mituc

Probleme tehnice specifice Mazda 3 2018+

185 posts in this topic

In acest topic va propun sa discutam problemele tehnice/constructive care apar la modelele Mazda 3 2018+.

 

Pentru a evita semnalarea la infinit a problemelor deja cunoscute mentionam citeva dintre ele:

  • oglinzile rabatabile electric. In timp apar defectiuni la motorasele de actionare si/sau rotile dintate. Aceste probleme se rezolva pe garantie;
  • chederele - la unele exemplare se foarfeca chederele laterale din zona portierelor fata. Luati legatura cu reprezentanta la care mergeti de obicei;
  • etirerii spate - asigurati-va ca etrierii spate (ideal si fata) sint curatati si gresati macar odata la doua revizii (cind inlocuiti si lichidul de frina);
  • exfoliere piele volan si/sau nuca schimbator - luati legatura cu reprezentanta voastra preferata pentru rezolvarea acestui defect pe garantie. De asemenea asigurati-va ca elementele din piele sint intretinute de macar 2 ori pe an (ideal de 4-6 ori) asa cum scrie in manualul de utilizare pe care l-ati primit odata cu masina (cu solutii/lotiuni specifice elementelor de acest tip);
  • zgomote mai ales la rece in consola centrala, stilpi, zona centuri, zona ceasurilor de bord - adresati-va reprezentantei la care mergeti de obicei. Fiecare service are in dotare materiale din burete si banda adeziva pentru a remedia aceste zgomote. Retineti insa ca uneori e necesar sa se desfaca mai multe elemente din interior ceea ce rezulta in taxarea a mai multor ore de manopera, deci si la un pret mai mare. Discutati in detaliu inainte cu cei de la service despre operatiunile care trebuiesc facute.
  • vibratii in habitaclu la modelele non-X in regim de dezactivare cilindri pe plaja de turatie 1400-1800rpm.

 

 

Vopseaua se stie ca e relativ slaba, nu e un defect constructiv, insa la fel conform manualului intretineti elementele vopsite/lacuite din exteriorul masinii in mod specific (ceruire, lustru, polishare, etc);

 

Problemele aparute ca urmare a intretinerii precare/neconforme, ca urmare a circulatiei pe drumuri acoperite cu pietris/nisip la distanta prea mica de masinile din fata avind ca efect fisurarea parbrizelor, a stratului de lac/vopsea, etc, problemele cu senzorii de lumina/ploaie sau radarele pentru cruise control adaptiv, detectie obstacole in unghi mort, city smart braking, etc in urma intretinerii precare si/sau murdaririi acestora nu se considera probleme.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o programare săptămâna viitoare pentru constatare punctele 1,2 și 4. Sper sa îmi accepte tot la garanție, ca in doar 15 mii km mi se pare cam ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, BogdanC15 said:

Am o programare săptămâna viitoare pentru constatare punctele 1,2 și 4. Sper sa îmi accepte tot la garanție, ca in doar 15 mii km mi se pare cam ...

Nu vad de ce nu s-ar accepta, dar tine-ne la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut! Am si eu o problema legata de condensul din stopuri, a mai patit cineva pe sedan pana acum? Ce e de facut?

033D85C6-5F24-41AC-A25C-C470861C13EC.jpeg

1D98FBAC-7902-41E3-9FDB-1FB91C758699.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E spalata recent? Dacă da, farurile au niște orificii prin care se aerisesc. Dacă e spalata recent și e diferență de temperatura, trebuie sa aștepți 1 zi și o sa treacă.

Dacă nu e spalata recent, atunci garanție.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, PiluOvidiu said:

E spalata recent? Dacă da, farurile au niște orificii prin care se aerisesc. Dacă e spalata recent și e diferență de temperatura, trebuie sa aștepți 1 zi și o sa treacă.

Dacă nu e spalata recent, atunci garanție.

