mituc

3mps Vs. 3mps

67 posts in this topic

http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...p;filter4=false

 

3MPS 2009 pe locul 5, 3MPS 2006 pe locul 10 la 0.86s dupa. E o pista foarte scurta, diferentele pot fi date si de cit si ce a mincat testerul in acea zi sau daca a fost la Men's Room inainte, dar este, cred, primul rezultat palpabil cu diferentele dintre cele 2.

Sint curios unde era noul 3MPS daca era lasat cu setarile huliganice ale ECU ale vechiului 3MPS, mai ales ca are suspensii si sasiu care suporta acele setari spre deosebire de, sa zicem, astra opc care devine si mai infricosatoare decit este. Se pare ca sasiul noului 3MPS este atit de bun incit compenseaza la acest capitol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mi se pare deloc realistic clasamentul....

207rc > MPS ?

Probabil sasiul face o diferenta notabila pe viraje intre MPS nou si MPS vechi insa pe reprize tot 06MPS e superior.

Sunt curios pe Nurburgring cat o sa scoata - acolo poti spune ca ai trecut prin toate conditiile posibile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probabil sasiul face o diferenta notabila pe viraje intre MPS nou si MPS vechi insa pe reprize tot 06MPS e superior.

Sunt curios pe Nurburgring cat o sa scoata - acolo poti spune ca ai trecut prin toate conditiile posibile.

 

daca nu scoate mai bine ca vechea 3mps nu o sa fie o tura "oficiala" a producatorului, ci a unui dude care se da cu masina lui ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si cu vechiul 3MPS tot un dude de la un ziar s-a dat pe circuit... era un nene cu burta pe la vreo 50+ ani. Poate or s-o dea pe pita de la top gear, daca o conduce tot Stig e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt destule bizarerii in calsamentul ala:

- Leon FR TDi cu 2s (dintr-un minut) mai rapid ca FR normal

- Alfa MiTo mai rapida decat Cooper S... muhahahaha

- Fiat Panda 100CP mai incet cu doar 25 de sutimi decat Leon FR 200 CP... muhahaha din nou. Si cand te gandesti ca ma gandeam sa imi iau un Panda 4x4 asa ca jucarie... Ma gandesc din nou ;).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dar panda are scaunele si mai naspa decit un logan, si orice scaun pentru masa din bucatarie pe care-l gasesti la metro/carrefour/selgros/cora/etc e fotoliu pe linga alea. Punto sau bravo inteleg, dar panda nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, dar panda are scaunele si mai naspa decit un logan, si orice scaun pentru masa din bucatarie pe care-l gasesti la metro/carrefour/selgros/cora/etc e fotoliu pe linga alea. Punto sau bravo inteleg, dar panda nu :)

panda 4x4... pentru 4x4... probabil cel mai ieftin automobil 4x4, si cu 19 cm garda la sol si rotile atat de apropiate am inteles ca se catzara ca un range rover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! Stiam ca Vicky de la fifth gear era cu panda, vad ca l-a imbolnavit si pe asta !:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, a mai aparut un timp de circuit pe fastestlaps.com: tsukuba: Vechiul 3MPS 1:10.27, noul 3 MPS o idee mai incet, 1:10.95.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF?! Ma asteptam la o diferenta overall in sensul asta... Dar nu asa de mare...

Pai abia astept sa imi pun amortizoarele Bilstein si jante calumea, usoare, si sa prind eu una de-asta tinerica pe strada... :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, a mai aparut un timp de circuit pe fastestlaps.com: tsukuba: Vechiul 3MPS 1:10.27, noul 3 MPS o idee mai incet, 1:10.95.

Incet-incet se cristalizeaza imaginea ca noul MPS nu e o evolutie la nivel de performante, indiferent ce vrajeala de presa baga ei... Pacat... Acum chiar nu stiu ce dracu sa imi iau urmatoarea masina... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avind in vedere performantele la slalom ale noului 3MPS (bate si pe STI si pe evo X destul de rau) ma asteptam sa scoata timpi constant mai buni decit vechiul 3MPS pe circuit. In linie dreapta ma asteptam sa fie mai incet pina pe la, sa zicem, 160Kmph, si de asemenea sa fie putin mai jos la reprize datorita acelui control al boost-ului in intervalul imediat urmator apasarii acceleratiei. Insa diferentele sint MARI la reprize, iar pe circuit se pare ca nu e mare minune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Avind in vedere performantele la slalom ale noului 3MPS (bate si pe STI si pe evo X destul de rau) ma asteptam sa scoata timpi constant mai buni decit vechiul 3MPS pe circuit. In linie dreapta ma asteptam sa fie mai incet pina pe la, sa zicem, 160Kmph, si de asemenea sa fie putin mai jos la reprize datorita acelui control al boost-ului in intervalul imediat urmator apasarii acceleratiei. Insa diferentele sint MARI la reprize, iar pe circuit se pare ca nu e mare minune.

acum si reprizele alea de pe zeperfs... si pt mps-u nostru sunt in mod sistematic mai incete decat in realtitate (le-am si scris despre asta), nu stiu de unde le iau ei, si cat de corecte sunt. in mod sigur pt mpsu vechi au mai multe seturi de masuratori (la care fac o medie) decat pt mps-u nou. Aporpos de asta ar fi interesant de aflat ce revista (ca de acolo iau zeperfs datele) care a testat deja asa in detaliu MPSu nou, si de citit testul cu totul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma asteptam sa fie timpi putin mai slabi, dar diferentele sunt foarte mari. Imi pot da seama de ce nu au putut pune un motor de 300cp (RS a avut teoretic nevoie de revoknuckle pt asta) dar daca tot nu l-au schimbat era de asteptat ca macar sa pastreze nivelul de performanta.

