thefane

3MPS vs Forester tunat la 380CP (?)

11 posts in this topic

Masina mea o stiti.

Foresterul e asta: http://www.legalracing.ro/forum/viewtopic.php?t=2779 si tot acolo gasiti detalii despre ce stie si ce poate. Eu stiu masina asta (din auzite) de mai mult de 2 ani, de cand iniante de 3 MPS ma uitasem foarte serios la un Forester 2.5XT normal. Atunci l-am intrebat pe Sebi (proprietarul Foresterului) ce se poate face cu un Forester (ca am de gand sa imi iau), si mi-a zis ca are unul tunat, si cam ce face... Ma gandeam: "cat de misto"... Ei si acum masina aia, ideala pt mine, iese la vanzare :).

De ce zic ideala pt mine? Pt ca are putere, viteza, stabilitate, spatiu, 4 usi (pana acum are si 3 MPS), 4x4, abilitati off-road, etc. Este si cu... si cu... Iar pretul la modul absolut e ceva de care ma pot atinge (daca masina asta ar trebui luata la banii astia e alta discutie, dar macar nu e pret de Cayenne).

M-am dus sa o vad, recunosc, cu emotie... Com o fi? Cu cat e mai tare ca B35TIE, si unde? O face la reprize, o da jos de pe piedestal?

Masina se vede ca e seminificativ modificata pe interior (la motor). Arata fain, gen NPS (era si spalat motorul). Suna intr-un mare fel (evacuarea nu mai are toba, e custom din inox).

Cand m-am dat (ca pasager) cu ea, n-am fost extraordinar de impresionat. Pe jos era un pic mazga, asa ca nici de pe loc nu mi-a rupt capul de pe umeri, iar reprizele, desi cu alt profil decat la MPS, nu mi s-au parut naucitoare. Mai ales in contextul motorului (zgomotului lui) care nu te lasa sa te mai gandesti la altceva...

Cand ne-am dat in paralel, banuielile mele s-au confirmat... Nu vorbesc de plecat de pe loc, acolo ma face si un 116i sau un Fiat Panda 4x4, dar de pe la 50 km/h incolo (si nu doar de la 80 cum ma asteptam), am fost egali. N-a reusit sa reduca din distanta cand erau eu in fata, si nici invers in mod seminficativ. Dar avand in vedere ca ne-am dat la pranz prin Pipera, n-am prea apucat sa dam a 5a (sau sa trecem de 160). In plus pe jos era umed. Cred ca pe uscat si la viteze si mai mari (unde pana la 220 stiu cum trage MPSu, si incepe sa devina important CXul) edge-ul ar fi fost de partea 3 MPS... In plus eu eram cu 225/45/R18, care sunt mai mari decat stock, demultiplicand efectiv cuplul la roata. Daca eram cu celelalte de 205/50R17 problema ar fi fost transata din prima...

For the record, masinile au aceeasi masa (pana in 1500 kg) (kudos Subaru, cu 4x4 si SUV cu tot), dar asta se vede in antifonarea si mai proasta ca la 3MPS (daca se putea). Deci nu de acolo e diferenta. Ci pur si simplu DiSi rulz, e o dementza :D.

La final parea Sebi mai incantat de B35TIE (si deja discutam ce se poate face cu ea) decat eram eu de Forester-ul lui... :).

 

Tot la final, nu stiu ce sa fac, dar dupa test e mai putin tentat Forester-ul si B35TIE mi-a intins din nou pe fata un zambet cat China:

 

Pro 3 MPS:

- confort auditiv (da, am ajuns sa o zic si pe asta). in Forester motorul este omniprezent. Il auzi cum borlboroseste amenintator la relanti, il simti in panourile usilor... Ca masaina de zi cu zi nu stiu daca nu devine insuportabil...

- Echipamente. Sistemul de sunet, calitatea finisajelor, confortul la volan, etc., etc., efectiv nu se compara.

- Modelul. 11/2007 vs 2006...

- Consum. Tinuta doar in forje la maxim, cu schimbat dincolo de 6000, etc. etc. consumul mediu la B35TIE a fost ~18% (pe ScanGauge, corectat deja pentru ce minte CB). Forester-ul nu are CB si nici ScanGauge dar am inteles ca e mai gurmand.

- Cost. Atat din cauza consumului, cat si din cauza ca MPS am deja, probabil ca per total (dupa ce si daca si cand as vinde MPSu), cu toate cheltuielile aferente, m-ar costa tot schimbul un pic.

