PatrickMZD

Nelamuriri sistem i-Stop

22 posts in this topic

Salutare colegi,

 

De curand sunt posesorul unei Mazda 3 2016 (pre-facelift), G120, AT, Sedan care printre altele vine si cu sistemul i-Stop. Cum niciuna dintre masinile pe care le-am condus pana acum nu avea un astfel de sistem, as dori sa va cer opinia in legatura cu doua mici nelamuriri pe care le am dupa cateva luni de exploatare.

 

- Smucit la revenirea din i-Stop. In momentul in care ridic piciorul de pe frana pentru a reporni motorul, in 80% din situatii, apare o smucitura sesizabila. Am incercat sa izolez fenomenul pentru a determina ce-l cauzeaza dar fara succes. Este aceasta smucitura normala? iar daca nu, ce ar putea sa o cauzeze?

 

- Durata idle. Cel mai mult am reusit sa cronometrez 40-45 sec de idle time, dupa 1h+ de mers cu masina. In primii km de la pornire idle timeul este pana in 15-20 sec iar apoi creste exponential. Sunt constient ca durata pe care masina poate sa tina motorul oprit depinde de multi factori, dar ma intreb daca exista un interval de idle time considerat a fi in limite normale de catre producator?

 

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu durata idle nu trebuie sa-ti faci probleme, variaza ff mult in functie de cati consumatori functioneaza, de temperatura exterioara si cea interioara. In general vara timpii sunt mai scurti in functie de necesitatea de a porni AC ul ptr a mentine racoare in habitaclu.

   O mica smucitura se simte si la hibride, care folosesc motorul electric ptr iesirea din istop. La tine cred ca pornirea se face direct prin aprinderea amestecului intr-un cilindru (detonarea unui cilindru) , deci sigur se simte ceva. Cat de tare este simtita smucitura este un factor subiectiv. Daca esti ingrijorat apeleaza la service , sau la o comparatie live cu o masina identica.

10 hours ago, PatrickMZD said:

De curand sunt posesorul unei Mazda 3 2016

Sa o folosesti cu placere !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt modele de masini la care din cauza bateriei care este spre sfarsitul vietii nici macar nu mai functioneaza i-stop. Si cum spunea colegul de mai sus este influentata de multi factori

Eu am varianta 2014 G120 MT si nu simt nimic la pornire(adica foarte putin). Poate sa fie si diferentea intre AT si MT

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, PatrickMZD said:

- Smucit la revenirea din i-Stop. In momentul in care ridic piciorul de pe frana pentru a reporni motorul, in 80% din situatii, apare o smucitura sesizabila. Am incercat sa izolez fenomenul pentru a determina ce-l cauzeaza dar fara succes. Este aceasta smucitura normala? iar daca nu, ce ar putea sa o cauzeze?

 

- Durata idle. Cel mai mult am reusit sa cronometrez 40-45 sec de idle time, dupa 1h+ de mers cu masina. In primii km de la pornire idle timeul este pana in 15-20 sec iar apoi creste exponential. Sunt constient ca durata pe care masina poate sa tina motorul oprit depinde de multi factori, dar ma intreb daca exista un interval de idle time considerat a fi in limite normale de catre producator?

1. Nu stiu cat de normala e, dar e din categoria "asa face toate"; Nu are o problema masina ta, asa face si M6 AT. Dar un coleg de forum @mucix zicea ca rezolvat la reprezentanta problema asta printr-un update. Am si eu pe lista de intrebari la urmatoarea vizita.

 

2. Minim zero - Maxim doua minute daca esti cu toti consumatorii opriti (muzica, AC, Incalzire scaune, volan, degivrare, etc). Orice valoarea intre astea e normala si e in functie de consumatorii porniti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, XTL said:

Cu durata idle nu trebuie sa-ti faci probleme, variaza ff mult in functie de cati consumatori functioneaza, de temperatura exterioara si cea interioara. In general vara timpii sunt mai scurti in functie de necesitatea de a porni AC ul ptr a mentine racoare in habitaclu.

   O mica smucitura se simte si la hibride, care folosesc motorul electric ptr iesirea din istop. La tine cred ca pornirea se face direct prin aprinderea amestecului intr-un cilindru (detonarea unui cilindru) , deci sigur se simte ceva. Cat de tare este simtita smucitura este un factor subiectiv. Daca esti ingrijorat apeleaza la service , sau la o comparatie live cu o masina identica.

Sa o folosesti cu placere !

Ceea ce m-a pus putin pe ganduri este faptul ca acea smucitura nu apare mereu sau, mai corect spus, nu are mereu aceeasi intensitate. La urmatoarea revizie am sa deschid subiectul si cu cei de la service, pentru linistea mea. Multumesc pentru raspuns.

 

9 minutes ago, MirceaH said:

Sunt modele de masini la care din cauza bateriei care este spre sfarsitul vietii nici macar nu mai functioneaza i-stop. Si cum spunea colegul de mai sus este influentata de multi factori

Eu am varianta 2014 G120 MT si nu simt nimic la pornire(adica foarte putin). Poate sa fie si diferentea intre AT si MT

Posibil sa fie si din cauza MT. Poate nu sunt destul de rapid cand ridic piciorul de pe frana si apare o mini-franare. Nu e probabil, dar nici imposibil. Multumesc pentru raspuns.

 

1 minute ago, Klaudius said:

1. Nu stiu cat de normala e, dar e din categoria "asa face toate"; Nu are o problema masina ta, asa face si M6 AT. Dar un coleg de forum @mucix zicea ca rezolvat la reprezentanta problema asta printr-un update. Am si eu pe lista de intrebari la urmatoarea vizita.

 

2. Minim zero - Maxim doua minute daca esti cu toti consumatorii opriti (muzica, AC, Incalzire scaune, volan, degivrare, etc). Orice valoarea intre astea e normala si e in functie de consumatorii porniti.

 

Am sa intreb si la reprezentanta ce parere au. Fiind o masina din 2016 am presupun ca s-a facut tot ce se poate pe partea de updateuri si daca este intr-adevar o problema, este una mecanica. Asta insa depinde foarte mult de fostul proprietar. Multumesc pentru raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu poluez topicul aici, dar am obersvat de cateva zile ca istop-ul nu-mi mai intra deloc. (apare pe ecran "not ready") Inteleg ca e mai frig afara, dar azi am mers cam 30min, motorul cald, bateria a fost incarcata 3 liniute, dar tot nimic. Sper ca nu trebuie iar sa ajung la service :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marius_rg nu stiu ce masina ai, dar posibil sa fie din motive de baterie 12V aproape de epuizare. Plauzibil mai ales daca e masina mai veche de un an doi si daca sta mai mult prin oras. In rest, nu o sa te jignesc cu intrebari de genul "aveai rotile bracate?" sau mai stiu eu ce. 

 

@PatrickMZD durata in care motorul sta oprit variaza mult si tine de multi factori: grad incarcare acumulator, temperatura exterioara, setari climatizare, alti consumatori, etc.

 

Poate fi o explicatie, dar in special masinile care merg preponderent in oras sufera in perioada rece, pentru ca descarcarea "specifica" e amplificata de frig, pe langa asta si motorul este mai greu de invartit la pornire, deci se face cu un consum mai mare de energie. Deci baterie descarcata mai abitir, porniri dese, cu un consum mai mare de energie si perioade scurte de reincarcare.  

 

Legat de smuciri, s-au ameliorat/au disparut alea la cuplarea cutiei in D, dar cele de la start/stop inca mai apar din cand in cand. As spune ca mai putin pronuntate, dar nu stiu ce sa zic. Oricum, placut nu e sentimentul, mai ales ca am condus si alte marci cu acelasi sistem si acolo se poate mult mai bine.

 

Cauza/rezolvare directa nu au avut cei de la service, mi-au spus ca vor face un "update de soft" si sa o tin sub observatie. Mi-au spus ca va fi o perioada de acomodare, deci probabil ca in proces s-au resetat si adaptivii din ECU.

 

Personal as spune ca mi-a crescut consumul, sub 8.4 nu prea am mai scos-o in ultima vreme, dar, in apararea ei, am folosit-o mai mult in oras sau pe drumuri reltiv scurte si pe temperaturi relativ mici. Mai vedem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina e un CX-30, nu are nici un an vechime, 4600km la bord. Intr-adervar nu e cazul de pozitia rotilor, doar am observat recent ca nu-mi mai intra deloc i-stop-ul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu la CX-30 se raportau probleme cu battery drain după câteva zile de stat pe bara?

 

[mention=30723]marksman[/mention]?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, dar depinde de VIN, si chiar daca te incadrezi e posibil sa nu se manifeste. Trebuie sa mergi la service si sa ceri sa verifice daca masina chiar are problema. Exista un topic pinned in sectiunea CX-30. Spre exemplu, conform VIN, masina mea se incadreaza, dar in cei aproape 9000 km nu am avut probleme cu bateria.