 

Dar din cate am inteles eu, datele de pe site-ul ala sunt preluate din diverse publicatii, deci e posibil sa fi fost conditii de testare destul de diferite (vreme, temperatura, sofer, tip de asfalt, etc). Citisem in articolul pe care l-am postat aici mai demult ca noua 3MPS (MS3) face putin mai mult pe quartermile dar are viteza la finish mai mare, deci la 0-160 sau 0-180 ar trebui sa aiba timpi mai buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform spuselor lor la orice peste 80Kmph (viteza la care deja ai o ventilatie rezonabila a intercoolerului prin fanta de pe capota, ventilatie teoretic superioara celei realizate prin grila fata la vechiul model) noul MS3/3MPS ar trebui sa stea mai bine. Insa daca ma uit la reprezie pe zeperfs apar diferente si de 3.5 secunde, ceea ce e enorm. Deja la asemenea diferente nu prea poti fi influentat de vreme (doar daca nu cumva vechiul 3MPS a fost testat la -20C) iar probleme de aderenta nu pot fi acolo avind in vedere treptele in care se testeaza.

 

Ceva nu e in regula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si zefers astia .... e clar si cu ei, nu pot exista nici intr-o suta de ani asemenea diferente din moment ce se presupune ca la slalom e mult mai bun noul 3MPS si are viteza mai mare pe 400 m.

Asa ca nu ne ramane decat sa vedem pe viu ce poate noul 3MPS. Sunt ferm convins ( sau cel putin sper ) ca o sa fie o evolutie mai pe toate planurile. Vom vedea.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Old vs new. Teoretic se vede exact ce era de asteptat, adica la start pierde teren dar castiga la viteze mari (se vede la sfarsit ca incepe sa recupereze). Dar nu se stie cat sunt diferente intre masini si cat intre soferi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In nici un caz nu recupera, se terminase portiunea unde se dadeau si au inceput sa franeze, cel cu mps vechi mai devreme evident, eu cel putin asa vad video respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat sonorul mai tare si zgomotul de la vant se reducea spre final, deci probabil intr-adevar incetinea cel din fata.

 

Inca unul:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3MPS-ul 2007 din clip daca-mi aduc eu bine aminte are CAI. Asta nu-i aduce nici un fel de avantaj in primele 2 poate chiar 3 trepte unde nu prea are ce discuta cu 3MPS2010, insa il ajuta sa se lupte de la egal la egal dpdv. al ventilatiei si temperaturii aerului care intra in motor in treptele 3/4->6. Asadar nu, 3MPS-ul 2010 din clip nu are absolut nici o sansa mai ales in conditiile in care cel cu 3MPS2007 schimba in semi WOT iar ECU nu reduce boost-ul sub nici o forma, lucru care se intimpla la modelul nou.

 

Era un comment la unul dintre ele, ceva de genul gen1 pulls harder, gen2 pulls longer - perfect adevarat, si daca mai vii si cu ceva la gen1 care s-o ajute sa pull longer s-a terminat (desi aici intram pe teritoriul non-stock vs. stock, ceea ce nu mai e fair, chiar daca e vorba de modificari de 40-200$).

 

Dar nu va intristati, diferenta dintre cele 2 masini e infima in linie dreapta: una ajunge mai repede la sfertul de mila, cealalta il face cu foarte putin mai lent dar are viteza de finish mai mare, la 200Kmph ajung iarasi la diferenta de juma de secunda (in favoarea lui 2010 de data asta), kilometrul iese tot cam pe acolo la ambele.

Deja au aparut suporti motor pentru 2010, admisiile merg cele vechi idem unele intercoolere (care deja vor porni din start cu avantajul de a fi ventilate prin capota), niste nemti (aveti linkul la sectiunea tuning) deja stiu ca s-au bagat si in ECU (deci adio boost reduction crap) si de aici pina la turbo upgrade mai e doar un foarte mic pas daca se doreste neaparat. Apoi 2010 pe linga avantajul ventilarii mai eficiente a compartimentului motor si a racirii mai eficiente a aerului de dupa turbina vine cu avantajul rigiditatii totale a sasiului mult crescuta, la 2007 tre' sa-i pui suspensii sanatoase aftermarket ca sa recuperezi doar handicapul asta.

