artware

Iarna extrema

56 posts in this topic

Zilele trecute am patit pentru prima data dupa aproape 2 ani ca masinuta sa nu plece la prima cheie, ci a trebuit sa insist putin.

Am avut de facut duminica un drum pana la Valcea, drum frumos pe gerul naprasnic, parca -20.

Am observat cateva mici probleme, nu stiu daca si la alte masini se manifesta identic, ca nu am condus si altele, probabil la clasa ei majoritatea au astfel de probleme.

Prima problema care nu a tinut de masina, desi in Bucuresti lichidul de parbriz functiona, pe autostrada acesta inghetase definitiv, doar in dreptul duzelor, rezervorul si peste noapte nu a inghetat.

Tragea extrem de greu, pana s-a incalzit motorul, primii 8km, mergea de parca aveam plumb in ia.

La peste 100km/h pe interiorul masinii duminica noaptea am avut in permanenta gheata pe geamuri, partea de sus a parbrizului a fost aproape tot drumul aburit, la fel si mare parte din geamurile fata, iar cele din spate s-au mai dezghetat cand am ajuns in Bucuresti si am mers cu 50km/h. Pe autostrada am mers cu aerul conditionat sa bata doar pe parbriz, doar ca s-a facut zgomot mult.

In rest masinuta a mers foarte bine,... apropo consum pe tot frigul ala 7% extraurban - OMV 95, dealtfel identic cu un drum facut asta fara.

Au mai aparut si alte probleme pe la altii?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la aburire, asigura-te ca nu ai functia de recirculare activata. Altfel nu prea au cum sa-ti abureasca geamurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Referitor la aburire, asigura-te ca nu ai functia de recirculare activata. Altfel nu prea au cum sa-ti abureasca geamurile.

Nu prea merg cu recircularea activata, decat foarte rar cand am in fata vreun camion, insa aveam in masina 4 oameni, si ma gandesc ca a fost un pic cam mult pentru sistemul de ventilare din masina, totusi nu facea fata. Evident pe frigul respectiv aburirea se transforma instant in gheata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... tot drumul am mers cu oglinzile laterale inghetate, noroc ca era noapte si vedeam farurile, oricum si cu ele dezghetate nu vedeam altceva, in conditiile in care la dotari pentru Mazda 2 TE se spune ca are si "Oglinzi laterale încălzite şi rabatabile, în culoarea caroseriei" , pana acum rabatabile am vazut ca sunt, in culoarea caroseriei sunt, insa incalzite nu prea, chiar si la -5 grade am patit sa merg cu oglinzile aburite, oprind din cand in cand sa le sterg cu un servetel, .... poate ca cer eu prea mult de la unele functii.

Pana acum am crezut ca functia de incalzit oglinzi are alt scop, insa tot drumul am avut in dreapta un detinator de Opel Astra care avea oglinzile incalzite electric, si mi-a confirmat ca cel putin la masina lui functia respectiva isi face treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, e posibil cu 4 oameni in masina, avind in vedere habitaclul mai mic al mazdei 2 si deci capacitatea mai mica a instalatiei de climatizare sa se fi intimplat asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa cureti/schimbi filtru de polen si ai sa vezi ca nu se mai abureste

Share this post


Link to post
Share on other sites
Intr-adevar, e posibil cu 4 oameni in masina, avind in vedere habitaclul mai mic al mazdei 2 si deci capacitatea mai mica a instalatiei de climatizare sa se fi intimplat asta.

 

... curatat este, insa chiar si asa este posibil sa nu isi mai faca treaba,.... totusi cred ca treaba filtrului de polen este opreasca intarea in habitaclu a gunoaielor si altor nenorociri din exterior, ventilarea aerului o are functia de aer conditionat, care nu stiu cat de bine functioneaza ca si dezumidificator!

Am avut problema de condens imediat dupa ce am schimbat filtrul de polen in aprilie pe timp ploios, posibil sa fie din cauza ca este habitaclul mai mic si instalatia la fel, putin mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

artware, la unele masini stiu ca se activeaza incalzirea in oglinzi doar cand apesi butonul de dezaburire luneta. la noi nu stiu daca e asa. si eu am tot TE si se incalzesc oglinzile. la un moment dat erau geamurile inghetate, dar oglinzile erau foarte clare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probabil filtru de polen este obosit sau imbacsit ...