- Fiabilitate. Nu cred ca se compara fiabilitatea unui motor Mazda neatins si inca in garantie (desi inca doar vreo 13k km) cu un motor modificat din greu, si nici macar de mine, sa stiu ce e in el, ce poate sa pice, si cand a picat ce e si cum o rezolv...

- Frane (?!). Spun asta pentru ca Sebi a remarcat cat are frane exceptionale, probabil fiind aproape sa se infiga in mine la vreun moment dat, cu tot sistemul Brembo de pe STi pe care il avea el... Cel mai probabil a fost o conjunctura de moment, cuplata cu diferenta dintre anvelope, eu avand Michelin PA3, iar el Vredestein Wintrac Extreme, pe care le-am avut si eu si stiu ca sunt inferioare PA-urilor.

 

Pro Forester:

- performante in reprize comparabile cu MPS (ceea ce este absolut remarcabil, este probabil "celalat" SUV, pe langa Cayenne Turbo, pe care nu il pot lasa in urma pe asfalt curat) (si asta cu Cayenne Turbo e doar o presupunere, nici ML 63 AMG nu ma asteptam sa dau la o parte, dar se pare ca size does matter...).

- suspensii mai confortabile (dar daca pun amortizoare FSD in loc de Sport pe MPS, probabil ca mare parte din diferenta dispare)

- 4x4. N-are rost sa enumar avantajele...

- Abilitati off-road. Teoretic sunt decente... Practic la ce curba de cuplu are motorul asa cum e el tunat, s-ar putea sa fie un chin omorator ori de ambreiaj ori de motor sa mergi cu ea incet la deal...

- Spatiu interior si capacitate de transport ceva mai mare.

- Trapa.

- Teoretic 35k km vs 87k km, dar practic, avand in vedere masinile si cum s-a mers cu ele, nu cred ca e relevant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contra forester: motoarele de 2.5 litri de la subaru dintr-o anumita generatie (2003-2007) aveau ceva "gilme". Idem casetele de directie de pe impreza, forester si outback (tribeca parca nu era afectat).

ProProPro 3MPS: in US e o oarecare frenezie pro 3MPS/mazdaspeed3. De ce sa dai banii pe 305CP ai lui STI2009 daca cu o mazdaspeed3 cu un CAI si un chip tuning (deci costul unui speed3 + sa zicem maxim 1000$) il lasi pe sti in urma sau esti egal, sti fiind cu 15k$ mai scump?

Nu stiu cit e de relevant, dar fata de impreza normala (sau WRX) 3MPS are si interior mai calduros, are si sistem audio mai decent (spatiul e cam acelasi pentru ca-s pe aceeasi platforma). Abia la STI au mai facut una-alta cu interiorul, insa masina aia are putin alte suspensii (le stii, ai facut drive test) iar faptul ca are AWD ajuta pe teren alunecos sau la plecarile in mare forta de pe loc - nu stiu cit de relevante sint. Nu sint sigur ca voi da vreodata banii pe AWD in detrimetul unei puteri mai mari - stiu ca or sa-mi sara unii in cap dar o sa-i rog sa vina cu un STI sa se tina de mine pe portiuni unde sti-ul ar trebui sa fie avantajat, sa vedem daca se pot desprinde relevant de mult (dar eu voi fi cu 3MPS, nu cu astra opc sau mai stiu eu ce prostalanie de masina).

 

P.S.: nu pot sa nu recunosc ca mi se umfla inima-n mine de bucurie cind citesc rindurile scrise de tine mai sus, deja devine greu sa ramii obiectiv cind vorbesti de 3MPS versus orice altceva din clasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Contra forester: motoarele de 2.5 litri de la subaru dintr-o anumita generatie (2003-2007) aveau ceva "gilme". Idem casetele de directie de pe impreza, forester si outback (tribeca parca nu era afectat).

ProProPro 3MPS: in US e o oarecare frenezie pro 3MPS/mazdaspeed3. De ce sa dai banii pe 305CP ai lui STI2009 daca cu o mazdaspeed3 cu un CAI si un chip tuning (deci costul unui speed3 + sa zicem maxim 1000$) il lasi pe sti in urma sau esti egal, sti fiind cu 15k$ mai scump?