Are cateva zile de cand nu a mai fost spalata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as mai astepta si as tine sub observatie treaba de mai sus. Am mai vazut si eu de vreo 2 ori la a mea cand au fost schimbari de temperatura (frig dar a batut soarele in zona stopurilor, cand se duce soarele si se raceste accentuat). Daca e asa ar trebui sa dispara de la sine complet pana maine dimineata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am remarcat si eu de curand - era o zona mai mica, exact in dreptul ledurilor de semnalizare, la ambele stopuri. Era dupa spalare si intre timp a disparut fenomenul, deci banuiesc ca intra la "asa face toate"..

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca s-a mai discutat pe un topic despre senzorul pe lumina/ploaie. De cateva zile vad ca functioneaza cam anapoda, de exemplu azi dimineata era lumina destul de purternica afara, mergeam cumva cu soarele in fata, iar sistemul refuza sa stinga farurile. Am scimbat directia de mers de mai multe ori, deci lumina directa a soarelui din mai multe pozitii. Tot asa, am mers cu luminile aprinse. Duminica, conditii similare, le-a stins imediat. O sa le urmaresc si vad cum se comporta. Voi cand ati mers sa schimbati senzorii, care au fost problemele majore? Am citit in principal despre cel de ploaie... nu prea am vazut la cel de lumina. Nu vreau sa ii schimb daca nu e nevoie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zi mersi ca le ai aprinse. Mie nu mi le aprindea in pasaje, treceam doar cu DRL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 18/01/2021 at 7:39 PM, DanyNiculae said:

Are cateva zile de cand nu a mai fost spalata

S-a rezolvat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, PiluOvidiu said:

S-a rezolvat?

Am verificat acum si a disparut

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@easy_do mergi la reprezentanta si cere-le sa-ti faca update de soft pentru FSC, camera care comanda luminile si stergatoarele automate. Cu ocazia asta, posibil sa afli ca sunt mai multe sisteme de actualizat ( motor, infotainment etc ). Toate cele bune !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut update-ul pentru descarcarea acumulatorului si acum mi se pare, subliniez, mi se pare, ca pe cruise control, cand reduce singura viteza, la revenire, nu mai accelereaza asa violent ca inainte. E posibil sa fie doar o impresie. 

 

Cat despre update-uri, se pare ca sunt la zi. Doar ce am fost in service. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai ce am patit prima problema cu mazduta, la aproape un an de la achizitie.

 

oprisem la o trecere de pietoni, cu istop si auto hold activ. s-a oprit motorul, au trecut pietonii, am apasat acceleratia - nimic. acelasi comportament ca si cand ar muri motorul pe versiunea manuala. mentionez ca masina este AT. m-am gandit ca s-a activat cumva frana de mana, o fi trecut schimbatorul in P singur - nope. masina era in D, frana de mana dezactivata, acceleratia nu facea nimic. in bord, nici o indicatie, nici un warning, nici un martor, nimic (in afara de low tyre pressure de 2.3b, dar banuiesc ca toata lumea are asta acum iarna)

 

am "oprit" motorul (frana + apasat buton de start/stop), l-am apasat iar, a pornit motorul si a plecat fara probleme.

 

acum... ce sa zic, ca nici nu stiu de ce sa ma leg? o fi fost vreun bug la istop? la autohold? cumva nu a detectat ca.. apasam acceleratia? o fi murit motorul pe bune, desi cutia e AT? o sa le mentionez la revizie luna viitoare, dar fara a putea reproduce cumva asta.. tind sa cred ca cine stie cum am calcat frana si chiar a murit motorul :ermm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se intampla ca atunci cand parasesc masina sa se opreasca motorul, dar ma astepta in bord cu mesaj sa il pornesc normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, AndreiCS said:

Mie mi se intampla ca atunci cand parasesc masina sa se opreasca motorul, dar ma astepta in bord cu mesaj sa il pornesc normal.