 

Cu alte cuvinte eu zic ca dupa un tuning de calitate in aceiasi bani gen2 va fi per total mai buna ca masina (strict ca masina, nu stiu ca all rounder desi arata mai frumusel in interior).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca dupa aceiasi bani... ca masina... dar cu marea exceptie a cazului in care un 3 MPS vechi ai deja... :p. Si din pct asta de vedere nu mai exista nici optiunea sa iei un 3MPS vechi sau unul nou ambele noi acum. Si daca exista (vreun 3MPS vechi uitat prin vre-un stoc), probabil ca e redus cu 3-5000E, caz in care nu mai sunt aceeasi bani, si probabil merita ala vechi, ca de diferenta ii rigidizezi sasiu, pui jante usoare, sunet calumea, capota din carbon venitlata, si benzina pt primul an...

Apropos de capota... am vorbit cu cei de la MTM si in 1000 RON imi fac o fanta de toata frumusetea in capota existenta...

Oricum, jenanta diferenta dintre MPSuri care se vede din filme. Mult mai mare decat diferenta pe care am experimentat-o vs. un Porsche 911 Carrera (e drept, cu plecat de la 80, ca de pe loc nu comentez :p)

 

3MPS-ul 2007 din clip daca-mi aduc eu bine aminte are CAI. Asta nu-i aduce nici un fel de avantaj in primele 2 poate chiar 3 trepte unde nu prea are ce discuta cu 3MPS2010, insa il ajuta sa se lupte de la egal la egal dpdv. al ventilatiei si temperaturii aerului care intra in motor in treptele 3/4->6. Asadar nu, 3MPS-ul 2010 din clip nu are absolut nici o sansa mai ales in conditiile in care cel cu 3MPS2007 schimba in semi WOT iar ECU nu reduce boost-ul sub nici o forma, lucru care se intimpla la modelul nou.

 

Era un comment la unul dintre ele, ceva de genul gen1 pulls harder, gen2 pulls longer - perfect adevarat, si daca mai vii si cu ceva la gen1 care s-o ajute sa pull longer s-a terminat (desi aici intram pe teritoriul non-stock vs. stock, ceea ce nu mai e fair, chiar daca e vorba de modificari de 40-200$).

 

Dar nu va intristati, diferenta dintre cele 2 masini e infima in linie dreapta: una ajunge mai repede la sfertul de mila, cealalta il face cu foarte putin mai lent dar are viteza de finish mai mare, la 200Kmph ajung iarasi la diferenta de juma de secunda (in favoarea lui 2010 de data asta), kilometrul iese tot cam pe acolo la ambele.

Deja au aparut suporti motor pentru 2010, admisiile merg cele vechi idem unele intercoolere (care deja vor porni din start cu avantajul de a fi ventilate prin capota), niste nemti (aveti linkul la sectiunea tuning) deja stiu ca s-au bagat si in ECU (deci adio boost reduction crap) si de aici pina la turbo upgrade mai e doar un foarte mic pas daca se doreste neaparat. Apoi 2010 pe linga avantajul ventilarii mai eficiente a compartimentului motor si a racirii mai eficiente a aerului de dupa turbina vine cu avantajul rigiditatii totale a sasiului mult crescuta, la 2007 tre' sa-i pui suspensii sanatoase aftermarket ca sa recuperezi doar handicapul asta.

 

Cu alte cuvinte eu zic ca dupa un tuning de calitate in aceiasi bani gen2 va fi per total mai buna ca masina (strict ca masina, nu stiu ca all rounder desi arata mai frumusel in interior).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... 1000RON pe fanta aia sau vreo 3500 pe una din carbon care e si mai usoara cu vreo 15 de kile si are deja fanta? :eyeroller:

 

P.S.: acum vreo 2 luni erau 3MPS-uri vechi uitate pe stoc prin tara. Si erau 2008.5, dintr-astea cu mp3 si cruise control, de care eu de exemplu nu am :eyeroller: Deci cine-si asuma taxa de inmatriculare... ala e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm... 1000RON pe fanta aia sau vreo 3500 pe una din carbon care e si mai usoara cu vreo 15 de kile si are deja fanta? :eyeroller:

 

P.S.: acum vreo 2 luni erau 3MPS-uri vechi uitate pe stoc prin tara. Si erau 2008.5, dintr-astea cu mp3 si cruise control, de care eu de exemplu nu am :eyeroller: Deci cine-si asuma taxa de inmatriculare... ala e.

2500 ron pt 15 kg in minus... Cred ca mai bine ii bag in CAI sau ceva si ca performanta au e mai eficient...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe linia asta faceam si eu niste socoteli zilelea astea. Sunt 3mps generatia veche prin Germania la 15 - 16K euro. +1.754Euro taxa inmatriculare mai raman 6-7k pe care poti sa ii bagi in suspensii/jante/anvelope/bari de rigidizare si un upgrade la motor. Si ce e fain e ca o faci treptat :D. Cam aceasi socoteala si cu 6mps...

 

In legatura cu capota aftermarket din carbon. Eu stiam ca cele stock sunt cumva gandite sa aiba o deformare controlata in caz de impact frontal. ce se intampla daca ai una de carbon? Ca si bani costa o caruta, practic cam cat un chit Brembo de frane fata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now