Nu stiu cit e de relevant, dar fata de impreza normala (sau WRX) 3MPS are si interior mai calduros, are si sistem audio mai decent (spatiul e cam acelasi pentru ca-s pe aceeasi platforma). Abia la STI au mai facut una-alta cu interiorul, insa masina aia are putin alte suspensii (le stii, ai facut drive test) iar faptul ca are AWD ajuta pe teren alunecos sau la plecarile in mare forta de pe loc - nu stiu cit de relevante sint. Nu sint sigur ca voi da vreodata banii pe AWD in detrimetul unei puteri mai mari - stiu ca or sa-mi sara unii in cap dar o sa-i rog sa vina cu un STI sa se tina de mine pe portiuni unde sti-ul ar trebui sa fie avantajat, sa vedem daca se pot desprinde relevant de mult (dar eu voi fi cu 3MPS, nu cu astra opc sau mai stiu eu ce prostalanie de masina).

 

P.S.: nu pot sa nu recunosc ca mi se umfla inima-n mine de bucurie cind citesc rindurile scrise de tine mai sus, deja devine greu sa ramii obiectiv cind vorbesti de 3MPS versus orice altceva din clasa.

Intr-adevar e greu sa ramai obiectiv... :p.

4x4 nu e buna doar pe drumuri virajate, aia, aia... Ar fi fost buna si cand m-au impins 2 baieti binevoitori sa pot iesi din parcarea in fata blocului pe gheata. E buna si sa nu iti tzatzaie curul in primul namol in care ai putea ramane blocat. E buna si sa faci ce face Sebi cu ea in pozele din link-ul pe care l-am postat in mesajul initial. E buna sa urci pe deal ca sa ocolesti inundatia de pe sosea, si sa ajungi si pe partea cealalta socand toata lumea ca fiind singura masina venind "din apa". E buna ca sa te duci pana la Sarmizegetusa Regia, si sa te si intorci... Apoi nu e vb de STi cu suspensia ucigatoare de rinichi, ci de un Forester cu garda la sol si suspensia stock, ambele mai confortabile ca cele de pe MPS...

Si da, garda la sol... ma obsedeza... Asa cum uneori ma frustreaza goana asta dupa performanta pe niste firisoare de asfalt, cand lumea e atat de larga dar atat de inaccesibila dincolo de ele... Hai ca filozofez, dar Forester (ala vechi) ramane masina mea de suflet... Langa Audi Allroad, dar care nu a avut niciodata performante suficiente. Asa mi-as dori sa fi castigat la loterie ca sa imi permit Forester-ul ala fara sa dau MPSu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic: lumea aia larga o accesezi mult mai bine fara masina ( pe jos, cu un ATV, cu un enduro, cu bicicleta chiar, alegerile sunt multiple ).

 

Masinile isi au locul pe asfalt.

 

Dar daca nu esti de acord cu afirmatia de mai sus, poate cele mai mari satisfactii le-ai obtine de la un LR Defender. Cu ala chiar ca accesezi.

 

Foresterul asta mi se pare un fel de strutzo-camila, si inca una nefericita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Offtopic: lumea aia larga o accesezi mult mai bine fara masina ( pe jos, cu un ATV, cu un enduro, cu bicicleta chiar, alegerile sunt multiple ).

 

Masinile isi au locul pe asfalt.

 

Dar daca nu esti de acord cu afirmatia de mai sus, poate cele mai mari satisfactii le-ai obtine de la un LR Defender. Cu ala chiar ca accesezi.

 

Foresterul asta mi se pare un fel de strutzo-camila, si inca una nefericita.

Asteptam comentariul asta de la tine, doar ca ma mir ca mi-ai dat si varianta cu ATV sau masina at all :p.

Pana la urma orice masina e strutzo-camila, pentru ca in the grand scheme of things diferenta dintre unde poate ajunge un Forester si unde poate ajunge un LRD define infima privita de la distanta unde poate ajunge un om in bocanci (sau, indraznesc sa adaug cu tristete, de la cat de departe ramante un 3 MPS la sosea). Si atat timp cat nu am bani si de strutz si de camila, si nici timp sa planific pe care il scot din grajd, ma uit si eu la ce compromis pot... Si apropos de asta, si de modul cum pui uneori problema (si te rog sa o consideri o critica apreciativa si constructiva), e usor sa argumentezi adevaruri cvasi-absolute, deviind usor subiectul discutiei de la realm-ul realitatii :). Evident ca un ATV, o bicicleta, 2 picioare sau chiar un LRD ajung mai departe decat un Forester, dar primele 3 nu sunt masina, iar ultima nu era in discutie, ci un Forester pe care chiar as fi putut sa il cumpar vs un MPS pe care il am deja...