Pai nu e o problema tehnica. Daca pleci din masina cu cartela cam asta se intimpla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am zis ca este o problema tehnica, doar ca pasii pe care i-a efectuat pentru a reporni masina sunt asemanatori cu cei cand o pornesti daca parasesti masina cu cheia la tine, masina fiind lasata pornita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, AndreiCS said:

doar ca pasii pe care i-a efectuat pentru a reporni masina sunt asemanatori cu cei cand o pornesti daca parasesti masina cu cheia la tine, masina fiind lasata pornita.

 

Cheia/cartela a ramas in masina sau era la tine cind ai parasit masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, in buzunar.Nu am curaj sa las cheia vreodata in masina decat cu usa intredeschisa, am un prieten care a trebuit sa sparga geamul la a lui ca sa o opreasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, AndreiCS said:

La mine, in buzunar.

 

52 minutes ago, AndreiCS said:

pasii pe care i-a efectuat pentru a reporni masina sunt asemanatori cu cei cand o pornesti daca parasesti masina cu cheia la tine

 

1 hour ago, mituc said:

Daca pleci din masina cu cartela cam asta se intimpla.

 

Asadar mie mi se pare ca amindoi, si eu si tu, ti-am raspuns la intrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vrut sa-i raspund lui @bamboozle , nu am spus ca am eu aceasta problema cu cheia, pentru ca nu este o problema, este un feature, ci poate el are probleme cu cheia.Dar si daca era asta cauza, ii aparea mesaj in bord.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

cheia si eu tot in buzunar o tin, si mi s-a intamplat sa ies din masina cu motorul pornit si cheia in buzunar - si am patit fix la fel ca tine. mesaj in bord sa repornesc motorul.

 

de data asta insa nu a fost nici un mesaj, cheia tot in buzunar, nimic iesit din comun

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost un "weird bug".

Am mai citit pe undeva (pe aici) despre treaba asta. Oricum ar fi, se intampla rarisim si nimeni nu a dibuit pana acum secventa de pasi necesara sa-l faca sa se reproduca cu o rata suficienta de success a.i sa se poata face un "debug" la service. 

Pentru chestii de genul care apar din an in paste, "rezolvarea" este simpla: notita mentala si aia e. Nu ai altceva ce face. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, bamboozle said:

tocmai ce am patit prima problema cu mazduta, la aproape un an de la achizitie.

 

oprisem la o trecere de pietoni, cu istop si auto hold activ. s-a oprit motorul, au trecut pietonii, am apasat acceleratia - nimic. acelasi comportament ca si cand ar muri motorul pe versiunea manuala. mentionez ca masina este AT. m-am gandit ca s-a activat cumva frana de mana, o fi trecut schimbatorul in P singur - nope. masina era in D, frana de mana dezactivata, acceleratia nu facea nimic. in bord, nici o indicatie, nici un warning, nici un martor, nimic (in afara de low tyre pressure de 2.3b, dar banuiesc ca toata lumea are asta acum iarna)

 

am "oprit" motorul (frana + apasat buton de start/stop), l-am apasat iar, a pornit motorul si a plecat fara probleme.

 

acum... ce sa zic, ca nici nu stiu de ce sa ma leg? o fi fost vreun bug la istop? la autohold? cumva nu a detectat ca.. apasam acceleratia? o fi murit motorul pe bune, desi cutia e AT? o sa le mentionez la revizie luna viitoare, dar fara a putea reproduce cumva asta.. tind sa cred ca cine stie cum am calcat frana si chiar a murit motorul :ermm:

 

Am patit si eu acelasi lucru acum vreo luna, masina din fata mea a oprit, iar cand am oprit si eu s-a oprit motorul, asemanatoare situatia cu muritul motorului la manuala, nu mai reactiona in nici un fel. Dupa ce am oprit motorul si l-am repornit si-a revenit, iar de atunci mi se pare ca istopul este mult mai sensibil decat inainte. Voi ridica si eu aceeasi problema luna viitoare la revizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now