 

Referitor la i-Stop, de obicei iti spune de ce nu e pregatit in ecranul cu informatii. Mie spre exemplu imi apare de multe ori un mesaj de genul "i-Stop nu este activ pentru ca transmisia nu este in pozitie neutra", maneta schimbatorului fiind de fapt in D. Nu ii vad logica, i-Stop functionand de cele mai multe ori in D cu frana apasata maxim. Alt motiv e "pedala de frana nu e apasata suficient". Mai sunt 3 simboluri care trebuie sa fie evidentiate cand i-Stop e pregatit (nu știu daca ordinea e corecta): A/C, baterie si motor. Daca unul din ele e "stins", i-Stop nu e pregatit.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat VIN-ul si nu ma incadrez la nici un recall. O sa mai verific zilele astea, daca tot asa nu apare ready pe ecran, o sa fac o programare la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smucirea după ieșirea din Start-Stop o am și eu uneori! Se întâmplă doar când pornește singură. Când calc ambreiajul și iese din Start-Stop la comanda mea nu s-a întâmplat niciodată. Explicația nu am găsit-o! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate pentru ca tu calci mai bine ambreiajul decat poate debraia ECU. Presupun ca e vreun actuator/solenoid care face asta atunci cand porneste singura.

 

Pacatoasa mea e AT, deci in afara de a o muta in N, nu am ce face, imi accept soarta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/6/2021 at 8:29 AM, Marius_rg said:

Am verificat VIN-ul si nu ma incadrez la nici un recall. O sa mai verific zilele astea, daca tot asa nu apare ready pe ecran, o sa fac o programare la service.

 

Daca ai dezaburirea pornita, i-stop sta tot timpul pe not ready. Daca nu porti centura la fel, not ready. Sunt multe cauze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/1/2021 at 5:50 PM, Marius_rg said:

Sper sa nu poluez topicul aici, dar am obersvat de cateva zile ca istop-ul nu-mi mai intra deloc. (apare pe ecran "not ready") Inteleg ca e mai frig afara, dar azi am mers cam 30min, motorul cald, bateria a fost incarcata 3 liniute, dar tot nimic. Sper ca nu trebuie iar sa ajung la service :( 

Aceeași problemă de câteva luni, am fost la reprezentanță, au încărcat bateria care cică ar fi fost totuși ok și acum merge, problema nefiind de la stop-start. Mașină de 3 ani și jumătate, folosită aproape numai pentru drumuri lungi, mers întins, nu vede oraș aproape deloc. Mașina nu stă niciodată nemișcată mai mult de 1-2 zile. Mă pregătesc psihologic de schimb, deși mi se pare jenant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alexxu Tie ti se pare jenant cu o baterie de trei ani si jumatate. Mie cum ar trebui sa mi se para cu o baterie de un an? (minunatul EXIDE EL604 EFB)

Exact aceeasi chestie ca si tine am patit si eu. Am fost la BDT, verificat masina si incarcat bateria. Dupa 5-6 zile facea la fel (adica fara i-Stop)

Bine, e adevarat ca eu fac si drumuri destul de scurte, dar totusi ... sa nu-si revina nici dupa un drum de 2 ore e cam aiurea. Cu bateria originala n-am patit niciodata asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu trebuie sa dezactivez la fiecare pornire I-Stop-ul. Fericiților :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, derzelas said:

Eu trebuie sa dezactivez la fiecare pornire I-Stop-ul. Fericiților :)

Eu l-am activat de absolut fiecare dată timp de aproape trei ani. Rezultatul este cel de mai sus. :nea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici pe mine nu m-am ținut bateria mai mult de 4 ani, deși de cele mai multe ori, daca nu uit, dezactivez i-stop. Și nu fac drumuri scurte, că stau in afara orașului. Am schimbat-o doar când au început să apară mesaje in bord, Battery system management malfunction, can așa ceva. Dar mașina pornea, nu m-am lăsat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O data cu apropierea a 6 ani, a inceput si la mine sa se aprinda i-STOP pe bord cu mesajele aferente. Am fost la masurat bateria si aparatul indica o eficienta de 66%. Mi-a fost recomandat sa schimb bateria in viitorul apropiat. Locatia unde am fost mi-a recomandat brand-ul Banner (cea cu un taur pe ea, made in Austria), cu aceleasi specificatii si dimensiuni (nu am retinut modelul exact). Ce parere aveti: sa caut/instalez Exide sau sa merg cu Banner ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladL poti pune Banner efb fara probleme sau orice acumulator agm/efb care se potriveste la dimensiuni / amplasarea bornelor.

Eu am avut banner pe m6 2013 si a fost ok*

 

*mergeam cu i-stop dezactivat

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am instalat Banner Running Bull EFB 65Ah EN 550A si dupa curatarea erorilor totul a revenit la normal; pe masina era instalata o baterie EFB 65Ah 520A, dar nu stiu ce producator... era bateria originala a masinii. La putin timp dupa ce am plecat a inceput sa functioneze si i-STOP-ul la semafoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now