Practic tu argumentezi ca nu ar trebui sa imi iau Forester pentru teren accidentat doar pentru exista variante mai capabile de mers in teren accidentat, dar in contextul dat imi permit sa nu iau prea mult in considerare acest argument :). In aceeasi ordine de idei, tu de ce ti-ai luat 6 MPS cand exista Veyron? Sau mai mult, avion... :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu argumentam neaparat sa nu-ti iei Forester, cat mai ales sa nu-ti iei Forester de 380 CP si apoi sa-i masori reprizele. Sau vrei masina de performanta ( pe sosea ) sau vrei masina de teren accidentat. Cele doua sunt prea indepartate ca sa le imbini armonios.

 

Si nu ca ar conta, dar da, sincer nu inteleg care este funul sa mergi cu masina prin natura. Poate cu vreun Jeep Wrangler din ala complet deschis. Sau cu ATVul.

 

Eu mi-am luat un 6 MPS pentru ca atati bani am avut chef sa dau pe o masina, si era un deal imbatabil ca pret. E totusi o masina de sosea, nu inteleg de ce l-ai adus in discutie. Nu e o masina de sosea combinata cu un elicopter de pompieri. Iar un LR Defender nu cred ca are legatura cu Veyron, pentru ca e accesibil ca pret. Vorbim cu mana pe buzunar, nu tu ai zis asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic orice drum este mai mult sau mai putin accidentat - si vorbim doar de drumuri. Si exista drumuri care nu sint accesibile unui 3/6MPS, dar ar fi accesibile unei dihanii cu garda la sol precum a unui forester vechi (la foresterul asta nou au micsorat putin garda la sol, aproape ca l-au facut outback).

Acum, cit sens are sa parcurgi cu o masina acele drumuri inaccesibile unei masini precum un MPS... ramine de discutat punctual pentru fiecare situatie: daca are 20km si nu tre' sa cari bagaje multe atunci e ok, il mergi cu bicicleta, in 2 ore (poate) esti acolo. Daca are 40 si/sau tre' sa cari si mai multe bagaje cu tine (sau, mai complicat, bebelus cu carut si alte trasnai) atunci... incepi sa te uiti cu jind la ce ai fi putut face cu un forester sau ceva din clasa aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu argumentam neaparat sa nu-ti iei Forester, cat mai ales sa nu-ti iei Forester de 380 CP si apoi sa-i masori reprizele. Sau vrei masina de performanta ( pe sosea ) sau vrei masina de teren accidentat. Cele doua sunt prea indepartate ca sa le imbini armonios.

 

Si nu ca ar conta, dar da, sincer nu inteleg care este funul sa mergi cu masina prin natura. Poate cu vreun Jeep Wrangler din ala complet deschis. Sau cu ATVul.

 

Eu mi-am luat un 6 MPS pentru ca atati bani am avut chef sa dau pe o masina, si era un deal imbatabil ca pret. E totusi o masina de sosea, nu inteleg de ce l-ai adus in discutie. Nu e o masina de sosea combinata cu un elicopter de pompieri. Iar un LR Defender nu cred ca are legatura cu Veyron, pentru ca e accesibil ca pret. Vorbim cu mana pe buzunar, nu tu ai zis asa?

Am adus 6 MPS in discutie pt ca e masina ta, ca sa iti ilustrez stilul de argumentare, si l-am adus in discutie in paralel cu Veyron, ca amundoua fiind masini de sosea, 4x4, comode, de ajuns din pct A in pct B, Veyron mai performanta. Si daca Veyron e prea out there, de-aia am zis si de RS6. Iar un LRD vs un Forester e la fel de accesibil ca pret ca un RS6 vs un 6 MPS, nu cred ca il iau cu 15k, si chiar daca il iau, nu bifeaza o multime de alte casute.

Vreau masina de performanta pe sosea si vreau si masina de teren accidentat. Si o sa continui sa caut un compromis intre cele 2. Care evident ca nu va fi nici cea mai performanta masina pe sosea si nici in teren accidentat, pentru ca nu imi permit si nici nu imi doresc fiecare in parte, dintr-un milion de motive. Dar poate fi decenta (ok, decenta din pct meu de vedere) la ambele task-uri. Din punctul meu de vedere, decent era si Passat-ul 4Motion, mai ales daca ar fi fost cu 5 cm mai inalt, si n-ai idee pe unde a putut sa mearga masina aia, si ar putea si a ta, dar probabil ca nu ti-ai pus problema... Vezi eu daca un Passat am, cu passatul o sa intru pe albia de rau, cu riscul sa nu mai ies de acolo decat cu elicopterul, si o sa creez amintirile pe care le-am creat.