 

oglinzile laterale e intradevar o surpriza neplacuta ... eu nu am asa ceva ...

dar mi se parea ca am pierdut mult ca nu le am incalzite

 

oricum nu este chiar iarna grea ... prin judetul Buzau pe termometrul de la casa s-au vazut niste frumose -30, -31

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
artware, la unele masini stiu ca se activeaza incalzirea in oglinzi doar cand apesi butonul de dezaburire luneta. la noi nu stiu daca e asa. si eu am tot TE si se incalzesc oglinzile. la un moment dat erau geamurile inghetate, dar oglinzile erau foarte clare.

 

Pai altfel cum sa porneasca, daca nu apasand butonul de dezaburire!?

Cu aburitul, se mai intampla din cand in cand si la mine sa se abureasca partial geamurile din spate, dar niciodata cele din fata (Mazda 6) Iar de inghetat, nici vorba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am tot fost la munte zilele astea, geamurile se aburesc numai cand uit recircularea pornita din cauza de Opel diesel de ex, oglinzile nu am simtit nevoia sa le incalzesc vreodata.

Pe ploaie sistemul de incalzire oglinzi mi se pare ca se comporta ok.

Din cauza de frig porneste un pic mai greu si directia e mai greoaie, dar aceste lucruri mi se par normale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... este posbil ca filtrul de polen sa fie imbacsit sau sa nu isi faca treaba cum trebuie si astfel apare acelasi fenomen ca si la recirculare, sau poate respectivul filtru a fost umed si am mers cu el mai mult bocna.

Intradevar nu am avut butonul de dezaburire luneta activat, deoarece surprinzator luneta era curata, si doar cu geamurile laterale am avut problemele, incerc un test pe oglinzi si cu butonul activat,.... ms de info.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
.... este posbil ca filtrul de polen sa fie imbacsit sau sa nu isi faca treaba cum trebuie si astfel apare acelasi fenomen ca si la recirculare, sau poate respectivul filtru a fost umed si am mers cu el mai mult bocna.

Intradevar nu am avut butonul de dezaburire luneta activat, deoarece surprinzator luneta era curata, si doar cu geamurile laterale am avut problemele, incerc un test pe oglinzi si cu butonul activat,.... ms de info.

Deasemenea, aerul se tine pe modul parbriz, aeratoarele laterale se regleaza in asa fel incat sa bata pe geamurile laterale; climatizarea trebuie sa functioneze permanent si la un nivel peste minim.

 

sunt convins ca va fi mai bine.

 

Inca un lucru, daca in masina ai multa umezeala, de la presuri, cu zapada topita, etc...poate fi si asta o cauza.

 

In plus, eu unul nu recomand folosirea aerului conditionat pentru dezaburire, care, desi extrem de eficient, odata folosit trebuie folosit permanent. de aceea eu nu folosesc modul auto sau modul dezaburire al climatronicului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zilele trecute am patit pentru prima data dupa aproape 2 ani ca masinuta sa nu plece la prima cheie, ci a trebuit sa insist putin.

 

Azi dimineata mi s-a intamplat si mie pentru prima oara in 2 ani de cand am masina.

 

La partea cu geamurile si oglinzile aburite/inghetate ceva nu e normal. La mine a functionat intotdeauna ireprosabil sistemul de ventilare si de incalzire a oglinzilor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

... am testat incalzirea oglinzilor, se pare ca se incalzesc doar cand este activat butonul de dezaburire luneta. L-am folosit doar cand am avut nevoie si am incercat sa menajer rezistentele respective, dupa 2 ani am aflat si eu cum se incalzesc oglinzile,...sunt TRU.

Ventilarea pe autostrada am avut-o in mod parbriz si cu aeratoarele catre gramurile laterale, si tot nu a facut fata, caldura data pe 22 grade aproape tot drumul, ventilare permanenta.

Oricum decat sa mai vina friguri din astea si sa mai am ocazia sa incerc si cu alt filtru de vazut daca cu 2 oameni face fata, mai bine o las asa cum a picat, .... totusi am sa verific filtrul curatat acum 3 luni.

Ms tuturor de info si ajutor, si sa speram ca altii nu au patit mai rau.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
, caldura data pe 22 grade aproape tot drumul, ventilare permanenta.

 

si nu ai incercat sa mai ridici temperatura? eu pornesc cu temp data la max, si pe masura ce se incalzeste in masina o mai reduc; fie din temp, fie din ventilator; nu mi s-au aburit geamurile niciodata iarna asta (dupa 10-15 min de pornit motorul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca asa: pornesti motorul, dai drumul la degivrare luneta si oglinzi, ventilatie la 25 grade in parriz in prima faza. Aeratoarele din lateral indreptate catre geamurile laterale. Ca sa nu se abureasca parbrizul repede lasa si parasolarele in jos pentru o perioada. Dupa vreo 10 minute de mers poti seta temperatura la 22 grade, vetilatia catre parbriz si picioare si ventilatorul la treapta 2 (asta nu stiu exact cum e la tine la mine este cel automat si invart de buton pana pe afisaj apar 2 liniute). Poti ridica si parasolarele si gata. La mine functioneaza perfect asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acelasi lucru si la mine cu pornirea dimineata...dar mi se pare ceva normal pe frigurile astea :D

 

treaba cu aburitul geamurilor este din filtru de polen...la fel am patit si eu, am schimbat filtrul si totul este ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
In plus, eu unul nu recomand folosirea aerului conditionat pentru dezaburire, care, desi extrem de eficient, odata folosit trebuie folosit permanent. de aceea eu nu folosesc modul auto sau modul dezaburire al climatronicului.

 

de ce? eu merg numai pe auto si n-am avut niciodata nici cea mai mica problema cu aburitul geamurilor. pur si simplu nu se aburesc.

 

 

... am testat incalzirea oglinzilor, se pare ca se incalzesc doar cand este activat butonul de dezaburire luneta.

 

scuza-mi intrebarea, nu vreau sa fiu rautacios - tu pana acum cum testai daca merge incalzirea oglinzilor??? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
de ce? eu merg numai pe auto si n-am avut niciodata nici cea mai mica problema cu aburitul geamurilor. pur si simplu nu se aburesc.

 

 

 

 

scuza-mi intrebarea, nu vreau sa fiu rautacios - tu pana acum cum testai daca merge incalzirea oglinzilor??? :huh:

 

 

... nu am avut nevoie pana acum!

Share this post


Link to post
Share on other sites
de ce? eu merg numai pe auto si n-am avut niciodata nici cea mai mica problema cu aburitul geamurilor. pur si simplu nu se aburesc.

 

auto foloseste A/C iar asta odata pornit nu-l mai poti opri fara sa faci o abureala de pomina. eu din cauza asta evit modul auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar totusi, du unde asta cu A/C pe care daca il folosesti o data trebuie sa-l folosesti mereu?

Mi se pare fara sens ceea ce spui; poate poti sa ne explici fenomenul :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar totusi, du unde asta cu A/C pe care daca il folosesti o data trebuie sa-l folosesti mereu?

Mi se pare fara sens ceea ce spui; poate poti sa ne explici fenomenul :rolleyes:

 

A/C ul, pe langa racire, mai face si un alt lucru - dezumidifica.

Desi foarte benefic, daca il inchizi, climatizarea ramasa pe caldura va face abur pe geamuri aproape instantaneu. mie din cauza asta nu-mi place sa-l folosesc.

incearca daca nu ma crezi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A/C ul, pe langa racire, mai face si un alt lucru - dezumidifica.

Desi foarte benefic, daca il inchizi, climatizarea ramasa pe caldura va face abur pe geamuri aproape instantaneu. mie din cauza asta nu-mi place sa-l folosesc.

incearca daca nu ma crezi :)

la mine nu face asa; pot sa plec dimineata cu AC pornit si cind se incalzeste in masina, il opresc si nu se abureste nimic; probleme am avut in serile de vara cand ploua si afara era f cald; atunci nu puteam sa circul fara AC; clar ca el dezumidifica, dar in perioada asta nu cred ca e f mare umidiatatea

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa 2-3 zile in parcare fara sa o pornesc a facut figuri pentru prima data si nu am putut pleca cu ea. se pare ca desi cei de la arian mi-au spus ca e buna bateria va trebui sa imi cumpar alta. gerul m-a invins:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now