cipig

Garantie, sau nu

41 posts in this topic

Am deschis acest topic pentru ca ma gandesc foarte serios sa renunt la garantie pentru anumite componente.

In cazul meu pentru inceput ar fi sistemul de franare, in special discuri + placute.

Avand in vedere ca se apropie revizia de 2 ani, mi s-a oferit un cost estimativ de aproximativ 1500 RON, care include uleiul, placutele, revizia, filtrele si verificarile normale.

Este foarte putin probabil ca un motor, mai ales benzinar aspirat, sa te lase in primii 3 ani de garantie, si mai ales din cauza uleiului, care se presupune ca este si mai bun decat cel dexelia, sau cel putin p-acolo.

Cum la noi in service-uri se cere "minunatul" dexelia, care mai este si aberant de scump, m-am gandit sa-mi cumpar singurel ulei mobil potrivit motorului meu ( daca aveti alte sfaturi, astept recomandari ) placute aftermarket si toata distractia nu ar sari de 500-600 RON. Daca sa zicem ca se duc placutele, se crapa, se rup etc, am garantie de la producator, daca se duce motorul, garantia o pierd doar daca e din vina uleiului, corect?

In momentul de fata economia de circa 900 RON este foarte bine venita pentru mine si banuiesc ca suma respectiva ar fi binevenita pentru oricare dintre voi. Incerc sa-mi dau seama daca se merita sau nu, din punct de vedere tehnic eu consider ca ar fi un progres sa pun un ulei mai bun, niste placute mai bune decat cele OEM.

Voi cum vedeti subiectul?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vad subiectul asa:

 

De cate ori am fost la revizie la BDT mi s-a pus ulei Valvoline, care costa cam 65-70% din cel Dexelia. Ma &^* in el de Dexelia.

 

Te sfatuiesc sa iti cumperi niste placute care iti plac ( dar doar daca e nevoie! Dupa 3 ani, 60 000 km si o zi pe circuit, placutele mele inca nu au fost schimbate )

 

... si sa te prezinti cu ele la revizie.

 

In plus, daca vrei sa faci economie, poti sa iti cumperi si schimbi singur filtrul de polen, e foarte simplu. Sau cel putin la 6le anterior era.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ma gandeam si eu, sa-mi cumpar singur toate cele si sa fac revizia intr-un service mazda.

Din pacate placutele mele sunt pe duca in doar 23 k km si trebuiesc schimbate, dar la fel de trist este ca aproximativ 15k km sunt facuti in "superbul" Bucuresti unde este cam greu sa nu pui frana. Singura solicitare mai intensa a franelor de catre mine a fost anul trecut la nationala cand la coborare am mers cat am putut/stiut eu de repede, placutele fumegand la finish :) Asta am facut-o si ca o razbunare ( stupida, stiu ) a faptului ca recent constatasem ca la viteze de peste 130 km/h imi trepida volanul apasand frana, eu crezand ca sunt discurile ovalizate, dar dupa un test de ovalitate se pare ca nu sunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine ti-a dat cotatia de pret? bdt sau arian..sau ai cerut preturi la ambele serviceuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arian. La bdt nu ma intereseaza cat costa ca nu ma duc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, uleiul valvoline synpower pare sa fie foarte bun. Poate acum peste iarna ar fi trebuit sa pun dexelia care era 5w30, dar e ok si 5w40.

N-am avut probleme cu nici unul dintre ele, insa datorita temperaturilor mari din motoarele de mps ar trebui ca 5w40 sa isi pastreze proprietatile mai mult timp (sau mai sus in temperaturi). dexelia 5w30 ar trebui sa fie ok, doar ca e nejustificat de scump.

Nu ar trebui sa ti se revoce garantia la motor pentru ca vii tu cu uleiul tau, atita timp cit uleiul cu care vii intruneste specificatiile. La fel si pentru lichidul de frina, de racire, de servo, etc. ca te ameninta ei ca iti revoca garantia... nu e tocmai fair.

 

Placutele oem sint de asemenea ok. tocmai le-am vazut pe ale mele date jos acum o ora, sint la 50% dupa 60k km. Nu are sens sa schimbi decit daca vrei sa faci ceva la sistemul de frinare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie ungurii la care am facut revizia (de fapt ungurul care vorbea engleza si se ocupa de service) mi-a zis ca nu-i nevoie de Dexelia la motorul meu. ca de fapt se recomanda Dexelia la motoare cu DPF si la cele sport, gen RX-8 si MPS-uri. si a zis ca, chiar si la MPS-uri, daca nu le conduci foarte sportiv, poti sa bagi si 5w40 normal, ca nu se intampla nimic. romanilor de la service-uri le plac tacticile FUD, de genul "daca nu faci revizia fix la noi in service ramai fara garantie, si-o sa te manance babaul noaptea".

 

parerea mea neavizata este ca, daca cei de la Mobil se pricep sa faca uleiuri pentru masinile de Formula 1, s-or pricepe sa faca si un 5w40 pentru un motor de 2,5L si 170cp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salve, nu stiu daca v-am spus, dar mi-am facut revizia II la 38k KM anul trecut (urmeaza cat de curand s-o fac pe a treia) si mi s-a bagat ulei Valvoline SynPower 5W40.

Mi s-a spus ca este un ulei recomandat, f bun si ca masina este considerata ca iesita din rodaj cu un motor asezat si asta e uleiul cel mai indicat (mai ales la un stil de condus agresiv).

 

Si asta s-a intamplat la BDT, pe splai!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci pana la urma care e mai bun 5W-30, sau 5W-40?

Ce pret avea litrul de ulei la Valvoline?

Multam'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce scrie in manual la tine? ala e uleiul ce trebuie folosit pentru a evita pierderea garantiei. in caz de ceva, ai scris negru pe alb de catre Mazda ca ai folosit uleiul corespunzator. daca scrie doar "se recomanda" nu inseamna "e obligatoriu".

la mine e scris 5w40. la MPS e e alt tip de motor, cu turbocompresor si injectie directa, asa ca nu te lua dupa ce pun cei care au MPS in motoarele lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in manual poate sa scrie un range de ulei, nu doar 5W30. De exemplu la mine scrie un range, adica pot sa folosesc 5W30, 5W40, 0W30.... nu am manualul la mine acum sa exemplific exact.

 

Teoretic un 5W40 este mai bun. Iarasi, Valvoline SynPower ala a fost super ok ca pret, la jumatate din Dexelia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mah Cipig, dar din cate citesc eu printre randuri in ultimul timp de la tine (nu doar pe thread-ul asta), esti cam ofticat cu Mazda... incl sa renunti la garantie...? Care e faza, de ce esti nemultumit? Share, ca poate ii si pui la punct un pic...

In alta ordine de idei, 1500 RON mi se pare astronomic. Nu vad de ce ar costa un 2.5 aspirat mai mult ca un MPS, iar pe mine revizia de 90k la arian m-a costat sub 1000 RON (dupa reducerea pentru forum :)). Si au intrat in ea ulei de cutie de viteze, antigel, lichid de frana (?), bujii, etc., nu doar ulei si filtre. e drept ca placute nu au fost... dar si cand am avut placute nu am sarit de 900-1000...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa renunt total la garantie exclus si nici nu prea au cum ei sa ma excluda automat, chiar daca vin eu cu piesele astea, in cel mai rau caz sa pierd garantia la ansamblele pieselor respective, exclus motor, atata timp cat vin cu ulei care se incadreaza in cerintele lor, dar din moment ce in mare parte la noile modele mazda discurile de frana sunt cam de cacao, m-am gandit ca m-ar duce si mai ieftin sa-mi iau ceva aftermarket ( care nu exista la momentul asta ) dar in acelasi timp eficient.

Eu sunt suparat pe caseta de directie a masinii, care face cum face si inca astept rezolvarea ei, cand, nu se stie, cert e ca o sa iau masuri cu cateva luni inainte de iesirea din garantie daca nu se rezolva pana atunci.

Filtrul de polen il pot schimba chiar eu, placutele la fel se pot schimba foarte usor, uleiul il pot cumpara eu si consider ca e garantat mai ieftin si de ce nu, mai bun decat dexelia.

Pana la urma pe mine ma leaga stampila respectiva pentru revizie, pentru ca daca bubuie motorul, nu cred ca o sa fie de la uleiul care o sa i-l pun eu si nici din orice alt motiv legat de piesele cumparate de mine.

Eu unul d-abia astept sa iasa din garantie, reviziile de acum vor fi minim la jumatate.

Pana la urma o sa fac tot in service revizia pentru ca momentan la viteze de peste 110 km/h si franari mai puternice imi tremura volanul, efectul discurilor ovalizate, am facut testul de ovalitate si din ce mi s-a spus nu sunt, am inteles ca ar fi placutele, o sa le schimb si p-alea la revizie si ramane de vazut daca mai face, o sa-i aplic un drive test cu vreo 10 frane sanatoase sa se incinga discurile alea si daca tot face e nasol pentru ca va fi clar ca sunt discurile.

 

PS: Fane, puneti si tu o poza la avatar, x-ul ala nu mai e la moda :p Stiu ca ti-e lene, dar fa-o totusi :LOL:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu sunt suparat pe caseta de directie a masinii, care face cum face si inca astept rezolvarea ei, cand, nu se stie, cert e ca o sa iau masuri cu cateva luni inainte de iesirea din garantie daca nu se rezolva pana atunci.

 

Fiind vorba de o problema relativ comuna, care afecteaza un procent semnificativ din numarul de modele asta e un motiv in plus sa ramii in garantie. E posibil ca intre timp mazda sa vina cu ceva. Nu stiu de ce nu au venit pina acum ca totusi nu sint dacia, dar poate vin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
unde ai facut testul de ovalitate? stii cum l-au facut?

 

La arian, au pus masina pe rolele alea ( nu stiu cum se numeste aparatul ) s-a mers putin si de aici a reiesit o foaie A4 unde scrie 76% stanga, 74% dreapta, mi s-a spus ca trebuiau sa fie peste 50%.

 

@mituc: da, ai dreptate, dar m-am gandit ca nu au nici o legatura, caseta cu franele...oricum, o sa fac tot la ei pana la urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La arian, au pus masina pe rolele alea ( nu stiu cum se numeste aparatul ) s-a mers putin si de aici a reiesit o foaie A4 unde scrie 76% stanga, 74% dreapta, mi s-a spus ca trebuiau sa fie peste 50%.

 

@mituc: da, ai dreptate, dar m-am gandit ca nu au nici o legatura, caseta cu franele...oricum, o sa fac tot la ei pana la urma.

Vezi ca aia isi bat joc de tine:

1. standul de frana cu role este sa iti masoare capacitatea de franare a masinii, pe fiecare roata (de unde se pot observa eventuale diferente intre axe sau roata de pe stanga si cea de pe dreapta) - Nu are nici-o legatura cu verificarea de ovalitate a discurilor.

2. Verificarea ovalizarii se face pe un banc special cu palpator (din cate stiu eu arian nu are asa ceva).

Spune-le treaba asta si pune-i sa iti refaca testul pe ce trebuie, sau, mergi la BDT ca ei au sigur.

 

LE: Trist este ca ei stiu foarte bine diferenta dintre standul de frana cu role si palpator, stiu ca ai o problema cu masina si....cu toate astea te fac pe fata si te lasa sa pleci cu masina din service. ...ori le e rusine sa spuna ca nu au posibilitatea sa faca testul ala (si nu te pot trimite la BDT sa il faci :)) ). Nu numai la Arian se intampla d-astea...peste tot e asa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am fost eu sa imi iau placutele de frana, de la 4Turbo, l-am rugat pe cel de acolo sa se uite daca a aparut ceva pentru masina ta(mi-am adus aminte ca erai disperat dupa discuri si placute) si mi-au spus ca eu si discuri si placute (EBC). Suna si vezi ce si cum, poate nu am inteles eu bine, dar sunt destul de sigur ca au ce iti trebuie tie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer si eu ma gandesc serios ca la revizie sa duc eu majoritatea consumabilelor (inclusiv placutele de frana). Am remarcat ca reprezentanta imi da preturi duble la ulei, filtre si placute. Daca se poate economisi, de ce nu?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca pentru pastrarea garatiei se fac revizii la service-uri autorizate, cu piese de origine. As intreba si la ei inainte de a da banii pe piese.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cand am fost eu sa imi iau placutele de frana, de la 4Turbo, l-am rugat pe cel de acolo sa se uite daca a aparut ceva pentru masina ta(mi-am adus aminte ca erai disperat dupa discuri si placute) si mi-au spus ca eu si discuri si placute (EBC). Suna si vezi ce si cum, poate nu am inteles eu bine, dar sunt destul de sigur ca au ce iti trebuie tie.

 

Multam'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Franare la 130...trepidatii in volan=discuri ovalizate (garantat 100%).Daca placutele de fabrica tin peste 50-60 k inseamna ca sunt dure si asta este efectul asupra discurilor.Janta se innegreste? Cred ca nu prea. Cumpara alte placute mai moi, ecologice si vei vedea ca in 24 de ore iti fac jantele negre.

Daca imi permiti un sfat, rectifica discurile pentru ca, sincer, ma indoiesc ca ti le vor schimba pe garantie si schimba placutele.

Eu am patit asta la un lancer si am remediat problema cu placute mai putin dure...doar ca frec la jante de-mi sar capacele.

 

P.S. Daca vei gasi o singura reprzentanta care sa nu-ti ridice garantia pentru ca ai facut revizii partiale sau chiar si complete(toate reperele schimbate conform manual) la un alt service care nu are legatura cu brandul, please spune-mi si mie pentru a-i felicita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizia o fac in service mazda, nu am cum sa pierd garantia decat cel mult la sistemul de franare, ce treaba au discurile cu motorul de ex?

Eu totusi consider ca discurile sunt foarte slabe calitativ, rotile se innegresc. O sa iau discuri + placute de la EBC si rezolv problema. Chiar nu o sa ma mai intereseze garantia la discuri si placute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now