thefane

Amortizoare Koni Sport pentru 3 MPS

8 posts in this topic

Salut,

 

Eu am vrut sa imi iau amortizoare noi pentru MPS Koni FSD, pentru ca sunt singurele disponibile despre care am inteles ca sunt mai moi decat cele standard. Din pacate am dat copy-paste pe langa in emailul in care am facut comanda, si am dat codurile de Koni Sport. Si Koni Sport mi-au livrat. Am descoperit asta azi, in service, cand deja 3 amortizoare erau montate pe masina. Nici nu am cum sa dau amortizoarele inapoi, si montate fiind, oricum nu mai sunt absolut noi. Montajul a fost flawless, n-a fost nevoie de nici un fel de adaptare, s-au potrivit perfect.

Sunt reglabile in 4 trepte de forta de amortizare, pe fata sunt reglabile chiar fara a le da jos de pe masina.

Cu arcurile standard nu coboara masina, dar au cursa toatala mai lunga, si sunt folosite de multe ori cu arcuri sport cu garda la sol coborata. Sunt considerate etalonul amortizoarelor sport (in categoria de sub 2000$, nu coilovers si chestii care fac masina imposibila de mers pe strada normal). Asta am descoperit eu dupa ce am realizat ca am Koni Sport, si nu FSD... Nu stau sa va povestesc prea mult, ca oricum gasiti totul pe net...

Acum le am pe masina, lasate pe cea mai moale setare. Masina se simte foarte misto, e clar mai responsive, mai fashneatza, parca cere sa ii dai. Sta lipita cu ghearele de sosea, am o senzatie foarte misto de stabilitate pe curbe, pe ud, nu conteaza.

Dar eu nu asta voiam neaparat, si pretul e ca sunt un pic (nu atat de mult cat ma asteptam, dar un pic) mai tari decat cele standard, oricum nu mai moi cum imi doream eu.

Ideea e ca as vrea sa le dau si sa imi iau Koni FSD, poate la a doua incercare reusesc.

Avand in vedere ca le-am luat prin mari eforturi si conexiuni de la producator din Germania de unde le-am adus personal, la un pret complet inaccesibil pietei din Romania, si ca au fix 70km facuti, as vrea sa le dau cu cat le-am luat, adica 580E+TVA. For the record, retail price in state e >1000$, si cel mai ieftin le-am vazut pe la 760$ (in conditiile in care stim toti ca la chestiile de tuning nici la paritate EUR=USD nu prea gasim aici)...

Cu cat gasesc mai repede client, cu atat vor fi mai "mint" :). Pretul e negociabil, dar nu mult, fiti rezonabili, oricum e pleashca... :) Ca sa nu mai spun ca aveti si altfel imposibila oportunitate de a le testa inainte de a le cumpara (pe masina mea) :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

thefane, no ofense, dar cum ti-ai dat sema de asta in doar 70 km:

Sta lipita cu ghearele de sosea, am o senzatie foarte misto de stabilitate pe curbe, pe ud, nu conteaza.

 

repet, sper sa nu te superi! (doar ca nu m-am putut abtine) :)

 

bafta la vanzare!

Share this post


Link to post
Share on other sites
thefane, no ofense, dar cum ti-ai dat sema de asta in doar 70 km:

 

 

repet, sper sa nu te superi! (doar ca nu m-am putut abtine) :)

 

bafta la vanzare!

Nu ma supar :). Cei 70 km sunt intre Bucuresti (Arian) si Ploiesti (unde sunt acum). Si te invit odata la o tura cu mine pe DN1 in trafic mediu-lejer sa vezi ce vreau sa zic ;) Practic diferenta am simtit-o la cele cateva curbe (largi, ce-i drept intre Bucuresti si ploiesti, dar luate la 180+), schimbari f rapide de banda la 120 (in localitate) si 160 (afara), Accelerari si franari bruste de proba (cand nu deranjam pe altii), etc. Asfalt sa fie ca provocari iti gasesti.... :) Asta in conditiile in care am facut Bucuresti - Ploiesti si retur literalmente de sute de ori (aproape fac naveta de mai mult de 2 ani), cu masina asta, si stiu fiecare gropita, pietricica, curba, cum se simte masina pe ele, unde sunt limitele, le-am incercat pe toate si in toate felurile... Partea bune la un MPS e ca in pofida limitelor (acum si mai) greu de atins, are totusi suficient motor ca sa ajungi relativ usor la ele... :).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Pretul (negociabil) de 580E+TVA se refera la faptul ca daca vreti factura trebuie sa va pun si TVA, daca nu, nu :).