A, ca pot sa intru si la picior, pot, evident, si nu mi-e rusine nici cu unde m-au dus picioarele (si de multe ori si mainile), dar fiecare iesire cu fun-ul ei. Pana la urma totul se reduce la a castiga in jocul cu natura, regulile si le stabileste fiecare, si fun-ul e la limita...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Practic orice drum este mai mult sau mai putin accidentat - si vorbim doar de drumuri. Si exista drumuri care nu sint accesibile unui 3/6MPS, dar ar fi accesibile unei dihanii cu garda la sol precum a unui forester vechi (la foresterul asta nou au micsorat putin garda la sol, aproape ca l-au facut outback).

Acum, cit sens are sa parcurgi cu o masina acele drumuri inaccesibile unei masini precum un MPS... ramine de discutat punctual pentru fiecare situatie: daca are 20km si nu tre' sa cari bagaje multe atunci e ok, il mergi cu bicicleta, in 2 ore (poate) esti acolo. Daca are 40 si/sau tre' sa cari si mai multe bagaje cu tine (sau, mai complicat, bebelus cu carut si alte trasnai) atunci... incepi sa te uiti cu jind la ce ai fi putut face cu un forester sau ceva din clasa aia.

Da, sau poate vrei sa faci Transalpina, sau poate vrei sa mergi la cea mai frumoasa pestera vizitabila din Romania (Pestera-ghetar Vartop, din catunul Casa de Piatra, din muntii apuseni, ultimul loc din Romania pe care eu l-am vazut sa nu aiba electricitate, apa curenta sau ulitze, ca sa nu mai spun de cum e drumul pana acolo). Sau poate vrei sa mergi la Plaiu Foii, Cetatile Ponorului, Poiana Pelegii, sau zeci de alte capete de traseu din minunatii nostri munti, caz in care acei ultimi 30 de km pe drum forestier facuti in 40 de minute sau in 6 ore fac diferenta intre a face traseul in weekend sau nu. Si abilitatea de a face cei 500 km pana acolo in 5 ore dupa servici, cu aceeasi masina, fac aceeasi diferenta (aviz LRD).

Sau poate vrei sa mergi la Sarmizegetusa Regia in aceeasi zi in care mergi si la castelul huniazilor (si atunci nu ai timp sa mergi pe jos bucata pana la Sarmi care e albie de rau cu namol, etc.). Si de ce sai ai asemenea pretentii de 2 obiective intr-o zi? Pt ca atat timp ai in weekend... Pentru ca in rest muncesc, ca sa pot merge sa vad castelul huniazilor si Sarmizegetusa si muntii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba argumentezi ca tot nu inteleg la ce-ti trebuie 380 CP. Nu ajungi la Plaiul Foii fara 380 CP? De ce nu te gandesti sa-ti iei un Forester obisnuit?

 

Am fost pe Transalpina cu un Touareg, o masina mai mult decat potrivita pentru asta. A fost o experienta deosebit de neplacuta. Nu intentionez s-o repet.

 

In ceea ce priveste MPSul, o sa fac eforturi deosebite sa-l tin pe sosea, departe de albiile raurilor.

 

Fiecare cu placerile lui, dar cred ca un compromis ca asta la care te gandesti nu o sa te multumeasca pe nici unul din cele doua planuri.

 

A, si cred ca te inseli cu privire la pretul unui Defender. Sa luam un exemplu:

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...p;pageNumber=12

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 remarci as avea: forester este tare uratel, in comparatie un land rover este un exercitiu de design pininfarina. asa ca pentru mine big no no indiferent de cp si reprize si alte halea...

 

stiu ca voi ati fi niste offroaderi cu bun simt, dar daca ar fi dupa mine as castra toate masinile capabile de offroad sa nu mai poata merge in afara soselei. nu cu mult timp in urma la muntele rosu, pe versantul care duce la mini partia de schi am avut placerea sa vad niste meseriasi care se dadea un Pajero. Faptul ca masina aia avea capacitati nesimtite pentru offroad a insemnat ca portia mea de aer curat si departe de manele care se serveau la cabana a fost ruinata, si mai mult, la coborare am fost cu ochii in patru pentru ca indivizii se jucau cu masina si nu pareau prea stapani sau pe treji.

iar de cand cu atv-urile chiar nu poti sa mai fii sigur ca poti avea liniste si aer curat in padure si pe munte. penibil si jenant cum ne batem joc de ultimele locuri nemasacrate ecologic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now