eexcalade

New challenge Mazda CX-5 2016

109 posts in this topic

Salutare tuturor!

Prin deschiderea acestui topic incerc sa imi aduc aportul la forum prin prezentarea masinii ,si in acelasi timp , sa ofer si sa primesc,  informatii pentru o utilizare si intretinere  corecta.

Dupa ce ”o viata” am avut numai masini nemtesti ,de voie de nevoie, am achizitionat Mazda CZ-5 2.2 ,AWD,175CP,2016 .....

Dupa dotari pare versiunea revolution , las pozele sa ”vorbeasca”

 

1.JPG

2.jpg

7.jpg

3.jpg

4.jpg

6.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasfoind acest forum, am  avut neplacuta surpriza ,sa aflu ca si aceasta marca e plina de probleme,unele chiar ridicole :BigGrin:.

In functie de prioritati si timp o sa incerc sa le parcurg pe toate.

Incep cu inlocuire bujii.

Nu stiu daca si la aceasta marca se rup varfurile, si cad in camera de ardere,  ca la un renumit grup german,oricum sigur au o viata limitata,

Spre norocul meu s-au desfiletat toate fara probleme.

Cele noi le-am pus cu vasilina cupru si le-am strans la cuplu specificat in manual.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru platice ( masina are multe plastice) am ales  303 AEROSPACE PROTECTANT - PROTECTIE UV PLASTICE

Tine lejer 3-4 spalari.

aaa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă bucur că ai intrat în familie Mazda, de când îmi doresc să treci pe japoneze și mai ales pe Mazda, să vin la tine și cu CX5-ul, nu numai cu Passat-ul.

Pentru cine nu știe, Cătălin, e un foarte bun mecanic, de pe forumul vwforum vin la el din toată țara.

Încă odată, mă bucur că ești același EEXCALADE de pe vwforum și bun venit în familia Mazda.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

In portagaj am montat o lampa (oe) ,am legat-o la RBCM conform schemei electrice.

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos, dar aștept să desfaci galeria de admisie și tot traseul EGR.

Ți-aș da și like, dar nu mai am voie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incep cu ce e mai important  ,revizie injectoare, apoi sorb ulei, si dupa ce totul e curat in interior desfac  si galerie egr.....

Masina e cumparata de la un prieten ,pana la 172.000 km ,are toate reviziile facute la reprezentanta ,afara (istoric verificat la mazda)

In tara are 3 revizii facute la un service local si update soft+pompa vacum inlocuita la mazda Iasi.

Actual 207.000 km.Momentan arata si merge impecabil

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mașina a intrat pe mâinile unui stăpân foarte bun, succes maxim cu noul proiect.

Abia aștept detalii și soluții concrete, legat de motorizarea asta, de la un pasionat și mai ales a unul profesionist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlocuire discuri si placute spate.

Am mers pe Brembo (au venit oarecum in pretul masinii)

Si daca tot am demontat ,am curatat si  vopsit etrierii ,integral ,nu pictati doar la vedere.

La fel ,am vopsit si discurile (partea pe care nu ruleaza placutele.

Curatat butuc si suprafata janta pana la metal ,apoi am dat cu spray vasilina cupru.

Intre piston si placuta / etrier si placuta am dat cu vasilina ceramica.

La culisanti am pus vasilina care a venit cu tablitele pt placute

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

 

6.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlocuire saibe injectoare.

 

Verificat compensatii inainte de operatie,toate injectoarele erau cu valoare de 0.xx

Am scos inj 1 ( cu presa specifica),am bagat camera video si nu arata deloc bine ,asa ca jos capacul pt o inspectie si curatare temeinica.

 

Injectoarele si depunerile  nu aratau dezastruos fata de ce am mai vazut pe forum ,dar inacceptabil pt un motor CR 2016.

O eroare penibila de proiectare care duce la distrugerea motorului.

Aceste pagube puteau fi evitate cu montarea pe injector a unui oring care costa doar cativa lei :BigGrin:

Si alte marci au probleme cu saibele ,dar acel oring limiteaza patrunderea gazelor in motor.

 

Am curatat impecabil locasurile injectoarelor (cu dispozitivele specifice).

Curatat si capacul culbutorilor.

Montat si strans totul conform manualului.

 

Am pus inclusiv tevile noi .

Nu am inteles de ce vin in kit-ul de reparatie ,posibil au inlocuit compozitia meterialului .

La demontat/montat ,e aproape imposibil sa afectezi bercluirea ,mai ales daca se foloseste cheie dinamometrica.

 

Dupa 10-20.000 km o sa scot iar injectoarele ,ca sa vad daca noile saibe, si noul cuplu de strangere rezolva problema.

 

 

 

 

1.JPG

3.JPG

2.JPG

4.JPG

5.5.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos. Am 32k km de când le-am schimbat, la 60k km vreau să le schimb din nou (știi ce vreau sa zic).

In ce stare era lanțul de distribuție? Că sigur e cel original, or nu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@eexcalade Salut! Bine ai venit în comunitate , mai ales că lucrezi în domeniu. Nu vreau să-ți stric “cheful” de după lucrare dar ai verificat arborele cu came de pe evacuare? În poza 7 , am impresia că văd uzură pe cama IDEVA de pe cilindrul 3. Poate mă înșel…

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vladutgabir Multumesc!

Lantul arata ok ,putin intins .Face si asta probleme ? (Mi-am luat TSI ? :BigGrin: )

@virtu Multumesc!

