb8.jpg20180909_090540a.thumb.jpg.beba11a1c5651d428e6f18e828256fd2.jpg20180909_090339a.thumb.jpg.f49220c217d4f9dc1f6e30b7456ae3bf.jpg20180913_094813a.thumb.jpg.1fac317e8e7435068bca6559b1a3b5fd.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am mai cautat si eu, am gasit asta:

P0328 MAZDA Possible Causes

  • Faulty knock sensor
  • Knock sensor circuit poor electrical connection
  • Knock sensor harness is open or shorted
  • Faulty Engine Control Module (ECM)
 

Deasemenea am mai gasit un topic tot aici pe forum legat exact de eroarea asta.

Se pare ca e senzorul de detonatie (knock sensor). Acum, daca mie mi s-a stins martorul din bord, ce sa fac? Sa imi fac griji sau nu? Ma tem ca daca ma duc la service aia o sa-l schimbe sigur chiar daca poate nu e nevoie, ca doar din asta traiesc. In momentul asta masina imi merge foarte bine, nu simt absolut nicio diferenta si eu sunt genul care daca are o pietricica in anvelopa, aud zgomotul, opresc masina si o scot pt ca ma streseaza. Ce vreau sa spun e ca am masina asta de 9 ani, o cunosc foarte bine, daca apare cea mai mica neregula o sesizez imediat. Acum chiar nu mi se pare ca ar merge altfel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu ai umblat la mufa sau in zona senzorului Knock in ultima vreme ,uita-te la îmbinarea galeriei de admisie cu chiulasa dacă ai ulei transpirat. De acolo ajunge pe senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, batVite said:

 

Nu chiar. :yes:

 

Nu vei distrugе motorul.
Cel mai frecvent defect senzor de detonare - rupt cablu.
În această eroare, computerul schimbă colţul (angle) de aprindere pentru a proteja motorul. Consumul de combustibil crește ușor.

 

 Am sa monitorizez consumul sa vad daca s-a schimbat ceva. repet, martorul din bord s-a stins...

 Multumesc tare

 

5 minutes ago, virtu said:

Dacă nu ai umblat la mufa sau in zona senzorului Knock in ultima vreme ,uita-te la îmbinarea galeriei de admisie cu chiulasa dacă ai ulei transpirat. De acolo ajunge pe senzor.

Nu am umblat la nimic

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, mariuspaun said:

... repet, martorul din bord s-a stins...

... se va aprinde din nou - probabilitate de aproximativ 80%. :yes:

 

43 minutes ago, mariuspaun said:

... nu simt absolut nicio diferenta si eu sunt genul care daca are o pietricica in anvelopa, aud zgomotul...

Asta e corect ... :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, mariuspaun said:
 
 

Deasemenea am mai gasit un topic tot aici pe forum legat exact de eroarea asta.

Știi vorba aia ?

Când 3 persoane îți zic că te-ai îmbătat...e bine sa mergi sa te culci.

Suta in mie este Knock sensor.

Daca tot ai găsit topicul ăla ..la sfârșitul lui am dat și poza cu codul pieselor implicate în acea lucrare.

Tu nu vei sesiza cine știe ce diferență la mers ..dar licuriciul ăla se va tot aprinde.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, OctavianBaltac said:

... Daca tot ai găsit topicul ăla ..la sfârșitul lui am dat și poza cu codul pieselor implicate în acea lucrare...

 

...daaa... :yes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, OctavianBaltac said:

Suta in mie este Knock sensor.

Suta in mie adica 10%? Are sens, ca pot fi o droaie de alte lucruri.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,
Ma puteti lamuri si pe mine in legatura cu martorul de bujii incandescente? In sensul ca nu mi se aprinde cand pun contactul (martorul functioneaza, l-am testat). Abia am luat masina si fostul proprietar spunea ca se aprinde doar cand e foarte frig afara. Motorul porneste normal si este 1.6 Diesel.

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, razweiss said:

fostul proprietar spunea ca se aprinde doar cand e foarte frig afara

Asa este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now