01ZFR

Red Soul Crystal Mazda 3 HB 2019

36 posts in this topic

A trecut ceva vreme de cand m-am innoit cu o Mazda 3 HB GT Plus ( Skiactiv X ), mai exact 6 luni jumatate in care am colindat 11800 km +.

O sa las mai jos cateva ganduri despre masina cu bune si cu rele.

 

Motorul X de 180 CP m-a impresionat cel mai mult pe partea de consum/putere. Intradevar nu este un GTI sau un FR cu care sa te dai in liniute la semafor, treapta 1 fiind un pic puturoasa. Totul se schimba din treapta a 3-a si de la 3000 rpm in sus. Avand in vedere ca 80% din km sunt in regim extraurban, pot spune ca X-ul suna bine si la 4000-5000 rpm. Nu au exista probleme in depasiri pe DN-uri, treapta a 4-a fiind indeajuns de multe ori, iar daca depasesti TIR uri sau soferi mai puternici, cu a 3-a te duci pana la un 140km/h foarte rapid si smooth. Viteza maxima ajunsa a fost 200km/h pe A2 si inca ducea. Pentru cei care vor sa atinga 200, ajungeti cu a 5-a  nu cu a 6-a. Se poate si cu a 6-a dar mult mai incet.

E un motor care isi ofera si posibilitatea sa mergi economic dar si sportiv.

 

Vopseaua este foarte frumoasa, atrage toate privirile dar si toti pescarusii de la malul marii. Cand a fost achizitionata a primit un tratament nano ceramic si hidrofob. Ajuta la estetica si la indepartatea prafului si a excrementelor mai rapid de pe caroserie. Se zgariie foarte usor, in 6 luni am avut 2 urme superficiale rezolvate prin polish. 

Dar cum masina este rulata in regim extraurban sunt multe sanse sa fie lovita de pietricele. Am 2 puncte pe aripa fata stanga, 2 pe capota, iar deasupra grilei am 2 puncte de la o vrabioara lovita pe un DN. Astept sa se faca vreo 100 de puncte pana sa o bag la vopsit. M-am obisnuit cu gandul.  Intre timp am cumparat acel kit pentru vopsea de la Mazda ( undeva apx 120 lei ) dar astept sa se mai incalzeasca vremea afara si sa mai urmaresc cateva tutoriale sa incerc sa acopar singur punctele:sweat:.

 

Masina da foarte bine cu jantele pe 18 dar nu iti confera un confort prea mare prin oras ( linii de tramvai, gropi, canalizari etc ). M-am cam invatat cu cele pe 16' si imi e teama ca nu le voi mai da jos.

 

Interiorul este super, nu exista termen de comparatie cu alte masini din clasa ( la acelasi pret !!! ). Daca esti atent cu acel piano black poti sa ai grija de el. Urmeaza sa ii pun o folie de la smart protection ( undeva saptamana viitoare ). La 3 luni folosesc produse profesionala de mentinere a plasticului, vinilului si a tapiteriei ( Chemical Brothers ), iar masina nu a vazut niciodata vreo spalatorie, just self wash.

 

Nu sunt genul care sa asculte muzica de pe stick sau telefon, folosesc mereu doar radioul iar sistemul basic ( Panasonic ) este decent, mai ales ca merg cu setarea Driver Seat si muzica se aude mult mai accentuat in partea din fata.

 

Interiorul negru cu geamurile fumurii aduce a intimitate. Mie personal imi place foarte mult. Urmeaza in primvara sa aplic folii ceramice pe toate geamurile, pe spate si luneta sperand sa ajunga la 95% opacitate.

 

Portbagajul este indeajuns pentru un cuplu plus un copil ( varianta fara roata de rezerva ), acum depinde unde si cu cate pleci pentru unii nici break-ul nu este de ajuns.

 

Pe topicul dedicat acestei masini, sunt relatate cateva probleme. Senzorii de la usi care dupa ploi sau dupa ce masina a fost proaspat spalata nu functioneaza. Nu am intampinat aceasta probleme pana acum. Multi greierasi.... iarasi, nu am avut probleme mari, am auzit prin vara si eu pentru o zi pe acel mic greier de la stalpul centurii de langa sofer. Posibil multi sa fi fost rezolvati de Expocar Constanta, pentru dansa a fost masina de test drive venita in februarie 2020 si rulata pana in iulie 2020 cand am achizitionat-o doar 294 km.( Lucky me ). Oferta a fost pe masura, un chilipir.

Prin toamna se vorbea pe forum ca acest motor are intreruperi, nu le-am simtit niciodata si vad ca nici pe forum nu s-a mai vorbit despre acest lucru. Posibil sa se fi asezat si la altii motorulul. Posibil multi nu au respectat ghidul de functionare a motorului in primii 3000 km ( accelerari lente in toate treptele etc ).

Farurile Matrix sunt impecabile, si NU am primit nici un flash, functioneaza foarte bine si faza lunga si se opreste si cand vede o lumina intr-o curba din sens invers ( am mers ceva si noapte in extraurban ) si pot sa neg miturile unora cu masini din 2000.

Sistemul de franare automat, m-a ajutat in vara pe valea oltului unde pentru 2 sec mi am aruncat ochii la nevasta si ala din fata franase brusc. ( undeva aveam 70 km//h ). De alti 2-3 ori doar mi-a aparut avertizarea de Brake dar fara sa franeze ( dar de fiecare data din cauza faptului ca am vrut sa ocolesc o groapa/canalizare si am virat brusc spre masini parcate ).

 

Momentan cam atat, daca imi mai aduc aminte ceva din trecut o sa postez.  

20210120_154724.jpg

FB_IMG_1610995517898.jpg

IMG-20201113-WA0002.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca gasisem pe undeva ca sistemul audio non-Bose e Pioneer, nu Panasonic. Dar nu bag mana-n foc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu bag nici eu mana in foc, dar din unele discutii de pe forum parca asta auzisem. Sunt genul care asculta doar radio in masina si pentru mine este de ajuns. Erau niste discutii despre un difuzor central, care poate ar exista poate nu si la varianta non-Bose. Am observat ca atunci cand dai pe optiunea Driver's Seat ( de obicei asa tin pentru radio/muzica ) parca se aude ceva din acea consola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista nimic pe bord la cele non-Bose. Cele non-Bose au 8 incinte audio. Bose are 12, cele 4 in plus fiind cea de bord si 3 incinte la luneta, dintre care una e sub-woofer (asta la sedan). Alta diferenta este ca Bose are amplificare separata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un pic de temperatura pe plus si am scos-o la spalat.

Am pus si o poza cu "armele" din dotare.

IMG_20210218_124823_9.jpg

IMG_20210218_135231_7.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi 03.03.2021 am semnat contractul pentru extinderea garantiei totale la cei 5 ani, prin intermediul BDT.

Totusi sunt cateva precizari bine de stiut privind garantia.

Untitled.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbat rotile de iarna cu cele de vara. 12800 km ( 4850 km facuti cu cele de iarna ).

Pregatit masina de sezonul primavara - vara cu Liquid Cristal C2 de la Gtechniq.

IMG_20210313_172325_8.jpg

IMG_20210313_180701_7.jpg

IMG_20210313_172316_4.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa masina! Ieri am vazut-o pe podul de la Bratianu, eu fiind cu sotia in masina si amandoi ne-am indreptat privirea instantaneu catre ea. Sa ai parte de ea si sa te plimbe cat mai multi km.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fl3rin Merci mult.

 

Am vazut ca ai ales snowflake, ai ales bine. O sa vezi mai greu anumite defecte ale lacului si vopselei in timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cum e vopseaua facuta. Daca e cu lac fumuriu (smoked clearcoat) atunci se vad destul de usor zgarieturile in lac, acestea aparand gri pe fond alb - vorbesc din experienta cu alb perlat.

Revopsirea din nou este cu risc la orice alb perlat, este foarte greu de scos ca din fabrica, adica sa nu se vada care reper a fost revopsit.

Sincer albul perlat nu mi s-a parut in nici un fel o culoare iertatoare (cum e un alb solid sau un argintiu). 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 km in 4 luni, bateria inca rezista.

 

Pana si motanul se intreaba cand vine stapanul acasa.

IMG-20210621-WA0004.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, 01ZFR said:

Pana si motanul se intreaba cand vine stapanul acasa.

Sa-ti traiasca! Parca e frate cu al meu

IMG_4285.thumb.JPG.3d0e04568c215c1c2cd7fe8f70de77a2.JPG

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajuns pe meleaguri romanesti.

Primul lucru, schimbat filtrul de polen cu unul OEM ( carbon ). Pret 251 lei.

IMG_20210908_111511_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

15000 km a venit cu o vizita la BDT pentru un usor upgrade.

Rezolvat si acel ultim recall.

 

tmp-cam-1583560912111239062.jpg

tmp-cam-8183168443069625136.jpg

tmp-cam-5399667863648299702.jpg

tmp-cam-3633845295430948659.jpg

tmp-cam-1692905891892730707.jpg

tmp-cam-3115489380121543977.jpg

tmp-cam-3798737843244837623.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

16300 km - Vin cu cateva precizari dupa ultimul recall

Am crezut initial ca a crescut consumul cu 0.2-0.3 l/100 dar dupa ultimele doua drumuri spre Bucuresti in care am facut si calculul la pompa al consumului de benzina, am observat ca acum coincid consumurile.

Cat despre MRCC, intradevar franeaza mai domol dar in aceleasi timp si accelereaza ceea ce pentru mine, e deranjant. Ma obisnuisem. 

Nivelul maxim de control al distantei dintre vehicule tine distanta mai exact ( apx 50 m ), ceea ce este un adevarul plus.

IMG_20211004_091022_7.jpg

IMG_20211004_091012_9.jpg

IMG_20211004_091043_0.jpg

IMG_20211004_091111_3.jpg

IMG_20211004_094027_0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde e spălătoria asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grija cu spuma activa ... la un moment dat o sa-ti matuiasca farurile :) (nu stiu daca ai folie pe ele)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de info. Cand i-am facut tratamentul ceramic am pus folie pe faruri si pe stalpii piano black.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai observat vreo problema la faruri dupa folie ? pe auto ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu... nici o problema 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o precizare dupa update-ul de soft.

Este prima daca cand bag 40 l de benzina si nu primisem avertizarea de Low Fuel.

Inainte cand se aprindea becul bagam max 38-39. Tind sa cred ca acum acul arata ceva mai bine. Mai aveam range 70 km si acul era exact pe prima liniuta mica.

Am vrut sa astept pana cand se aprindea becul dar a trebuit sa ies din oras.

Imi aduc aminte ca dupa ce am plecat de la BDT, acul era considerabil mai sus decat in momentul cand am lasat masina. ( masina in plan drept )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now