Ai vazut bine :thumbsup: ,e pe noua lista (axa,culbutori ...tot ce se poate inlocui)

Fac des astfel de reparatii ,dar la motoare de 10-15 ani (la unele marci ,CR-urile ai trecut peste astfel de probleme )

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, eexcalade said:

@vladutgabir Multumesc!

Lantul arata ok, putin intins .Face si asta probleme? (Mi-am luat TSI?  : BigGrin:)

La prima generație cam da, mai ales axa cu came pe evacuare, indiferent de starea saibelor.

La tsi oricum îți veneau în service(dacă-i pot spune așa, că la tine îi mai curat ca-n farmacie) și la 30k km cu lanțul întins.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect e ce spui ,dar asa probleme , la o japoneza din 2016 ,nu ma asteptam ,mergem inainte :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi 2016 nu e chiar prima generatie de 2.2 ,corect ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e FL-ul ,.

Văd acolo că avea împușcată o șaibă, ceva mizerie și depuneri cam peste tot, ai desfăcut la timp, plus ca sunt saibele model vechi, din Cu.

Bănuiesc că urmează curățată galeria de admisie și EGR.

Si când mă gândesc la fostul proprietar, ce mașină a luat de la tine, îmi vine să-l bat.

O pui la punct și e un motor pe cinste, te face să zâmbești când te dai la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmeaza sorb ulei ,apoi galerie/egr .

Vedem ce surprize o sa-mi dea :woot:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, vladutgabir said:

La prima generație cam da, mai ales axa cu came pe evacuare, indiferent de starea saibelor.

 

Pana in 2014(septembrie) axele cu came au avut o defectiune de productie care a fost cauzata de furnizor. Axele cu came s-au inlocuit indiferent de garantie sau nu la toate motoarele afectate inclusiv schimb de turbocompresor si alte piese afectate. O initiativa care de altfeln-am auzit-o la alti producatori.

@eexcalade

Masina pe care o ai deovedeste destul de clar ca motoarele Sky-D nu au nici un defect de concept in momentul cand sunt utilizate in parametrii proiectati. La 200k in 5 ani masina asta a vazut numai autostrada, si chiar cu saibele "busite" nu prea are nici o treaba. Faptul ca lantul se largeste la 200k e normal, dar daca e in parametri nu trebie schimbat. Citisem undeva,pe forumul din Germania ca exista posibilitatea sa "citesti" cat s-a largit, banuiesc ca tu te pricepi mai bine. EGR o sa fie "normal" pentru ca daca mergi peste 2500rpm motorul nu recircula nimic.

La 180k e prevazut schimbul de ulei la cutia manuala, nu stiu la cat e la automat si n-am manualul la indemana, dar eu l-as schimba.

Multa bafta cu masina, si tine-ne si pe noi astia cu mai putini km la curent.

m

PS Franele brembo au o reputatie buna doar la TV, cele after-market sunt destul de slabute. Eu mi as fi luat OEM sau ATE (in spate). Pentru fata exista solutii mult mai performante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

Pentru un CR 2016  lista defectiunilor devine cam lunga.

 

Are cutie automata la care au fost facute 2 revizii (ulei/filtru/curatare baie) in ultimii 2 ani .

Cutia se comporta bine ,sper ca macar asta sa nu faca probleme.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, eexcalade said:

Multumesc!

Pentru un CR 2016  lista defectiunilor devine cam lunga.

Pentru ca proprieterul care a avut-o in Germania (banuiesc) nu a schimbat decat ce i spuneau aia la service. Pentru noi astialalti exista si alte surse de informare. De aia saibele se schimba la 80-100k. Asta se facea si la MZR-ul dinainte. Pacat ca nu am un service bun pe aici sa le schimbe fara conducte. La mazda mi au luat 800€,la mine la 110k aratau impecabil de aia nu am desfacut baia. Data viitoare le fac la Arad.

Mazda e unul din ultimii mohicani care-si fabrica singur cutiile de viteza, si sunt f durabile.

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,din pacate constat ca nici asiaticii nu mai au onoare in aceasta industrie .

Ca si europenii ,nu-i intereseaza mai mult de perioada garantiei .

Pana cand o sa ne permitem masini noi ...o sa le “carpim” pe astea cum stim mai bine :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, mitzux said:

Am mentionat ,discurile si placutele spate au intrat in pretul masinii ,nu le puteam da inapoi sau arunca la gunoi .Daca erau ATE da,le dadeam la gunoi .

De obicei pun doar OE,de....aprox 20 ani 

5 hours ago, mitzux said:

Pacat ca nu am un service bun pe aici sa le schimbe fara conducte. La mazda mi au luat 800€,la mine la 110k aratau impecabil de aia nu am desfacut baia. Data viitoare le fac la Arad.

Piesele luate separat,fara conducte,ar fi costat mai mult decat kit-ul care contine si conductele .

800€ pt inlocuit saibele ...e ridicol de mult ,poate 800 lei (manopera+piese)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, eexcalade a spus:

t inlocuit saibele ... e ridicol de mult, poate 800 lei (manopera + piese)

Cred că le-a schimbat în străinătate, de zice de 800euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, eexcalade said:

Am mentionat ,discurile si placutele spate au intrat in pretul masinii ,nu le puteam da inapoi sau arunca la gunoi .Daca erau ATE da,le dadeam la gunoi .

De obicei pun doar OE,de....aprox 20 ani 

Piesele luate separat,fara conducte,ar fi costat mai mult decat kit-ul care contine si conductele .

800€ pt inlocuit saibele ...e ridicol de mult ,poate 800 lei (manopera+piese)

Atat costa in Germania unde locuiesc, piese plus manopera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now