 

PPS: Sondaj de opinie: Daca ar fi sa cumparati MPS-ul meu (2 ani, 85k km, merge ceas) cu totul, l-ati prefera cu amortizoarele originale sau cu Koni Sport?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul l-as prefera clar cu amortizoarele sport. Alea stock sint rezonabile ca tarie si confort, dar sint cam cretine (pentru masina asta) si sint satul de ele. Sint sigur ca nu are cum sa fie o problema confortul, mai ales la stilul meu de mers (si ma pun pe mine aici pentru ca inca vorbesc din punctul meu de vedere) in care abordez usurel craterele si hirtoapele patriei (in 56k km inca pot numara pe degetele de la o mina dimburile care m-au marcat, iar efectul cumulat a 2 dintre ele mi-a strimbat usor o janta care si ea e cam moale pentru o masina de 1.5 tone - mak).

 

Desigur, mai mult confort nu strica, insa nu confortul ala dat de amortizoarele stock care vine impreuna cu o manevrabilitate ciudata uneori - buna alteori, de nici nu stii la ce sa te mai astepti. ++amortizoarele noi au nevoie de citeva sute de kilometri sa-si mai dea drumu. Sper sa le vinzi pina atunci, insa ideea e ca inca n-ai vazut cit de confortabile sint chiar si koni-urile sport inca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu unul l-as prefera clar cu amortizoarele sport. Alea stock sint rezonabile ca tarie si confort, dar sint cam cretine (pentru masina asta) si sint satul de ele. Sint sigur ca nu are cum sa fie o problema confortul, mai ales la stilul meu de mers (si ma pun pe mine aici pentru ca inca vorbesc din punctul meu de vedere) in care abordez usurel craterele si hirtoapele patriei (in 56k km inca pot numara pe degetele de la o mina dimburile care m-au marcat, iar efectul cumulat a 2 dintre ele mi-a strimbat usor o janta care si ea e cam moale pentru o masina de 1.5 tone - mak).

 

Desigur, mai mult confort nu strica, insa nu confortul ala dat de amortizoarele stock care vine impreuna cu o manevrabilitate ciudata uneori - buna alteori, de nici nu stii la ce sa te mai astepti. ++amortizoarele noi au nevoie de citeva sute de kilometri sa-si mai dea drumu. Sper sa le vinzi pina atunci, insa ideea e ca inca n-ai vazut cit de confortabile sint chiar si koni-urile sport inca.

Hmh... in mod sigur daca astept cateva sute de km o sa fiu mai ok cu amortizoarele sport, fie si numai pt ca ma mai obisnuiesc cu ele. Oricum eu sunt ciudat, ca vreau si cu... si cu... dar dupa cateva sute de km, sigur nu le mai vand, si sunt 700E ingropati :(.

In alta ordine de idei, am verificat in catalogul Koni, si acelasi cod (deci aceleasi amortizoare) se potrivesc si la Mazda 3 normala si la Ford Focus I si II. Aviz amatorilor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti le-as lua eu dar trebuie sa fac rost de bani sau sa scap de jantele si anvelopele stock...apropos...sa mai actualizez si eu topicul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ti le-as lua eu dar trebuie sa fac rost de bani sau sa scap de jantele si anvelopele stock...apropos...sa mai actualizez si eu topicul :D

Cu jantele stock nu pot sa te ajut, mai mult decat sa nu scot si eu setul meu care sta degeaba la vanzare, ca sa nu iti fac concurenta :p. Dar daca esti serios cu amortizoarele sunt si eu flexibil, si putem discuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites