Mazda CX5 - Jinba Ittai - Just like the symbiotic relationship developed over time by a horse and rider
flocampean

Jante Aliaj

158 posts in this topic

salut, nu e chiar tunning dar m-am gandit ca e mai bine aici.

Ideea e urmatoarea : vreau sa-mi mai cumpar un set de jenti ca sa nu mai tot fac rocada toamna si primavara vara-iarna.

Astfel m-am hotarat sa le las e cele existente pe gumele de iarna si apoi la primavara sa iau un set pt cele de vara.

As avea nevoie de niste pareri mai mult sau mai putin obiective legate de alegerea tipului e jenti.

Anvelopele sunt 205/55/16 atat cele de vara cat si cele de iarna.

Chiar daca a cam trecut vara vreau sa-mi pun si folie pe geamuri.

M-ar interesa in special marca RIAL, am pe cineva care mi-ar aduce la pret redus, http://rial.de/rial/index.php?option=com_c...&Itemid=136

dar sunt deschis si la alte propuneri , ca altfel nu as fi apelat la ajutorul vostru.

 

Masina si culoarea mai jos ,

 

Mersi mult de ajutor :D

post-1554-1250268500_thumb.jpg

post-1554-1250268557_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce-ti doresti de la noile jante? Daca vrei sa le ai doar ca sa nu mai muti pneurile de pe ele atunci poti lua orice.

 

Later edit: rial Milano sau lugano s-ar potrivi cel mai bine dintre cele de la linkul dat de tine, mai ales daca vor fi pe 17" (cu pneuri 205/50/r17).

Share this post


Link to post
Share on other sites

subscriu pentru Milano doar...eu inca am gandu' departe catre niste Enkei. T-Fork sau GTC01 (~8kg per janta) imi surad dar inca nu am gasit pe la noi distribuitor de Enkei, sincer nici nu prea am mai cautat ca m-am lasat de schimbat jantele acum. Raman optiune pentru mai tarziu, la mine cel putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai alte optiuni: team dynamics, OZ, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai ce-ti doresti de la noile jante? Daca vrei sa le ai doar ca sa nu mai muti pneurile de pe ele atunci poti lua orice.

 

Later edit: rial Milano sau lugano s-ar potrivi cel mai bine dintre cele de la linkul dat de tine, mai ales daca vor fi pe 17" (cu pneuri 205/50/r17).

 

Mersi, as ramane totusi pe 16 ca sa nu mai cumpar alte anvelope <_<

Normal ca vreau sa fie cat de cat si aratoase :rolleyes: ca altfel ramaneam cu cele actuale pt vara si luam de tabla pt iarna si rezolvam treaba, dar m-am gandit ca daca nu e asa mare diferenta :rolleyes: intre tabla si aliaj , atunci sa pun de aliaj.

mie mi-au mai placut si Rial Bari

S-au m-as duce pe ceva de genul acesta, crom sau putin mat si cu interior negru :unsure:

am vazut si la oZ si BORBET ceva interesant, numai sa vad pe unde au magazin prin Cluj sau imprejurimi

Mersi celor care au postat ,

cele bune

post-1554-1250315499_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citi kilometri ai cu anvelopele de acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O janta, 2 jante. Titlu modificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Citi kilometri ai cu anvelopele de acum?

 

 

 

:huh: numai 16500 Km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix d-astea are JOL pe opel, vin foarte frumos.

post-1802-1251211453_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
:LOL: :lol: si daca nu mi-au trecut de atatea ori pe sub nas :LOL: :lol: si acolo la Balea Lac si privind ulterior pozele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima observatie : cred ca e o idee f buna sa ai roti de iarna si de vara si nu doar anvelope si sa tot schimbi. deci 1 punct in plus

o idee buna dupa mine rial pentru ca oamenii chiar fac jante

si aici sper sa iti fie de ajutor o adresa: sigemo.ro

sunt seriosi. la fosta masina am luat de la ei

La mazdoasa din fericire am gasit jante originale , la 12 milioane cand dealer din Braila a falimentat

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
prima observatie : cred ca e o idee f buna sa ai roti de iarna si de vara si nu doar anvelope si sa tot schimbi. deci 1 punct in plus

o idee buna dupa mine rial pentru ca oamenii chiar fac jante

si aici sper sa iti fie de ajutor o adresa: sigemo.ro

sunt seriosi. la fosta masina am luat de la ei

La mazdoasa din fericire am gasit jante originale , la 12 milioane cand dealer din Braila a falimentat

succes

Mersi fain, la rial am si eu , si-mi ia cu reducere maxima, de angajat, ca de asta m-ar incanta preturile de la rial, si jantele normal, dar daca gasesc ceva mai aratos, al un pret asemanator....

O zi faina

Share this post


Link to post
Share on other sites

are cineva experienta cu jantele Dezent? am descoperit saptamana trecuta ca sunt cam la jumate de pret fata de jantele originale Mazda (ma refer la cele de 17"). as vrea sa-mi mai iau un set de jante pentru cauciucurile de iarna, si cum pe astea le am deja pe 17", asta e si dimensiunea pentru noile jante. Dezent-urile sunt destul de frumoase, si perspectiva de a da 500 de euro pe toate 4 in loc de 1000 e foarte frumoasa. insa, la banii astia, cumva si calitatea se injumatateste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezent au un oarecare renume, nu cred ca vor fi mai proaste decit cele OEM. Insa depinde de tip, de obicei alea OEM sint foarte rezistente, la modul ca de obicei rupi amortizorul sau bratul de directie daca ajungi sa spargi una dintr-aia. In plus, cele OEM sint mai scumpe cu vreo 30-50% fata de altele de aceeasi calitate doar pentru ca sint OEM. Acelasi fenomen poate avea loc (dar nu neaparat) si pentru discuri de frina, placute, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam asta ma ingrijora pe mine: cat de rezistente sunt. ma gandesc sa iau unele cu mai multe spite, de grosime medie. problema e ca garantia e un an (si acopera eventualele ovalizari de la socuri), insa iarna e scurta, deci efectiv garantia se reduce la o iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca acum cu jantele OEM treci prin gropi ca buldozerul... eu zic sa nu schimbi jantele daca nu ai de gind sa corectezi modul in care abordezi gropile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu pot zice ca ma arunc cu elan in gropi, dar uneori chiar nu le pot evita. ori ar insemna sa fac manevre bruste si periculoase, ori pur si simplu nu le vad (noapte, apa, trebuie sa fiu atent la cei din jurul meu, etc). in general le evit cat pot de mult. dar intre a lua o groapa si a ma arunca pe contrasens in fata cuiva care vine cu viteza prefer sa iau groapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu pot zice ca ma arunc cu elan in gropi, dar uneori chiar nu le pot evita. ori ar insemna sa fac manevre bruste si periculoase, ori pur si simplu nu le vad (noapte, apa, trebuie sa fiu atent la cei din jurul meu, etc). in general le evit cat pot de mult. dar intre a lua o groapa si a ma arunca pe contrasens in fata cuiva care vine cu viteza prefer sa iau groapa.

 

Eu mi-am luat 4 jante (de 15') Dezent L SI pe care am pus anvelopele de iarna. Le-am ales, sincer, pentru ca erau mai ieftine si nu m-am indurat sa dau cam acelasi pret pe jante de otel. Experienta nu prea pot spune ca am cu ele deoarece le am cam de 1 luna, dar nu am avut probleme pana acum', desi am bagat niste drumuri la munte, am luat si niste gropi frumusele ascunse in noapte si pe sub balti. Vad ca jantele nu au nimica si sunt cu 5 brate. Referitor la ele, scria pe site-ul de unde le-am luat, ca sunt potivite pentru sezonul de iarna, rezistente la agentii chimici de pe sosele, bla, bla....nu stiu cat adevar e in asta, dar deocamdata sunt OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai daca acum cu jantele OEM treci prin gropi ca buldozerul... eu zic sa nu schimbi jantele daca nu ai de gind sa corectezi modul in care abordezi gropile.

 

Probabil formularea mea a fost cam nefericita... Ideea era ca daca preocuparea ta principala e rezistenta lor la gropi atunci in cazul in care esti nevoit sa mergi pe drumuri hirtopite (pe care exista gropi pe care nu le poti evita din diverse motive, mentionate si de tine) atunci ramii la OEM. Sau forjate (pindeste-le pe tirerack.com cind ajung la vreun closeout, pentru honda civic erau niste Gram Lights 57F la 149$/buc (17", 7.25kg/buc, forjate, (http://tinyurl.com/ylmb5mo). Poate apar si pentru mazda6, trebuie sa stai la pinda.

Uite, de exemplu astea: http://tinyurl.com/ykmujyt - dar banuiesc ca nu vrei de 19", desi 199$/buc pe SSR TypeF, fie ele si de 13" nu de 19", e chilipirul secolului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt limitat la 17", din motive de anvelope. oricum, 19" e prea mult pentru Mazda 6, vezi mai jos logica mea. mersi de sfatul cu TireRack, insa chiar n-am chef sa ma complic cu americanii si livrarea. banuiesc ca se plateste si vama, si transportul... cred ca mai simplu e sa merg la magazinul ala din oras, ca aveau preturi foarte atractive.

 

din cate-mi amintesc eu din cursurile de Stiinta Materialelor, procesul de forjare ar trebui sa produca jante mai rezistente decat cele turnate, nu? marog, compromisul intre jantele ieftine gen Dezent si jantele de care am auzit si eu gen BBS ar fi inca un set de jante Mazda, insa daca Dezent-urile sau ceva la pret similar au calitate acceptabila, cred ca m-as risca sa dau 500 de euro pe un set complet. ar mai fi si varianta de a pastra pe cele Mazda pentru rotile de iarna (cand sunt mai multe gropi), si a folosi jantele noi pentru vara.

 

 

Teorie cu privire la jantele auto:

jantele auto sunt precum decolteul hainelor feminine. numai ca in loc de sani sunt discurile de frana. daca nu ai ce arata, mai bine n-o faci. daca arati prea putin, nu prea are rost. daca arati prea mult, lumea o sa zica ca esti disperat si-o sa te eticheteze in consecinta. deci trebuie sa arati cam cat ai in spate, si intr-un stil care sa se asorteze cu aspectul general.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, in nici un caz nu te sfatuiam sa treci la 19", ar fi o timpenie din foarte multe puncte de vedere. Iti dadeam doar un exemplu (sau 2). Complicatiile cu transportul din state nu sint asa mari precum crezi, apoi daca ajungi sa iei cu 150$ o janta care costa de fapt 500-600 iar calitatea e pe masura pretului initial cred ca e o treaba, nu? Ma rog, la acel pret de care spuneam se adauga transportul si vama care probabil te vor mai ajunge inca vreo 1000RON cu totul, deci daca, sa zicem, prinzi niste jante de 150$/buc -> 600$ + 300$ transportul ->, sa zicem, 1000$, adica vreo 650EUR. Nu-ti zic sa faci precum au facut altii de pe aici de pe forum, insa doar gindeste-te.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda, dar garantia? suna interesanta ideea totusi, mai ales daca ne gandim ca 1000 USD nu e departe de 500 EUR, asa ca am optiunea de a lua de aici sau de acolo la acelasi pret, dar la calitati diferite.... dar garantia?

 

apropo, daca-mi iau un set nou de jante, e acoperit de CASCO?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-ti iei un set nou de jante ai 2 posibilitati:

1. treci jantele pe casco ca si modificare;

2. nu le treci si daca spargi vreo una o sa fii despagubit cu pretul uneia OEM care oricum e destul de mare.

 

Dar mai bine nu ajungi la casco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now